|
|
09010 ODYOLOJİ - |
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey |
Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.
|
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Klinik Odyoloji, Vestibüler Odyoloji Endüstriyel Odyoloji, Rehabilitatif Odyoloji, İşitme cihazları, implantlar ve yardımcı cihazlar için gerekli temel esaslara, güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve mesleki terminolojik bilgilere sahip olma |
%86.50 |
2 |
İşitme ve denge taramaları ile işitme ve denge bozukluklarının önlenmesi için;
işitme tarama programlarını yürütebilme ve organize edebilme becerisi, tüm teknik donanımı kullanmada, ortaya çıkan sorunları çözme/çözüm için yönlendirme konusunda etkin; odyolojik değerlendirme sonucunu raporlama ve arşivleme bilgisine sahip olma |
%87.00 |
2 |
|
%87.00 |
2 |
|
%87.00 |
2 |
|
%87.00 |
2 |
|
%87.00 |
2 |
|
%87.00 |
2 |
|
%87.00 |
2 |
|
%87.00 |
2 |
|
%87.00 |
3 |
İnsan anotomisi, fizyolojisi, biyokimyası, embriyolojisi, genetiği, histolojisi mikrobiyolojisi, radyolojisi ile otolojik, nörolojik hastalıkları bilerek güncel kanıta dayalı bilgilerle odyovestibüler test sonuçlarını yorumlama, raporlama, tedavi amaçlı yönlendirme, rehabilitasyon planlama, uygulama, takibini yapabilme, gerektiğinde değiştirebilme ve sonlandırabilme bilgisine sahip olma |
%86.25 |
3 |
|
%86.25 |
3 |
|
%86.25 |
3 |
|
%86.25 |
3 |
|
%86.25 |
3 |
|
%86.25 |
3 |
|
%86.25 |
3 |
|
%86.25 |
3 |
|
%86.25 |
3 |
|
%86.25 |
|
BECERİLER |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
Başarı Yüzdesi |
1 |
İşitme ve denge alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak tanısal testleri gerçekleştirme, ayırt edici tanılama yapabilme, tedavi amaçlı yönlendirme, rehabilitasyon planlama, uygulama, takibini yapabilme, gerektiğinde değiştirebilme ve sonlandırabilme becerisi kazanma |
%87.00 |
2 |
Klinik Odyoloji, Vestibüler Odyoloji Endüstriyel Odyoloji, Rehabilitatif Odyoloji, İşitme cihazları, implantlar ve yardımcı cihazlar hakkında bilgi ve becerilerini kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çağdaş çözüm önerileri geliştirebilme ve bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçme ve uygulama becerisi kazanma |
%85.75 |
2 |
|
%85.75 |
2 |
|
%85.75 |
2 |
|
%85.75 |
2 |
|
%85.75 |
2 |
|
%85.75 |
2 |
|
%85.75 |
2 |
|
%85.75 |
2 |
|
%85.75 |
3 |
Ses fiziği ve psikoakustik alanına ait kuramsal ve uygulamalı kavramları, teknolojik temel ve güncel bilgilerle birleştirerek, çağdaş işitme cihazı ve işitsel implant endikasyonu koyma, seçme, uyarlama ve ameliyat sırasında uygulamalar yapabilme ve kulak otoskopisi ve dış kulak yolu buşon temizliği yapabilme becerisi kazanma |
%88.25 |
3 |
|
%88.25 |
3 |
|
%88.25 |
3 |
|
%88.25 |
3 |
|
%88.25 |
3 |
|
%88.25 |
3 |
|
%88.25 |
3 |
|
%88.25 |
3 |
|
%88.25 |
3 |
|
%88.25 |
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Odyoloji meslek mevzuatını, bireysel ve mesleki özlük haklarının kazanılması için gerekli yasal işlemlerin ve süreçlerin başlatılması ile ilgili kurumları öğrenme. Alandaki toplumsal gelişimleri izleme, uygun sağlık politikalarına gerektiğinde katkı verebilme, hukuksal sonuçları konusunda farkındalık becerisi kazanma |
%87.00 |
2 |
Sahip olduğu bilgi ve beceri birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bireysel olarak yürütme, bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla yazılı ve sözlü etkin iletişim ve iş birliği içinde çalışma, ekip üyesi olarak sorumluluk alma ve yönetme, proje çalışmalarında aktif katılım sağlama |
%87.50 |
3 |
Odyoloji meslek hizmetlerini amaca ve sonuca yönelik doğru ve etkin bir biçimde tasarlama, problemleri saptama, tanımlama, veri toplama, yorumlama, rapor hazırlama, arşivleme, bilgi ve veriler doğrultusunda sorunlara pratik çağdaş çözüm üretme ve sonuçlandırma |
%87.50 |
3 |
|
%87.50 |
3 |
|
%87.50 |
3 |
|
%87.50 |
3 |
|
%87.50 |
3 |
|
%87.50 |
3 |
|
%87.50 |
3 |
|
%87.50 |
|
Öğrenme Yetkinliği |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Yaşam boyu öğrenme felsefesi temelinde, multidisipliner ve interdisipliner alanlarda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli yenileme becerisini kazanma, ilgili yeni teorik yaklaşımları araştırarak tanıma ve ilgili yayınları takip etme |
%86.50 |
1 |
|
%86.50 |
1 |
|
%86.50 |
1 |
|
%86.50 |
1 |
|
%86.50 |
1 |
|
%86.50 |
1 |
|
%86.50 |
1 |
|
%86.50 |
1 |
|
%86.50 |
1 |
|
%86.50 |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Mezuniyet öncesi kısa ve uzun dönem stratejisi ile kariyerini planlamış ve insan kaynakları başvurularını yapabilme becerisi kazanma |
%88.00 |
2 |
Meslek derneği üyesi olma bilincini kazanma, toplumla ve sektörle kaynaşmış, evrensel ve toplumsal boyutlardaki sorunlara hassas, analitik, pratik çözümleyici yaklaşımlarla farkındalık artırmak için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve uygulayabilme |
%86.50 |
3 |
Meslek alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin
çözüm önerilerini nicel ve nitel
verilerle destekleyerek sağlık profesyoneli olan veya olmayan bireylere Türkçe yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, ilgili kişi
ve kurumları bilgilendirebilme |
%86.25 |
4 |
Sosyal sorumluluk projelerine ve öğrenci topluluk çalışmalarına katılma, işitme ve denge sağlığını korumaya, toplumun işitme ve denge bozuklukları konusunda farkındalığını arttırabilmeye yönelik etkinlikler yapma ve uygun sağlık politikalarının oluşturulmasına katkı sağlama |
%84.50 |
5 |
Bilişim ve iletişim teknolojilerini, fotoğraf ve video gibi donanımları mesleki alanda, medyada ve sosyal medyada amaca ve istenen sonuca yönelik kullanma becerisi kazanma. |
%84.25 |
6 |
Alanıyla ilgili temel ve mesleki gelişmeleri takip edecek bir yabancı dil edinme |
%85.00 |
6 |
|
%85.00 |
6 |
|
%85.00 |
6 |
|
%85.00 |
6 |
|
%85.00 |
|
Alana Özgü Yetkinlik |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Etik değerlerle alana özgü yetkinliklerin uygulanması, yorumlanması, sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere uygun hareket etme. |
%87.00 |
2 |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
%87.25 |
3 |
Multidisipliner ekip çalışmasını etkin, verimli ve etik prensipler doğrultusunda yürütme becerisi kazanma. |
%87.00 |
3 |
|
%87.00 |
3 |
|
%87.00 |
3 |
|
%87.00 |
3 |
|
%87.00 |
3 |
|
%87.00 |
3 |
|
%87.00 |
3 |
|
%87.00 |
|
|