İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY |
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ-SAHNE SANATLARI (YL)(TEZLİ) |
SINIF: 1 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
GSF501 | SANAT VE TASARIMDA ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ RESEARCH METHODS IN ART AND DESIGN | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Sanat ve tasarım araştırmalarında bilim ve araştırma, bilim türleri, bilimin özellikleri ve bilimsel kavramlar, bilimsel araştırma yaklaşımları, araştırma süreçleri, araştırma çeşitleri, bilimsel araştırma ve paradigmalar, nicel ve nitel araştırma tanımları, yöntemleri ve adımları ders kapsamında irdelenmektedir. | |
DOY529 | YÖNETMENLİK PRATİĞİ PRACTICE OF DIRECTING | S | 1 | 4 | 3.0 | 6.0 | 5 | Mesleğinde başarılı olmuş en az iki yönetmenin kendi uygulamalarının birini yapı-söküm yöntemi ile irdeleyerek yönetmenlik uygulamalarını araştıran, uygulamadan yönetmenlik prensiplerine ve teoriye ulaşmayı amaçlayan bir derstir. | |
SINIF: 1 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
DOY528 | GÜNÜMÜZDE TİYATRAL ANLATIM CONTEMPORARY THEATRICAL EXPRESSION | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Post dramatik ve kültürlerarası çalışmalardan başlayarak tiyatroda takas, medya, kukla, mekan ve dans dramaturjisi üzerinde durularak çözümlemeler yapılacak ve ilgili bir proje gösterimi sunulacaktır. | |
DOY530 | SEMİNER VE SAHNELEME ÇALIŞMASI SEMINAR AND STAGING PRACTICE | Z | 0 | 0 | 0.0 | 6.0 | 0 | Dersin içeriğini, öğrencinin ona verilen tiyatro ve tiyatro yönetmenliğine dair bir konuyu makaleye dönüştürmesi oluşturmaktadır. | |
DOY505 | YAZARLIK PRATİĞİ YAZARLIK PRATİĞİ | S | 2 | 1 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
DOY506 | DRAMATİK TÜRLER DRAMATİK TÜRLER | S | 2 | 1 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
DOY507 | DRAMATİK METNİN ARAÇLARI DRAMATİK METNİN ARAÇLARI | S | 2 | 1 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
DOY508 | POST-DRAMATİK OYUN ANALİZİ POST-DRAMATIC PLAY ANALYSIS | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Ders, Post-dramatik nitelikteki metinlere özgü analiz yöntemlerinin, seçili oyun tekstleri üzerinden uygulandığı bir içeriğe sahiptir. | |
DOY510 | SAHNELEME VE UNSURLARI STAGING PROCESS | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Seçilmiş bir metni yönetmenlik sanatının gerektirdiği tüm teorik ve pratik aşamalardan geçirerek ve o metnin daha önceki uygulamalarını da karşılaştırmalı olarak değerlendirerek yönetmenlik kavramını ve üslubunu araştıran bir derstir. | A module that searches the directing notion and it’s design by carrying a selected text through all the theoretical and practical levels that the art of directing requires and by evaluating comparatively the previous practices of the text. |
DOY519 | DRAMATİK OYUN ANALİZİ DRAMATIC PLAY ANALYSIS | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Ders, klasik metin çözümleme tekniklerinin yanı sıra dramatik nitelikteki metinlere özgü analiz yöntemlerinin, seçili oyun tekstleri üzerinden uygulandığı bir içeriğe sahiptir. | This module has a context of applying classic text analysis methods to specific dramatic texts. |
DOY523 | OYUN YÖNETİMİ DIRECTING | S | 2 | 1 | 3.0 | 6.0 | 3 | Seçilmiş bir metni yönetmenlik sanatının gerektirdiği tüm teorik ve pratik aşamalardan geçirerek ve o metnin daha önceki uygulamalarını da karşılaştırmalı olarak değerlendirerek yönetmenlik kavramını ve üslubunu araştıran bir derstir. | |
DOY527 | TİYATRODA YENİ ARAYIŞLAR NEW PATHS IN THEATRE | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Son yıllarda genelde sanatın, özelde tiyatronun odağı haline gelen seçili kavramlar ve eğilimlerin sahne uygulamasındaki etkilerini irdeleyecek yoğun araştırma ve analiz çalışmalarını içerir. | |
DOY532 | SAHNELEME TEKNİĞİ STAGING TECHNIQUE | S | 1 | 4 | 3.0 | 6.0 | 5 | Mesleğinde başarılı olmuş en az iki yönetmenin kendi uygulamalarının birini yapı-söküm yöntemi ile irdeleyerek yönetmenlik uygulamalarını araştıran, uygulamadan yönetmenlik prensiplerine ve teoriye ulaşmayı amaçlayan bir derstir. | |
DOY534 | SENARYO YAZARLIĞI SENARYO YAZARLIĞI | S | 2 | 1 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
DOY538 | OYUNCULUKTA KARŞI GERÇEKLİK ACTING AGAINST REALITY | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
OYU500 | OYUNCULUKTA KARŞI GERÇEKÇİLİK OYUNCULUKTA KARŞI GERÇEKÇİLİK | S | 1 | 4 | 3.0 | 6.0 | 5 | | |
OYU501 | OYUNCULUKTA GERÇEKÇİLİK REALITY IN ACTIVITY | S | 1 | 4 | 3.0 | 6.0 | 5 | | |
OYU502 | ÇAĞDAŞ HAREKET METOTLARI VE UYGULAMALARI ÇAĞDAŞ HAREKET METOTLARI VE UYGULAMALARI | S | 2 | 1 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
OYU504 | KAMERA ÖNÜ OYUNCULUK KAMERA ÖNÜ OYUNCULUK | S | 2 | 1 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
OYU506 | SANFORD MEISNER METODU SANFORD MEISNER METODU | S | 2 | 1 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
OYU507 | ERİC MORRİS METODU ERIC MORRIS METHODS | S | 2 | 1 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
SINIF: 2 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
SBE500-5 | YÜKSEK LİSANS TEZİ - I MASTER'S THESIS - I | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Tez çalışması aşağıdaki maddeleri içeren öğrenme sürecidir: (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması. | A thesis study is a learning process that includes the following items: (1) the stage of review, data collection and processing, and the justification of the thesis topic, which can be described as defining the topic of interest and adapting to the topic. This process involves the definition of the intent, the limitations, the problem (s) to be solved or the development (s) expected to be achieved. (2) the stage of planning in which the learned information of the student shows what he or she is interested in in relation to the general purpose of the thesis. This phase includes the presentation of the theoretical framework that appears to be relevant to the thesis topic as a result of the literature review, the procedures for linking the data collection and the theory with the topic of the thesis, and the methods and techniques to be used for the proper development and application of the thesis. (3) the application stage in which the development of the thesis is continued considering the consideration of the planning and development processes, (4) the evaluation stage including thinking and conclusion, (5) the stage of publication in which the thesis is written, corrected, presented and defended. |
SINIF: 2 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
SBE500-6 | YÜKSEK LİSANS TEZİ - II MASTER'S THESIS 2 | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Tez çalışması aşağıdaki maddeleri içeren öğrenme sürecidir: (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması. | Thesis work is learning process that includes the these items: (1) identifying the topic of interest and examination phase, which can be described as getting used to the subject, data collecting and processing, justification of the thesis. topic. This process includes the purpose, defining limitations, problems to be solved and improvements expected to be achieved. (2) The planning stage, in which what the collected information shows and what this information is related to in line with the general purposes of the thesis is taken into account. This process includes the presentation of the theoretical framework, which is found to be related to the thesis subject as a result of the literature review, the procedures for data collection and linking the theory to the subject of the thesis, and the methods and techniques to be used for the proper development and implementation of the thesis. (3) the implementation phase, that development tasks are carried out in accordance with plan and development process is evaluated and monitored, (4) evaluation phase, which includes thinking and drawing conclusions, (5) publication phase that the thesis is written, corrected, presented and defended. |