Amaç |
1 | Özel eğitim gereksinimi olan öğrencilerin özellikleri konusunda bilgi sahibi olan, onların bireysel ihtiyaçlarını dikkate alarak eğitim verebilecek, Türk eğitim sistemi ve özel eğitim yönetmelikleri konusunda yetkin ve bu doğrultuda çalışabilecek öğretmenler yetiştirmektir.
|
2 | Özel Eğitim öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerilerine sahip 21. yüzyılın öğretmenlerini yetiştirmektir.
|
3 | Alanında ulusal saygınlığa erişmiş bir bölüm olmak; ülkemizin yetişmiş insan gücüne çok ihtiyaç duyduğu bu alanda uluslararası standartlarda iyi eğitilmiş öğretmenler yetiştiren önemli bir kaynak olmaktır.
|
4 | Özel Eğitim gerektiren çocuklarının çok yönlü gelişimini destekleyecek öğretmen profili oluşturmaktır.
|
5 | Özel Eğitim alanındaki bilimsel ve uygulama düzeyindeki çalışmalarıyla bu alanda çalışan kurum ve kuruluşlara örnek teşkil etmektir.
|
6 | Ülkemizdeki sosyal, kültürel ve sanat alanlarındaki gelişmeleri özel eğitim alanına uyarlayarak toplumsal destek sağlamaktır.
|
7 | |
8 | |
9 | |
10 | |
Hedef |
1 | Özel eğitim gereksinimi olan öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme, |
2 | özel eğitim gereksinimi olan öğrencinin eğitim yaşantısının sürekliliği ve özel eğitime ilişkin hak ve sorumlulukları konusunda ailelere rehberlik edebilme ve onlarla birlikte çalışabilme, |
3 | özel eğitim gereksinimi olan öğrencilere eğitim sunarken, özellikle bilimsel dayanaklı yöntemlere dayalı uygulamaları verimli şekilde kullanabilme, |
4 | özel eğitim gereksinimi olan öğrencilerin eğitimsel, sosyo-duygusal gereksinimlerini karşılayabilmek amacıyla bireyselleştirilmiş eğitim programları hazırlayıp uygulayabilme, özel eğitim gereksinimi olan çocukların yanı sıra normal gelişim gösteren çocukların da gelişimsel özellikleri hakkında gerekli bilgilere sahip olma, |
5 | özel eğitim gereksinimi olan öğrencinin ve akranlarının öğretimsel etkinliklere katılım düzeyini azaltan ve sunulan eğitimin etkililiğini düşüren davranış problemlerini ortadan kaldırma veya en aza indirme, kaynaştırma uygulamalarını verimli ve etkili bir şekilde yürütebilme, özel eğitim gereksinimi olan öğrencinin eğitim - öğretimiyle ilgili mevzuat konusunda sınıf öğretmenini, alan öğretmenini, okul yöneticilerini bilgilendirme ve öğrencinin gelişiminin desteklenmesi konusunda disiplinler arası işbirliği yapabilme, |
6 | |
7 | |
8 | |
9 | |
10 | |