PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 |
1 |
Teknikerlik problemlerini tespit, tanımlama, çözme ve uygun pratik yöntemler ile birlikte simülasyon ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama | 3 | 1 | 0 | 5 | 1 | 3 | 2 | 5 | 20 | 50.00 |
2 |
Temel uygulama devresi tasarlama ve gerçekleme, devre üzerinde sorun çözme, sonuçları analiz etme ve yorumlama | 4 | 5 | 0 | 4 | 2 | 3 | 2 | 5 | 25 | 62.50 |
3 |
Biyomedikal Cihaz Teknolojisinin gerektirdiği bilimsel eşitlikleri, temel prensip ve kuramları karşılaşılacak problemlerin çözümünde kullanma analiz etme ve yorumlama. | 4 | 4 | 0 | 5 | 3 | 5 | 0 | 3 | 24 | 60.00 |
4 |
İnsan fizyolojik yapısı ve insandan elde edilen sinyalleri tanıma dönüşümlerini sağlama elektrik ve elektroniksel bileşenleri öğrenme ve ölçme parametrelerini açıklayarak yorumlama | 1 | 2 | 0 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 13 | 32.50 |
5 |
Temel Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili konularında yeterli altyapıya sahip olma | 3 | 3 | 0 | 2 | 5 | 0 | 1 | 1 | 15 | 37.50 |
6 |
Temel mesleki konulara hakim olabilecek alt yapıya sahip olma | 5 | 3 | 1 | 2 | 0 | 5 | 3 | 4 | 23 | 57.50 |
7 |
Bağımsız çalışmada karar verebilme, disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme, mesleki etik değerler ile kalite ve güvenlik bilincine sahip olma | 4 | 3 | 5 | 3 | 0 | 4 | 2 | 5 | 26 | 65.00 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 |
1 |
Mevcut bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci algılama, analiz etme | 4 | 2 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 32 | 80.00 |
2 |
Temel Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri teknikerlikte karşılaşılacak sorunların çözümleri için beraber kullanma | 2 | 3 | 1 | 4 | 5 | 2 | 4 | 4 | 25 | 62.50 |
3 |
Tıbbi cihazların enfeksiyon, strilizasyon, tıbbi atık ve emniyet kurallarını hastane işleyişi içerisinde yürütme | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 0 | 2 | 2 | 16 | 40.00 |
4 |
Gerektiğinde istenen ihtiyaçları karşılamak üzere temel aygıtları tasarlama | 5 | 4 | 4 | 2 | 1 | 4 | 1 | 2 | 23 | 57.50 |
5 |
Biyomedikal Cihazların analizinde eşdeğer devre yaklaşım mantığı ve eşdeğer devre elemanlarını deneysel yaklaşımla belirleyip ölçme ve kontrol yöntemlerini kullanabilme | 5 | 5 | 3 | 1 | 1 | 3 | 2 | 3 | 23 | 57.50 |
6 |
Öğrendiği bilgi ve becerileri kullanarak küçük çaplı biyomedikal projelerini tasarlama, bilgisayar ile çizerek rapor hazırlama ve gerçekleştirme | 4 | 5 | 5 | 1 | 1 | 0 | 5 | 5 | 26 | 65.00 |
7 |
Hastane ortamında Tıbbi Cihazların satın alma, bakım-onarım ve kullanıcı eğitimi ile ilgili konularda gerekli teknik İletişimi kurabilme | 3 | 5 | 4 | 1 | 0 | 3 | 5 | 4 | 25 | 62.50 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 |
1 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni | 5 | 2 | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 | 5 | 26 | 65.00 |
2 |
Hayat boyu öğrenmenin önemini benimsemiş, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştiren, küresel sorunları takip etme bilinci | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 2 | 5 | 32 | 80.00 |
3 |
Bağımsız çalışmada karar verebilme, disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme, mesleki etik değerler ile kalite ve güvenlik bilinci | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 2 | 1 | 26 | 65.00 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | T | % |
1 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme ile çeşitli bilgi kaynaklarını kullanabilme | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 1 | 2 | 5 | 29 | 72.50 |
2 |
Biyomedikal Cihazların analizinde eşdeğer devre yaklaşım mantığı ve eşdeğer devre elemanlarını deneysel yaklaşımla belirleyip ölçme ve kontrol yöntemlerini kullanabilme | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 30 | 75.00 |
3 |
Edindiği teorik ve deneysel bilgileri kullanarak, meslek alanında sebep sonuç ilişkisini kurup, sorun çözmede kullanabilme | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 2 | 1 | 4 | 27 | 67.50 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | T | % |
1 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci | 5 | 4 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 22 | 55.00 |
2 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dilde yazılmış mesleki dokumanı orta düzeyde anlama bilgisi | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 27 | 67.50 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | T | % |
1 |
Teknikerlik uygulamaları için gerekli olan modern araç ve gereçleri seçme ve kullanma; bilişim teknolojilerinden etkin yararlanma | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 38 | 95.00 |
2 |
Biyomedikal Cihazlardaki elektrik, elektronik, elektromekanik, hidrolik, pnomatik sistemleri tanıma, arızalarını giderebilme; sürekliliğini sağlayabilme | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 30 | 75.00 |
3 |
Biyomedikal Cihaz Teknolojisinin gerektirdiği bilimsel eşitlikleri, temel prensip ve kuramları karşılaşılacak problemlerin çözümünde kullanma becerisine sahip olabilme | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 25 | 62.50 |
4 |
Tıbbi cihazların enfeksiyon, strilizasyon, tıbbi atık ve emniyet kurallarını hastane işleyişi içerisinde yürütebilme | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 24 | 60.00 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 26 | 26 | 26 | 21 | 26 | 23 | 23 | 25 | 26 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 102 | 93 | 67 | 78 | 74 | 76 | 70 | 92 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |