|
|
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ-ÇOCUK GELİŞİMİ
|
---|
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY | SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ-ÇOCUK GELİŞİMİ | SINIF: 1 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | ATA101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Kavramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve kaynakların tanımı, Sanayi Devrimi ve Fransız Devrimi, Osmanlı Devleti’nin Dağılışı (XIX. Yüzyıl), Tanzimat ve Islahat Fermanı, I. ve II. Meşrutiyet, Trablusgarp ve Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı, Mondros Ateşkes Antlaşması, Wilson İlkeleri, Paris Konferansı, M. Kemal’in Samsun’a Çıkışı ve Anadolu’daki Durum, Amasya Genelgesi, Ulusal Kongreler, Mebusan Meclisinin Açılışı, TBMM’nin Kuruluşu ve İç İsyanlar, Teşkilat-ı Esasi Kanunu, Düzenli Ordunun Kuruluşu, I. İnönü, II. İnönü, Kütahya-Eskişehir, Sakarya Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz, Kurtuluş Savaşı sırasındaki antlaşmalar, Lozan Antlaşması, Saltanatın Kaldırılması | Introduction, Fall of the Ottoman Empire, Tanzimat and Islahat Eras, Tripoli and Balkan Wars, World War I, The Armistice of Moudros, the Occupation of Anatolia and the National Reactions, The Birth of the Turkish Revolution, Turkish War of Independence, The Armistice of Mudanya, The Treaty of Lausanne | BIL121 | BİLİŞİM TEKNOLOJİSİ-I INFORMATION TECHNOLOGY-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | | | COG121 | ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİNE GİRİŞ INTRODUCTION TO CHILD DEVELOPMENT AND EDUCATION | Z | 4 | 0 | 4.0 | 9.0 | 4 | Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanı ile ilgili 0-18 yaş grubunun okul öncesi ve okul dönemi eğitim gereksinimleri hakkında bilgiler, mesleki alandaki iş olanakları ve bölümün genel eğitim felsefesi ile eğitim politikasının tanıtılması. | Importance of child development and education. Basic characteristics of children between 0-18 ages. Basic principles of child development and education. Historical development of child development and education. Factors affecting development. Basic concepts and theories of physical, psychomotor, cognitive and language development. Physical, mental and social development between 0-18 ages. Basic characteristics and responsibilities of teachers and other staff in preschool institutions. Preschool institutions and legal basis. Family-school cooperation. Different models of preschool institutions. | COG125 | ANATOMİ ANATOMY | Z | 2 | 0 | 3.0 | 4.0 | 2 | İnsan vücudu ve işleyişi hakkında temel bilgiler, merkezi ve periferik sinir sistemi, hareket sistemi, duyu organları, dolaşım sistemi, sindirim sistemi, solunum sistemi, boşaltım sistemi,endokrin sistemi, üreme sistemi, bu sistemlerin geliştirilmesinin 0-6 yaş dönemdeki önemi. | Definition of anatomy and phsyology, the anatomical structure of human body, systems of organs: nutrition metabolism, digestive system, circulation system, urinary system, respiratory system, female genital system, male genital system, fertilization, the process of embryo’s development, skeleton and muscle system,endocrine system, nervous system, sense organs. | COG127 | FİZYOLOJİ PHYSIOLOGY | Z | 2 | 0 | 3.0 | 3.0 | 2 | Tüm sistemlerin temel fizyolojisi | Basic physiology of all systems | ING121 | İNGİLİZCE-I ENGLISH-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Bu ders, üniversite öğrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik faaliyette okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini belirli bir etkinlikte kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır. | This course is designed to provide the students with effective skills for reading, writing, listening and speaking on their major using related terminology. | PSI125 | PSİKOLOJİ PSYCHOLOGY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Psikolojinin tanımı, psikoloji tarihi, psikolojinin alanları (sosyal psikoloji, klinik psikoloji, eğitim psikolojisi vs.), psikoloji kuramları (davranışçı kuramlar, bilişsel kuramlar, varoluşçu kuram vb.), psikolojinin biyolojik temelleri, duyum ve algılama, normal dışı davranışlar, güdülenme, heyecan, savunma mekanizmaları | Connection of psychology with the other sciences, major areas of psychology, methods of research in psychology, psychological approaches, biological foundations of psychology nervous system, perception, attention, emotions excitement, motivation, anxiety defence mechanism, normal and abnormal behaviour | SSE101 | SOSYAL SORUMLULUK VE ETİK SOCIAL RESPONSIBILITY AND ETHICS | Z | 0 | 2 | 1.0 | 2.0 | 2 | Etik kavramı, anlamı tarihsel süreci, uygulanışı, mesleki etik ve sosyal sorumluluk kavramları konu edilecektir. Sosyal sorumluluk projelerinin geliştirilmesi ve proje döngüsünün öğretilmesi. | The responsibility of individuals to their self, family, society, environment, their value judgments, professional ethics principles, corporate social responsibility and the agreements related to this context in the international arena will be discusssed. | TUR101 | TÜRK DİLİ-I TURKISH LANGUAGE-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Bildirim, Dil ve Dilin Özellikleri; Dil-Düşünce İlişkisi; Dilin Gücü; Ana Dili-Yerel Dil-Millet Dili-Devlet Dili- Eğitim Dili-Kültür Dili- Uluslar arası Dil; Dil-Kültür İlişkisi; Medeniyet; Dilekçe Yazımı; Dil Aileleri-Dil Grupları -Türkçenin Dünya Dilleri Arasındaki Yeri; Türk Dilinin Tarihî Dönemleri ve Gelişmesi; Dil Bilgisi ve Bölümleri; Sözcük Çeşitleri-Kök-Ek; Cümle ve Cümlenin Öğeleri; Yazım Kuralları ve Uygulaması; Noktalama İşaretleri ve Kullanımıyla İlgili Uygulamalar | Definition and characteristics of language. Relationship between language and thought. Relationship between language and culture. Concepts of mother language, cultural language, international language. Writing a letter of application. Languages of the world. The place of the Turkish language among world languages. Historical development of Turkish language. Phonological, morphological, semantic and syntactic structure of Turkish languge.. Types of clauses. Spelling rules. Punctuation marks. | SINIF: 1 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | ATA102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Siyasal Alanda Yapılan İnkılâplar, Hukuk Alanında Yapılan İnkılâplar, Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılâplar, İktisâdi Alanda Yapılan İnkılâplar, Sosyal Alanda Yapılan İnkılâplar, Atatürk İlkeleri, Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası, İkinci Dünya Savaşı Yıllarında Türkiye, 1950 -1960 Yılları Arası Türkiye | Political Reforms, Legal Reforms, Educational and Cultural Reforms, Economic Reforms, Social Reforms, Atatürk’s Principles, Atatürk’s Foreign Policy, Turkey in the World War II, Turkey Between 1950- 1960. | BIL122 | BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ - II INFORMATION TECHNOLOGY-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | | | COG124 | BEBEKLİK DÖNEMİNDE GELİŞİM DEVELOPMENT IN INFANCY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 5.0 | 2 | Bebeklik dönemine ilişkin kavramlar, bebeklik dönemine ilişkin kuramlar, bebeklik döneminde gelişim özellikleri, bebeklik döneminde gelişimi etkileyen faktörler, bebeklik döneminde gelişimin desteklenmesi, yeni doğan dönemi ve refleksler, bebeğe yaklaşım, bebek bakımı, bağlanma v ve bağlanma bozuklukları, bebeklik döneminde gelişimsel riskler,
(0-2 yaş) döneminde gelişim,yeni doğanın betimlenmesi,refleksleri, yenidoğan bebeklerde algı ile ilgili temel kavramlar, duyu hareket zekası, bağlanma süreci, kavram, sosyal duygusal, psikomotor ve dil gelişimi, gelişim alanlarına yönelik eğitim metotları. | Concepts related to infancy, theories about infancy, characteristics of infancy development, variables of infancy, newborn and reflexes, approach to baby, baby care, attachment and need for attachment, need for infancy developmental risks (0-2 years) Education methods for the description of newborn, reflexes, basic concepts of perception in newborn babies, sense movement intelligence, attachment process, concepts, social emotional, psychomotor and language development, development areas. | COG126 | AİLE VE YAŞAM DİNAMİKLERİ FAMILY AND LIFE DYNAMICS | Z | 2 | 0 | 2.0 | 5.0 | 2 | Ailenin tanımı, işlevi, tarihsel değişim süreci, aile kuramları ve aile içi etkileşim. | Description, functions, historical change of family;interaction within family | COG132 | TIBBİ BİYOLOJİ VE GENETİK MEDICAL BIOLOGY AND GENETICS | Z | 2 | 0 | 2.0 | 5.0 | 2 | Moleküler biyoloji, moleküler genetik, hücre biyolojisi, çocukluk çağı kalıtsal hastalıkları | Molecular biology, molecular genetics, cell biology, hereditary childhood diseases | COG134 | ANNE VE ÇOCUK SAĞLIĞI MATERNAL AND CHILD HEALTH | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Anne-çocuk sağlığının önemi, Türkiye ve dünyadaki mevcut durum hakkında bilgi, kadın sağlığını etkileyen faktörler, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemdeki sık karşılaşılan sağlık sorunları, üreme sağlığı, yenidoğan sağlığı, emzirme (laktasyon), cinsel yolla bulaşan hastalıklar, kadınlarda sık görülen kanserler ye erken teşhisin önemi ve yapılacaklar, kadın ve çocuğa yönelik şiddet, Türkiye'de ve dünyada Kadın ve Çocuk sağlığı ilgili önemli sağlık göstergeleri kadın ve çocuk sağlığını koruma ve geliştirme stratejileri ve yapılacak aktiviteler. | The importance of mother-child health, Turkey and the world about the current situation, the factors affecting women's health, pregnancy, childbirth and frequently encountered in the last period of health problems, reproductive health, neonatal health, nursing (lactation), sexually transmitted diseases, women often display the importance of early diagnosis to cancer and things to do, violence against women and children, and important health indicators related to child health in Turkey. | ING122 | İNGİLİZCE-II ENGLISH-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Dinleme - Anlama çalışmalarına ağırlık veren bu derste öğrencilerin, kullanılan kaynak kitabın yanı sıra ekstra materyaller yardımı ile kendilerini İngilizce olarak ifade edebilme yeteneklerini geliştirmeleri amaçlanmıştır. | This course is designed to have more listening activities. In parallel with the course book and extra materials students are expected to improve their expression skills. | SOS102 | SOSYOLOJİ SOCIOLOGY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | C.W. Mills’in ‘sosyolojik tahayyül’ olarak isimlendirdiği bakış açısı gündelik ve profesyonel hayatımız içinde yaşadığımız toplumsal yapıların ve süreçlerin ekonomi, kültür, politika ve tarih ile ilişkilendirilmesine imkân kılar. Dolayısıyla sosyoloji gündelik rutinimiz içinde verili olarak aldığımız pek çok karmaşık sosyal olgu ve sorunu anlamamızı, anlamlandırmamızı ve sorgulamamızı sağlayan çok yönlü bir disiplindir | Definition and importance of sociology, methods and major areasof research in sociology, social approaches in the world and Turkey, social structure and commerce, social groups and group dynamics, class distinction and social movement, culture, social movement. | TUR102 | TÜRK DİLİ-II TURKISH LANGUAGE-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Cümle Çeşitleri; Anlatım Bozuklukları; Paragraf; Anlatım Biçimleri; Yazılı Anlatım Türleri; Sözlü Anlatım Türleri; Yazım Kuralları ve Noktalama İşaretleri | clause types, narrative errors, proverb and idioms, syntactic errors, subordinative errors, paragraph, narrative types, oral narratives, punctuation marks, speling rules | SINIF: 2 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | COG211 | ÖZEL EĞİTİME GİRİŞ INTRODUCTION TO SPECIAL EDUCATION | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Özel eğitimin amaç ve ilkeleri, Özel eğitimin tarihçesi, Özel gereksinimli çocuklar ve özel gereksinim alanları, Özel gereksinimli çocukların değerlendirilmesi ve gelişimsel tanılama, Özel gereksinimli çocuğa sahip olan ailelerin yaşadığı sorunlar, Özel gereksinimli çocuğa sahip Anne- Babaların eğitimi, Özel gereksinimli çocukların ve ailelerinin sahip olduğu haklar, Özel eğitimin Türkiye'deki güncel durumu, Farklı özel gereksinimli çocuk grupları hakkında tanıtıcı bilgilerin verilmesi, Özel gereksinimli bireylerin gereksinimlerinin giderilmesi için yapılacak gelişim destek programları hakkında bilgi edinme. | Definition of basic concepts in the field of special education, explanation of the basic principles of special education, provide introductory information about the different groups of children with special needs, to obtain information about development supporting programs in order to eliminate the needs of individuals with special needs | COG213 | İLKYARDIM FIRST AID | Z | 1 | 2 | 2.0 | 3.0 | 3 | Afetlerde bakım ve ilk yardımın yanında acil bakımı da kapsayan temel kavramların öğrenilmesi, kazazedenin ilk yardım
girişiminin yapılabilmesi ve acil bakımının yürütülmesi, homeostazisin sürdürülmesi için gerekli olacak teorik ve uygulama
becerilerinin ders ve teknik laboratuvar ortamında kazandırılması. | Learning about the basic concepts which covers the emergency care besides the care and first aid to be offered in
disasters, being able to carry out the first aid attempt to the victims of accidents and to carry out the emergency care,
attaining the theoretical and practical skills necessary for the maintenance of homeostasis in the environment of class
and technical laboratory. | COG221 | ÇOCUKTA OYUN GELİŞİMİ PLAY DEVELOPMENT | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Oyunun tarihsel gelişimi, Oyun ile ilgili temel kavramlar, Oyunun tanım ve özellikleri, Okul öncesi eğitimde oyunun yeri ve önemi, Oyun kuramları, Gelişime bağlı oyun aşamaları, Oyunun gelişim alanlarına katkıları, Oyun evreleri, çeşitleri ve özellikleri, Oyun aracılığıyla çocuğu tanıma yöntemleri, Oyun materyallerinin ideal özellikleri ve materyal seçiminde dikkat edilmesi gereken özellikler, Oyun saatinin planlanmasında dikkat edilmesi gereken noktalar, Öğretim yöntemi olarak oyun, Çocuk gelişimine ilişkin sorunların çözümünde oyunun önemi, Dijital oyunlar, Oyun terapisi, Oyun örnekleri. | Basic concepts about art and creativity. Importance of creative thinking. Theoretical approaches. Relationship between creativity and intelligence. Development of creativity. Social, emotional and cultural factors that affect the development of creativity. Characteristics of creative children. The role of education in developing creativity. Development of aesthetic perception. Development of graphical activities. Development of picture drawing. Characteristics of children's pictures. Parental and teacher approaches in art activities. Assesment of children's pictures. Types of materials and surfaces used in preschool art activities. Goals of preschool art activities. Planning, applying and assessing preschool art activities. Planning preschool art activities. Usage of museums as educational environments | COG223 | OKUL ÖNCESİ VE OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM DEVELOPMENT AT EARLY CHILDHOOD AND SCHOOL STAGE | Z | 2 | 0 | 2.0 | 5.0 | 2 | Gelişim ve gelişimle ilgili kavramlar, Gelişim ilkeleri, bilişsel gelişim, dil gelişimi, sosyal-duygusal gelişim,psikomotor gelişim, fiziksel gelişim, dil, bilişsel, sosyal, duygusal, psikomotor gelişim, beyin entegresyonu, kültür, okul olgunluğu, özbakım becerileri, aile ve çocuk gelişimi | Concepts related to development and development, Development principles, cognitive development, language development, social-emotional development, psychomotor development, physical development, language, cognitive, social, emotional, psychomotor | COG225 | ÇOCUK EDEBİYATI CHILDREN'S LITERATURE | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Çocuk yayınları ve çocuk edebiyatı kavramları ve ilişkili kavramlar, Dünyada ve Türkiye'de Çocuk Edebiyatı, Çocuk edebiyatının çocuğun gelişimine katkıları, yaşlara göre kitap seçimi, Çocuk kitaplarının iç ve dış yapı özellikleri, Çocuk edebiyatı türleri, hikaye anlatma ve okuma teknikleri, çocuk kitabı hazırlarken dikkat edilecek ilkeler, farklı yaşlara uygun kitap hazırlama, hikaye yazma, farklı yöntemlerle anlatma ve okuma uygulamaları | Children's publications and children's literature concepts and related concepts, Children's Literature in the World and in Turkey, Contribution of children's literature to the development of children, selection of books according to age, Internal and external structure features of children's books, Types of children's literature, storytelling and reading techniques, while preparing children's books principles to be considered, preparing books suitable for different ages, writing stories, telling and reading practices with different methods | COG227 | BİLİŞSEL GELİŞİM VE DİL GELİŞİMİ COGNITIVE DEVELOPMENT AND LANGUAGE DEVELOPMENT | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Bilişsel gelişimle ilgili temel kavramlar, Bilişsel gelişim kuramları, Bilişssel gelişimi etkileyen etmenler, Yaşlara göre bilişsel gelişim, Zeka tanımları ve ölçülmesi, Bilişsel gelişimde süreçler( Algı, dikkat, Kavram oluşturma, Bellek ve hatırlama (Akıl yürütme ve problem çözme), Bilişsel gelişimi destekleyici yöntem ve yaklaşımlar, Dil gelişimi ile ilgili temel kavramlar, Dil edinimi ile ilgili kuramlar, Yaşlara göre dil gelişimi,Dil Gelişimini etkileyen etmenler, Dil gelişimini destekleyici yöntem ve yaklaşımlar, Dil gelişimi destekleyici çalışmalar, zihinsel gelişim ve dil gelişimi arasındaki ilişki, zihinsel gelişim ve dil gelişiminin diğer gelişim alanları ile ilişkisi | Description of basic concepts of cognition and language, various theories about cognitive and language development, age appropriate cognitive skills, age appropriate language skills, the relationship between cognitive and language development. | COG229 | FİZİKSEL BÜYÜME VE MOTOR GELİŞİM PHYSICAL DEVELOPMENT AND MOTOR DEVELOPMENT | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Büyüme ve Gelişimle lgili Temel Kavramlar,
Büyüme ve Gelişimle İlgili Kuramlar,
Büyüme ve Gelişimle İlgili İlkeler,
Yaşlara Göre Büyüme ve Gelişme Persentilleri,
Büyüme ve Gelişimde Biyolojik Faktörlerin Rolü,
Büyüme ve Gelişimde Çevresel Etkiler,
Büyüme Bozuklukları,
Fiziksel ve Motor Gelişimin Diğer Gelişim Alanlarıyla İlişkisi,
Fiziksel ve Motor Gelişimi Destekleme Yöntem/ Yaklaşımları, Destekleyici Çalışmalar,
Büyüme ve Gelişmede Kritik Dönemler,
Büyüme ve Gelişimsel Beceriler ve Kazanım Sıraları,
Normal/Tipik Gelişim Süreci,
Atipik Gelişim,
Uyumsuz Gelişme,
0-18 yaşlar arasındaki çocukların motor gelişimlerinin izlenmesi. İç ve dış mekanlarda motor gelişimi destekleyici uygulama örnekleri yapılması, materyal kullanımı ve çevre düzenlemesi . | Basic Concepts of Growth and Development, Theories of Growth and Development, Principles of Growth and Development, The Role of Biological Factors in Growth and Development, Environmental Impacts in Growth and Development, Growth Percentiles, Growth Disorders, Critical Periods in Growth and Development, Growth and Developmental Skills and Acquisition Sequences, Normal / Typical Development Process, Atypical Development, Incompatible Development, Basic Concepts of Sports, Exercise and Sports Physiology, Purposes of Sports, Effects of Sports on Children, Sports in Preschool Period, Sports in School Period, Sports in Adolescence, Sports Programs for Children , The Effect of Sport on | COG231 | ANNE VE ÇOCUK BESLENMESİ MOTHER AND CHILD NUTRITION | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Beslenme ve yeterli-dengeli beslenmenin tanımı, makro besin (karbonhidrat, protein, yağ) öğelerin metabolizması, diyet planlama ilkeleri, gebelik ve emziklilik döneminde gebe ve emziren annelerin beslenmesi, 0-1 yaş bebeklerin genel beslenme ilkeleri ve enerji, makro/mikro besin ögeleri gereksinmelerini, anne sütü ve önemi, okul öncesi dönemi (1-5 yaş grubu çocukların beslenme özellikleri ve enerji, makro/mikro besin ögeleri gereksinmelerini, okul çağı çocuklarının beslenmesi ve ergenlik döneminde beslenme gereksinimlerinin, okul öncesi dönem çocukları için menü planlama, çocuklarda büyüme ve gelişme, çocuklarda malnütrisyon, çocuklarda ve yetişkinlerde obezite, çocuk beslenmede besin hijyeni | structure and function of human body, concepts of nutrition, nutrition-related definitons, pregnant and lactating womens nutritional needs, nutritional needs of infants, nutritional needs of preschool children, gaining the children healthy eating habits, nutritional problems, principles of food preparation, cooking and food storage, planning menus for preschool aged children | DOT227 | E-SPOR EKONOMİSİ ESPORTS ECONOMICS | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | E-Spor Ekonomisi dersinde, temel oyun teknolojileri bağlamındaki üretici ve tüketici tarafları ile, bu tarafların arasında yer alan dağıtıcı, yayıncı ve platform sistemleri gibi unsurların aktarılması planlanmaktadır. Bu kapsam dahilinde, ilgili ekosistemin sahip olduğu kendine has modellerden bahsedilecek olup; fiziki perakende, sanal perakende, sayısal ortamın diğer üretim faktörleri gibi başlıklar altında malî prensiplerin detaylandırılması sağlanacaktır. | | HAT201 | KİŞİLERARASI İLETİŞİM INTERPERSONAL COMMUNICATION | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Kişilerarası iletişimde temel kavramlar, çeşitli yaklaşımlar, kodlar, dil, söylem, retorik ve örnek vaka analizleri dersin içeriğini oluşturmaktadır. | The content of the course includes basic concepts, different approaches, codes, language, discourse and rhetoric in interpersonal communication, and case study analyses. | SINIF: 2 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | COG212 | ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLARDA GELİŞİM VE EĞİTSEL MÜDAHELE DEVELOPMENT AND EDUCATION OF CHILDREN WITH MENTAL RETARDATION | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Bu derste; zihinsel engelli çocuğu tanımlayabilme, bu çocukların gelişim özellikleri, eğitim modelleri, eğitim programları ve ailenin eğitim sürecine aktif katılımının sağlanması gibi konulara yer verilmektedir. | 1- Definitions of intelligence and mental retardation
2- Causes of mental retardation
3- Types of mental retardation
4- Development of children who are mentally retarded
5- Education of children who are mentally retarded
6-Developmental counseling for families and teachers of mentally handicapped children | COG222 | ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE SANAT VE YARATICILIK ART AND CREATIVITY AT CHILDHOOD | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Yaratıcılığın tanımı ve özellikleri, yaratıcılık ile ilgili kuramlar, yaratıcılığın gelişimi, yaratıcılığın gelişimini etkileyen faktörler, erken çocuklukta yaratıcılığın gelişiminde eğitimin rolü, öğretmen adaylarının kendi yaratıcılıklarını keşfetmeleri, çocukta sanatsal gelişim, sanat etkinliklerinde kullanılan malzemeler, yaratıcı materyal geliştirme, sanat etkinliklerinin amaçları, eğitsel amaçlara uygun sanat etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme | Definition and importance of mental health. Historical development and theories about mental health. Stages of mental health. Children’s books. Effects of television, sinema and internet on developmental stages. Mental development: concept of intelligence, factors affecting intelligence, multiple intelligence, mental retardation.Family: family dynamics, inter-family relations, communication between siblings. Raising a child: attachment, moral education, sexual education. Travmatic experiences and child: diseases, death, emigration, marriage problems and divorcement, sibling relations, being a step mom, step father or step child, socioeconomical problems, child abuse. Issues in mental health: adaptation problems, fears, dependence, stuttering, tics, enuresis, encopresis, autism, behavioural problems. Development in adolescence: physical development, cognitive development, emotional development, psychosexual development, social development, intergenerational conflicts, psychological problems. Researches in Turkey about child mental health | COG224 | EĞİTİMDE DRAMA DRAMA IN EDUCATION | Z | 1 | 2 | 2.0 | 5.0 | 3 | Eğitimde dramanın tanımları, drama ve tiyatro arasındaki farklar, içerik ve tanışma çalışmaları. , yaratıcı drama, drama-oyun ve eğitsel dramanın tanımı ve içeriği, eğitimde yaratıcı dramanın planlanması. Çocuklarla drama uygulamalarının tarihsel gelişimi, Türkiye’de ve dünyada dramanın tarihsel gelişimi. Eğitimde dramanın(Yaratıcı drama) uygulama aşamaları, dramanın yapılandırılması. Eğitimde drama(Yaratıcı drama) 'nın yaş gruplarına ve uygulama alanlarına göre sınıflandırılması, dramanın bileşenleri. Eğitimde drama öğretmenin nitelikleri, öğretmenin karşılaşabileceği sorunlar, öğrenme- öğretme yöntemi olarak drama. Eğitimde dramanın çocuk gelişimi bölümünde kullanma olanakları, eğitimde dramanın çocuğun gelişim alanlarına(sosyal-duygusal,özbakım,psikomotor,dil, bilişsel) etkisi. Dramada kullanılan teknikler. Örnek uygulamalar planlama, uygulama ve değerlendirme | Definitions of drama in education, differences between drama and theater, content and introduction studies. , definition and content of creative drama, drama-play and educational drama, planning of creative drama in education. Historical development of drama practices with children, historical development of drama in Turkey and in the world. Application stages of drama in education (Creative drama), structuring of drama. Classification of drama (creative drama) in education according to age groups and application areas, components of drama. Qualifications of drama teacher in education, problems that the teacher may encounter, drama as a teaching-learning method. The possibilities of using drama in education in the child development section, the effect of drama in education on the developmental areas of the child (social-emotional, self-care, psychomotor, language, cognitive). Techniques used in drama. Example applications planning, implementation and evaluation | COG226 | SOSYAL VE DUYGUSAL GELİŞİM SOCIAL AND EMOTIONAL DEVELOPMENT | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Dersin içeriği, sosyal gelişimi etkileyen temel kavramlar, kişilik gelişimi, bağlanma ve yaşam döngüsündeki önemi, duyguların biyolojik temelleri, duygu kuramları, ahlak gelişimi ve sosyal-duygusal gelişimi etkileyen bireysel farklılıklardan oluşmaktadır. | Attachment and its importance on life cycle, temperament and personality differences, social cognition and development, development of attributions. | COG228 | ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE PROGRAM GELİŞTİRME PROGRAM DEVELOPMENT IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Program geliştirme ile ilgili temel kavramlar, program geliştirmenin ögeleri, öğretimin planlanması ile ilgili ilkeler | Basic concepts of curriculum development, components of curriculum development, planning instruction | COG232 | NÖROLOJİK GELİŞİM NEUROLOGICAL DEVELOPMENT | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Sinir sisteminin embriyolojik gelişimi, yapısal ve işlevsel özellikleri normal nörolojik gelişim ve değerlendirilmesi, psikometrik testler ve kullanım alanları, mental retardasyon, serebral palsi, epilepsi nedenleri, tanınması, korunma ve tedavi yaklaşımları. | Embryological development of the nervous system, the normal neurological development and evaluation of the structural and functional properties, and applications of psychometric tests, mental retardation, cerebral palsy, epilepsy, the causes, recognition, prevention and treatment approaches. | COG234 | ERGENLİK DÖNEMİNDE GELİŞİM DEVELOPMENT IN ADOLESCENCE | Z | 2 | 0 | 2.0 | 5.0 | 2 | Bu ders öğrencilerin; ergenin gelişen ve değişen bir birey olduğu göz önünde bulundurularak, kendisini ve çevresini tanımasına, sağlıklı gelişimine, dönemi mutlu başarılı yaşayabilmesi, gelişim görevlerini başarabilmesi konusunda, ailesi ve çevresi ile olumlu iletişim kurmasına katkıda bulunabilmeyi amaçlar. Ergenin, kendine güvenli olmasında, ruh sağlığının korunmasında alınabilecek önlemleri içermektedir. | Concepts related to the period of puberty, adolescents approach | BSE388 | KADIN VE EGZERSİZ WOMEN AND EXERCISE | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Kadının anatomik, fizyolojik, psikolojik özellikleri ve farklılıkları
Kadının özel dönemleri (adet, hamilelik, menopoz ve egzersiz) Kuvvet, esneklik, | Anatomical, physiological, psychological characteristics and differences of women
Special periods of the woman (menstruation, pregnancy, menopause and exercise) Strength, flexibility, anaerobic power, aerobic capacity, fat mass, etc. Important points in women's training due to differences such as pregnancy exercises, exercises that can be done before, during and after pregnancy. | DRO201 | KONUŞMA TEKNİKLERİ SPEAKING TECHNIQUES | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Ses nefes ve fonetik teknikleri ile türkçe metinleri okuma ve konuşma egzersizlerini içerir. | The course includes reading turkish text and speaking exercises with voice, breath and phonetic technics | EEE374 | SİBER GÜVENLİK CYBER SECURITY | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Temel kavramlar. Siber savaş. Şifrelemeye giriş. Ağ güvenliği; güvenlik duvarları. Saldırı tanıma ve durdurma sistemleri. İşletim sistemi güvenliği. Güvenli yazılım geliştirme. Web uygulamalarının güvenliği, Sızma testleri. Zararlı yazılımların incelenmesi. | Basic concepts. Cyber war. Introduction to encryption. Network security; firewalls. Intrusion detection and stop systems. Operating system security. Secure software development. Security of web applications. Penetration tests. Analysis of malware applications. | EFU417 | AKRAN REHBERLİĞİ PEER GUIDANCE | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | | EFU491 | RİTİM DANS VE ORFF EĞİTİMİ RHYTHM DANCE AND ORFF TRAINING | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Ritim ve dans kavramlarının bireylere yönelik etkinlikler ve oyunlarla birleştirilmesi amacıyla teknik dans, ritim, beden perküsyonu, kareografi kavramlarının öğretilmesi. Beden perküsyonu çalışılması ve kullanılarak yaratıcı dans çalışmaları yapılması. Öğretim sürecine dahil edilen Orff yöntemi ile yaratıcı ritim doğaçlamaları yapılması. | Activities for the demonstration of rhythm and dance and to show the understanding of technical dance, rhythm, body pergeography of an art. Working and thinking in the body period, planning studies. Making creative improvisations with the Orff method that can be applied in teaching. | EFU493 | BİLGİSAYAR OYUNU İLE EĞİTİM EDUCATION WITH COMPUTER GAMES | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Bilgisayar oyunlarına ilişkin kavramlar, bilgisayar oyunları ve eğitim, örnek bilgisayar oyunlarının incelenmesi, bilgisayar oyunlarının değerlendirilmesi, bilgisayar oyunları geliştirmeye giriş. | Concepts of computer games, computer games and education, examination of sample computer games, evaluation of computer games, introduction to developing computer games. | EFU494 | ÇOKLU ORTAM TASARİMİ VE ÜRETİMİ MULTIMEDIA DESIGN AND PRODUCTION | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | | EFU495 | ÖĞRETİM TASARİMİ INSTRUCTIONAL DESIGN | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | | EFU496 | ÖĞRETİMDE TEKNOLOJİK UYGULAMALAR APPLICATIONS IN INSTRUCTIONAL TECHNOLOGY | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Öğretim teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi, eğitim yazılımlarının incelenmesi. | Concepts related to instructional technologies, instructional technology system, communication and education, instructional tools, instructional tool selection and prepration procedures, computer supported instructional material preparation, material presentation and material presentation in group. | GRA202 | MODERNLEŞME VE SANAT MODERNISATION AND THE ARTS | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Modernleşme kuramları incelenecek; sanat, toplum ve politika ilişkisi tarihsel olarak değerlendirilecektir. | Modernization theories will be analysed. | GRA203 | HERKES İÇİN TASARIM DESIGN FOR EVERYBODY | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Tasarım için gerekli teorik (renk, tasarım ilkeleri,) ve çözüm (bilgisayar programları ile üretim, fotograf, deneysel tasarım, vb.) yöntemlerinden oluşur. | It consists of the theoretical (color, design principles, gestalt theory) and solution methods (photogroaphy, collage, experimental design, etc.) required for design. | GZC201 | FOTOĞRAFA GİRİŞ INTRODUCTION TO PHOTOGRAPHY | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Göz, ışık, optik ve kamera ilişkilerini algılar. Kameranın profesyonel çalışma fonksiyonlarını ve kamera ile görsel estetik bilgilerini bütünleştirir. Media üzerinde etkili kullanılabilir. | Relationship between eye, optics and light; functions of camera. | HUK3017 | İNSAN HAKLARI (AİHM VE İÇTİHATLARI) HUMAN RIGHTS (ECHR AND CASE LAW) | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | | HUK492 | TÜKETİCİ HUKUKU CONSUMER LAW | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | | ISL330 | KARİYER PLANLAMA KARİYER PLANLAMA | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | | MFY419 | FİNANSAL OKURYAZARLIK FİNANCİAL LİTERACY | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Ders içeriği temel teorik bilgileri ve bu bilgilerin uygulamada karşılığı olan konular ve finansal işlemler dikkate alınarak oluşturulmuştur. Bu amaçla finansal ve bankacılık işlemleri üzerinden örnekler kapsama dahil edilmiştir. | | MTF405 | AVRUPA SARAY BAHÇELERİ EUROPEAN PALACE GARDENZ | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | | PSI357 | TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI TECHNOLOGY ADDICTION | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Teknoloji bağımlılığındaki risk faktörleri, bağımlılığın tanısı ve ilgili kavramlar, bağımlılığın karakteristik özellikleri, teknolojinin olumsuz etkileri, dijital bağımlılığının tanımı, zararları, kriterleri ve nedenleri. | | SOS449 | SOSYOLOJİ SOCIOLOGY | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Sosyolojinin temel kavramları, konusu, alanı, yöntemi. | | SOS457 | BARIŞ ÇALIŞMALARINDA ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR CONTEMPOARY APPROACHES IN PEACE STUDIES | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | | THP203 | DİJİTAL HABERCİLİK DIGITAL COMMUNICATION | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Bu derste öğrencilere yeni medya kavramının ne olduğu, web gazeteciliği, sosyal medya gazeteciliği, veri gazeteciliği ve yurttaş gazeteciliği kavramlarının medyada kendini nasıl ifade ettiği bilgisi verilecektir. | The news which is made from Facebook, Twitter, Instagram and mobile phones will be taugh | SINIF: 3 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | COG319 | ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE FEN EĞİTİMİ SCIENCE EDUCATION IN EARLY CHILDHOOD | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Erken Çocukluk döneminde fen eğitimi, bilimin doğası ve bilimsel okuyazarlık, bilimsel süreç becerileri ve önemi, okul öncesi eğitim programında fen etkinlikleri, fen öğrenme merkezi ve materyalleri, erken çocukluk dönemi fen eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler,fen eğitiminde öğretmenin, ailenin ve toplumun rolü, erken çocukluk döneminde fen etkinliklerini değerlendirme, okul öncesinde fen eğitimi uygulama örnekleri. | What?s science, how children learn science, scientific process skills, early childhood science programs and science teaching methods, science center, science materials, the role of teachers, families and society in early childhood science education, assessment in science education, planning and applying science activities and discussion in classroom, nature education, science activites in nature, education sor sustainable development and field activities. | COG331 | GELİŞİMSEL PSİKOPATOLOJİ DEVELOPMENTAL PSYCHOPATHOLOGY | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Çocukluk dönemindeki davranış ve uyum problemleri, çocuk, ana-baba ilişkileri, aile tutumları ve bu problemlere yönelik psikolojik kuramlar | Behavior and adjustment problems in childhood, child, parent, relationships, family attitudes and theories of psychology to the problems | COG333 | BİOİSTATİSTİK BIOSTATISTICS | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Temel istatistiksel kavramlar, tanımlayıcı istatistikler, kuramsal dağılımlar, örneklem dağılışları, örnekleme yöntemleri, uygun örneklem büyüklüğü, hipotez testleri, korelasyon ve regresyon yöntemleri | Basic statistical definitions, descriptive statistics, theoretical distributions, sampling distributions, sampling methods, required sample size, hypothesis tests, correlation and linear regression methods | COG335 | ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE MATEMATİK EĞİTİMİ MATH EDUCATION IN EARLY CHILLDHOOD | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Erken çocukluk döneminde matematiğin tanımı ve önemi, matematik eğitiminde ilke ve standartlar; matematik kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemleri; matematik eğitimi ve oyun; temel matematiksel kavramlarının kazanılması, problem çözme, eşleştirme-karşılaştırma-sınıflandırma-sıralama-örüntü oluşturma, sayılar ve sayma, sayı kavramının öğretim aşamaları, semboller, işlemler, geometri, mekanda konum, ölçme, veri analiz-grafik/olasılık; matematik etkinlikleri planlama ve uygulama. | Principles and standrds of maths
Development of thought in children and the development of mathematical thought
Concepts and processes prior to learning to count (classifying, comparing, matching, distinguishing, ordering and weaving)
Counting and numbers, graphics, geometry, measurement, data collection
Problem solving (adding, subtracting, multiplying, dividing)
The language of maths
Mathematical programmes for children from around the world
Examining and developing maths materials | COG337 | ERKEN MÜDAHALE EARLY INTERVENTION | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Erken Müdahaleye genel bakış, bireyselleştirilmiş Aile Hizmeti Planları, hizmet sunum modelleri, kaydedilen ilerlemenin İzlenmesi, önerilen uygulamalar, becerilerin gelişimsel olarak ilerlemesi, davranış düzenleme ve Sosyal beceriler, bilişsel ve alıcı dil,ifade edici dil,
kaba ve ince motor becerileri, öz bakım uyum becerileri,gelişim alanları boyunca günlük rutinlere yerleştirme .
Erken müdahale ile ilgili tanım ve kavramlar.
Erken müdahale programının amaçları.
Erken müdahalede hedef Kitle.
Gelişimsel risk faktörleri, gözlem teknikleri, gelişimsel destek planı. hazırlama.
Erken müdahalede gelişimsel triaj(Gelişimsel Öncelikler).
Erken müdahale Modelleri.
Erken müdahalede işbirliği.
Erken müdahalede geçiş ve dahil olma.
Dünyada ve Türkiye’de erken müdahale yaklaşımları.
Erken müdahale programı geliştirme ve yaklaşımlar. | Definitions and Concepts Related to Early Intervention
Objectives of Early Intervention Programs
Target Audience in Early Intervention
Developmental Risk Factors
Developmental Triage in Early Intervention (developmental priorities)
Early Response Models
Cooperation in Early Intervention
Transition and Internalization in Early Intervention
Early Intervention Approaches in the world and Turkey
Early Response Program
Development and Approaches | COG355 | OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINDA UYGULAMA PRESCHOOL PRACTICE | Z | 2 | 8 | 6.0 | 7.0 | 10 | Katılımlı gözlem, özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak bireysel ve grupla öğretim uygulamaları yapma, öğretim ortamlarını hazırlama, çocukların gelişimsel düzeyine uygun etkinlik ve materyal hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme -değerlendirme yapma ve tüm bu çalışmalarını raporlaştırma | Participatory observation, making individual and group teaching practices using special teaching methods and techniques, preparing teaching environments, preparing activities and materials suitable for the developmental level of children, managing the classroom, measuring-evaluating and reporting all these studies. | COG367 | EĞİTİMDE ARAÇ GEREÇ GELİŞTİRME MATERIAL DEVOPLOPMENT IN EDUCATION | S | 1 | 2 | 2.0 | 3.0 | 3 | Temel Kavramlar (Teknoloji, eğitim teknolojisi, öğretim teknolojisi, bilişim teknolojisi vb.).
Eğitim Ortamlarında İletişim nedir? Öğretme-öğrenme sürecinde iletişim. Eğitim ortamlarında kullanılacak materyal türleri ve geliştirilmesine yönelik özellikler (görsel / işitsel / görsel-işitsel / teknoloji destekli araçlar).
Eğitsel materyallerin gelişim alanlarına etkisi.
Çocuk Gelişimi ile ilgili araç gereç üretmek.
Üretilen araç gereçlerin çocuğa kazanımları. | Basic Concepts (Technology, educational technology, television technology, information technology, etc.).
What is Communication in Educational Settings? Communication in the teaching-learning process. The types that appear in educational settings and their development features (audiovisual / audiovisual / technology supported tools).
Effects of educational materials on developmental areas.
To produce tools and equipment related to Child Development.
The acquisition of the produced tools for the child. | COG397 | NÖROGELİŞİMSEL BOZUKLUKLAR VE DUYU BÜTÜMLEMESİ NEURODEVELOPMENTAL DISORDERS AND SENSORY INTEGRATION | S | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Pediatrik ergoterapi tanımı
Serebral Paralizi
Spina bifida
Kas hastalıkları
Gelişimsel koordinasyon bozuklukları
Otizm spekturumunda yer alan bozuklukluklar
Özel öğrenme güçlükleri
Zihinsel bozukluklar | Pediatric ergotherapy and related to activity performance
Cerebral palsy
Spina Bfida
Neuromusculer disorders
Down Syndrome
Disturbances in otism spectrum
Neurodevelopmental disorders
Developmental coordination disorders
Specific learning difficulties
Mental disorders | FTR331 | PİLATES PİLATES | F | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Pilatesin tarihçesi
Pilates egzersizlerinin tanıtımı
Pilates egzersizlerin vücut yapılarına etkileri | History of Pilates
Introduction of Pilates exercises
Effects of Pilates exercises on body structures | OSB303 | SAĞLIKTA İNOVASYON INNOVATION IN HEALTH | F | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Değişim,Sağlıkta değişimin gereği,Geleceğin meslekleri ve geleceğin şekillendirilmesi,
İnovasyon nedir,Dünyada ve Türkiye’de İnovasyonun durumu,Kurum kültürü ve inovasyon
Globelleşme ve inovasyon,Yaratıcılık, girişimcilik ve inovasyon,İnvasyon liderliği
Beynin etkin kullanımı,İnovasyon süreci,Fikir üretme ve patent alma süreci
Bireysel öneri sistemi, Fikir üretme..... | The necessty of change in health system, Shaping the future, jobs of the future, What is innovation and why is inovation necessary, The state of the innovation in the World and Turkey, Globalization and innovation, İnovation and corpoate culture, Creativity, enterpreneorship and innovation, Leadership of innovation and varieties, Visa, İnnovation process, İdea generation and patent process,Effective usa of the brain and individual suggestion system. | SHB343 | SAĞLIK SOSYOLOJİSİ SOCIOLOGY OF HEALTH | F | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Bu ders ilhamını ünlü düşünür Michel Foucualt’nun ortaya attığı “biyopolitika” kavramından alarak hasta-hastalık rolleri, hastalığın toplumsal ve toplumsal cinsiyet kökenleri, gündelik hayatın “tıbbileştirilmesi”, sağlık antropolojisi ve güncel sağlık politikaları gibi pek çok sağlık sosyolojisi konusunu irdelemeyi hedefler | By drawing inspiriation from famous thinker Michel Foucault's concept of "biopolitics", the course content includes covers a wide range of themes ranging from patient-doctor roles, the sociological and gender origins of health, medicalization of everyday life, anthropology of health and contemporary health policies. | SKY375 | HALK SAĞLIĞI PUBLIC HEALTH | F | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Introduction to Public Health. Definition of public health, definition, importance,
Disease and health concepts,
Criteria Determining the Health Level,
Public health history and major epidemics,
Disease test,
Protection from infectious diseases,
Basic concepts of Infectious Diseases,
Infection chain and its importance,
Preventive solution to mouth and health problems of health,
Public health understanding and basic services,
Public health understanding and health services, social medicine rules,
Factors affecting women's health,
Family planning,
21st Century Health Goals,
Demography-Population Structure,
Environmental Health,
Worker healty and safety
Immunization,
Health Education,
Epidemiological Research Methods. | Historical development of public health,
Definition and concepts of public health,
Health services for the person and the environment,
Health Promotion, Protective Approach to Health Problems,
Public health understanding, behavioral factors affecting health.
The relationship between environment and health,
environmental health.
Protection from occupational diseases and occupational health and safety,
Health, organization and evaluation from a public health perspective.
Organization of the intelligent in Turkey,
Public Health health service, covid19
midterm
Protection from occupational diseases and occupational health and safety,
Health planning, organization and evaluation from a public health perspective,
Health organization in Turkey from past to present,
The importance of health education in terms of public health.
Introduction to special topics in public health. Common types of cancer
reproductive health issues Epidemiology definition and research methods
General evaluation. | SINIF: 3 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | COG312 | BEP GELİŞTİRME INDIVIDUALIZED EDUCATION PROGRAMS | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Bireyselleştirilmiş eğitim planları (BEP); BEP’in öğeleri; BEP’in yasal dayanakları; BEP ve okul programları (okulöncesi, ilköğretim programları); ölçme araçları ve ayrıntılı değerlendirme; tüm hizmet planları; özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde 0-3 yaş döneminde bireyselleştirilmiş aile hizmet planlarının (BAHP) tanımı, önemi ve örnekleri; geçiş planları: tanımı ve önemi; geçiş türleri: hastaneden-eve, evden-kuruma, kurumdan-kuruma; farklı geçiş planı örnekleri ve geliştirilmesi; özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde BAHP, BEP ve geçiş planı uyarlamaları ve dikkat edilecek hususlar; BEP’in, BAHP’nin ve geçiş planlarının izlenmesi ve değerlendirilmesi. | Determining what the components of teaching program are, what individualized educational program is, when and by whom it is developed, why it is required to create a program and apply existing programs in special education field, the components and improvement of education programs, assessing children, determining current performance level, setting and writing long and short term goals, determining special education and support services, complete service plans, family service plans and transition plans, spreading long and short term goals through a year | COG316 | ÖZEL EĞİTİM KURUMLARINDA UYGULAMA ÖZEL EĞİTİM KURUMLARINDA UYGULAMA | Z | 2 | 8 | 6.0 | 7.0 | 10 | Mesleki süreçleri iş yerinde uygulamaktır. Katılımlı gözlem, gelişim alanlarında bireysel değerlendirme, uzun dönemli ve kısa dönemli hedeflerin ve öğretimsel amaçların belirlenmesi, bireysel gereksinimlere göre bireyselleştirilmiş öğretim programı oluşturma ve uygulama. Özel eğitim hizmetlerinin sağlandığı resmİ ve özel kurumlarda ve sınıflarda okul deneyimi kazanma; gözlem yapma; kurum ve sınıf içi eğitsel, davranışsal ve gelişimsel uygulamaları gözlemleme; çocukların akademik ve akademik olmayan davranışlarını gözlemleme; gözlemleri paylaşma ve tartışma; kurumda ve sınıfta karşılaşabilecek sorunlar ve öneriler hakkında tartışma. | | COG322 | DAVRANIŞ PROBLEMLERİ VE DAVRANIŞ YÖNETİMİ BEHAVIOR PROBLEMS AND BEHAVIORAL MANAGEMENT | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Davranış ve davranış problemlerine ilişkin temel kavramlar, çocukluk ve ergenlik döneminde görülen davranış problemlerinin özellikleri, yaygınlığı, nedenleri, etkili müdahale stratejileri | Observation and assessment of problem behaviors with appropriate observation techniques, principles and methods of problem behavior management. | COG332 | HASTANE VE SAĞLIK KURULUŞLARINDA ÇOCUK CHILDREN'S HOSPITAL AND HEALTH CARE | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Hasta çocuğa uygun ve doğru yaklaşım, hastaneye hazırlayıcı eğitim | Appropriate and accurate approach to the child patient, the hospital preparatory training | COG336 | ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI CHILD HEALTH AND DISEASES | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Sağlık ve hastalık kavramları, Anne ve Çocuk Sağlığının Önemi, Doğum öncesi ve sonrası bebeğin gelişimine etki eden faktörler, Gebelik Fizyolojisi ve Komplikasyonları, Doğum Fizyolojisi ve Komplikasyonları, Yenidoğanın Fizyolojik Özellikleri ve Çocuklarda Hastalık Semptomları, Sık Görülen Çocukluk Hastalıkları, Prematürite, Postmatürite ve İntrauterin Büyüme Geriliği, Pediatride Acil Durumlar ve İlk Yardım, Bağışıklık Sistemi ve Aşılar. | Maternal-Child Health and Family Planning
Physiology and Complications of Pregnancy
Physiology and Complications of Labor and Delivery
Common Problems in Childhood
Introduction to Neonatology
Prematurity, Postmaturity and Intrauterine Growth Retarded Infants
Urgent Conditions and First Aid in Childhood
The Principals of Immunity and Vaccination
Upper and Lower Airway Infections in Childhood
Gastrointestinal Infections in Childhood
Anemia in Childhood
Allergic Diseases in Childhood | COG354 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ SCIENTIFIC RESEARCH METHODS | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Bu dersin içeriği Bilim ve temel kavramlar (olgu, bilgi, mutlak v.b.), bilim tarihine ilişkin temel bilgiler, bilimsel araştırmanın yapısı, bilimsel yöntemler ve bu yöntemlere ilişkin farklı görüşler, problem, araştırma modeli, evren ve örneklem, verilerin toplanması ve veri toplama yöntemleri (nicel ve nitel veri toplama teknikleri), verilerin kaydedilmesi, analizi, yorumlanması ve raporlaştırılmasından oluşmaktadır. | science, basic concepts, scientific research, methods, problem, research model, population and sampling, data collection methods, analysis | COG314 | ÇOCUK VE MEDYA ÇOCUK VE MEDYA | S | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Medyanın kullanımı üzerine belli başlı kuramları, Medyanın çocuklar üzerindeki etkisini incelenmesini, çocuklarda medyanın nasıl etkin kullanılabileceğini, medyanın kullanımının çocuk hakları açısından değerlendirilmesini, medya okur- yazarlığı gibi kavramları içermektedir. | | COG384 | FİZİKSEL ETKİNLİK VE SPOR PHYSICAL ACTIVITY AND SPORT | S | 1 | 2 | 2.0 | 3.0 | 3 | İnsan gelişiminde sporun rolü,çocuklarının motor gelişim özellikleri, sağlıklı yaşam için egzersizler hakkında genel bilgi, eğitsel oyun uygulamaları, Fiziksel Etkinlik Kartları tanıtımı ve uygulamaları egzersiz esnasında sakatlıklar, yaralanmalar, zorlamalar, ilk yardım, ülkemiz ve spor, olimpiyatlar hakkında genel bilgi, | The role of sport in human development, motor development characteristics of children, general information about exercises for healthy life, educational game applications, Physical Activity Cards introduction and applications during exercise, injuries, injuries, coercion, first aid, general information about our country and sports, Olympics, | BES328 | FONKSİYONEL GIDALAR FONKSİYONEL GIDALAR | F | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Fonksiyonel besin ve besin bileşeni tanımı, fonksiyonel besin bileşenlerinin sınıflandırılması. | | FTR328 | HİDROTERAPİ HİDROTERAPİ | F | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Suyun etkileri, egzersiz amaçlı kullanılması, özel rehabilitasyon teknikleri, geleneksel kaplıca tedavisi içinde suyun kullanımı hakkında temel bilgiler. | | FTR386 | SAĞLIK İÇİN FİZİKSEL AKTİVİTE PHYSICAL ACTIVITY FOR HEALTH | F | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Sağlık, fiziksel aktivite, inaktivite ve egzersiz kavramlarının tanıtılması | The description of terms of health, inactivity and exercise. | HEM372 | CİNSEL SAĞLIK SEXUAL HEALTH | F | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Üreme sağlığı ve cinsel sağlığın temel kavramları, toplumsal cinsiyet, cinsel fonksiyon bozuklukları, gebelik, lohusalık, menapoz, andropoz ve yaşlılıkta cinsellik, danışmanlık. | Essential concepts of reproductive and sexual health, gender, sexual dysfunctions, sexuality in pregnancy, postpartum, menopause, andropause and senium, sexual counselling. | OSB304 | YÖNETİM FELSEFESİ MANAGEMENT PHILOSOPHY | F | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Dersin içeriği aşağıdaki gibi oluşturulmuştur.
1. Felsefeye giri
2. Felsefik akımlar
3. Yönetime giriş
4. Yönetsel akımlar
5. Yönetim ve Psikoloji
6. Yönetim ve Sosyoloji
7. Yönetim ve hukuk
8. Yönetim ve ekonomi
9. Yönetim ve politika
10. Yönetim ve sanat
11. Tartışma | The content of the course is as follows. 1. Introduction to philosophy 2. Philosophical trends 3. Introduction to direction 4. Managerial movements 5. Management and Psychology 6. Management and Sociology 7. Management and law 8. Management and economy 9. Management and politics 10. Management and art 11. Discussion | SINIF: 4 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | COG423 | ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE YAKLAŞIMLAR VE KARŞILAŞTIRMALI ÇALIŞMALAR APPROACHES TO EARLY CHILDHOOD EDUCATION AND COMPARATIVE STUDIES | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Erken Çocukluk Eğitimindeki Yaklaşımlara genel Bakış,yaklaşım, yöntem, metod ve program kavramları, Eğitimde Alternatif Yaklaşımlar, Head Start Yaklaşımı , Reggio Emilia Yaklaşımı , High Scope Yaklaşımı , Montessori Yaklaşımı , Waldorf, Bank Street, Portage, Pikler Pedagojisi, Piramit metodu, Orman Okulu Yaklaşımı, Hippy ve Dünyadaki Uygulamaları ve Türkiye'deki Uygulanabilirliği, özellikleri, , Erken Çocukluk Dönemi yaklaşımların karşılaştırılması | Overview of Approaches in Early Childhood Education, approach, method, method and program concepts, Alternative Approaches in Education, Head Start Approach, Reggio Emilia Approach, High Scope Approach, Montessori Approach, Waldorf, Bank Street, Portage, Pikler Pedagogy, Pyramid method, Forest School Approach, Hippy and its Applications in the World and Applicability in Turkey, Features, Comparison of Early Childhood Approaches | COG425 | AİLE DANIŞMANLIĞI FAMILY COUNSELING | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Aile sistemi ve aile danışmanlığı yaklaşımlarına genel bakış, Ana-baba ve Çocuk Etkileşimi, Ailelerin çocuklarına karşı gösterdiği tutumlar ve çocukların gelişimine etkileri,Disiplin yöntemleri, ana-baba davranışlarının çocuklara etkileri,Engelli çocuğun aileye katılımı ve ailelerde görülen psikolojik süreçler,Danışman - aile etkileşimi,Çocuk gelişim takibinde izlenecek aşamalar ve aileye danışmanlık,Eğitim ortamlarında ailelere rehberlik ve eğitim çalışmalarında kullanılan yöntem | Family systems and overview of family counseling approaches. Interaction between Parent and child.Parents' attitudes toward their children and their effects on children's development.Discipline methods, effects of parental behaviors on children.Joining of the disabled child to the family and pyschological periods in the family.Interaction between family and counselor.Steps of developmental assessment and guiding the family.Guiding families in educational settings, methods of education | COG431 | GELİŞİM İZLEME VE DEĞERLENDİRME DEVELOPMENT EVALUATION AND OBSERVATION | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | 1.Gelişimsel Tanımlamanın Tanımı
2.Gelişimsel Değerlendirme ile İlgili Tanım ve Kavramlar.
3.Gelişimsel Değerlendirme ve Tanımlamada İlkeler.
4. Gelişimsel Tarama Testleri.
5.Gelişimsel İzlem ve Önemi.
6. Formal ve İnformal Değerlendirme
7.Gözlem Yöntemleri
8.Kesin Kayıt,Değerlendirme yöntemleri.
9.Kontrol Listeleri,
10.Portfolyo Değerlendirme.
11.Oran Skalaları.
12.Gelişimsel Değerlendirmede Etik.
13.Gelişimsel Değerlendirmelerde Yapılan Hatalar.
14 Gelişimsel Tanılama Süreci ve Kullanılan Formlar.
15.Kullanılan Standart Gelişimsel Değerlendirme Araçları.
Sık rastlanılan yetersizlikler
16. Dünyada Yaygın Olarak Kullanılan Standart Gelişimsel Değerlendirme Araçları.
17. Türkiye'de Yaygın Olarak Kullanılan Standart Gelişimsel Değerlendirme Araçları.
18.Çocukların Gelişimsel Özelliklerine Uygun,Standart olmayan Tekniklerle Gelişimsel Değerlendirme.
19.Gelişim Raporu Hazırlama. | 1.Definition of Developmental Definition
2. Definitions and Concepts Related to Developmental Evaluation.
3. Principles in Developmental Evaluation and Identification.
4. Developmental Screening.
5. Developmental Monitoring and Its Importance.
6. Formal and Informal Evaluation
the 7.gözlemyöntem
8. Exact Registration, Evaluation methods.
9. Checklists,
10.Portfolio Evaluation.
11. Rate Scales.
12. Ethics in Developmental Assessment.
13. Errors in Developmental Assessments.
14 Developmental Diagnostic Process and Forms Used.
15. Standard Developmental Assessment Tools Used.
Common deficiencies
16. Standard Developmental Assessment Tools Widely Used in the World.
17. Widely Standard Developmental Assessment Tools Used in Turkey.
18. Developmental Assessment with Non-Standard Techniques Suitable for Children's Developmental Characteristics.
11. Preparing Development Report. | COG439 | KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ INCLUSIVE AND SUPPORT SPECIAL EDUCATION SERVICES | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | 1-Kaynaştırmanın tanımı
2-Kaynaştırma programlarının ilke ve amaçları; normal ve engelli çocuk, aile ve öğretmene yararları
3-Kaynaştırma uygulamalarına hazırlık çalışmaları,
4-Kaynaştırma programlarına katılım tipleri
5-Kaynaştırma sınıfında eğitimsel organizasyon,
6-Normal ve engelli çocuklar arasındaki etkileşim,
7-Kaynaştırma programlarının çocukların gelişimleri üzerine etkileri
8-Kaynaştırma programlarında öğretmenin sorumlulukları | 1-Definition of integration
2-Principles and objectives of integration programs; benefits of these programs to normal and handicapped children, families and teachers
3-Prepatory work for integration implementations,
4-Participation types to integration programs,
5-Educational organization in the integration class,
6-Interaction between normal and handicapped children,
7-Effects of integration programs on children?s development
8-Responsibilities of the teacher in integration programs
9-Attitudes toward integration | COG443 | HASTANE VE SAĞLIK KURULUŞLARINDA UYGULAMA HOSPITAL AND HEALTH CARE PRACTICE | Z | 2 | 8 | 6.0 | 7.0 | 10 | Hasta çocuğa uygun ve doğru yaklaşım, hastaneye hazırlayıcı eğitim, katılımlı gözlem, gelişimsel performansın raporlaştırılması, uzun dönemli ve kısa dönemli hedeflerin belirlenmesi, hedef grubun gereksinimlerine göre gelişimi destekleyici programlar oluşturma ve uygulama, gelişimi destekleyici programların etkiliğini ve grup performansını değerlendirme. | Appropriate and correct approach to the sick child, preparatory training for the hospital, participatory observation, reporting of developmental performance, determining long-term and short-term goals, creating and implementing programs that support development according to the needs of the target group, evaluating the effectiveness of programs that support development and group performance. | COG469 | ANNE BABA EĞİTİMİ PARENTING EDUCATION | S | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Bu derste çocuk gelişimi bölümü öğrencilerine; aile eğitimi ve yetişkin eğitiminin tanımı, önemi, amacı ve ilkeleri ile temel kavramları, aile yaşam döngüsü, aile türleri, eğitimi modelleri, aile kuramları, Türkiye'de aile yapısı ve ailelere yönelik hizmetler, ana-baba-çocuk iletişimi,
Türkiye'de ve Dünya'da yapılan aile eğitimi uygulamaları, aile eğitimi çalışmalarını planlama, uygulama ve değerlendirme; aile eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler, ailenin eğitim etkinliklerine katılımı konusunda bilgi verilecektir. | In this course to the students of the child development department;
• The role of the family in the development and education of the child
• Turkish family structure and qualities (definition of family, function of family, family types according to their structural characteristics)
• The goals of family education
• Effective forms of communication (Interfaith communication, parent-child communication)
• The place of family relations in the child's psychological development (inter-sibling relationships, family and children scattered, mother or father dying child, illness-hospital and child)
• Children and their parents at risk
• The role of the father in the child's education and development
• Familial factors influencing the child's socialization (parental attitudes and the effect on children, the influence of the place of the child on the children - order of the family, number of children, gender of the child)
• Adult inclination and characteristics (Adult development characteristics and psychology, principles of adult education, differences between children and adults in terms of education)
• Family education methods
• Participation in the pre-school education of the family and business alliances
• Organizations supporting families and non-governmental organizations
• Parental guidance services (Parental guidance, parental educational activities, family support)
• Parent-related studies in our country and in the world, related associations and organizations, family-oriented health and social security services) | COG473 | ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE DEĞERLER EĞİTİMİ VALUES EDUCATION IN EARLY CHILDHOOD | S | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Değerler eğitiminde temel kavramlar, değerlerin tanımı ve sınıflandırılması, değerler eğitimi yaklaşımları ve uygulamaları, değerler eğitiminde öğretim yöntem ve teknikleri, erken çocukluk döneminde değerler eğitimi ve uygulamaları | Basic concepts in values education, definition and classification of values, values education approaches and practices, teaching methods and techniques in values education, values education and practices in early childhood | COG497 | UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ APPLIED BEHAVIOR ANALYSIS | S | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Davranış ve davranış problemlerine ilişkin temel kavramlar, çocukluk döneminde görülen davranış problemlerinin klinik niteliği, formal ve informal davranış değerlendirme yöntemleri, etkili müdahale stratejileri. | Observation and assessment of problem behaviors with appropriate observation techniques, principles and methods of problem behavior management. | OSB403 | MEKÂN VE SAĞLIK SPACE AND HEALTH | S | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Farklı grupların mekan kullanımı ve sağlık ilişkisi sorgulanacak (çocuklar, engelliler, yaşlılar, kadınlar ve LGBTI bireyler, göçmenler, mahpuslar)
Mekanda sağlığı etkileyen faktörler (ses, küresel ısınma, nükleer ve çevresel atıklar, zirai ilaçlar GDO, vd.)
Bu konulara kentsel yaşamın getirdiği birlikte yaşam pratikleri ve sağlık bilimlerinin getirdiği bilgi birikimi çerçevesinden bakış açısı geliştirmek için okumalar, tartışmalar ve uygulamalar yapılacaktır. | The use of space by different groups and its relation to health (children, disabled, elderly, women and LGBTI, migrants, prisoners)
Things influencing health in everyday spaces (sounds, global warming, nuclear and environmental waste, pesticides, GMO, etc)
Readings, discussions and field assignments to reflect on the the practices of urban living and to develop a health sciences perspective in these topics | SINIF: 4 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | COG432 | MESLEKİ ETİK PROFESSIONAL ETHICS | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Etik ve ahlak ve deontoloji kavramları, bunların sağlık alanına olan katkı ve etkileri, klinik etik, araştırma etiği, etik sorunlar ve çözümlerini kapsar. | The concepts of morality and ethics and deontology, and their contribution to the field of health, clinical ethics, research ethics, ethical issues and solutions. | COG446 | UZMANLAŞMAYA YÖNELİK UYGULAMA UZMANLAŞMAYA YÖNELİK UYGULAMA | Z | 2 | 8 | 6.0 | 7.0 | 10 | Çocuk gelişimi konusunda edindiği teorik bilgileri çalıştığı kitleye uygun olarak pratiğe yansıtma; gelişimsel değerlendirme yapma, değerlendirme sonuçlarını yorumlama, uygun destek programları hazırlayıp gerekirse uygulama, uygulama sonuçlarını değerlendirme, Çocuk gelişimi ile ilgili uygulama birimlerinde aile ve çocuğun güncel gereksinimleri doğrultusunda mesleki donanımını sergileyebileceği yeni uygulamalar planlama ve yürütme. Uygulama ve deneyimleri raporlaştırma. | | COG450 | ÇOCUK HAKLARI VE ÇOCUK HUKUKU CHILD RIGHTS AND CHILD LAW | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | 1-Çocuk Haklarının temel ilkeleri
2- B. M. Çocuk Hakları Sözleşmesi ile tanınan temel haklar
3- Çocuk İstismarı ve istismar mağduru çocuğa yaklaşım
4- İhmal ve istismar mağduru çocuğu yönelik koruyucu ve destekleyici tedbirler
5- Çocuk Adalet Sistemi ve özellikleri | 1-Main principles of children?s rights.
2- Fundamental rights recognized by the U.N. Children's Rights Convention.
3- Child Abuse and approach to child abuse victims.
4- Protective and supportive measures for child victims of abuse and neglect.
5- Juvenile Justice System and features. | COG454 | HİZMET İŞLETMELERİ YÖNETİMİ MANAGEMENT OF SERVICE ORGANIZATIONS | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Temel kavramlar, yöneticinin rol ve sorumluluklarını, personeli en verimli şekilde nasıl çalıştırabileceği, | Basic concepts, the manager's role and responsibilities, how the staff can run the most efficient manner | COG498 | MEZUNİYET PROJESİ GRADUATION PROJECT | Z | 1 | 2 | 2.0 | 8.0 | 3 | Bilimsel araştırmaların temel kavramları, bilimsel araştırmaların yapısı, bilimsel yöntemler, problem, araştırma tasarımı, evren ve örneklem, verilerin toplanması, veri toplama yöntemleri, verilerin analizi, verilerin açıklanması ve raporlanması. | Basic concepts of scientific research, structure of scientific research, scientific methods, problem, research design, universe and sample, data collection, data collection methods, data analysis, data disclosure and reporting. | GRI401 | GİRİŞİMCİLİK ENTREPRENEURSHIP | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Girişimciliğin Temel Fonksiyonları, KOBİ’lerin Ekonomiye ve Sosyal Hayata Katkıları. KOBİ’lerin Zayıf Yönleri ve Türkiye’de KOBİ’lere Destek Sağlayan Kuruluşlar. Franchising Sistemi ve Yatırımcıya Sağlayacağı Faydalar. Pazarlama ve Tutundurma Stratejileri. İş Planı ve Bölümleri. | Basic Functions of Entrepreneurship, SMEs Contributions to Economics and Social Life. Weaknesses of SMEs and SMEs Support Provided by Institutions. Franchising Benefits System and the investor. Marketing and Promotion Strategies. Business Plan and Sections. | COG468 | ÇOCUKLA İLETİŞİM COMMUNICATION WITH CHILDREN | S | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Kişiler arası iletişimle ilgili temel kavramlar.
Çocukla etkili iletişim için gerekli bilgi ve beceriler.
Bebeklik döneminde iletişim.
Çocukluk döneminde iletişim.
Çocukla iletişim engelleri ve davranış yönetimi
Çocuk eğitiminde disiplin
İletişimde problem çözme
Dezavantajlı çocuklarla iletişim
Ailede ve okulda iletişim | Basic concepts for general communication between individuals
Basic information and skills required for effective communication with children. | COG494 | ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ SPECIFIC LEARNING DISABILITIES | S | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Tanımlar
Öğrenme güçlüğüne neden olan etmenler
Öğrenme güçlüğü olan çocukların özellikleri
Öğrenme güçlüğü olan çocukların eğitimleri
Öğrenme güçlüğü olan çocukların aileleri | Descriptions related with learning disabilities
Factors which may cause learning disabilities
General characteristics of children with learning disabilities
Education of children with learning disabilities
Families of children with learning disabilities | OSB402 | BESİN DESTEKLERİ NUTRITIONAL SUPPLEMENTS | S | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Yeterli ve dengeli beslenmek için beslenmede esas olan besin ögeleri ve gereksinimler gibi konuları kapsar. Hastalık durumu ve farklı gruplarda besin desteklerinin önemini anlatmak. | It covers topics such as nutrients and requirements that are essential for a sufficient and balanced diet. Explain the importance of nutritional support in different groups. | |