PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Tarih biliminin doğası ve temel kavramları hakkında bilgi kazanır. | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 54 | 90.00 |
2 |
Bilimsel bilginin önemini kavrar. | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 50 | 83.33 |
3 |
Dünya ve Türk tarihi dönem ve alanlarındaki eserleri hakkında ilk örneklerden günümüze kadar temel bilgileri kazanır. | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 52 | 86.67 |
4 |
Alanında kullanacağı çağdaş araştırma ve inceleme yöntemleri hakkında bilgi edinir. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
5 |
Tarih bilimi üzerine yapılmış çalışmaların ülkeler ve ekollere göre kaynakçasını yazılı, basılı ve sanal ortamlarda izler. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Tarih alanı ilgili bilgi kaynaklarını kullanır. | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 51 | 85.00 |
2 |
Alanıyla ilgili sorunlara araştırma ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri sunar. | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 53 | 88.33 |
3 |
Edindiği akademik ve meslekî bilgilerle becerileri, beşeri bilimlerin diğer alanlarıyla ortak yürütülen çalışmalarda kullanır. | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 49 | 81.67 |
4 |
Çağdaş araştırma ve inceleme yöntemlerini Tarih alanında kullanır. | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 53 | 88.33 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 59 | 98.33 |
2 |
Alanı ile ilgili araştırma, uygulama ve proje gibi çalışmalarda bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 2 | 5 | 4 | 47 | 78.33 |
3 |
Alanı ile ilgili sosyal ve kültürel etkinlikleri planlayıp, yürütür. | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 49 | 81.67 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 1 | 2 | 3 | T | % |
1 |
Alanıyla ilgili bilimsel yöntemlerle görüşlerini, yazılı metinlerle sözlü ürünleri inceleme ve çözümleme sürecinde etkin olarak kullanır. | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 48 | 80.00 |
2 |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 53 | 88.33 |
3 |
Öğrenme ve öğrendiğini ürüne dönüştürme sürecini yönetir. | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 52 | 86.67 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 1 | 2 | 3 | T | % |
1 |
Bir yabancı dil kullanarak alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder. | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 54 | 90.00 |
2 |
Millî, ahlakî, insanî, manevî ve kültürel değerlere saygılıdır; ülkesi, milleti ve insanlığa karşı görev ve sorumluluklarını yerine getirir. | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 53 | 88.33 |
3 |
Farklı dinleyici gruplarına alanıyla ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgi verir. | 5 | 4 | 5 | 2 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 2 | 47 | 78.33 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 1 | 2 | 3 | T | % |
1 |
Tarih alanında temsil yeteneğine sahip olur. | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 52 | 86.67 |
2 |
Alanının beklentilerine cevap veren, ufku geniş, özgün ve yeniliklere açık bir araştırmacı kimliği kazanır. | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 51 | 85.00 |
3 |
Alanı ile ilgili her türlü çalışmada sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 54 | 90.00 |
4 |
Alanıyla ilgili etkinlikleri planlama ve yönetme becerisi kazanır. | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 53 | 88.33 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 22 | 20 | 20 | 20 | 20 | 20 | 20 | 20 | 20 | 20 | 20 | 20 | 20 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 84 | 78 | 92 | 81 | 97 | 86 | 90 | 87 | 89 | 80 | 85 | 85 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |