PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Türk dili ve edebiyatının tarihî gelişimini ülkeler ve ekollere göre ana çizgileriyle anlatır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 56 | 86.15 |
2 |
Türk edebiyatının tarihî dönem ve alanlarındaki tanınmış şahsiyetlerini ve eserlerini ilk örneklerden günümüze kadar tanıtır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 5 | 3 | 5 | 4 | 2 | 5 | 54 | 83.08 |
3 |
Dil ve edebiyat kuramlarının diğer disiplinlerle ilişkisini anlatır. | 3 | 1 | 2 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 54 | 83.08 |
4 |
Türk dilinin ve edebiyatının çeşitli dönem ve alanlardaki eserlerini Türk kültür tarihi bakımından değerlendirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 60 | 92.31 |
5 |
Alanının saha ve ekollerini, tarihî derinliği ve coğrafî genişliği içinde değerlendirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 2 | 5 | 5 | 59 | 90.77 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Türk dili ve edebiyatı üzerine yapılmış çalışmaların kaynakçasını yazılı, basılı ve sanal ortamlarda izler. | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 2 | 5 | 5 | 3 | 2 | 3 | 2 | 45 | 69.23 |
2 |
Alanıyla ilgili bir eseri veya süreci tanımlar, yorumlar ve karşılaştığı sorunları çağdaş yöntemlerle çözer. | 2 | 2 | 2 | 5 | 2 | 5 | 5 | 3 | 2 | 2 | 2 | 5 | 4 | 41 | 63.08 |
3 |
Alanıyla ilgili eserleri karşılaştırmalı dil ve edebiyat yöntemlerine göre inceler. | 2 | 2 | 2 | 5 | 2 | 5 | 5 | 3 | 2 | 2 | 2 | 5 | 5 | 42 | 64.62 |
4 |
Araştırma ve inceleme sürecinde Türk dili ve edebiyatı alanının kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır. | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 2 | 4 | 4 | 55 | 84.62 |
5 |
Türk dili ve edebiyatı alanı ile ilgili problemleri saptar, tanımlar ve onlara çözüm önerisi getirir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 | 5 | 3 | 2 | 3 | 5 | 3 | 4 | 40 | 61.54 |
6 |
Alan uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ile hukuksal sonuçlarını açıklar. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 | 5 | 4 | 4 | 36 | 55.38 |
7 |
Türk dilinin tarihî ve çağdaş lehçelerine ait, farklı farklı alfabelerle kaleme alınmış yazılı metinlerini okur, çeviriyazıya ve Türkiye Türkçesine aktarır ve inceler. | 4 | 4 | 2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 2 | 52 | 80.00 |
8 |
Türk dilinin ve edebiyatının sözlü-yazılı, manzum ve mensur metinlerini gerek dil bilim yöntemleri ve gerek edebiyat kuramları açısından tahlil eder. | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 55 | 84.62 |
9 |
Türk dili ve edebiyatı alanı ile ilgili problemlere uygun analiz ve modelleme yöntemleri seçer ve uygular. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 | 5 | 2 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 45 | 69.23 |
10 |
Alan uygulamalarındaki çağdaş araçlarla birlikte bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 | 3 | 2 | 2 | 5 | 2 | 33 | 50.77 |
11 |
Seçilen konuya yönelik bir araştırma tasarlar, gerekli verileri toplar ve sonuçları tahlil eder. | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 5 | 3 | 5 | 2 | 5 | 2 | 5 | 5 | 44 | 67.69 |
12 |
Hazırladığı projenin ve yaptığı araştırmanın verilerini arşivler. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 30 | 46.15 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Alanı ile ilgili araştırma, uygulama ve proje gibi çalışmaları bireysel olarak yürütür. | 2 | 2 | 4 | 3 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | 3 | 5 | 5 | 5 | 43 | 66.15 |
2 |
Alanı ile ilgili araştırma, uygulama ve proje gibi çalışmalarda ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 2 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 2 | 3 | 2 | 3 | 5 | 5 | 5 | 48 | 73.85 |
3 |
Alanı ile ilgili kazandığı bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 4 | 5 | 2 | 2 | 3 | 5 | 5 | 5 | 42 | 64.62 |
4 |
Meslek ahlâkı ve mesleki sorumluluk bilinci ile hareket eder. | 3 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 3 | 2 | 2 | 3 | 5 | 5 | 5 | 50 | 76.92 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 1 | 2 | 3 | T | % |
1 |
Hayat boyu öğrenme, çevre sorunları, ekonomi, sürdürülebilirlik gibi güncel konuları araştırır. | 2 | 2 | 4 | 5 | 4 | 2 | 2 | 4 | 2 | 3 | 5 | 5 | 5 | 45 | 69.23 |
2 |
Öğrenme ve öğrendiğini ürüne dönüştürme sürecini yönetir. | 2 | 2 | 4 | 5 | 4 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 5 | 5 | 5 | 44 | 67.69 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 1 | 2 | 3 | T | % |
1 |
Alanı ile ilgili çeşitli konularda yazılı bir metin hazırlar. | 2 | 2 | 3 | 4 | 5 | 4 | 2 | 2 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 46 | 70.77 |
2 |
Yazılı bir metni dil ve anlatım bakımından kontrol eder. | 2 | 2 | 3 | 5 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 46 | 70.77 |
3 |
Farklı dinleyici gruplarına alanıyla ilgili konularda sözlü olarak bilgi verir. | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 2 | 2 | 4 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 53 | 81.54 |
4 |
Bir sanat dalı olan edebiyatın toplum üzerinde yaratabileceği olumlu etkilerini gerek meslek hayatına, gerek sosyal hayata aktarır. | 2 | 2 | 5 | 2 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 45 | 69.23 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 1 | 2 | 3 | T | % |
1 |
Türkçeyi doğru, güzel ve etkin bir biçimde kullanır. | 2 | 2 | 5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 46 | 70.77 |
2 |
Alanının beklentilerine cevap veren, ufku geniş, özgün ve yeniliklere açık bir araştırmacı kimliği kazanır. | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 2 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 49 | 75.38 |
3 |
Alanı ile ilgili her türlü çalışmada sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 2 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 2 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 54 | 83.08 |
4 |
Millî, ahlakî, insanî, manevî ve kültürel değerlere saygılıdır; ülkesi, milleti ve insanlığa karşı görev ve sorumluluklarını yerine getirir. | 5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 | 5 | 5 | 38 | 58.46 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 31 | 31 | 31 | 31 | 31 | 31 | 31 | 31 | 31 | 31 | 31 | 31 | 31 | 31 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 90 | 98 | 107 | 117 | 101 | 116 | 92 | 107 | 92 | 124 | 124 | 143 | 139 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |