|
|
09020 ÇOCUK GELİŞİMİ - |
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey |
Amaç |
1 | Ülkenin ihtiyacı doğrultusunda, 0-18 yaşlar arasında hem sağlıklı hem de engelli olan, korunmaya muhtaç, çalışan, mülteci, suçlu çocuklar ile hastanede yatan çocukların gelişimlerinin destekleyen, bu kapsamda çocuğa, aileye, eğitimciye ve topluma kaliteli hizmet sunan uluslararası düzeyde Çocuk Gelişimcileri” yetiştirmektir. |
2 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine inanan yenilikçi, ulusal ve uluslararası platformlarda görev yapabilecek, alanda en çok tercih edilen “Çocuk Gelişimci” leri yetiştirmektir. |
3 | |
4 | |
5 | |
6 | |
7 | |
8 | |
9 | |
10 | |
Hedef |
1 | Çocuk Gelişimi lisans eğitiminin, eğitim çıktılarına, yeterliliklerine ve sürece dayalı yaklaşım çerçevesinde geliştirilmesi ve uygulanması; bu çerçevede Çocuk Gelişimi lisans mezunlarının sahip olması gereken yeterlikleri tespit edilerek tüm lisans eğitim sürecinin bu yeterlikler çerçevesinde yürütülmesi.
|
2 | Eğitim çıktıları,yeterlikler ve sürece dayalı yaklaşımlar doğrultusunda Çocuk Gelişimi lisans mezunlarının mesleki yaklaşımı sırasında yönetmesi gereken çeşitli durumların eğitime yansıtılması. |
3 | Mevcut Çocuk Gelişimi lisans eğitim programlarındaki konu ve yeterliklerin Çocuk Gelişimi bilim alanında yaşanan değişim, gelişim ve gereksinimler doğrultusunda gözden geçirilerek yeniden düzenlenmesi |
4 | Çocuk gelişimi bölümü lisans programı kapsamında öğrencilerin;
Çocukların gelişimsel özellikleri ve gereksinimleri konusunda bilgi sahibi olmalarını,
Tipik ve atipik gelişim gösteren çocuğa sahip olan ailelerin gereksinimlerinin farkında olma ve çocuğu değerlendirirken bu durumu göz önüne almalarını,
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahip olmalarını,
Çocukların motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal ve duyusal gelişim alanlarını kapsayan gelişimsel değerlendirme yapmalarını,
Gelişimsel sorunları analiz ederek, gerekli durumlarda müdahalelerde bulunmalarını,
İlgili alanlardaki uzmanlarla trans-disipliner çalışmalar yürütmelerini,
Çocuğun gelişim düzeyine uygun eğitim ortamlarını düzenlemelerini,
Ailelere yönelik eğitim programı hazırlama ve uygulamalarını,
Özel gereksinimi olan çocuklara yönelik eğitim programı hazırlama ve uygulamalarını desteklemek hedeflenmiştir.
|
5 | |
6 | |
7 | |
8 | |
9 | |
10 | |
|