PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 |
Matematik ve bilgisayar bilimleri alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 10 | 18.18 |
2 |
Bilgisayar programlamayı, kelime işlemeyi, veri fonksiyonlarını, internete erişimi ve yazılım programlarını kapsayan bilgisayar bilimi konusunda derin bilgi edinir. | 0 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 5 | 0 | 20 | 36.36 |
3 |
Matematik-Bilgisayar alanında ileri düzeyde araştırma yöntemleri bilgisine sahiptir. | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | 18.18 |
4 |
Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20 | 36.36 |
5 |
Bilgisayar programlamayı, kelime işlemeyi, veri fonksiyonlarını, internete erişimi ve yazılım programlarını tanımlar. | 0 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 15 | 27.27 |
6 |
Matematik-Bilgisayar alanındaki ileri düzey araştırma yöntemlerini tanımlar. | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 10 | 18.18 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 |
Matematik ve bilgisayar bilimleri alanlarında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir. | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 10 | 18.18 |
2 |
Matematik ve bilgisayar bilimleri alanlarındaki problemleri belirler, tanımlar, analiz eder; araştırmalara ve ispatlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | 5 | 0 | 4 | 5 | 0 | 0 | 5 | 4 | 0 | 5 | 0 | 28 | 50.91 |
3 |
Matematik, bilişim ve bilgisayar bilimleri problemlerini tespit eder, tanımlar ve modeller; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | 0 | 0 | 3 | 4 | 0 | 0 | 0 | 5 | 3 | 0 | 0 | 15 | 27.27 |
4 |
Bilişim ve bilgisayar bilimleri problemlerinin tanımlarını ve ilk çözümlerini elde etmek amacı ile etkileşimli deneysel ortamlar tasarlar, uygular ve bu ortamları değerlendirir. | 0 | 0 | 3 | 5 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 4 | 0 | 17 | 30.91 |
5 |
Matematik disiplinine sahip olarak, bilgisayarın işleyiş mantığını kavrar ve hesaba dayalı düşünme yeteneği kazanır. | 5 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 4 | 0 | 5 | 21 | 38.18 |
6 |
Bilgisayar tabanlı sistemlerde yaşam çevriminin tüm aşamalarını gerçekleştirir. | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 5 | 13 | 23.64 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 |
Matematik ve bilgisayar bilimleri alanlarında karşılaşılan problemleri çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak etkin bir biçimde çalışır. | 0 | 1 | 0 | 4 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 9 | 16.36 |
2 |
Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisine sahiptir. | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 5 | 13 | 23.64 |
3 |
Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışır. | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 8 | 14.55 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | T | % |
1 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 9 | 16.36 |
2 |
Sürekli mesleki gelişimin gerekliliği bilinci ile bilişim ve bilgisayar bilimleri, bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili güncel gelişmeleri izler. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 10 | 18.18 |
3 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahiptir ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 9 | 16.36 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | T | % |
1 |
Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 9 | 16.36 |
2 |
En az bir yabancı dil bilgisine ve Türkçe, sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 7 | 12.73 |
3 |
Bilişim uygulamalarının bireysel, kurumsal, toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkilerinin bilincindedir ve girişimcilik, yenilikçilik konuları hakkında farkındalığa sahiptir. | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 9 | 16.36 |
4 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile bilişim uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 7 | 12.73 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | T | % |
1 |
Alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini toplum yararına kullanır. | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 2 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 7 | 12.73 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 23 | 8 | 5 | 9 | 7 | 2 | 3 | 8 | 9 | 6 | 4 | 5 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 39 | 21 | 38 | 30 | 10 | 11 | 36 | 36 | 21 | 19 | 25 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |