İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY |
GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ-DRAMA VE OYUNCULUK |
SINIF: 1 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
DRO111 | OYUNCULUK-I ACTING-I | Z | 2 | 2 | 3.0 | 6.0 | 4 | Sahne farkındalığı, algı, ve etki-tepki egzersizlerinden oluşan uygulamaları içerir. | Relaxation, perception, expression, staging and creativity exercises. |
DRO113 | DOĞAÇLAMA-I IMPROVISATION-I | Z | 0 | 4 | 2.0 | 4.0 | 4 | Rahatlama, Farkındalık,Dikkat, Gözlem, Koordinasyon, güven, ilişki ve iletişim egzersizlerini içerir. | The course consists of exercises that encourages relaxation, consciousness, awareness, observation, trust, and connection among partners. |
DRO121 | SES EĞİTİMİ–I VOICE TRAINING–I | Z | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | SES ORGANLARINI GELİŞTİRME,DOĞRU NEFES TEKNİĞİ ,SES ÇIKISINI DÜZELTME, SÖYLEME KUSURLARI konularında uygulamaları içerir. | Practice on developing the organs related to voice production, and learn correct breathing techniques. |
DRO131 | RİTMİK–I RHYTMICS–I | Z | 0 | 2 | 1.0 | 2.0 | 2 | Ritmik derisinin içeriği; ritm ile bedensel olarak hareket etme bağlantısını kurmaya dayalı egzersizlerle ritm duygularını geliştirmek, hareket hafızasını pekiştirici ısınma çalışmaları yapmak ve ritmin gündelik hayatla bağlantısını hareketsel olarak uygulayabilmektir. | The course consists of exercises that develop the sense of rhythm and bodily movement with warm-ups that enlarge the movement vocabulary of the student while practicing the connection between everyday life and rhythm. |
DRO141 | DRAMA TARİHİ–I HISTORY OF DRAMA–I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Köken Teorilerinden Rönesans’a kadar toplumsal, düşünsel, siyasi ve sanatsal etkileriyle tiyatro tarihinin işlenmesi | The examination of drama history and its social, philosophical, political and artistic affects from etymology to the Renaissance. |
DRO143 | KÜLTÜREL DÜŞÜNCENİN TARİHİ-I HISTORY OF CULTURAL THOUGHT-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | İlk insandan ve Mezopotamya’dan başlayarak, insanlığın yaşadığı düşünce gelişiminin, Yunan, Roma, Ortaçağ, Rönesans gibi önemli düşünce kavşaklarının incelenmesi. | Examining the development of human thought from the birth of human kind and Mesopotamia, and the interchanges of Greek, Roman, and Medieval thoughts. |
DRO145 | MİTOLOJİ-I MYTHOLOGY-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Mitoloji ve sanat ilişkisi, sanatın doğuşunda ve gelişmesinde mitolojinin yeri, dünya
mitolojilerinin sanata etkisi dersin içeriğini oluşturmaktadır. | The content of the course consists of subjects such as the relationship between art and mythology, the affect of mythology on the birth and development of art, and the effect of western and eastern mythology on art. |
ING121 | İNGİLİZCE-I ENGLISH-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Bu ders, üniversite öğrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik faaliyette okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini belirli bir etkinlikte kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır. | This course is designed to provide the students with effective skills for reading, writing, listening and speaking on their major using related terminology. |
SSE101 | SOSYAL SORUMLULUK VE ETİK SOCIAL RESPONSIBILITY AND ETHICS | Z | 0 | 2 | 1.0 | 2.0 | 2 | Etik kavramı, anlamı tarihsel süreci, uygulanışı, mesleki etik ve sosyal sorumluluk kavramları konu edilecektir. Sosyal sorumluluk projelerinin geliştirilmesi ve proje döngüsünün öğretilmesi. | The responsibility of individuals to their self, family, society, environment, their value judgments, professional ethics principles, corporate social responsibility and the agreements related to this context in the international arena will be discusssed. |
TUR101 | TÜRK DİLİ-I TURKISH LANGUAGE-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Bildirim, Dil ve Dilin Özellikleri; Dil-Düşünce İlişkisi; Dilin Gücü; Ana Dili-Yerel Dil-Millet Dili-Devlet Dili- Eğitim Dili-Kültür Dili- Uluslar arası Dil; Dil-Kültür İlişkisi; Medeniyet; Dilekçe Yazımı; Dil Aileleri-Dil Grupları -Türkçenin Dünya Dilleri Arasındaki Yeri; Türk Dilinin Tarihî Dönemleri ve Gelişmesi; Dil Bilgisi ve Bölümleri; Sözcük Çeşitleri-Kök-Ek; Cümle ve Cümlenin Öğeleri; Yazım Kuralları ve Uygulaması; Noktalama İşaretleri ve Kullanımıyla İlgili Uygulamalar | Definition and characteristics of language. Relationship between language and thought. Relationship between language and culture. Concepts of mother language, cultural language, international language. Writing a letter of application. Languages of the world. The place of the Turkish language among world languages. Historical development of Turkish language. Phonological, morphological, semantic and syntactic structure of Turkish languge.. Types of clauses. Spelling rules. Punctuation marks. |
SINIF: 1 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
BIL121 | BİLİŞİM TEKNOLOJİSİ-I INFORMATION TECHNOLOGY-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | | |
DRO112 | OYUNCULUK-II ACTING-II | Z | 2 | 2 | 3.0 | 6.0 | 4 | Oyuncunun kendi dinamiklerini keşfederek, bunu oynayacağı rollerde uygulamasının ilk adımını oluşturmaktır. | Helping the student to develop acting practice in future parts by uncovering the actor’s own dynamics. |
DRO114 | DOĞAÇLAMA-II IMPROVISATION-II | Z | 0 | 4 | 2.0 | 4.0 | 4 | Bireysel ve kollektif yaratıcılığın geliştirilmesine yönelik çalışmalar, toplu halde hareket etme, hissetme ve oyun kurmaya yönelik çalışmalar, içgüdüleri ve duyguları tiyatro sanatına hizmet eder hale getirecek sahne egzersizleri. | Workshops on individual creativity, self confidence, body language and stage exercises. Exercises unveiling the creativity of the student. Moving as a group and sensing the group. Workshop on making use of the impulses and emotions as tools of acting. |
DRO122 | SES EĞİTİMİ–II VOICE TRAINING-II | Z | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Seslerin oluşumu,Türkçe’deki Sesler,Ses Değişmeleri ve ses söyleme kusurları, Anlatım( uslup ,doğallık ,vurgu , söz akımı ) konularında uygulama çalışmaları yapılır. | The formation of sounds, the sound of Turkish language, the differences in sounds and faults of speech, vocal expression (Style, emphasis, flow) exercises. |
DRO132 | RİTMİK–II RHYTMICS-II | Z | 0 | 2 | 1.0 | 2.0 | 2 | Ritmik derisinin içeriği; ritm ile bedensel olarak hareket etme bağlantısını kurmaya dayalı egzersizlerle ritm duygularını geliştirmek, hareket hafızasını pekiştirici ısınma çalışmaları yapmak ve ritmin gündelik hayatla bağlantısını hareketsel olarak uygulayabilmektir. | Practice of exercises that strengthen the student’s sense of rhythm, movement vocabulary, and learn how to relate the everyday life to rhythm through movement. |
DRO142 | DRAMA TARİHİ–II HISTORY OF DRAMA-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Rönesans döneminde Avrupa tiyatrosu. Klasisizm akımında Fransız ve Alman tiyatrosu, | The European theatre in the Renaissance period. French and German theatre in the era of Classicism. |
DRO144 | KÜLTÜREL DÜŞÜNCENİN TARİHİ-II HISTORY OF CULTURAL THOUGHT-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Rönesans'tan başlayarak, insanlığın yaşadığı düşünce gelişimini, modernizm ve postmodernizm gibi önemli düşünce kavşaklarının incelenmesi. | Starting from Renaissance, to examine the development of human thought, and the important interchanges of thoughts such as Modernism and Post-Modernism. |
DRO146 | MİTOLOJİ-II MYTHOLOGY-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Tiyatro yapıtlarında mitolojik göndermeler, unsurlar, mitoloji tiyatro ilişkisi | Mythological references in the works of theater, the elements, the relationship between mythology and theater. |
ING122 | İNGİLİZCE-II ENGLISH-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Dinleme - Anlama çalışmalarına ağırlık veren bu derste öğrencilerin, kullanılan kaynak kitabın yanı sıra ekstra materyaller yardımı ile kendilerini İngilizce olarak ifade edebilme yeteneklerini geliştirmeleri amaçlanmıştır. | This course is designed to have more listening activities. In parallel with the course book and extra materials students are expected to improve their expression skills. |
TUR102 | TÜRK DİLİ-II TURKISH LANGUAGE-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Cümle Çeşitleri; Anlatım Bozuklukları; Paragraf; Anlatım Biçimleri; Yazılı Anlatım Türleri; Sözlü Anlatım Türleri; Yazım Kuralları ve Noktalama İşaretleri | clause types, narrative errors, proverb and idioms, syntactic errors, subordinative errors, paragraph, narrative types, oral narratives, punctuation marks, speling rules |
SINIF: 2 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
ATA101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Kavramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve kaynakların tanımı, Sanayi Devrimi ve Fransız Devrimi, Osmanlı Devleti’nin Dağılışı (XIX. Yüzyıl), Tanzimat ve Islahat Fermanı, I. ve II. Meşrutiyet, Trablusgarp ve Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı, Mondros Ateşkes Antlaşması, Wilson İlkeleri, Paris Konferansı, M. Kemal’in Samsun’a Çıkışı ve Anadolu’daki Durum, Amasya Genelgesi, Ulusal Kongreler, Mebusan Meclisinin Açılışı, TBMM’nin Kuruluşu ve İç İsyanlar, Teşkilat-ı Esasi Kanunu, Düzenli Ordunun Kuruluşu, I. İnönü, II. İnönü, Kütahya-Eskişehir, Sakarya Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz, Kurtuluş Savaşı sırasındaki antlaşmalar, Lozan Antlaşması, Saltanatın Kaldırılması | Introduction, Fall of the Ottoman Empire, Tanzimat and Islahat Eras, Tripoli and Balkan Wars, World War I, The Armistice of Moudros, the Occupation of Anatolia and the National Reactions, The Birth of the Turkish Revolution, Turkish War of Independence, The Armistice of Mudanya, The Treaty of Lausanne |
DRO211 | OYUNCULUK–III ACTING–III | Z | 2 | 2 | 3.0 | 5.0 | 4 | Oyunculuk I ve II derslerinin genisletilmis bir devamıdır. Shakespeare’in karakterlerinden örnekler
vererek, basit metin çözümlemeleri ve doğaçlamalar yolu ile bir tiyatro karakterinin kavranmasını
amaçlayan bir ders programıdır | Extended version of Acting I, Acting II, and Acting III courses. The course helps the student comprehend Shakespeare characters through improvisation and basic text analysis. |
DRO213 | ROLE HAZIRLIK–I CREATING A CHARACTER–I | Z | 2 | 2 | 3.0 | 5.0 | 4 | Gerçekçi oyun metinlerinden seçili tirat ve sahnelerden örneklerle uygulama çalışmalarını kapsar. | The course consists of examining and practicing chosen realist monologue work. |
DRO221 | DİKSİYON–I VOICE & SPEECH–I | Z | 0 | 3 | 1.0 | 4.0 | 3 | Diksiyon , fonetik , söyleme kusurları,ritm, tonlama, vurgu, soluk noktası, sözcük duygusu ve entonasyon , konularının tiyatro metinlerinden örneklerele sahne üzerinde uygulanmasını içerir. | Speech faults, intonation, emphasis, breath timing, the sense of the words are practiced through theatre texts on stage. |
DRO231 | HAREKET-I MOVEMENT-I | Z | 0 | 3 | 1.0 | 4.0 | 3 | Öğrenci her derste oyunculuk temel hareket teknik formuna uygun bedensel ısınma alacaktır,bu ısınma çağdaş dans ve Laban teknik temelinde olacaktır.Isınma sürecinin ardından bireysel, ikili ve grup olarak harekete yönelik kompozisyonlar üretmeleri sağlanarak yaratıcı beden diline sahip olmaları sağlanacaktır.Kontak doğaçlama, sahnede fiziksel aksiyon ( düşmek, vurulmak, dövüş, koşmak vb.) gerektiren hertürlü hareket unsurunun gereksiz efor sarfetmeden nasıl yapılabileceği ile ilgili çalışmalar dersin kapsamı içindedir, vücut kondüsyonunu ve hareket tekniklerini geliştirmeye yönelik çalışma Merce Cunningam ve Rudolph Laban tekniklerinin füzyonunu içermektedir.Fiziksel Tiyatro bağlamında Pina Bausch. Sasha Waltz gibi fenomen yaratıcıların kreatif yaklaşımları teknik ve artistik work-shoplarla derste işlenecektir. Ders rehberlerinden bir diğer öge de claire porter, jennifer mizenko, tom casciero nun oyunuculukta laban tekniği kullanımı birikimleridir. | Condition training, anatomy work, various physicalities exercises, physical awareness exercises, flexibility and body condition exercises, breathing exercises, focus and balance exercises and their relation to performance. |
DRO241 | DRAMA TARİHİ–III HISTORY OF DRAMA–III | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | toplumsal, düşünsel, siyasi ve sanatsal etkileriyle tiyatro tarihinin işlenmesi | The course informs on the social, theoretical, political and artistic aspects of drama history |
DRO243 | DRAMATURGİ-I DRAMATURGY-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Teorik bağlamda, dramaturgi kavramını anlamak, dramaturgi tarihini öğrenmek, dramaturgi yapabilecek kuramsal donanımı sağlarken; Pratik bağlamda da oyun metinleri üzerinden çözümleme yaparak uygulamada teorik veriyi kullanabilmeyi sağlayan bir içeriğe sahiptir. | Theoretically the concept of dramaturgy.
The history of dramaturgy.
Theoretical methods of dramaturgy.
Analysis exercises. |
DRO245 | ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ RESEARCH TECHNIQUES | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Ders, Sahne ve Gösteri Sanatları bölümlerine uyarlanmış olup, teorik aktarımların yanı sıra dramatik, göstergebilimsel, dramaturjik ve akademik araştırma yöntemlerini içermektedir. | The course is tailored to the section of Drama and Acting, and includes theatrical, dramatic, dramaturgical and academic research methods as well as theoretical transfer. As application, Dramaturgy II and Drama History II oriented research topics have been added to the content. |
HAT201 | KİŞİLERARASI İLETİŞİM INTERPERSONAL COMMUNICATION | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Kişilerarası iletişimde temel kavramlar, çeşitli yaklaşımlar, kodlar, dil, söylem, retorik ve örnek vaka analizleri dersin içeriğini oluşturmaktadır. | The content of the course includes basic concepts, different approaches, codes, language, discourse and rhetoric in interpersonal communication, and case study analyses. |
SINIF: 2 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
ATA102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Siyasal Alanda Yapılan İnkılâplar, Hukuk Alanında Yapılan İnkılâplar, Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılâplar, İktisâdi Alanda Yapılan İnkılâplar, Sosyal Alanda Yapılan İnkılâplar, Atatürk İlkeleri, Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası, İkinci Dünya Savaşı Yıllarında Türkiye, 1950 -1960 Yılları Arası Türkiye | Political Reforms, Legal Reforms, Educational and Cultural Reforms, Economic Reforms, Social Reforms, Atatürk’s Principles, Atatürk’s Foreign Policy, Turkey in the World War II, Turkey Between 1950- 1960. |
DRO212 | OYUNCULUK–IV ACTING–IV | Z | 2 | 2 | 3.0 | 6.0 | 4 | Oyunculuk tekniklerinin daha karmasık formlara, tavır,dil ve karakterizasyon da dahil olmak üzere
uyarlanısını içeren ders programıdır. | The course consists of more advanced acting techniques as well as the practice of attitude, language and characterisation. |
DRO214 | ROLE HAZIRLIK–II CREATING A CHARACTER–II | Z | 2 | 2 | 3.0 | 6.0 | 4 | Shakespeare oyunlarından seçili sahnelerle rol incelemeleri ve sahneleme uygulamalarını içerir. | The course consists of the practice of role analysis and performance of Sheakespeare's plays. |
DRO222 | DİKSİYON–II VOICE & SPEECH–II | Z | 0 | 3 | 1.0 | 4.0 | 3 | Diksiyon , fonetik , söyleme kusurları,ritm, tonlama, vurgu, soluk noktası, sözcük duygusu ve entonasyon , konularının tiyatro metinlerinden örneklerele sahne üzerinde uygulanmasını içerir. | The course consists of practice of theatre texts on stage with an emphasis on the correct use of language. |
DRO232 | HAREKET-II MOVEMENT-II | Z | 0 | 3 | 1.0 | 4.0 | 3 | Kondisyon Çalışması, Anatomi Çalışması ,Bedensel farkındalık çalışmaları ,Esneklik ve bedensel koordinasyon çalışmaları, Nefes çalışmaları, Dikkat ve denge çalışmaları ile beden kullanımın tiyatroyla ilişkisini açıklar. | Condition training, anatomy work, various physicalities exercises, physical awareness exercises, flexibility and body condition exercises, breathing exercises, focus and balance exercises and their relation to theatre. |
DRO242 | DRAMA TARİHİ-IV HISTORY OF DRAMA-IV | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Yönetmen kavramının Ortaya çıkışı
İlk Yönetmenler
Değişen Tiyatro
Modern zaman akımları
Çağdaş Tiyatro | The course contents are the formation of the concept of director, the first directors, modern theatre and contemporary theatre. |
DRO244 | DRAMATURGİ–II DRAMATURGY–II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Teorik bağlamda, dramaturgi kavramını anlamak, dramaturgi tarihini öğrenmek, dramaturgi yapabilecek kuramsal donanımı sağlarken; Pratik bağlamda da oyun metinleri üzerinden çözümleme yaparak uygulamada teorik veriyi kullanabilmeyi sağlayan bir içeriğe sahiptir. | The course aims to teach the concept of dramaturgy in theoretical terms and its history. It equips students with theoretical gear while, in practice, teaches how to analyze texts and use theoretical information for further practice. |
BSE388 | KADIN VE EGZERSİZ WOMEN AND EXERCISE | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Kadının anatomik, fizyolojik, psikolojik özellikleri ve farklılıkları
Kadının özel dönemleri (adet, hamilelik, menopoz ve egzersiz) Kuvvet, esneklik, | Anatomical, physiological, psychological characteristics and differences of women
Special periods of the woman (menstruation, pregnancy, menopause and exercise) Strength, flexibility, anaerobic power, aerobic capacity, fat mass, etc. Important points in women's training due to differences such as pregnancy exercises, exercises that can be done before, during and after pregnancy. |
EEE374 | SİBER GÜVENLİK CYBER SECURITY | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Temel kavramlar. Siber savaş. Şifrelemeye giriş. Ağ güvenliği; güvenlik duvarları. Saldırı tanıma ve durdurma sistemleri. İşletim sistemi güvenliği. Güvenli yazılım geliştirme. Web uygulamalarının güvenliği, Sızma testleri. Zararlı yazılımların incelenmesi. | Basic concepts. Cyber war. Introduction to encryption. Network security; firewalls. Intrusion detection and stop systems. Operating system security. Secure software development. Security of web applications. Penetration tests. Analysis of malware applications. |
EFU417 | AKRAN REHBERLİĞİ PEER GUIDANCE | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
EFU491 | RİTİM DANS VE ORFF EĞİTİMİ RHYTHM DANCE AND ORFF TRAINING | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Ritim ve dans kavramlarının bireylere yönelik etkinlikler ve oyunlarla birleştirilmesi amacıyla teknik dans, ritim, beden perküsyonu, kareografi kavramlarının öğretilmesi. Beden perküsyonu çalışılması ve kullanılarak yaratıcı dans çalışmaları yapılması. Öğretim sürecine dahil edilen Orff yöntemi ile yaratıcı ritim doğaçlamaları yapılması. | Activities for the demonstration of rhythm and dance and to show the understanding of technical dance, rhythm, body pergeography of an art. Working and thinking in the body period, planning studies. Making creative improvisations with the Orff method that can be applied in teaching. |
EFU493 | BİLGİSAYAR OYUNU İLE EĞİTİM EDUCATION WITH COMPUTER GAMES | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Bilgisayar oyunlarına ilişkin kavramlar, bilgisayar oyunları ve eğitim, örnek bilgisayar oyunlarının incelenmesi, bilgisayar oyunlarının değerlendirilmesi, bilgisayar oyunları geliştirmeye giriş. | Concepts of computer games, computer games and education, examination of sample computer games, evaluation of computer games, introduction to developing computer games. |
EFU494 | ÇOKLU ORTAM TASARİMİ VE ÜRETİMİ MULTIMEDIA DESIGN AND PRODUCTION | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
EFU495 | ÖĞRETİM TASARİMİ INSTRUCTIONAL DESIGN | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
EFU496 | ÖĞRETİMDE TEKNOLOJİK UYGULAMALAR APPLICATIONS IN INSTRUCTIONAL TECHNOLOGY | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Öğretim teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi, eğitim yazılımlarının incelenmesi. | Concepts related to instructional technologies, instructional technology system, communication and education, instructional tools, instructional tool selection and prepration procedures, computer supported instructional material preparation, material presentation and material presentation in group. |
GZC201 | FOTOĞRAFA GİRİŞ INTRODUCTION TO PHOTOGRAPHY | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Göz, ışık, optik ve kamera ilişkilerini algılar. Kameranın profesyonel çalışma fonksiyonlarını ve kamera ile görsel estetik bilgilerini bütünleştirir. Media üzerinde etkili kullanılabilir. | Relationship between eye, optics and light; functions of camera. |
HUK3017 | İNSAN HAKLARI (AİHM VE İÇTİHATLARI) HUMAN RIGHTS (ECHR AND CASE LAW) | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
HUK492 | TÜKETİCİ HUKUKU CONSUMER LAW | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
ISL330 | KARİYER PLANLAMA KARİYER PLANLAMA | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
MFY419 | FİNANSAL OKURYAZARLIK FİNANCİAL LİTERACY | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Ders içeriği temel teorik bilgileri ve bu bilgilerin uygulamada karşılığı olan konular ve finansal işlemler dikkate alınarak oluşturulmuştur. Bu amaçla finansal ve bankacılık işlemleri üzerinden örnekler kapsama dahil edilmiştir. | |
MTF405 | AVRUPA SARAY BAHÇELERİ EUROPEAN PALACE GARDENZ | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
PSI357 | TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI TECHNOLOGY ADDICTION | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Teknoloji bağımlılığındaki risk faktörleri, bağımlılığın tanısı ve ilgili kavramlar, bağımlılığın karakteristik özellikleri, teknolojinin olumsuz etkileri, dijital bağımlılığının tanımı, zararları, kriterleri ve nedenleri. | |
SOS449 | SOSYOLOJİ SOCIOLOGY | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Sosyolojinin temel kavramları, konusu, alanı, yöntemi. | |
SOS457 | BARIŞ ÇALIŞMALARINDA ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR CONTEMPOARY APPROACHES IN PEACE STUDIES | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | |
THP203 | DİJİTAL HABERCİLİK DIGITAL COMMUNICATION | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Bu derste öğrencilere yeni medya kavramının ne olduğu, web gazeteciliği, sosyal medya gazeteciliği, veri gazeteciliği ve yurttaş gazeteciliği kavramlarının medyada kendini nasıl ifade ettiği bilgisi verilecektir. | The news which is made from Facebook, Twitter, Instagram and mobile phones will be taugh |
SINIF: 3 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
DRO311 | OYUNCULUK–V ACTING–V | Z | 2 | 2 | 3.0 | 6.0 | 4 | Oyunculuk tekniklerinin daha karmasık formlara, beden,dil ve karakterizasyon da dahil olmak üzere uyarlanışını Antik Yunan yazarlarının oyunlarının sahne çalışmaları ile pratik eder. | The course consists of more advanced acting techniques as well as the practice of attitude, language and characterisation. The course also includes stage work on various play texts. |
DRO313 | OYUN ÇALIŞMASI–I PERFORMANCE–I | Z | 2 | 3 | 3.0 | 6.0 | 5 | Yazılı bir dramatik metinden (Tiyatro oyununundan) yola çıkarak, sahnelemeye varıncaya kadar geçen dramaturjik çözümleme, yorumlama, role hazırlık ve provalardan oluşan bir içeriğe sahiptir. | The course consists of dramaturgical analysis, interpretation, preparation for the character and rehearsals that aim for the staging of an original theatre play. |
DRO341 | TÜRK TİYATROSU-I TURKISH THEATRE-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Başlangıcından Cumhuriyet dönemine kadar Türk Tiyatrosu: Köken teorileri, Köy seyirlik oyunları, Halk tiyatrosu, Karagöz, kukla, ortaoyunu, meddah, tanzimat dönemi, batı etkisindeki Türk Tiyatrosu, Meşrutiyet dönemi Türk Tiyatrosu ve model oyunlar. | Turkish theatre from its beginning to the Time of Republic: Etymology, Village plays, the People’s Theatre, Karagöz, puppetry, Ortaoyunu, storytelling, the Tanzimat era, Turkish theatre under western influence, Turkish theatre in Meşrutiyet and reproduction plays. |
DRO353 | ESKRİM-I FENCING-I | Z | 0 | 3 | 1.0 | 3.0 | 3 | Eskrim sporunun flöre ve kılıç silahı savunma ve hucum teknikniklerinin estetik ve koreografik bir şekilde öğretilmesi. | The teaching of the sport of fencing and flora, offence and defense techniques in an aesthetic choreography. |
DRO331 | DANS–I DANCE–I | S | 1 | 2 | 2.0 | 3.0 | 3 | Dans dersi, temel dans tekniklerini ve beden-ritim ilişkisi oluşturan egzersizleri içermektedir. | Practices that develop the sense of rhythm and body condition, sahring special dance movements and choreographing |
DRO343 | METİN ÇÖZÜMLEME–I TEXT ANALYSIS–I | S | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Metin türlerini anlamak, biçim-öz ilişkisi, edebi olmayan metinler, edebi metinler, tiyatro metni çözümleme yaklaşımları, oyun metni çözümleme örnekleri. | Understanding genres of text, relation of form-essence, non-literary texts, literary texts, theatre text analyzing approaches, examples on play text analyzing. |
DRO351 | ŞARKI–I SINGING-I | S | 1 | 2 | 2.0 | 3.0 | 3 | Nefes ve ses çalışmaları ile şarkı söylemenin kazandırılması, sesinin sağlıklı ve doğru şekilde kullanılması gerekliliğinin öğretilmesi. Tiyatro oyunlarında geçerli olan tavır ve uslubun kazandırılması. | The necessity of correct and healthy voice usage through breath and vocal work. Work on attitudes and methods used in theatre |
SAY301 | BEDENSEL ANLATIM VE FİZİKSEL TİYATRO I CORPORAL EXPRESSION AND PHYSICAL THEATRE I | F | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | “Her şey hareket eder” ilkesinden yola çıkarak öğrencinin içinde bulunduğu dünyayı gözlemlemesini ve daha canlı, hakiki bir tiyatro yaratmak için elementler, malzemeler, renkler, obje çalışmaları, hayvan çalışmaları ve müzik egzersizleri dersin içeriğini oluşturmaktadır. | This course contains studies on elements, colors, tools, masks, objects music and animals to create a more real and vivid theatre; starting from the principle of "everything moves". |
SINIF: 3 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
DRO312 | OYUNCULUK–VI ACTING–VI | Z | 2 | 2 | 3.0 | 6.0 | 4 | Oyunculuk V dersinin devamı niteliğinde olup , Antik yunandan başlayarak günümüze kadar tiyatro anlayışına egemen olan dinamikleri kavrama ve oyunculuğa teknik ve anlam olarak yansımasını kavramaya amaçlı uygulama çalışmaları içerir. | As a follow up on Acting V, this course consists of practice-work that equips the student with the understanding of dynamics that dominates theatre from Antiquity to present and the reflection of these dynamics in comprehending the theory and practice of various acting techniques. |
DRO314 | OYUN ÇALIŞMASI–II PERFORMANCE–II | Z | 2 | 3 | 3.0 | 6.0 | 5 | Yazılı bir dramatik metinden (Tiyatro oyununundan) yola çıkarak, sahnelemeye varıncaya kadar geçen dramaturjik çözümleme, yorumlama, role hazırlık ve provalardan oluşan bir içeriğe sahiptir. | The course consists of dramaturgical analysis, interpretation, preparation for the character and rehearsals that aim for the staging of an original theatre play. |
DRO342 | TÜRK TİYATROSU-II TURKISH THEATRE-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Geleneksel Türk tiyatrosu, Köy Seyirlik Oyunları, Halk Tiyatrosu (Orta oyunu, Karagöz, Meddah vb.), Tanzimat döneminde tiyatroda batılılaşma, Cumhuriyet dönemi tiyatrosu, Çağdaş Türk tiyatrosu. | Traditional Turkish Theatre, Village plays, Theatre of the people (Orta oyunu, Karagöz, Storytelling) Westernization of theatre in the Tanzimat era, Theatre in the Republic Period, Contemporary Turkish Theatre |
DRO354 | ESKRİM-II FENCING-II | Z | 0 | 3 | 1.0 | 3.0 | 3 | Eskrim sporunun flöre ve kılıç silahı savunma ve hucum teknikniklerinin estetik ve koreografik bir şekilde öğretilmesi. | The teaching of the sport of fencing and flora, offence and defense techniques in an aesthetic choreography. |
DRO332 | DANS–II DANCE–II | S | 1 | 2 | 2.0 | 3.0 | 3 | Beden koordinasyonu, ritim duygusunun pekiştirilmesine yönelik uygulamalar, özel dans hareketlerinin paylaşımı ve kavramlardan yola çıkarak kareografi hazırlama uygulamaları | Practices that develop the sense of rhythm and body condition, sahring special dance movements and choreographing |
DRO344 | METİN ÇÖZÜMLEME–II TEXT ANALYSIS–II | S | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Metin türlerini anlamak, biçim-öz ilişkisi, edebi olmayan metinler, edebi metinler, tiyatro metni çözümleme yaklaşımları, oyun metni çözümleme örnekleri. | Understanding genres of text, relation of form-essence, non-literary texts, literary texts, theatre text analyzing approaches, examples on play text analyzing. |
DRO352 | ŞARKI–II SINGING-II | S | 1 | 2 | 2.0 | 3.0 | 3 | Nefes ve ses çalışmaları ile şarkı söylemenin kazandırılması, sesinin sağlıklı ve doğru şekilde kullanılması gerekliliğinin öğretilmesi. Tiyatro oyunlarında geçerli olan tavır ve uslubun kazandırılması. | The necessity of correct and healthy voice usage through breath and vocal work. Work on attitudes and methods used in theatre |
SAY302 | BEDENSEL ANLATIM VE FİZİKSEL TİYATRO II CORPORAL EXPRESSION AND PHYSICAL THEATRE II | F | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | “Her şey hareket eder” ilkesinden yola çıkarak öğrencinin içinde bulunduğu dünyayı gözlemlemesini ve daha canlı, hakiki bir tiyatro yaratmak için elementler, malzemeler, renkler, obje çalışmaları, hayvan çalışmaları ve müzik egzersizleri dersin içeriğini oluşturmaktadır. | This course contains studies on elements, colors, tools, masks, objects music and animals to create a more real and vivid theatre; starting from the principle of "everything moves". |
SINIF: 4 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
DRO401 | KİŞİSEL PROJE–I INDIVIDUAL PROJECT–I | Z | 2 | 2 | 3.0 | 5.0 | 4 | Kavram saptayış, kavramdan yola çıkarak dramatik metin oluşturma, o metni sahneleme teknikleri doğrultusunda sahneye taşıma aşamaları v.b. Kişisel Proje II dersinin ön Koşuludur. | The course includes the steps of concept detection, creating a dramatic text, carrying text on the stage and other related items. |
DRO413 | KAMERADA OYUNCULUK- I ACTING FOR CAMERA-I | Z | 1 | 2 | 2.0 | 3.0 | 3 | Kamera önü oyunculuğu ile sahne oyunculuğu arasındaki farklar, sinemanın oyunculuğa sağladığı avantaj ve dezavantajlar, oyunculuk ve role hazırlanma teknikleri, aynı rolün kamera ve sahne için nasıl irdelenmesi ve yorumlanması gerektiği vb. konular kuramsal ve uygulamalı olarak öğrenciyle paylaşılır. | Differences between camera acting and stage acting, advantages and disadvantages that the camera provides for the actor, acting techniques, preparing the same role for camera and stage. |
DRO417 | OYUN ÇALIŞMASI–III PERFORMANCE–III | Z | 4 | 2 | 5.0 | 6.0 | 6 | Yazılı bir dramatik metinden (Tiyatro oyununundan) yola çıkarak, sahnelemeye varıncaya kadar geçen dramaturjik çözümleme, yorumlama, role hazırlık ve provalardan oluşan bir içeriğe sahiptir. | The course consists of dramaturgical analysis, interpretation, preparation for the character and rehearsals that aim for the staging of a play that is an original play. |
DRO441 | ÇAĞDAŞ TİYATRO–I CONTEMPORARY THEATRE–I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Çağdaş tiyatroya şekil veren gelişmeler ışığında, oyun okumaları ve yorumlamalarıyla günümüz tiyatrosunun temel izleğini oluşturan bilgiler paylaşılır | Developments that shaped the contemporary theater; Reading and text; main thread of today's theater |
DRO447 | ROLÜN İNŞASI-I BUILDING A CHARACTER-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Rolün inşa sürecini uygulamalarla da destekleyerek araştıran bir programdır. | |
YUM301 | YERİNDE UYGULAMA-I WORK PLACEMENT I | Z | 0 | 0 | 0.0 | 4.0 | 0 | Yerinde uygulama ile ilgili etkinlikler; Yerinde Uygulama Koordinatörlüğü, öğrencinin kurumundaki danışmanları ve yerinde uygulama yaptığı iş yerindeki yetkilisi ile birlikte planlanır ve yürütülür. Bu etkinlikler, yerinde uygulamanın yapıldığı bir iş ortamına bağlı olarak, öğrencilerin alanlarıyla ilgili yürütülen çalışmalar içerisinde yer alarak uygulama deneyimi kazanmalarına yönelik öğrenme ve uygulama etkinliklerini içerir. Öğrencinin akademide öğrendiği bilginin sanayi ve endüstride uygulanması, teknoloji transferi uygulamalarının öğretilmesi amaçlanır. Öğrenci, yerinde uygulama etkinliği sonunda, İAÜ’nin “Yerinde Uygulama Yönergesi”ne uygun olarak hazırlayacağı ve yerinde uygulama yaptığı iş yerinden onaylanmış yazılı bir raporu bağlı olduğu bölüm veya programına sunar. | The work placement activities which students undertake during their training in the workplaces are planned and conducted according to a “Work Placement Activity Plan” prepared in coordination of the tutors of students, one from their department and one from the workplace, as prescribed in “The IAU’s Work Placement Directives” The contents of the “Work Placement Activity Plans” are prepared depending on both the operations of workplace and the study field of students and ensure that students participate in various activities, in workplaces in relation to the their fields of study; include learning and training activities such as applying the theoretical knowledge into practical problems, performing experiments and anaylising the results, defining the problems and processes related to their field of study, participating in teams, experiencing working with other personalities and observing how decisions are made, etc. |
DRO443 | YAZARLIK–I PLAY WRITING–I | S | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Dramatik olan, dramatik metnin özellikleri, dramatik yazım teknikleri ve uygulama kanallarıyla bunların pratik karşılıkları | The Dramatic; features of the dramatic text;dramatic writing techniques; applications. |
DRO451 | YARATICI DRAMA–I CREATIVE DRAMA–I | S | 0 | 2 | 1.0 | 4.0 | 2 | Yaratıcı dramanın kuramsal temelleri ve eğitimde drama teknikleri uygulamaları | The appliance of the theoretical essences of creative drama and drama techniques in education |
SAY427 | TİYATRO İŞLETMECİLİĞİ-I THEATER BUSINESS-I | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Program boyunca öğrencileri çalışma dünyasına hazırlamak amacıyla ulusal ve uluslararası sanat çevreleri ve kurumlarının nitelikleri de incelenir. Program, tiyatro işletmecisinin rolüyle ilgili çok geniş bir bilgi sağlar; çelişen felsefeler, finansal ve yasal sınırlar gibi doğabilacek pek çok zorluğun altını çizer ve bu sorunları çözebilmek için kullanılabilecek olanakları tanımlar. | In this program, the qualifications of national and international theatre circles and instutitions are reviewed in order to prepare students to the world of work. The program provides a wide range of information on the role of theatre manager; highlights many possible difficulties such as conflicting philosophies, financial, and legal limits, and identifies opportunities available to solve these problems. |
SINIF: 4 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
DRO402 | KİŞİSEL PROJE–II INDIVIDUAL PROJECT–II | Z | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Kavram saptayış, kavramdan yola çıkarak dramatik metin oluşturma, o metni sahneleme teknikleri doğrultusunda sahneye taşıma aşamaları v.b. | Determining the concept, developing the dramatic text through the concept, the processes of staging the text created by the student. |
DRO414 | KAMERADA OYUNCULUK-II ACTING FOR CAMERA-II | Z | 1 | 2 | 2.0 | 3.0 | 3 | Kamera görüntüsünde farkındalık, enstrümanlarını (jest, mimik, gestus, ses, nefes vb.) bu oyunculuk tekniğine göre ayarlamaya yönelik uygulamaları içerir. | Awareness of camera’s visual qualities and practice of acting for the given visuals through the instruments of the body (mimics, gestus, voice, breath). |
DRO418 | OYUN ÇALIŞMASI–IV PERFORMANCE–IV | Z | 4 | 2 | 5.0 | 5.0 | 6 | Yazılı bir dramatik metinden (Tiyatro oyununundan) yola çıkarak, sahnelemeye varıncaya kadar geçen dramaturjik çözümleme, yorumlama, role hazırlık ve provalardan oluşan bir içeriğe sahiptir. | The course consists of dramaturgical analysis, interpretation, preparation for the character and rehearsals that aim for the staging of a play that is taken from an original theatre play. |
DRO442 | ÇAĞDAŞ TİYATRO–II CONTEMPORARY THEATRE–II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Çağdaş Türk Tiyatrosu, Çağdaş Türk Oyun Yazarları, Çağdaş Türk Yönetmenleri | Contemporary Turkish Theatre, Playwrights in Contemporary Turkish drama and Modern Turkish Directors |
DRO448 | ROLÜN İNŞASI-II BUILDING A CHARACTER-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Rolün inşa sürecini uygulamalarla da destekleyerek araştıran bir programdır. | |
GRI401 | GİRİŞİMCİLİK ENTREPRENEURSHIP | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Girişimciliğin Temel Fonksiyonları, KOBİ’lerin Ekonomiye ve Sosyal Hayata Katkıları. KOBİ’lerin Zayıf Yönleri ve Türkiye’de KOBİ’lere Destek Sağlayan Kuruluşlar. Franchising Sistemi ve Yatırımcıya Sağlayacağı Faydalar. Pazarlama ve Tutundurma Stratejileri. İş Planı ve Bölümleri. | Basic Functions of Entrepreneurship, SMEs Contributions to Economics and Social Life. Weaknesses of SMEs and SMEs Support Provided by Institutions. Franchising Benefits System and the investor. Marketing and Promotion Strategies. Business Plan and Sections. |
DRO444 | YAZARLIK–II PLAY WRITING–II | S | 1 | 2 | 2.0 | 4.0 | 3 | Farklı dramatik türler hakkında bilgilendirmek, radyo, reklam, sinopsis, senaryo ve oyun yazarlıklarının teknik bilgileri paylaşılır ve uygulama yaptırılır. | Different dramatic genres: radio, advertising, synopsis, script; technical information of dramatic writing;Practices. |
DRO452 | YARATICI DRAMA–II CREATIVE DRAMA–II | S | 0 | 2 | 1.0 | 4.0 | 2 | Eğitimde Drama uygulamalarına yönelik drama planlamları yapama ve uygulama | To plan exercises for the drama appliance in education. |
DRO464 | COMMEDIA DELL ARTE COMMEDIA DELL ARTE | S | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Commedia Dell'arte'nin tarihsel kökeni ve günümüz tiyatrosuna yansımaları hakkında bilgilendirmek, maske oyunculuğu için gerekli bedensel, uzamsal farkındalık çalışmaları ile öğrenciyi Commedia Maskelerine hazırlamak, Commedia Maskeleri ile kanavalar çalışmak. | To inform about the historical origins of Commedia Dell'arte and its reflections on contemporary theater, to prepare the student for Commedia Masks through necessary physical and spatial awareness exercises for mask acting, and to work with Commedia Masks on channels. |
SAY434 | TİYATRO İŞLETMECİLİĞİ-II THEATER BUSINESS-II | F | 2 | 0 | 2.0 | 4.0 | 2 | Sanat Yönetimi I dersinin devamıdır. Kurumsal örgütlenme, yönetim fonksiyonları ve biçimleri, planlama, planlama yöntemleri ve çeşitleri, kurumsal ve çevresel analiz yapabilme, rakip ve müşteri analizleri dersin başlıca konularıdır. | It is the follow up course for Art Management 1. The basic subjects are institutional organization, administrative functions and structures, planning and its various methods, the institutional and peripheral analysis, the client and competitor analysis. |