PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Uçaklarda kullanılan her türlü (mekanik,elektrik,elektornik,hidrolik vb.) komponent ve sistemlerin temel çalışma prensiplerini ve fonksiyonlarına ilişkin bilgiye sahiptir. | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 3 | 21 | 70.00 |
2 |
Uçaklarda kullanılan parçaların malzemelerini tanır. | 5 | 2 | 0 | 5 | 5 | 5 | 22 | 73.33 |
3 |
Uçakların mekanik ve elektrik sistem /parça çalışma prensiplerini tanır. | 5 | 3 | 0 | 5 | 5 | 5 | 23 | 76.67 |
4 |
Atmosfer özelliklerini ve atmosferdeki değişimin uçaklar üzerindeki etkisini bilir. | 4 | 3 | 0 | 3 | 4 | 3 | 17 | 56.67 |
5 |
Uçaklarda bakım onarım ve seyrüsefer için kulaanılan havayolu dokümanlarını tanır. | 4 | 2 | 5 | 5 | 3 | 5 | 24 | 80.00 |
6 |
Uçaklarda kaldırma kuvvetinin oluşması ve uçuş teorisini bilir. | 5 | 0 | 0 | 4 | 5 | 5 | 19 | 63.33 |
7 |
Pistonlu motorlu uçaklarda bulunan pervaneler hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 3 | 0 | 3 | 4 | 5 | 20 | 66.67 |
8 |
Uçak bakım ve onarım yönünden insan faktörlerini ve hata önleme yöntemlerini bilir. | 5 | 4 | 0 | 5 | 3 | 4 | 21 | 70.00 |
9 |
GazTürbinli ve pistonlu motorlu uçakların bakımı hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 3 | 0 | 5 | 5 | 5 | 23 | 76.67 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Uçaklarda arıza ve bakım konusunda topladığı verileri değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 4 | 24 | 80.00 |
2 |
Karşılaşılan bir arıza durumunun ilgili uçak manual'ine göre değerlendirilmesini ve çözümünü yapabilir. | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 25 | 83.33 |
3 |
Uçak kokpit göstergelerinin yerleşimini ve çalışmasını bilir. | 5 | 3 | 0 | 5 | 5 | 5 | 23 | 76.67 |
4 |
Uçak-uçak, uçak-yer haberleşme yöntemlerini ve sistemlerini bilir. | 4 | 4 | 0 | 5 | 3 | 5 | 21 | 70.00 |
5 |
Uçaklarda kullanılan malzemeleri tanır. | 4 | 5 | 0 | 5 | 4 | 5 | 23 | 76.67 |
6 |
Uçaklarda kullanılan alet/takım ve birleştirme elemanlarını bilir. | 3 | 5 | 0 | 4 | 2 | 5 | 19 | 63.33 |
7 |
Uçaklarda oluşabilecek her tip mekanik ve elektronik problemi objektif ve subjektif olarak tesbit eder ,tanımlar ve raporlar. | 3 | 4 | 0 | 5 | 5 | 4 | 21 | 70.00 |
8 |
Uçak bakım, onarım ve test konusunda teknolojik aletleri (ölçü, kontrol aletleri ile test cihazlarını) kullanır. | 3 | 5 | 0 | 5 | 4 | 3 | 20 | 66.67 |
9 |
Basit elektriksel devre kurulumu yapabilir. | 4 | 3 | 0 | 5 | 5 | 5 | 22 | 73.33 |
10 |
Uçak bakımında kullanılan alet ve takımları kullanılabilir. | 5 | 5 | 0 | 3 | 3 | 4 | 20 | 66.67 |
11 |
Uçakta kullanılan birleştirme elemanlarını bilir ve uygulamasını yapabilir. | 3 | 2 | 0 | 3 | 5 | 3 | 16 | 53.33 |
12 |
Pervane bakımı, çalışması, depolanması ve korunması ile ilgili uygulamaları bilir. | 3 | 4 | 0 | 4 | 5 | 5 | 21 | 70.00 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Uçaklar ile ilgili bilgi ve becerilerini ,ayrıca teknolojik gelişmeleri hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatır ve takım çalışması yapar | 1 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 22 | 73.33 |
2 |
Uçaklar ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirler ve çözüm arar. | 2 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 23 | 76.67 |
3 |
Ekip çalışmasına yatkın, sorumluluk alanı içindeki faaliyetleri yürütebilecek bilgi ve becerilere sahiptir. | 1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 24 | 80.00 |
4 |
Özgün düşünebilme konusunda yetkinlik kazanır. | 2 | 3 | 5 | 5 | 3 | 2 | 20 | 66.67 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | T | % |
1 |
Uçaklarda kullanılan motor çeşitlerini ve çalışma prensiplerini bilir. | 5 | 4 | 0 | 5 | 3 | 5 | 22 | 73.33 |
2 |
Uçak, sistem ve alt sistemlerinin fonksiyonları ve çalışma prensipleri konularında bilgi sahibi olur. | 4 | 5 | 0 | 3 | 3 | 4 | 19 | 63.33 |
3 |
Meslek ile ilgili 2 ve 3 boyutlu bilgisayar programlarını kullanmayı yeterli düzeyde bilir. | 3 | 4 | 0 | 4 | 4 | 1 | 16 | 53.33 |
4 |
Genel bilgisayar kullanma bilgilerine sahip olur,Word,Excell,Power point programlarını yeterli düzeyde bilir. | 2 | 5 | 2 | 3 | 3 | 1 | 16 | 53.33 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | T | % |
1 |
Etkin görsel,yazılı ve sözlü iletişim kurabilme becerisine sahiptir. | 4 | 5 | 0 | 3 | 4 | 1 | 17 | 56.67 |
2 |
Sosyal hakların evrenselliği,sosyal adalet,kalite kültürü,mesleki etik,kültürel değerler ve çevrenin korunması konularında yeterli bilince sahiptir. | 0 | 3 | 5 | 5 | 5 | 2 | 20 | 66.67 |
3 |
Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptir. | 4 | 2 | 4 | 4 | 5 | 2 | 21 | 70.00 |
4 |
Alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahiptir. | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 1 | 20 | 66.67 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | T | % |
1 |
Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilme becerisne sahiptir. | 4 | 4 | 0 | 4 | 5 | 3 | 20 | 66.67 |
2 |
Uçak arıza ve onarımlarını amaca uygun şekilde yapabilme becerisine sahiptir. | 4 | 3 | 0 | 3 | 4 | 4 | 18 | 60.00 |
3 |
Uçak bakım ve onarım manual'lerini okuma, anlama ve uygulama becerisine sahiptir. | 4 | 5 | 2 | 5 | 4 | 3 | 23 | 76.67 |
4 |
Bilim ve teknolojideki gelişmelerle kendini sürekli olarak yeniler. | 4 | 5 | 2 | 5 | 5 | 3 | 24 | 80.00 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 37 | 36 | 36 | 13 | 37 | 37 | 37 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 135 | 136 | 51 | 159 | 152 | 137 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |