Türkçe

40020 MÜTERCİM-TERCÜMANLIK (RUSÇA) -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey

İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
Dersin Program Çıktıları İle Olan İlişkileri
Zorunlu Dersler
S.No Ders Adı Program Öğrenme Çıktıları
1T%
1 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I000.00
2 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II000.00
3 BİLİŞİM TEKNOLOJİSİ-I000.00
4 BİLİŞİM TEKNOLOJİSİ-II000.00
5 GİRİŞİMCİLİK1120.00
6 İNGİLİZCE-I000.00
7 İNGİLİZCE-II000.00
8 RUSÇA DİL BİLGİSİ-I2240.00
9 RUSÇA DİL BİLGİSİ-II3360.00
10 SÖZLÜ ANLATIM-I3360.00
11 SÖZLÜ ANLATIM-II3360.00
12 YAZILI ANLATIM-I3360.00
13 YAZILI ANLATIM-II3360.00
14 SÖZCÜK BİLGİSİ VE KULLANIMI-I000.00
15 SÖZCÜK BİLGİSİ VE KULLANIMI-II4480.00
16 ÇEVİRİ AMAÇLI METİN ÇALIŞMALARI-I3360.00
17 ÇEVİRİ AMAÇLI METİN ÇALIŞMALARI-II3360.00
18 RUSÇA DİL BİLGİSİ-III3360.00
19 RUSÇA DİL BİLGİSİ-IV2240.00
20 ARDIL ÇEVİRİ-I55100.00
21 KONUŞMA PRATİKLERİ-I4480.00
22 KONUŞMA PRATİKLERİ -II2240.00
23 SOSYAL BİLİMLER METİNLERİ ÇEVİRİSİ4480.00
24 MESLEKİ METİNLER ÇEVİRİSİ2240.00
25 YAZILI BASIN VE MEDYA ÇEVİRİSİ2240.00
26 TURİZM ÇEVİRİSİ2240.00
27 FİLM ÇEVİRİSİ VE ALTYAZI UYGULAMALARI4480.00
28 ARDIL ÇEVİRİ-II55100.00
29 TİCARİ METİNLER ÇEVİRİSİ2240.00
30 RUS EDEBİYATI-I55100.00
31 RUS EDEBİYATI-II55100.00
32 ÇEVİRİ AMAÇLI DİL EDİNCİ-I2240.00
33 ÇEVİRİ AMAÇLI DİL EDİNCİ-II2240.00
34 EŞZAMANLI ÇEVİRİ-I4480.00
35 DİLBİLİM-I3360.00
36 DİLBİLİM-II4480.00
37 YAZINSAL ÇEVİRİ TÜRLERİ-I2240.00
38 YAZINSAL ÇEVİRİ TÜRLERİ-II2240.00
39 RUSÇA METİN OLUŞTURMA-I4480.00
40 RUSÇA METİN OLUŞTURMA-II55100.00
41 EŞ ZAMANLI ÇEVİRİ-II2240.00
42 KARŞILAŞTIRMALI DİL UYGULAMALARI-I3360.00
43 KARŞILAŞTIRMALI DİL UYGULAMALARI-II55100.00
44 YAZILI METİNDEN SÖZLÜ ÇEVİRİ-I3360.00
45 YAZILI METİNDEN SÖZLÜ ÇEVİRİ-II3360.00
46 ÇEVİRİ TEORİSİ VE UYGULAMALARI-I3360.00
47 ÇEVİRİ TEORİSİ VE UYGULAMALARI-II3360.00
48 BİTİRME PROJESİ-I4480.00
49 BİTİRME PROJESİ-II1120.00
50 TÜRK DİLİ-I000.00
51 TÜRK DİLİ-II000.00
52 YERİNDE UYGULAMA-I1120.00
53 YERİNDE UYGULAMA-II1120.00
54 YERİNDE UYGULAMA-III000.00
İlişkili Ders Sayısı / 5444--
İlişki Ağırlığı132--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
Bölüm Seçmeli Dersler
S.No Ders Adı Program Öğrenme Çıktıları
1T%
1 ALMANCA-I1120.00
2 ALMANCA-II1120.00
3 İSPANYOLCA-I1120.00
4 İSPANYOLCA-II1120.00
5 RUS KÜLTÜR TARİHİ-I4480.00
6 RUS KÜLTÜR TARİHİ-II4480.00
7 ALMANCA-III1120.00
8 ALMANCA-IV1120.00
9 İSPANYOLCA-III2240.00
10 İSPANYOLCA-IV1120.00
11 ÇEVİRİ ANALİZLERİ-I2240.00
12 ÇEVİRİ ANALİZLERİ-I3360.00
13 ALMANCA-V1120.00
14 ALMANCA-VI1120.00
15 İSPANYOLCA-V1120.00
16 İSPANYOLCA-VI1120.00
İlişkili Ders Sayısı / 1616--
İlişki Ağırlığı26--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
Üniversite Seçmeli Dersler
S.No Ders Adı Program Öğrenme Çıktıları
1T%
1 KADIN VE EGZERSİZ000.00
2 TEMEL İŞLETMECİLİK000.00
3 E-SPOR EKONOMİSİ000.00
4 KONUŞMA TEKNİKLERİ1120.00
5 SİBER GÜVENLİK1120.00
6 SİBER GÜVENLİK000.00
7 ÇEVRE EĞİTİMİ1120.00
8 AKRAN REHBERLİĞİ000.00
9 MATEMATİKSEL DÜŞÜNME000.00
10 RİTİM DANS VE ORFF EĞİTİMİ000.00
11 BİLGİSAYAR OYUNU İLE EĞİTİM000.00
12 ÇOKLU ORTAM TASARİMİ VE ÜRETİMİ000.00
13 ÖĞRETİM TASARİMİ000.00
14 ÖĞRETİMDE TEKNOLOJİK UYGULAMALAR000.00
15 DİL VE KÜLTÜR1120.00
16 ENGLISH LITERATURE000.00
17 MODERNLEŞME VE SANAT1120.00
18 HERKES İÇİN TASARIM1120.00
19 FOTOĞRAFA GİRİŞ1120.00
20 KİŞİLERARASI İLETİŞİM1120.00
21 İNSAN HAKLARI (AİHM VE İÇTİHATLARI)000.00
22 TÜKETİCİ HUKUKU000.00
23 6 SIGMA1120.00
24 SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMANIN TEMELLERİ1120.00
25 AVRUPA EKONOMİ TARİHİ000.00
26 KARİYER PLANLAMA000.00
27 FİNANSAL OKURYAZARLIK000.00
28 AVRUPA SARAY BAHÇELERİ000.00
29 TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI000.00
30 MODERN WORLD HISTORY000.00
31 DİJİTAL HABERCİLİK1120.00
İlişkili Ders Sayısı / 3111--
İlişki Ağırlığı11--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.