|
|
75001 ECZACILIK - |
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey |
Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.
|
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Doğal veya sentetik etken madde içeren farmasötik ürünlerin, biyoteknolojik, kozmetik, dermokozmetik, radyofarmasötik ürünlerin ve nutrasötiklerin formülasyonu, pilot ve endüstriyel ölçekte üretimi, kalite güvencesi, stabilite, biyoyararlanım, biyoeşdeğerlik, ruhsatlandırılma ve patent çalışmaları hakkında bilgi ve uygulama becerisine sahiptir. |
%0 |
2 |
Majistral ilaçların, orijinal veya jenerik tüm müstahzarların hazırlanması, kullanımları ve mevzuatı ile ilgili bilgiye sahiptir. |
%0 |
3 |
Tıbbi cihazların formülasyonu, prototip ve endüstriyel ölçekte üretimi, kalite güvence, stabilite, onay süreçleri ve patent çalışmaları hakkında bilgi sahibidir. |
%0 |
4 |
Beşerî, zirai ve veteriner tıbbi ürünlerinde Ar-Ge, üretim, kalite kontrol, iyi üretim uygulamaları ve ruhsatlandırma kurallarını bilir ve uygulayabilir. |
%0 |
5 |
İlaç, ilaç dışı tıbbi ürünlerin akılcı ve güvenli kullanımı, ilaç etkileşimleri ve farmakovijilans konularında bilgiye sahiptir. |
%0 |
6 |
Yeni ilaç moleküllerinin tasarımı ve geliştirilmesinde temel ilkeler, ilaç etken maddelerinin kimyasal yapıları, sentez ve analizleri, etki mekanizmaları, yapı-etki ilişkileri, terapötik doz tayini, toksikolojik, farmakokinetik, farmakodinamik özellikleri ve yan etkileri konularında bilgi ve uygulama becerisine sahiptir. |
%0 |
6 |
|
%0 |
6 |
|
%0 |
6 |
|
%0 |
6 |
|
%0 |
6 |
|
%0 |
6 |
|
%0 |
6 |
|
%0 |
6 |
|
%0 |
6 |
|
%0 |
6 |
|
%0 |
6 |
|
%0 |
6 |
|
%0 |
6 |
|
%0 |
6 |
|
%0 |
|
BECERİLER |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Eczacılık eğitimi sırasında edindiği bilgi ve becerileri, mevcut yasa ve yönetmelikler doğrultusunda, mesleki temel değerler çerçevesinde tüm uygulama alanlarında kullanır. |
%0 |
2 |
Eczacılık eğitimine yönelik temel enstrümental ve ileri analitik yöntemler ile nitel ve nicel analiz, analitik yöntem geliştirilmesi ve validasyonu konularında kuramsal bilgi ve uygulama becerisine sahiptir. |
%0 |
3 |
Doğal veya sentetik etken madde içeren ilaç şekillerinin tasarımından tüketimine kadar olan süreçleri uygulama becerisine sahiptir. |
%0 |
4 |
Doğal ve sentetik farmasötik maddelerin ve tıbbi ürünlerin fiziksel, kimyasal, biyolojik, mikrobiyolojik, toksikolojik analizlerini, aktivite ve kalite kontrollerini yapabilme bilgi ve uygulama becerisine sahiptir. |
%0 |
5 |
İlaçların biyofarmasötik ve farmakokinetik özellikleri, farmakodinamik ve toksikolojik etkilerini bilir. İlaç etkileşmeleri ve geçimsizlikleri, istenmeyen ilaç reaksiyonlarının izlenmesi ve önlenmesi ile riskli gruplarda ilaç kullanımını yönetme bilgi ve becerisine sahiptir. |
%0 |
6 |
Serbest eczane, hastane eczanesi, ecza depoları ve ilaç-kozmetik üretim tesislerinde işletme yönetimi ve organizasyonu yapabilme bilgi ve becerisine sahiptir. |
%0 |
7 |
İlaçların kullanımını optimize ederek hastaya özel farmasötik bakım planı geliştirecek klinik eczacılık bilgi ve uygulama becerisine sahiptir. |
%0 |
7 |
|
%0 |
7 |
|
%0 |
7 |
|
%0 |
7 |
|
%0 |
7 |
|
%0 |
7 |
|
%0 |
7 |
|
%0 |
7 |
|
%0 |
7 |
|
%0 |
7 |
|
%0 |
7 |
|
%0 |
7 |
|
%0 |
7 |
|
%0 |
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Toplumu sağlık alanında eğitme, yönlendirme, sağlıklı yaşamı özendirme ve sağlık tarama çalışmalarında sorumluluk alır. |
%0 |
2 |
Pandemi ya da doğal afetler gibi olağan dışı durumların yönetilebilmesinde kazandığı bilgi ve becerilerini halk sağlığı yararına kullanır. |
%0 |
2 |
|
%0 |
2 |
|
%0 |
2 |
|
%0 |
2 |
|
%0 |
2 |
|
%0 |
2 |
|
%0 |
2 |
|
%0 |
2 |
|
%0 |
|
Öğrenme Yetkinliği |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Teknolojik araçlar, farmakopeler, veri tabanları ve bilgi kaynaklarını kullanarak Eczacılık alanındaki ulusal/uluslararası güncel gelişmeleri izler, bilimsel ve kanıta dayalı verileri değerlendirir. |
%0 |
1 |
|
%0 |
1 |
|
%0 |
1 |
|
%0 |
1 |
|
%0 |
1 |
|
%0 |
1 |
|
%0 |
1 |
|
%0 |
1 |
|
%0 |
1 |
|
%0 |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Toplumun yaşam kalitesinin yükseltilmesi için sağlık alanı ile ilgili konularda diğer meslek grupları ve yasal sağlık otoriteleri, ilaç endüstrisi, meslek örgütleri vb. kurumlar ile etkin iletişim kurabilir, alanla ilgili sorunlara öneri ve çözüm getirebilecek bilgi ve donanıma sahiptir. |
%0 |
2 |
Hasta ve sağlık elemanları ile etkili iletişim kurar. |
%0 |
3 |
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları ve gelişmeleri yakından izler ve değerlendirir. |
%0 |
4 |
Hastaya danışmanlık hizmeti verir. Hastayı bilgilendirerek ve sürece dâhil ederek ilaçların doğru kullanımını sağlar. |
%0 |
4 |
|
%0 |
4 |
|
%0 |
4 |
|
%0 |
4 |
|
%0 |
4 |
|
%0 |
4 |
|
%0 |
|
Alana Özgü Yetkinlik |
Başarı Yüzdesi |
1 |
İlaç etken maddelerinin sentezinden etkin dozaj formlarının tasarım ve üretimine kadar olan aşamalarda görev alır. |
%0 |
2 |
İlaçların temini, saklanması ve doğru bir şekilde hastaya ulaştırılması aşamalarında etkin görev alır. |
%0 |
2 |
|
%0 |
2 |
|
%0 |
2 |
|
%0 |
2 |
|
%0 |
2 |
|
%0 |
2 |
|
%0 |
2 |
|
%0 |
2 |
|
%0 |
|
|