İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY |
FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ-SOSYOLOJİ |
SINIF: 1 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
ATA101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Kavramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve kaynakların tanımı, Sanayi Devrimi ve Fransız Devrimi, Osmanlı Devleti’nin Dağılışı (XIX. Yüzyıl), Tanzimat ve Islahat Fermanı, I. ve II. Meşrutiyet, Trablusgarp ve Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı, Mondros Ateşkes Antlaşması, Wilson İlkeleri, Paris Konferansı, M. Kemal’in Samsun’a Çıkışı ve Anadolu’daki Durum, Amasya Genelgesi, Ulusal Kongreler, Mebusan Meclisinin Açılışı, TBMM’nin Kuruluşu ve İç İsyanlar, Teşkilat-ı Esasi Kanunu, Düzenli Ordunun Kuruluşu, I. İnönü, II. İnönü, Kütahya-Eskişehir, Sakarya Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz, Kurtuluş Savaşı sırasındaki antlaşmalar, Lozan Antlaşması, Saltanatın Kaldırılması | Introduction, Fall of the Ottoman Empire, Tanzimat and Islahat Eras, Tripoli and Balkan Wars, World War I, The Armistice of Moudros, the Occupation of Anatolia and the National Reactions, The Birth of the Turkish Revolution, Turkish War of Independence, The Armistice of Mudanya, The Treaty of Lausanne |
BIL121 | BİLİŞİM TEKNOLOJİSİ-I INFORMATION TECHNOLOGY-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | | |
ING121 | İNGİLİZCE-I ENGLISH-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Bu ders, üniversite öğrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik faaliyette okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini belirli bir etkinlikte kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır. | This course is designed to provide the students with effective skills for reading, writing, listening and speaking on their major using related terminology. |
SOS111 | SOSYOLOJİYE GİRİŞ-I INTRODUCTION TO SOCIOLOGY- I | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Sosyolojinin temel kavramları, konusu, alanı, yöntemi. | Basic concepts of sociology, subject, field, method. |
SOS117 | SOSYOLOJİ TARİHİ-I HISTORY OF SOCIOLOGY-I | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | On sekizinci ve on dokuzuncu yüzyılların başlarında beliren, sosyolojinin kendi yönünü bulmasına hizmet etmiş düşünce akımlarını ve ortaya koydukları sistemleri çözümlemek ve açıklamak. | To analyze and explain the currents of thought that emerged in the eighteenth and early nineteenth centuries, which helped sociology find its own direction, and the systems they introduced. |
SOS119 | ANTROPOLOJİYE GİRİŞ INTRODUCTION TO ANTHROPOLOGY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Fiziki ve sosyal antropolojinin temellerini kültür ile açıklamak | To explain the basics of physical and social anthropology with culture |
SOS121 | SOSYAL BİLİMLERDE METOD METHOD IN SOCIAL SCIENCES | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Sosyal bilimlerde kullanılan araştırma yöntem ve tekniklerinin öğrenilmesi | Research methods and techniques used in social sciences. |
SOS123 | FELSEFEYE GİRİŞ INTRODUCTION TO PHILOSOPHY | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Felsefe tarihindeki temel akım ve fikirler, çağdaş fikirlerle felsefi akımları tarihsel bütünlüğü içinde tartışır, sosyoloji formasyonuna katkı sağlayacak bir felsefi zemini sağlar. | It discusses the main currents and ideas in the history of philosophy, contemporary ideas and philosophical movements in their historical integrity, and provides a philosophical ground that will contribute to sociology formation. |
TUR101 | TÜRK DİLİ-I TURKISH LANGUAGE-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Bildirim, Dil ve Dilin Özellikleri; Dil-Düşünce İlişkisi; Dilin Gücü; Ana Dili-Yerel Dil-Millet Dili-Devlet Dili- Eğitim Dili-Kültür Dili- Uluslar arası Dil; Dil-Kültür İlişkisi; Medeniyet; Dilekçe Yazımı; Dil Aileleri-Dil Grupları -Türkçenin Dünya Dilleri Arasındaki Yeri; Türk Dilinin Tarihî Dönemleri ve Gelişmesi; Dil Bilgisi ve Bölümleri; Sözcük Çeşitleri-Kök-Ek; Cümle ve Cümlenin Öğeleri; Yazım Kuralları ve Uygulaması; Noktalama İşaretleri ve Kullanımıyla İlgili Uygulamalar | Definition and characteristics of language. Relationship between language and thought. Relationship between language and culture. Concepts of mother language, cultural language, international language. Writing a letter of application. Languages of the world. The place of the Turkish language among world languages. Historical development of Turkish language. Phonological, morphological, semantic and syntactic structure of Turkish languge.. Types of clauses. Spelling rules. Punctuation marks. |
SINIF: 1 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
ATA102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Siyasal Alanda Yapılan İnkılâplar, Hukuk Alanında Yapılan İnkılâplar, Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılâplar, İktisâdi Alanda Yapılan İnkılâplar, Sosyal Alanda Yapılan İnkılâplar, Atatürk İlkeleri, Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası, İkinci Dünya Savaşı Yıllarında Türkiye, 1950 -1960 Yılları Arası Türkiye | Political Reforms, Legal Reforms, Educational and Cultural Reforms, Economic Reforms, Social Reforms, Atatürk’s Principles, Atatürk’s Foreign Policy, Turkey in the World War II, Turkey Between 1950- 1960. |
BIL122 | BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ - II INFORMATION TECHNOLOGY-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | | |
ING122 | İNGİLİZCE-II ENGLISH-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Dinleme - Anlama çalışmalarına ağırlık veren bu derste öğrencilerin, kullanılan kaynak kitabın yanı sıra ekstra materyaller yardımı ile kendilerini İngilizce olarak ifade edebilme yeteneklerini geliştirmeleri amaçlanmıştır. | This course is designed to have more listening activities. In parallel with the course book and extra materials students are expected to improve their expression skills. |
SOS110 | SOSYOLOJİ TARİHİ-II HISTORY OF SOCIOLOGY-II | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | On sekizinci ve on dokuzuncu yüzyılların başlarında beliren, sosyolojinin kendi yönünü bulmasına hizmet etmiş düşünce akımlarını ve ortaya koydukları sistemleri çözümlemek ve açıklamak. | To analyze and explain the currents of thought that emerged in the eighteenth and early nineteenth centuries, which helped sociology find its own direction, and the systems they introduced. |
SOS112 | SOSYOLOJİYE GİRİŞ- II INTRODUCTION TO SOCIOLOGY- II | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Sosyolojinin temel kavramları, konusu, alanı, yöntemi. | Basic concepts of sociology, subject, field, method. |
SOS116 | FELSEFE TARİHİ HISTORY OF PHILOSOPHY | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Felsefenin geçirmiş olduğu evreler. | The phases of philosophy. |
SOS120 | PSİKOLOJİYE GİRİŞ INTRODUCTION TO PSYCHOLOGY | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Psikolojinin alt alanları ve yöntemleri ile davranışın evrimsel ve biyolojik temellerini, öğrenme ve bellek süreçlerini, duygu, stres ve sağlık ilişkisini, kişiliği ve temel psikolojik bozuklukları kapsar. | includes basic physiological and neurobiological foundations of behavior, sensation, perception and illusions. |
SOS124 | SOSYAL BİLİMLERDE İSTATİSTİSTİK STATISTICS IN SOCIAL SCIENCES | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Bu ders öğrencilere, veri girişi ve analizi için, sosyal bilimler için istatistik paket programlarının (örn. SPSS) nasıl kullanıldığının ve veri analizinin sosyolojik araştırmalara nasıl uygulandığına ilişkin teorik ve uygulamalı bilgilerin verilmesine yönelik olarak düzenlenmiştir. Ders, temel istatistik kavram ve yöntemlerine yöneliktir; öncelikle veri dosyalarının oluşturulması, verilerin kodlanması, girişi ya da dönüştürülmesi üzerinde durulacaktır. Sadece verilerin SPSS programına nasıl aktarılacağı üzerinde değil, aynı zamanda verilerin oluşturulmasında ve kodlanmasında çok sık rastlanan bazı hatalardan nasıl kaçınılabileceği üzerinde de durulacaktır. İkinci olarak, bu kapsamda, öğrenciler, verilere yönelik hata kontrolü yapmayı, verileri dönüştürmeyi, etiketlemeyi ve ölçüm düzeylerine karar verebileceklerdir. Üçüncü olarak ise, bilgisayar yardımıyla, basit istatistik teknikleri kullanarak, analiz, yorum ve sunum yapabilir bir düzeye geleceklerdir. | This course is designed to provide students with theoretical and applied information on how statistical package programs for social sciences (eg SPSS) are used for data entry and analysis, and how data analysis is applied to sociological research. The course focuses on basic statistical concepts and methods; First of all, the creation of data files, coding, input or conversion of data will be emphasized. It will focus not only on how to transfer the data to the SPSS program, but also on how to avoid some very common mistakes in the creation and coding of the data. Secondly, in this context, students will be able to decide on error checking, data transformation, labeling and measurement levels. Thirdly, they will come to a level where they can analyze, interpret and present using simple statistical techniques with the help of computers. |
TUR102 | TÜRK DİLİ-II TURKISH LANGUAGE-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Cümle Çeşitleri; Anlatım Bozuklukları; Paragraf; Anlatım Biçimleri; Yazılı Anlatım Türleri; Sözlü Anlatım Türleri; Yazım Kuralları ve Noktalama İşaretleri | clause types, narrative errors, proverb and idioms, syntactic errors, subordinative errors, paragraph, narrative types, oral narratives, punctuation marks, speling rules |
SINIF: 2 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
SOS209 | SOSYAL PSİKOLOJİ SOCIAL PSYCHOLOGY | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Sosyal psikoloji alanı temel kavramları ve araştırma yöntemleri; sosyal algı ve sosyal biliş, tutumlar ve tutum değişimine ilişkin kuramsal yaklaşımlar; sosyal davranışı etkileyen psikolojik süreçler, sosyal algı, sosyal etki ve uyma, kişiler arası çekim, grup dinamikleri, grup süreci, uyumu, işbirliği ve rekabeti, kişiler arası ilişkiler konularını içerir. | General topics, terms and concepts of social psychology, scientific explanations and theories constitute the content of the course. |
SOS211 | GENEL SOSYOLOJİ GENARAL SOCIOLOGY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Sosyolojinin konusu alanı ve yöntemi. | The purpose, space and method of sociology. |
SOS213 | TÜRKİYENİN TOPLUMSAL YAPISI-I SOCIAL STRUCTURE IN TURKEY-I | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Türkiye'de sosyal gelişmenin aşamaları, toplumsal yapı. | Stages of social development in Turkey, social structure. |
SOS219 | KURUMLAR SOSYOLOJİSİ SOCIOLOGY OF ORGANIZATIONS | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Toplumsal kurumların işlevleri. | Have an opinion about social stratification. |
SOS221 | ÇAĞDAŞ SOSYOLOJİ KURAMLARI-I CONTEMPORARY SOCIOLOGY THEORIES-I | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Çağdaş sosyologlar ve kuramları. | Contemporary sociologists and their theories. |
SOS227 | SAĞLIK SOSYOLOJİSİ HEALTH SOCIOLOGY | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Sağlığın ve hastalığın sosyolojik tanımı, doğum ve ölüm oranlarının sağlık bakımı ile ilişkisi, tıpta sosyoloji ve tıbbın sosyolojisi, sağlık sosyolojisi konusunda ileri sürülen teorik bilgiler, bulaşıcı hastalıklar ve toplum yapıları, bir sosyal kurum olarak sağlık ve hastalık sistemleri, sağlık kurumlarının organizasyonu, doktor ve hasta rollerinin kalıplaşmış biçimleri, bir meslek olarak tıp ve sağlık bakımı. | Sociological definition of health and illness, the relationship between birth and death rates and health care, sociology in medicine and sociology of medicine, theoretical knowledge on the sociology of health, infectious diseases and social structures, health and disease systems as a social institution, organisation of health institutions, stereotypes of doctor and patient roles, medicine and health care as a profession. |
SOS233 | TARİH SOSYOLOJİSİ HISTORICAL SOCIOLOGY | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Toplumsal tesadüfler yerine tarihte aynı nedenlerin aynı sonuçları doğurduğu fikri üzerinde durulacaktır. | It will be focused on that there is no considences in the history idea. |
SOS235 | TÜRK SOSYOLOGLARI VE ESERLERİ-I TURKISH SOCIOLOGISTS AND THEIR WORKS-I | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Türk Sosyologları ve eserleri. | Turkish Sociologists and their works. |
SINIF: 2 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
SOS208 | EKONOMİ SOSYOLOJİSİ ECONOMIC SOCIOLOGY | Z | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Toplum ve ekonomi ilişkileri | Society and economy relations |
SOS214 | TÜRKİYENİN TOPLUMSAL YAPISI-II SOCIAL STRUCTURE IN TURKEY-II | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Dersin İçeriği Türkiye'de sosyal gelişmenin aşamaları, toplumsal yapı. | Stages of social development in Turkey, social structure. |
SOS216 | KÜÇÜK GRUPLAR SOSYOLOJİSİ SOCİOLOGY OF SMALL GROUPS | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Grup bütünlüğü ve grupların sınıflandırılması, küçük grubun bireye olan etkisi, bireyin gruba olan etkisi, grup yapısı ve süreci, sosyal davranışı açıklamada küçük grupların sosyolojik ve sosyal psikolojik incelenme nedenleri gibi küçük gruplarla ilgili temel kavramlar ele alınmaktadır.
Ayrıca öğrencilere Sosyometrik test teknikleri dersi ile ( 4. Sınıf güz) küçük gruplarla ilgili araştırmalarda kullanılan yöntem ve araştırma teknikleri öğrtilmektedir. | Basic concepts related to small groups such as group integrity and classification of groups, the effect of the small group on the individual, the effect of the individual on the group, group structure and process, sociological and social psychological reasons for examining small groups in explaining social behaviour are discussed.
In addition, students are taught the methods and research techniques used in research on small groups with the Sociometric testing techniques course (4th year autumn). |
SOS218 | EĞİTİM SOSYOLOJİSİ SOCIOLOGY OF EDUCATION | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Eğitim ve toplum ilişkisine yönelik kuramsal bakış açıları; bir toplumsal kurum olarak okul; eğitim sistemi ve okulun toplumsal-yapısal özellikleri; okulun toplumsal örgütlenmesi, işlevleri ve temel aktörleri; eğitimde otorite örüntüleri; eğitimde fırsat eşitlik/eşitsizlikleri; yaşanılan mekan ve ait olunan toplumsal kategoriler (sınıf, ırk, din, dil, etnisite, toplumsal cinsiyet, vs.) doğrultusunda kimin neyi, nerede, ne kadar öğrendiğine yönelik eşitsizlikler ve bu eşitsizliklerin bireysel ve tolumsal sonuçları; mevcut toplumsal, siyasi ve ekonomik ilişkilerin ve eşitsizliklerin beslenerek yeniden üretilmesinde eğitim sistemi ve okulların rolü. | Theoretical perspectives on the relationship between education and society; school as a social institution; social-structural characteristics of the education system and school; social organisation of the school, its functions and main actors; patterns of authority in education; equality/inequality of opportunity in education; inequalities in who learns what, where and how much in accordance with the place of residence and social categories (class, race, religion, language, ethnicity, gender, etc.). Inequalities in terms of who learns what, where, how much and the individual and social consequences of these inequalities; the role of the education system and schools in the reproduction of existing social, political and economic relations and inequalities. |
SOS222 | SOSYAL ANTROPOLOJİ SOCIAL ANTHROPOLOGY | Z | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Sosyal antropolojinin doğuşu ve gelişimi; sosyal kültür tanımları. | The birth and development of social anthropology: social cultural definitions. |
SOS232 | TÜRK SOSYOLOGLARI VE ESERLERİ-II TURKISH SOCIOLOGISTS AND THEIR WORKS-II | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Türk sosyologları ve eserleri. | Turkish Sociologists and their works. |
SOS234 | ÇAĞDAŞ SOSYOLOJİ KURAMLARI-II CONTEMPORARY SOCIOLOGY THEORIES-II | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Çağdaş sosyologlar ve kuramları. | Contemporary sociologists and their theories. |
SOS236 | DİN SOSYOLOJİSİ RELIGION SOCIOLOGY | Z | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | İlkel dinlerden günümüze bir din sosyolojisi analizi yapar. | Does a sociological analysis from primitive religions to today. |
SINIF: 3 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
SOS337 | KÜLTÜR SOSYOLOJİSİ CULTURE SOCIOLOGY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Dersin içeriği kültüre dair kuram ve kuramcılardır. | The content of the course is cultural theories and theorists. |
SOS339 | KÖY VE KENT SOSYOLOJİSİ RURAL AND URBAN SOCIOLOGY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Bir toplumsal iş bölümü biçimi olarak kırsal yapıların ve köylülüğün ortaya çıkışını, kırsal nüfusların ve köylülüğün ekonomi kültür ve siyaset ile eklemleşme biçimlerini anlar ve açıklar.
Türkiye'de köylülüğün ve tarımsal yapıların karşılaştıkları sorunları ve bunların ülkenin genel toplumsal değişme ve dönüşümü açısından taşıdığı önemi anlar, tartışır ve açıklar. | Understands and explains the emergence of rural structures and peasantry as a form of social division of labor, and the ways in which rural populations and peasantry articulate with economy, culture and politics.
Understands, discusses and explains the problems faced by the peasantry and agricultural structures in Turkey and their importance for the country's general social change and transformation. |
SOS341 | OSMANLICA METİN OKUMALARI-I OTTOMAN TURKISH TEXT READING-I | Z | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Arap harfli türk alfabesi, bitişik ve ayrı harfler, yazma çalışmaları. | Arab-letter Turkish alphabet, Arabic script, adjacent and separate letters, writing |
YUM301 | YERİNDE UYGULAMA-I WORK PLACEMENT I | Z | 0 | 0 | 0.0 | 4.0 | 0 | Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler; Yerinde Uygulama Koordinatörlüğü, öğrencinin kurumundaki danışmanları ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki yetkilisi ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrencinin akademide öğrendiği bilginin sanayi ve endüstride uygulanması, teknoloji transferi uygulamalarının öğretilmesi amaçlanır. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar. | The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made, etc. |
SOS307 | MESLEKİ İNGİLİZCE PROFESSIONAL ENGLISH | S | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Nasıl etkin öğrenilir, kolay ve etkili öğrenme için nasıl stratejiler geliştirilir. Daha iyi eğitim ya da sınav stratejileri için geliştirilmiş bellek teknikleri. Dersin içeriği, akademik dil becerilerini öğretmek için, mesleğin çeşitli alanlarında ve onların çalışmaları ile ilgili sıklıkla kullanılan Mesleki İngilizce'nin dil yapılarını ve fonksiyonlarını kapsayan uygun bir ortamı kapsamaktadır. | How to learn effectively, how to develop strategies for easy and effective learning. Improved memory techniques for better studying or exam strategies. The content of the course covers a suitable environment for teaching academic language skills, covering the language structures and functions of Professional English, which are frequently used in various fields of the profession and their work. |
SOS319 | TÜKETİM SOSYOLOJİSİ SOCIOLOGY OF CONSUMPTION | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Gelir, tüketim, tasarruf kavramlarının öğretilmesi. | Teaches income, consumption, savings concepts. |
SOS329 | TARİHTE VE GÜNÜMÜZDE İSTANBUL ISTANBUL IN HISTORY AND TODAY | S | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | İstanbul'un tarihi yarımadasında bulunan tarihî eser, müze, kütüphane ve saraylarını konu alır. | Istanbul's historical peninsula, and the archaeological remains, museums and palaces will be argued. |
SOS345 | İSLAM FELSEFESİ ISLAMIC PHILOSOPHY | S | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Genel bir girişten sonra her bir ana meselenin müstakil olarak incelenmesi, tartışılması ve başka meselelerle ilişkisinin ortaya konulması. | After a general introduction, each main issue is examined and discussed independently and its relationship with other issues is revealed. |
SINIF: 3 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
SOS304 | SOSYOLOJİ PROJESİ-I SOSYOLOJİ PROJESİ-I | Z | 1 | 3 | 3.0 | 4.0 | 4 | Öğrenci, Proje Hazırlığı aşamasında geliştirdiği araştırma projesini uygular ve gerekli verileri derler. Araştırmanın konusuna ve türüne bağlı olarak projenin uygulanması tatil günleri ve dönemlerinde çalışma yapmayı gerektirebilir. Sosyoloji biliminin yöntem ve kurallarını kullanarak saha çalışması geliştirir. | Implements the research project developed during the Project Preparation phase and compiles the necessary data. Depending on the topic and type of research, implementation of the project may require working on holidays and periods. Develops field work using the methods and rules of sociology. |
SOS306 | GELİŞİM PSİKOLOJİSİ DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Yaşam boyu gelişim bakış açısı ile gelişim psikolojisi alanının içerdiği temel kavramlar, araştırma yöntemleri, davranışın gelişimini açıklamaya yönelik kuramsal yaklaşımlar ve son olarak da doğum öncesi gelişimden ergenliğe kadar olan sürede her bir yaşam evresine özgü fiziksel, bilişsel ve sosyoduygusal değişmeler ve özellikler hakkında temel bilgi aktarılmaktadır. Gelişim psikolojisi alanındaki güncel araştırmaların öğrenciler tarafından okunması ve sınıf ortamında sunulması da dersin içeriğinde yer almaktadır. | From a life-span development perspective, basic concepts in the field of developmental psychology, research methods, theoretical approaches to explain the development of behavior, and finally basic information about the physical, cognitive and socioemotional changes and characteristics specific to each life stage from prenatal development to adolescence are provided. . The content of the course also includes reading current research in the field of developmental psychology by students and presenting it in the classroom. |
SOS330 | AİLE SOSYOLOJİSİ FAMILY SOCIOLOGY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Aile ve aile tiplerinin oluşması, sanayileşme ile birlikte aile yapısında meydana gelen değişimler, aile içi ilişkiler (aile içi güç ve otorite ilişkileri, aile içi ilişkilerde yatay ve dikey iletişim) toplumsal cinsiyet ve farklı toplumlarda çocuğun değeri gibi konular ele alınır. Değişik toplumlardaki aile yapılarının yanısıra; tarihsel süreç içerisinde aile yapılarında meydana gelen dönüşümler karşılaştırmalı olarak incelenir. Aile içi eşitsizlik, şiddet, boşanma, tek ebeveynli aileler, üvey ebeveynler, eş tercihleri gibi sorunsal konular ders kapsamında tartışılır, çözümlenir. . | Topics such as the formation of family and family types, changes in the family structure with industrialization, intra-family relations (power and authority relations within the family, horizontal and vertical communication in family relations), gender and the value of the child in different societies are discussed. In addition to family structures in different societies; The transformations that occurred in family structures throughout the historical process are examined comparatively. Problematic issues such as domestic inequality, violence, divorce, single-parent families, step-parents, and spouse preferences are discussed and resolved within the scope of the course. . |
YUM302 | YERİNDE UYGULAMA-II WORK PLACEMENT-II | Z | 0 | 0 | 0.0 | 4.0 | 0 | Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler; Yerinde Uygulama Koordinatörlüğü, öğrencinin kurumundaki danışmanları ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki yetkilisi ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrencinin akademide öğrendiği bilginin sanayi ve endüstride uygulanması, teknoloji transferi uygulamalarının öğretilmesi amaçlanır. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar. | The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made, etc. |
OFE302 | DİL VE TOPLUM LANGUAGE AND SOCIETY | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Toplumda olan değişikliklerin dile yansımasını örneklerle açıklar. Türkçe'nin doğru, güzel kullanımını dönem dönem metinlerle belgeler. | How changes within the society are reflected in the language will explained examples from Turkish will be given. The changes in the society as well as in technology advances bring the necessity of forming new words. |
SOS340 | FELSEFEDE BİLGİ TEORİSİ THEORY OF KNOWLEDGE IN PHILOSOPHY | S | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Bilginin imkanı, bilginin kaynağı ve doğru bilgi, bilginin kapsamı ve sınırları, doğruluk ve anlamlılık, şüphecilik, deneyimcilik, akılcılık, eleştirel felsefe, sezgicilik, pozitivizm ve yeni pozitivizm, analitik felsefe. | Possibility of knowledge, the source of knowledge and accurate information,scope and limits of knowledge, Truth and significance, skepticism, empiricism, rationalism, critical philosophy, entuisionism, positivism and new positivism, analytic philosophy |
SOS364 | SOSYAL TABAKALAŞMA SOCIAL STRATIFICATION | S | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Toplumsal tabakalaşma teorileri, ideolojiler ve sınıf kavramları. | Theories of social stratification, ideologies and class concepts. |
SOS366 | CİNSİYET SOSYOLOJİSİ GENDER SOCIOLOGY | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Cinsel kimlik ve cinsel yönelim kavram ve süreçleri, feminist tarih ve modern feminist akımlar.
Toplumsal cinsiyet ve cinsiyet tartışmaları. | The concepts and processes of sexual identity and sexual orientation, feminist history, and modern feminist movements. Gender and gender debates in society. |
SOS368 | SİSTEMATİK DÜŞÜNCE VE MANTIK SİSTEMATİK DÜŞÜNCE VE MANTIK | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Argüman oluşturmayı, farklı düşünceleri kıyaslayabilmeyi, tutarlılık ve gerçekliği kullanmayı ve bunların mantık ile ilgisini bilir ve kurar | Knows and establishes how to create arguments, compare different ideas, use consistency and reality, and their relationship with logic. |
SINIF: 4 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
SOS427 | İLETİŞİM SOSYOLOJİSİ COMMUNICATION SOCIOLOGY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Kitle iletişim kuramcıları, sosyal medya. | Mass communication theorists, social media. |
SOS429 | DENEYSEL SOSYOLOJİ EXPERIMENTAL SOCIOLOGY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Sosyal olayları yaşayarak ve içine girerek araştırmak. | Doing research by living social events and by entering into. |
SOS441 | SOSYOLOJİ İHTİSAS SEMİNERİ-I SPECIALIZATION SEMINAR-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Toplumsal problemlere ilişkin saha çalışmaları yapılır ve proje geliştirilir. | Field studies on social problems are carried out and projects are developed. |
SOS443 | ELEŞTİREL DÜŞÜNCE UYGULAMALARI VE MANTIK CRITICAL THOUGHT APPLICATIONS AND LOGIC | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Akıl yürütme, doğru çıkarım ve formel düşünme becerilerini kazandırmak için mantığın temel ilke ve uygulamalarını aktarır ve bu amaçla dil, yargı, çıkarım, argüman konularında temel bilgileri serimler. | Teaches the abilities of reasonning, the correct deduction, the formal thinking, judgement and argumentation and adapts the basic principles of correct reasoning to psychology. |
YUM401 | YERİNDE UYGULAMA-III WORK PLACEMENT III | Z | 0 | 0 | 0.0 | 4.0 | 0 | Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler, öğrencinin kurumundaki ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki danışmaları ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar. Öğrencinin akademide öğrendiği bilgiyi sanayi ve endüstride nasıl uygulayacağı, teknoloji transferi uygulamaları öğretilir. Ayrıca; Öğrencinin akademide öğrendiği bilginin sanayi ve endüstride uygulanmasına olanak sağlar ve teknoloji transferi uygulamalarının öğretilmesi pekiştirir. | The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made. |
OFE401 | KARŞILAŞTIRMALI EDEBİYAT COMPARATIVE LITERATURE | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Dünya edebiyatından aynı veya farklı konuda yazılmış eserler ele alınır ve incelenir. Metinler, onları oluşturan olay örgüsü, kişiler, zaman, mekan, anlatıcı ve bakış acısı gibi unsurlardan hareketle yorumlanır. | Analize and discuss different literatures and their interrelations. Comparative literature and literary translation. Comparative literature and literary movement. |
SOS415 | SOSYOMETRİK ARAŞTIRMA METODU SOCIOMETRIC RESEARCH METHOD | S | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Sosyometrik testlerin uygulanması ve yorumlanması | Application of sociometric test and its interpretation |
SOS435 | EĞİTİM PSİKOLOJİSİ EDUCATIONAL PSYCHOLOGY | S | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Gelişim, öğrenme ve öğretim teorileri ve uygulamalarını içerir. | Include theories and applications of development, learning, teaching. |
SOS437 | FELSEFE TARİHİ HISTORY OF PHILOSOPHY | S | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Felsefenin geçirmiş olduğu evreler. | Stages of philosophy. |
DOT227 | E-SPOR EKONOMİSİ ESPORTS ECONOMICS | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | E-Spor Ekonomisi dersinde, temel oyun teknolojileri bağlamındaki üretici ve tüketici tarafları ile, bu tarafların arasında yer alan dağıtıcı, yayıncı ve platform sistemleri gibi unsurların aktarılması planlanmaktadır. Bu kapsam dahilinde, ilgili ekosistemin sahip olduğu kendine has modellerden bahsedilecek olup; fiziki perakende, sanal perakende, sayısal ortamın diğer üretim faktörleri gibi başlıklar altında malî prensiplerin detaylandırılması sağlanacaktır. | |
HAT201 | KİŞİLERARASI İLETİŞİM INTERPERSONAL COMMUNICATION | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Kişilerarası iletişimde temel kavramlar, çeşitli yaklaşımlar, kodlar, dil, söylem, retorik ve örnek vaka analizleri dersin içeriğini oluşturmaktadır. | The content of the course includes basic concepts, different approaches, codes, language, discourse and rhetoric in interpersonal communication, and case study analyses. |
SINIF: 4 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
GRI401 | GİRİŞİMCİLİK ENTREPRENEURSHIP | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Girişimciliğin Temel Fonksiyonları, KOBİ’lerin Ekonomiye ve Sosyal Hayata Katkıları. KOBİ’lerin Zayıf Yönleri ve Türkiye’de KOBİ’lere Destek Sağlayan Kuruluşlar. Franchising Sistemi ve Yatırımcıya Sağlayacağı Faydalar. Pazarlama ve Tutundurma Stratejileri. İş Planı ve Bölümleri. | Basic Functions of Entrepreneurship, SMEs Contributions to Economics and Social Life. Weaknesses of SMEs and SMEs Support Provided by Institutions. Franchising Benefits System and the investor. Marketing and Promotion Strategies. Business Plan and Sections. |
SOS438 | SOSYAL PSİKOLOJİ SOCIAL PSYCHOLOGY | Z | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Sosyal psikolojinin genel başlıklarını, terim ve kavramlarını, bilimsel açıklamalara ve kuramlar dersin içeriğini oluşturmaktadır | This course includes general topics, terms, concepts and theories of social psychology |
SOS478 | ANALİTİK MANTIK LOGIC ANALITICS | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Dersin içeriği mantık kurallarını açıklamaktır. | The content of the course is to explain the rules of logic. |
SOS480 | PSİKOLOJİDE DRAMA TEKNİKLERİ DRAMA TECHNICS IN PSHYCOLOGY | Z | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Drama yöntem ve teknikleri | The object of the course is to learn to student the theory and technique of the course |
OFE402 | EKONOMİ SOSYOLOJİSİ ECONOMIC SOCIOLOGY | S | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Toplum ve ekonomi ilişkileri | Relations with society and the economy |
SOS472 | NORMAL DIŞI DAVRANIŞLAR PSİKOLOJİSİ ABNORMAL BEHAVIOR PSYCHOLOGY | S | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Ruhsal bozukluklar, ruh sağlığı alanında patolojiyle ilişkili kavramlar ve tanımları, klinik görüşme ve öykü alma konularını içerir. | Mental disorders include concepts and definitions related to pathology in the field of mental health, clinical interview and history taking. |
SOS482 | AHLAK FELSEFESİ PHILOSOPHY OF MORALITY | S | 4 | 0 | 4.0 | 4.0 | 4 | Eylemin ahlaklı olup olmadığını kavramak. | Understanding whether the action is moral or not. |
SOS484 | BİLGİ FELSEFESİ PHILOSOPHY OF KNOWLEDGE | S | 4 | 0 | 4.0 | 4.0 | 4 | Bilgi teorilerini bilgi teorisyenleri ile ele almak. | Information theories with information theorists. |
SOS486 | İLKÇAĞ FELSEFESİ ANTICAL PHILOSOPHY | S | 4 | 0 | 4.0 | 4.0 | 4 | Felsefe tarihinin temelleri, Socrates öncesi ve sonrası ve Helen-Roma felsefesini ele alır. | CFundamentals of the history of philosophy, pre- and post-Socrates and the philosophy of Hellenic-Roman. |
PSI436 | PSİKOLOJİDE TEMEL İLKELER FUNDAMENTAL PRINCIPLES IN PSYCHOLOGY | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Çeşitli insan davranışlarını ele almak ve analiz etmek. | To analyze and analyze various human behaviors. |