PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 |
1 |
Yüksek lisans yeterliliklerine dayanarak İngiliz Dili Eğitimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırmayla uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 38 | 95.00 |
2 |
Dill gelişimi ve ikinci dil edinimi süreçlerini ayrıntılı bir şekilde açıklayabilir. | 5 | 2 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 28 | 70.00 |
3 |
Eğitim psikolojisinin süreçlerini açıklayabilir, öğrencilerin öğrenme süreçlerini özelleştirmek ve eğitim programlarını kişiselleştirmek için psikolojik bilgi ile ilişkilendirebilir. | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 5 | 29 | 72.50 |
4 |
İngiliz Dili Eğitimi'nin ilişkili olduğu disiplinler ile arasındaki etkileşimi açıklar. | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 34 | 85.00 |
5 |
İngiliz Dili Eğitimi alanında yaygın olarak kabul gören olgusal bilgileri eleştirel bir perspektifle değerlendirebilir ve bu bilgileri güncel araştırmalar ve uygulamalarla ilişkilendirebilir. | 2 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 30 | 75.00 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 |
1 |
İngiliz Dili Eğitimi ile ilgili karmaşık sorunları eleştirel bir bakış açısıyla analiz eder. | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 32 | 80.00 |
2 |
İngiliz Dili Eğitimi ile ilgili karmaşık sorunlara farklı perspektiflerden yaklaşımlar geliştirir. | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 33 | 82.50 |
3 |
Bağımsız olarak araştırma projeleri tasarlar, veri toplama süreçlerine karar verir ve analiz eder. Aaştırma sonuçlarını bilimsel makaleler ve sunular halinde sunabilir. | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 35 | 87.50 |
4 |
Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar ve İngiliz Dili Eğitimi alanındaki çalışmalarda araştırma yöntemlerini üst düzeyde kullanır. | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 36 | 90.00 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 |
1 |
Belirlenen hedeflere ulaşmak için gereken çabayı gösterir ve proje, tez veya çalışmalarını zamanında tamamlar. | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 2 | 4 | 5 | 29 | 72.50 |
2 |
İngiliz Dili Eğitimi alanındaki gelişmeleri takip eder ve kendi bilgi ve becerilerini güncel tutar. | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 34 | 85.00 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | T | % |
1 |
Alanlarında bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, toplumlarının bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 35 | 87.50 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | T | % |
1 |
Karmaşık fikirleri açık ve etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | 2 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 31 | 77.50 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | T | % |
1 |
İngiliz Dili Eğitimi alanındaki güncel teorileri, uygulamaları ve en son gelişmeleri anlar, sentezler ve analiz eder. | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 35 | 87.50 |
2 |
İngiliz Dili Eğitimi alanındaki sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanır. | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 35 | 87.50 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 15 | 15 | 15 | 15 | 15 | 15 | 15 | 15 | 15 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 54 | 60 | 65 | 64 | 63 | 58 | 60 | 70 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |