PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur. | 5 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 1 | 9 | 18.00 |
2 |
Elektronik ile ilgili kavramları bilir. | 5 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 8 | 16.00 |
3 |
Elektronikle ilgili elemanları kullanır. | 5 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 9 | 18.00 |
4 |
Elektronik devre elemanlarını ilgili devrede kullanır. | 5 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 8 | 16.00 |
5 |
Elektronik devre elemanlarını tanır. | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 | 9 | 18.00 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. | 5 | 5 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 1 | 26 | 52.00 |
2 |
Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | 4 | 8.00 |
3 |
Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olur. | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 3 | 6.00 |
4 |
Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçlerini izleyerek uygulama becerisine sahip olur. | 0 | 5 | 0 | 3 | 0 | 0 | 2 | 0 | 2 | 5 | 17 | 34.00 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda çözüm üretir. | 0 | 5 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 0 | 20 | 40.00 |
2 |
Takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisi ile donatılmış olur. | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 4 | 6 | 12.00 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | T | % |
1 |
Alanıyla ilgili gelişmelerden haberdar olur. | 0 | 0 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 15 | 30.00 |
2 |
Teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi sahip olur. | 0 | 0 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 12 | 24.00 |
3 |
Alanın gerektirdiği elektronik faaliyetlerde yer alır. | 3 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 3 | 1 | 1 | 13 | 26.00 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | T | % |
1 |
İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olur. | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 4 | 8.00 |
2 |
Alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 4 | 8.00 |
3 |
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanır. | 0 | 0 | 5 | 5 | 0 | 0 | 1 | 3 | 3 | 1 | 18 | 36.00 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | T | % |
1 |
Sanayi ve hizmet sektöründe uygulama becerisine sahip olur. | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 1 | 7 | 14.00 |
2 |
Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olur. | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 1 | 2 | 1 | 0 | 6 | 12.00 |
3 |
Elektronikle ilgili sorunlarda çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisi ile donatılmış olur. | 0 | 2 | 0 | 5 | 0 | 1 | 0 | 5 | 4 | 0 | 17 | 34.00 |
4 |
Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 1 | 5 | 0 | 0 | 0 | 9 | 18.00 |
5 |
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanır. | 0 | 3 | 5 | 0 | 0 | 1 | 5 | 3 | 5 | 1 | 23 | 46.00 |
6 |
Alanında ilgili verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. | 0 | 0 | 4 | 5 | 0 | 1 | 4 | 5 | 5 | 1 | 25 | 50.00 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 23 | 9 | 10 | 8 | 13 | | 8 | 12 | 13 | 14 | 13 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 37 | 29 | 29 | 45 | 0 | 8 | 27 | 36 | 41 | 20 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |