PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
1 |
Televizyon yapımlarının yapım öncesi, yapım, yapım sonrası aşamalarını bilir. | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 60 | 92.31 |
2 |
İletişim biliminin ulusal, uluslararası, toplumsal ve kültürler arası boyutlarını bilir. | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 57 | 87.69 |
3 |
Habercilikle ilgili temel kavramları, haber üretim süreçlerini (haber toplama, yazma ve dağıtma) ve yeni medyadaki gelişmeleri tanır. | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 62 | 95.38 |
4 |
Haberciliğin ve televizyonun dünyadaki ve Türkiye’deki tarihsel gelişimini hakkında bilgi sahibidir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 59 | 90.77 |
5 |
Televizyon program türlerini bilir. | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 55 | 84.62 |
6 |
Farklı yayın ortamları için içerik üretmeyi bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 62 | 95.38 |
7 |
Görsel ve işitsel dilin ve anlatının temel unsurlarını, televizyon program metni yazmayı, çekim senaryosu hazırlamayı, sunum ve röportaj tekniklerini bilir. | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 57 | 87.69 |
8 |
Stüdyo ve stüdyo dışı tek ve çok kameralı yapım sürecini tanımlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 54 | 83.08 |
9 |
Kamera, mikrofon, ses, ışık ve kurgu gibi görsel işitsel üretim araçlarının temel çalışma prensiplerini bilir. | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 59 | 90.77 |
10 |
Web tabanlı yayın süreci ile üretim ve paylaşım teknolojilerindeki gelişmeleri açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 60 | 92.31 |
11 |
Televizyon haberciliğinin ve programcılığının etik ilkelerini, mevzuatı, kalite ve iş sağlığı güvenliği standartları ile mesleki faaliyetlerin hukuki sonuçlarını açıklar. | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 56 | 86.15 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
1 |
Televizyon yapımlarının yapım öncesi, yapım, yapım sonrası aşamalarını programlar ve uygular. | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 61 | 93.85 |
2 |
Özdenetim ve editoryal denetim becerilerini medya içerikleri ile ilişkilendirir. | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 49 | 75.38 |
3 |
Haber kaynakları ile etkili iletişim kurma becerisine sahiptir. | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 53 | 81.54 |
4 |
Televizyon haberciliği ve programcılığı alanındaki problemleri ortaya çıkarır, yorumlar ve çözüm üretir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 57 | 87.69 |
5 |
Televizyon içerik üretim sürecini planlar, yapım sürecini belgeler ve raporlar. | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 61 | 93.85 |
6 |
Grafik öğelerini televizyona özgü içerik üretiminde kullanarak ses ve görüntü kurgusu yapar. | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 61 | 93.85 |
7 |
Stüdyo ve stüdyo dışı tek ve çok kameralı üretim sürecinde, en az bir birimde, görev alma becerisine sahiptir. | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 61 | 93.85 |
8 |
Televizyon yapımlarının üretiminde gerekli teknolojileri kullanır. | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 62 | 95.38 |
9 |
Bilişim teknolojilerini, yeni medya ve yayıncılık teknolojilerini etkin kullanır. | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 62 | 95.38 |
10 |
Haber sunma becerisine sahiptir. | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 50 | 76.92 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
1 |
Televizyon haber ve program üretim ve yapım sürecinde bireysel olarak veya grup içerisinde etkin görev alır. | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 61 | 93.85 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | T | % |
1 |
Medya okuryazarlığı ilkelerine bağlı olarak görsel, işitsel ortamlardaki iletilere ulaşır, bunları çözümler ve eleştirel bir perspektifle değerlendirir. | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 57 | 87.69 |
2 |
Televizyon yayıncılığı alanında ürün oluştururken yasal düzenlemelere ve etik kurallara göre tasarlar. | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 57 | 87.69 |
3 |
Televizyon haberciliği ve programcılığı alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuatı ve kalite standartlarını uygulamada yetkindir. | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 57 | 87.69 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | T | % |
1 |
Türkçe ve yabancı bir dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar ve tartışır. | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 49 | 75.38 |
2 |
Televizyon içeriklerinin toplumsal, ekonomik ve kültürel etkilerini değerlendirerek birey/toplum ile televizyonun ilişki ve etkileşimini analiz eder. | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 57 | 87.69 |
3 |
Televizyon Haberciliği ve programcılığıyla ilgili olay ve olgular arasındaki ilişkileri açıklayarak düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve meslektaşlarına/topluma sunar. | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 56 | 86.15 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | T | % |
1 |
Televizyon yapım türüne göre uygun teknik malzemeleri tespit eder. | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 47 | 72.31 |
2 |
Televizyon metinlerini yapım türüne göre analiz eder. | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 49 | 75.38 |
3 |
Görsel ve işitsel dil oluşturma sürecinin tüm unsurlarını kullanarak zaman sınırlaması altında televizyon haber ve program formatı üretir. | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 63 | 96.92 |
4 |
İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanıyla birleştirir. | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 44 | 67.69 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 32 | 32 | 32 | 32 | 32 | 32 | 32 | 32 | 32 | 32 | 32 | 32 | 32 | 32 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 156 | 137 | 144 | 145 | 137 | 144 | 157 | 130 | 132 | 136 | 133 | 125 | 139 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |