|
|
ANADOLU BİL MESLEK YÜKSEKOKULU-UÇAK TEKNOLOJİSİ
|
---|
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY | ANADOLU BİL MESLEK YÜKSEKOKULU-UÇAK TEKNOLOJİSİ | SINIF: 1 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | ATA101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Kavramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve kaynakların tanımı, Sanayi Devrimi ve Fransız Devrimi, Osmanlı Devleti’nin Dağılışı (XIX. Yüzyıl), Tanzimat ve Islahat Fermanı, I. ve II. Meşrutiyet, Trablusgarp ve Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı, Mondros Ateşkes Antlaşması, Wilson İlkeleri, Paris Konferansı, M. Kemal’in Samsun’a Çıkışı ve Anadolu’daki Durum, Amasya Genelgesi, Ulusal Kongreler, Mebusan Meclisinin Açılışı, TBMM’nin Kuruluşu ve İç İsyanlar, Teşkilat-ı Esasi Kanunu, Düzenli Ordunun Kuruluşu, I. İnönü, II. İnönü, Kütahya-Eskişehir, Sakarya Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz, Kurtuluş Savaşı sırasındaki antlaşmalar, Lozan Antlaşması, Saltanatın Kaldırılması | Introduction, Fall of the Ottoman Empire, Tanzimat and Islahat Eras, Tripoli and Balkan Wars, World War I, The Armistice of Moudros, the Occupation of Anatolia and the National Reactions, The Birth of the Turkish Revolution, Turkish War of Independence, The Armistice of Mudanya, The Treaty of Lausanne | ING121 | İNGİLİZCE-I ENGLISH-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Bu ders, üniversite öğrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik faaliyette okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini belirli bir etkinlikte kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır. | This course is designed to provide the students with effective skills for reading, writing, listening and speaking on their major using related terminology. | TUR101 | TÜRK DİLİ-I TURKISH LANGUAGE-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Bildirim, Dil ve Dilin Özellikleri; Dil-Düşünce İlişkisi; Dilin Gücü; Ana Dili-Yerel Dil-Millet Dili-Devlet Dili- Eğitim Dili-Kültür Dili- Uluslar arası Dil; Dil-Kültür İlişkisi; Medeniyet; Dilekçe Yazımı; Dil Aileleri-Dil Grupları -Türkçenin Dünya Dilleri Arasındaki Yeri; Türk Dilinin Tarihî Dönemleri ve Gelişmesi; Dil Bilgisi ve Bölümleri; Sözcük Çeşitleri-Kök-Ek; Cümle ve Cümlenin Öğeleri; Yazım Kuralları ve Uygulaması; Noktalama İşaretleri ve Kullanımıyla İlgili Uygulamalar | Definition and characteristics of language. Relationship between language and thought. Relationship between language and culture. Concepts of mother language, cultural language, international language. Writing a letter of application. Languages of the world. The place of the Turkish language among world languages. Historical development of Turkish language. Phonological, morphological, semantic and syntactic structure of Turkish languge.. Types of clauses. Spelling rules. Punctuation marks. | UCT119 | FİZİK PHYSICS | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Madde , Statik , Kinetik ,Dinamik (a) Kütle; Dinamik (b) Momentum, devinirlik sakınımı; Akışkanlar Dinamiği(a) ,Akışkanlar Dinamiği(b) ,Termodinamik kavramlarını bilirler. | Giving the concepts of Module 2 PHYSICS in category A1 certified by General Directorate of Civil Aviation.Substance, Static, Kinetic, Dynamic (a) Mass; Dynamic (b) Momentum, mobility conservation; Fluid Dynamics (a), Fluid Dynamics (b), know the concepts of thermodynamics. | UCT141 | MATEMATİK MATHEMATICS | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Aritmetiki bilir , Cebir bilir ve Geometri(b) bilir. | Arithmetic operations, Algebraic and numerical operations, I. and II. Equations of one unknown degree, I. Equation analysis and reading graphs, I. and II. To be able to interpret the basic equation equations. | UCT143 | TEMEL ELEKTRİK ELECTRICAL FUNDAMENTALS | Z | 2 | 0 | 2.0 | 5.0 | 2 | Elektron Teorisi , Statik Elektrik ve Kondüksiyon/İletim ,Elektriksel Terminoloji,Elektrik Üretimi ,DC Elektrik Kaynakları,AC Teorisi | Electron Theory, Static Electricity and Conduction, Electrical Terminology, Electricity Generation, DC Electric Sources, AC Theory | UCT145 | DİJİTAL ELEKTRONİK DIGITAL ELECTRONIC | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Elektronik Alet Sistemleri , Temel Bilgisayar Yapısı ve Elektrostatik Hassas Cihazlar konuları incelenir. | About Electronic Instrument Systems, Basic Computer Structure and Electrostatic Sensitive Devices. | UCT147 | HAVACILIK KANUNLARI AVIATION LEGISLATION | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | EASA/SHGM Uçuşa Elverişlilik Gereksinimleri: EASA/PART –OPS, EASA/PART –145, J EASA/PART–66, EASA/PART 147 ve EASA/PART, EASA/PART –OPS Ticari Hava Taşımacılığı | EASA / SHGM Airworthiness Requirements: EASA / PART –OPS, EASA / PART –145, J EASA / PART – 66, EASA / PART 147 and EASA / PART, EASA / PART –OPS Commercial Air Transport | UCT149 | UÇAK BAKIM UYGULAMALARI-I AIRCRAFT MAINTENANCE PRACTISES-I | Z | 1 | 4 | 3.0 | 5.0 | 5 | Emniyet Önlemleri-Hava Aracı ve Atölye , Atölye Uygulamaları , Aletler / Takımlar ,Mühendislik Çizimleri, Diyagramlar ve Standartlar , Uyumlar ve Açıklıklar , Yaylar | Safety Precautions-Aircraft and Workshop, Workshop Applications, Tools / Tools, Engineering Drawings, Diagrams and Standards, Compliance and Clearances, Springs | SINIF: 1 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | ATA102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Siyasal Alanda Yapılan İnkılâplar, Hukuk Alanında Yapılan İnkılâplar, Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılâplar, İktisâdi Alanda Yapılan İnkılâplar, Sosyal Alanda Yapılan İnkılâplar, Atatürk İlkeleri, Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası, İkinci Dünya Savaşı Yıllarında Türkiye, 1950 -1960 Yılları Arası Türkiye | Political Reforms, Legal Reforms, Educational and Cultural Reforms, Economic Reforms, Social Reforms, Atatürk’s Principles, Atatürk’s Foreign Policy, Turkey in the World War II, Turkey Between 1950- 1960. | ING122 | İNGİLİZCE-II ENGLISH-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Dinleme - Anlama çalışmalarına ağırlık veren bu derste öğrencilerin, kullanılan kaynak kitabın yanı sıra ekstra materyaller yardımı ile kendilerini İngilizce olarak ifade edebilme yeteneklerini geliştirmeleri amaçlanmıştır. | This course is designed to have more listening activities. In parallel with the course book and extra materials students are expected to improve their expression skills. | TUR102 | TÜRK DİLİ-II TURKISH LANGUAGE-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Cümle Çeşitleri; Anlatım Bozuklukları; Paragraf; Anlatım Biçimleri; Yazılı Anlatım Türleri; Sözlü Anlatım Türleri; Yazım Kuralları ve Noktalama İşaretleri | clause types, narrative errors, proverb and idioms, syntactic errors, subordinative errors, paragraph, narrative types, oral narratives, punctuation marks, speling rules | UCT114 | GAZ TÜRBİNLİ MOTORLAR-I GAS TURBINE ENGINES-I | Z | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Temel Bilgiler, ‘Inlet’ (giriş), Kompresörler, 'Combustion’ (yanma) Bölümü, Egzos, Yağlayıcılar ve Yakıtlar, Yakıt Sistemleri, Hava Sistemleri, ‘Starting’ ve Ateşleme Sistemleri, Motor Indikasyon Sistemleri, ‘Turbo-prop’ Motorlar, ‘Turbo-shaft’ motorlar, Yardımcı Güç Üniteleri (APUs), Motor Yerleşimi, Motor ‘Monitoring’ ve Yerde Çalışmalar | Basic Information, 'Inlet', Compressors, 'Combustion' Section, Exhaust, Lubricants and Fuels, Fuel Systems, Air Systems, 'Starting' and Ignition Systems, Engine Indication Systems, 'Turbo-prop' Engines, 'Turbo-shaft' engines, Auxiliary Power Units (APUs), Engine Layout, Engine 'Monitoring' and Ground Studies | UCT124 | TÜRBİN UÇAK AERODİNAMİĞİ, YAPI VE SİSTEMLERİ-I AEROPLANES AERODYNAMICS, STRUCTURES & SYSTEMS I | Z | 1 | 3 | 3.0 | 4.0 | 4 | Uçak Aerodinamiği ve Uçuş Kontrolleri (Kumandaları) Yüksek Hızlı Uçuş Gövde Yapısı - Genel Kavramlar(a) Gövde Yapısı - Genel Kavramlar(b)
Gövde Yapısı - Uçaklar , Gövde (ATA 52/53/56) , Kanatlar (ATA 57) , Stabilizatörler (ATA 55), Uçuş Kontrol (Kumanda) Yüzeyleri (ATA 55/57)
Naseller/Paylonlar (ATA 54) | Aircraft Aerodynamics and Flight Controls High Speed Flight Hull Structure - General Concepts (a) Hull Structure - General Concepts (b) Hull Structure - Aircraft, Hull (ATA 52/53/56), Wings (ATA 57), Stabilizers (ATA 57) ATA 55), Flight Control Surfaces (ATA 55/57) Naseller / Paylons (ATA 54) | UCT130 | TEMEL AERODİNAMİK BASIC AERODYNAMICS | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Atmosfer fiziğiğine giriş, Uçuş Teorisine giriş, Dönüş teorisi, Uçuş Stabilitesi ve Dinamiği, Uçak Aerodinamiği ve Uçuş Kumandaları, Yüksek hız uçuşları | Introduction to atmospheric physics, Introduction to Flight Theory, Theory of Return, Flight Stability and Dynamics, Aircraft Aerodynamics and Flight Controls, High Speed Flights | UCT154 | UÇAK BAKIM UYGULAMALARI-II AIRCRAFT MAINTENANCE PRACTISES-II | Z | 1 | 4 | 3.0 | 3.0 | 5 | Elektrik Tesisatı Dahili Bağlantı Sistemi (EWIS) , Perçinleme , Olağan Dışı Olayları(b) ve Bakım Prosedürleri bilgilerinin verilir. | Electrical Installation Internal Connection System (EWIS), Riveting, Extraordinary Events (b) and Maintenance Procedures. | UCT156 | HAVACILIKTA İNSAN FAKTÖRLERİ HUMAN FACTORS IN AVIATION | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | İnsan faktörleri hakkında genel bilgi, Görme, işitme ve insan performansı ve limitleri, Sorumluluk, motivasyon ve baskı, Kültür, ekip çalışması ve yönetim hataları, Liderlik ve iş liderliği, Sağlık, zindelik ve dikkat, Fiziksel çevre, İş yükü, stres ve vardiyalı çalışma, Alkol, ilaç kullanımı, uykusuzluk, İletişim, Görevler, Hata modelleri, İşyerindeki tehlikeler | General information about human factors, Vision, hearing and human performance and limits, Responsibility, motivation and pressure, Culture, teamwork and management errors, Leadership and business leadership, Health, fitness and attention, Physical environment, Workload, stress and shift work , Alcohol, drug use, insomnia, Communication, Tasks, Error models, Workplace hazards | UCT158 | UÇAK MALZEME VE DONANIM AIRCRAFT MATERIAL AND EQUIPMENT | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Demir esaslı ve demir esaslı olmayan uçak malzemeleri, kompozit malzemeler, tahta yapılar, korozyon ve önleme yöntemleri, vida dişleri, civatalar, saplamalar, kilitleme aletleri, borular, rekorlar, yataklar, transmisyonlar, kumanda kabloları, elektrik kabloları | Iron-based and non-iron-based aircraft materials, composite materials, wooden structures, corrosion and prevention methods, threads, bolts, studs, locking tools, pipes, records, bearings, transmissions, control cables, electrical cables | YUM102 | YERİNDE UYGULAMA-I WORK PLACEMENT-I | Z | 0 | 0 | 0.0 | 4.0 | 0 | Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler; Yerinde Uygulama Koordinatörlüğü, öğrencinin kurumundaki danışmanları ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki yetkilisi ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar. | The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made. | SINIF: 2 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | ASG121 | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ OCCUPATIONAL HEALTH AND SAFETY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili genel bilgiler, iş sağlığı ve güvenliği mevzuatı, çalışan sağlığını ve güvenliğini etkileyen fiziksel, mekanik, kimyasal, biyolojik ve ergonomik risk faktörleri ve meslek hastalıkları ile ilgili konular aktarılır. Karşılaşabilecekleri acil durumlar ve iş kazaları hakkında bilgilendirilir. | General information about occupational health and safety, occupational health and safety legislation, physical, mechanical, chemical, biological and ergonomic risk factors affecting employee health and safety, and occupational diseases are covered. They are informed about emergencies and work accidents they may encounter. | UCT209 | UÇAK PERVANELERİ AIRCRAFT PROPELLERS | Z | 1 | 1 | 2.0 | 3.0 | 2 | Temel Bilgiler, Pervane Yapısı, Pervane ‘Pitch’ Kumandası, Pervane Senkronizasyonu, Pervanenin Buzdan Korunması, Pervane Bakımı, Pervane depolama ve korunması | Basic Information, Propeller Structure, Propeller 'Pitch' Control, Propeller Synchronization, Propeller Ice Protection, Propeller Maintenance, Propeller Storage and Protection | UCT213 | GAZ TÜRBİNLİ MOTORLAR-II GAS TURBINE ENGINES-II | Z | 1 | 2 | 2.0 | 6.0 | 3 | Çalıştırma/Başlatma ve Ateşleme Sistemleri , Motor Gösterge Sistemleri , Turbo-prop Motorlar , Turbo-şaft Motorlar , Yardımcı Güç Üniteleri (APU'lar) , Güç Sistemi Kurulumu , Yangından Koruma Sistemleri ve Motor İzleme /Takip ve Yerde Çalıştırma konularında bilgi sahibi olur. | Gains knowledge of Starting / Starting and Ignition Systems, Engine Indicator Systems, Turbo-prop Engines, Turbo-shaft Engines, Auxiliary Power Units (APUs), Power System Installation, Fire Protection Systems and Engine Monitoring / Tracking and Ground Operation. | UCT215 | TÜRBİN UÇAK AERODİNAMİĞİ, YAPI VE SİSTEMLERİ-II AEROPLANES AERODYNAMICS, STRUCTURES & SYSTEMS II | Z | 1 | 3 | 3.0 | 5.0 | 4 | Alet (Cihaz) Sistemleri (ATA 31) ,Aviyonik Sistemler Elektrik Gücü (ATA 24) Kabin ekipmanları ve Mefruşat (ATA 25)(a) , Kabin ekipmanları ve Mefruşat (ATA 25)(b) , Yangından Koruma (ATA 26)(b) , Uçuş Kumandaları (ATA 27) , Işıklar , Yerleşik Bakım Sistemleri (ATA 45) , Entegre Modüler Aviyonikler (ATA 42) , Kabin Sistemleri (ATA 44) , Kabin Sistemleri (ATA 44) ve Kabin network servisi (Uçak kabini ve yer istasyonu arasındaki) | Instrument (Device) Systems (ATA 31), Avionic Systems Electrical Power (ATA 24) Cabin Equipment and Furnishings (ATA 25) (a), Cabin Equipment and Furnishings (ATA 25) (b), Fire Protection (ATA 26) (b ), Flight Controls (ATA 27), Lights, On-Board Maintenance Systems (ATA 45), Integrated Modular Avionics (ATA 42), Cabin Systems (ATA 44), Cabin Systems (ATA 44) and Cabin network service (Aircraft cabin and ground station between) | UCT221 | UÇAK BAKIM UYGULAMALARI-III AIRCRAFT MAINTENANCE PRACTISES-III | Z | 1 | 4 | 3.0 | 6.0 | 5 | Elektrik Tesisatı Dahili Bağlantı Sistemi (EWIS) , Borular ve Hortumlar , Yataklar , Transmisyonlar/ Aktarımlar , Kontrol Kabloları , Hava Aracı Handling ve Depolama , Söküm, Takım, Onarım ve Kontrol Teknikleri (a) ve (d) ve Olağan Dışı Olayları(a) | Electrical Installation Interconnection System (EWIS), Pipes and Hoses, Bearings, Transmissions / Transmissions, Control Cables, Aircraft Handling and Storage, Dismantling, Tooling, Repair and Control Techniques (a) and (d) and Unusual Events (a) | UCT283 | MESLEKİ İNGİLİZCE-I PROFESSIONAL ENGLISH-I | Z | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | İngilizce konularının havacılığa uyarlanması | Unit The students in the field of aircraft maintenance technical documents intended to gain competence to make reading and translation. | YUM201 | YERİNDE UYGULAMA-II WORK PLACEMENT-II | Z | 0 | 0 | 0.0 | 4.0 | 0 | erinde uygulama ile ilgili etkinlikler; Yerinde Uygulama Koordinatörlüğü, öğrencinin kurumundaki danışmanları ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki yetkilisi ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar. | The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made. | SINIF: 2 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | GRI201 | GİRİŞİMCİLİK ENTREPRENEURSHIP | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Girişimciliğin Temel Fonksiyonları, KOBİ’lerin Ekonomiye ve Sosyal Hayata Katkıları. KOBİ’lerin Zayıf Yönleri ve Türkiye’de KOBİ’lere Destek Sağlayan Kuruluşlar. Franchising Sistemi ve Yatırımcıya Sağlayacağı Faydalar. Pazarlama ve Tutundurma Stratejileri. İş Planı ve Bölümleri. | Basic Functions of Entrepreneurship, SMEs Contributions to Economics and Social Life. Weaknesses of SMEs and SMEs Support Provided by Institutions. Franchising Benefits System and the investor. Marketing and Promotion Strategies. Business Plan and Sections. | UCT214 | PİSTONLU MOTORLAR PISTON ENGINES | Z | 2 | 1 | 3.0 | 8.0 | 3 | Pistonlu motorlara ait temel tanımlar, motor performansı, motor yakıt sistemleri, motor alt sistemleri | Basic definitions of piston engines, engine performance, engine fuel systems, engine sub-systems | UCT216 | TÜRBİN UÇAK AERODİNAMİĞİ, YAPI VE SİSTEMLERİ-III AEROPLANES AERODYNAMICS, STRUCTURES & SYSTEMS III | Z | 1 | 3 | 3.0 | 8.0 | 4 | Yakıt Sistemleri (ATA 28) , Hidrolik Güç (ATA 29) , Buz ve Yağmurdan Koruma (ATA 30) , İniş Takımları (ATA 32) , Oksijen (ATA 35) ,
Pnömatik/Vakum (ATA 36) , Su/Atık (ATA 38) sistemlerini öğrenir. | Fuel Systems (ATA 28), Hydraulic Power (ATA 29), Ice and Rain Protection (ATA 30), Landing Gear (ATA 32), Oxygen (ATA 35), Pneumatic / Vacuum (ATA 36), Water / Waste (ATA 38) ) learn systems. | UCT218 | MEZUNİYET PROJESİ GRADUATION PROJECT | Z | 2 | 0 | 2.0 | 5.0 | 2 | İçeriği öğrenci ile birlikte belirlenecektir. | The content will be determined together with the student. | UCT284 | MESLEKİ İNGİLİZCE-II PROFESSIONAL ENGLISH-II | Z | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Havacılık dokümanlarında kullanılan terim ve kavramlar, uçak sistemleri | The students in the field of aircraft maintenance technical documents intended to gain competence to make reading and translation. | YUM202 | YERİNDE UYGULAMA-III WORK PLACEMENT-III | Z | 0 | 0 | 0.0 | 4.0 | 0 | Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler, öğrencinin kurumundaki ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki danışmaları ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar. | The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made. | |