|
|
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ-ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ (YL)(Tezli)
|
---|
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY | LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ-ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ (YL)(Tezli) | SINIF: 1 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | EEY501 | MÜHENDİSLİKTE İLERİ MATEMATİK HIGH MATHEMATICS IN ENGINEERING | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Vektör analizi, matrisler ve özdeğer problemleri,vektör Uzayları ve tensörler,iç çarpım üzayları,eğrisel integraller, yüzey İntegralleri,integral teoremleri, Fourier analizi, İntegral dönüşümleri, adi diferansiyel denklemlerin serilerle çözümleri, Green fonksiyonu yöntemiyle kısmi diferansiyellerin çözümü, kompleks değişkenli fonksiyonlar, rezidü teorisi,potansiyel teori, varyasyonlar hesabı,
saçılma problemleri. | Vectoral analysis , matrices and eigenvalue problems , vector spaces and tensors, inner product spaces,line integrals,surface integrals,integral theorems,Fourier analysis, integral transforms, series solutions of ordinary differantial equations,Solution to partial differential equations with Green function methods ,functions with complex Variables, residue theory, potential thoery,variational calculus, scattering problems. | FBE507 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ SCIENTIFIC RESEARCH TECHNIQUES | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Bilim ve temel kavramlar, bilim tarihine ilişkin temel bilgiler, bilimsel araştırmanın yapısı, bilimsel yöntemler ve bu yöntemlere ilişkin farklı görüşler, problem, araştırma modeli, evren ve örneklem, verilerin toplanması ve veri toplama yöntemleri, verilerin kaydedilmesi, analizi, yorumlanması ve raporlaştırılması. | Science and basic concepts, basic information about the history of science, the structure of scientific research, scientific methods and different views on these methods, problem, research model, universe and sample, data collection and data collection methods, data recording, analysis, interpretation and reporting. | SINIF: 1 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | LEE502 | TEZE GİRİŞ VE SEMİNER DERSİ TEZE GİRİŞ VE SEMİNER DERSİ | Z | 0 | 0 | 0.0 | 12.0 | 0 | | | BYL531 | MOBİL VE KABLOSUZ AĞLAR MOBILE AND WIRELESS NETWORKS | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | İşlenen konulara radyo yayılım modelleri, gelecek nesil kablosuz ağlar, cep telefon ağları, ağ ve hareketlilik yönetimi, ağlarda kalite servisi, kuyruklama kuramı, kablosuz örgü ağları, dinamik dağılım yönetimi, bilişsel radyo ağları, kablosuz yerel ağlar, araçlar arası iletişim ve kablosuz özel amaca yönelik ağlar dahildir. | As the subject is fairly new, survey papers and research papers will drive the course, along with student projects and presentations on selected papers of their choice. | EEY517 | MAKİNE ÖĞRENMESİ MACHINE LEARNING | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Öznitelikler, öznitelik uzayı, öznitelik çıkarımı ve dönüşümler, öznitelik seçimi, boyut indirgeme, denetimli ve denetimsiz öğrenme algortmalarıdır. | Features and feature spaces, feature extraction, transformations, feature selection and dimension reduction, unsupervised and supervised learning. | EEY533 | İLERİ SAYISAL HABERLEŞME SİSTEMLERİ ADVANCED DIGITAL COMMUNICATION SYSTEMS | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | | EEY534 | UZAKTAN ALGILAMA UYGULAMALARI REMOTE SENSING APPLICATIONS | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Uzaktan algılama ve türleri, elektromanyetik yayılım, dünya, atmosfer ve etkileri, havadan ve uzaydan uzaktan algılama, uzaktan algılama uyduları ve yörüngeleri, sayısal görüntü işlemek ve kullanmak, optik uzaktan algılama, mikrodalga ile uzaktan algılama, SAR görüntüleri, görüntü işleme ve analiz, coğrafik bilgi sistemi (GIS). | Remote sensing and its types, electromagnetic radiation, earth, atmosphere and its effects, airborne and spaceborne remote sensing, remote sensing satellites and their orbits, processing and using digital images, optical remote sensing, microwave remote sensing, SAR images, image processing and analysis, geographical information system (GIS) | EEY536 | KABLOSUZ ŞEBEKELER WIRELESS NETWORK | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | | EEY553 | MİKRODALGA TEKNİĞİ VE UYGULAMALARI MICROWAVE TECHNIQUES AND APPLICATIONS | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | | EEY554 | ANTEN TEORİSİ ANALİZİ VE TASARIMI ANTENNA THEORY ANALYSIS AND DESIGN | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | | EEY557 | ELEKTRİK ENERJİ SİSTEMLERİNDE GÜÇ KALİTESİ POWER QUALITY OF ELECTRICAL ENERGY SYSTEMS | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | | EEY558 | GELİŞMİŞ GÜÇ SİSTEMLERİ ANALİZİ ADVANCED POWER SYSTEM ANALYSIS | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Elektrik Güç sistemlerine giriş, Elektrik güç sistemleri Elemanları, Birime indirgenmiş sistemler, Kısa Mesafeli İletim Hatları, Orta mesafeli iletim Hatları, Uzun Mesafeli İletim Hatları, simetrik Bileşenler, , Simetrik olmayan sistemler ,Yüksüz jeneratörlerde simetrik olmayan kısa devrelerin incelenmesi, empedans ve şebeke Ağları dizileri ,Güç sistemlerinde simetrik olmayan kısa devrelerin incelenmesi, güç akışı sistemlerinin incelenmesinde kullanılan Algoritmalar | İntroduction to power systems, Power systems elements,per- unit systems, Short and medium and long transmission lines, symetrical systems,Symetrical components, unsymetrical short circuits on an unloaded generator,sequence impedances and sequence networks,unsymmetrical faults on power systems, different algorithm for power systems analysis | EEY567 | FOTOVOLTALİK SİSTEM TASARIMI FOTOVOLTALİK SİSTEM TASARIMI | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | | EEY569 | BİYOMEDİKAL UYGULAMALAR İÇİN MANYETİK SENSÖRLER BİYOMEDİKAL UYGULAMALAR İÇİN MANYETİK SENSÖRLER | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | | SINIF: 2 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | FBE500-1 | TEZ THESIS | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Tez çalışması aşağıdaki maddeleri içeren öğrenme sürecidir: (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması. | Thesis work is a learning process which comprises (1) the analysing phase, characterised by defining a topic of interest for the thesis and familiarisation with it, data collection and processing, and justification of the subject of thesis. This includes objectives, delimitations to be defined, identification of the problem(s) to be solved or development(s) to be achieved; (2) the planning phase, during which the student considers what the information gathered on the subject signifies and is relevant in terms of the objective of the thesis. This includes presentation of the theoretical framework in relation the thesis title based on the results of literature survey, data collection and relate the theory to the topic of thesis and defining the procedures, methods and techniques to be used for proper development and implementation of the thesis work, (3) the implementation phase, where the development tasks are carried out in accordance with the plan and the development process is evaluated and monitored; (4) the evaluation phase, involving deliberation and the drawing of conclusions; and (5) the publication phase, in which the thesis is written, edited, delivered, presented and defended. | SINIF: 2 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | FBE500-2 | TEZ THESIS | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Tez çalışması aşağıdaki maddeleri içeren öğrenme sürecidir: (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması. | Thesis work is a learning process which comprises (1) the analysing phase, characterised by defining a topic of interest for the thesis and familiarisation with it, data collection and processing, and justification of the subject of thesis. This includes objectives, delimitations to be defined, identification of the problem(s) to be solved or development(s) to be achieved; (2) the planning phase, during which the student considers what the information gathered on the subject signifies and is relevant in terms of the objective of the thesis. This includes presentation of the theoretical framework in relation the thesis title based on the results of literature survey, data collection and relate the theory to the topic of thesis and defining the procedures, methods and techniques to be used for proper development and implementation of the thesis work, (3) the implementation phase, where the development tasks are carried out in accordance with the plan and the development process is evaluated and monitored; (4) the evaluation phase, involving deliberation and the drawing of conclusions; and (5) the publication phase, in which the thesis is written, edited, delivered, presented and defended. | |