İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY |
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ-ÇOCUK GELİŞİMİ (YL)(Tezsiz) |
SINIF: 1 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
COG503 | GELİŞİMSEL DEĞERLENDİRME DEVELOPMENTAL ASSESSMENT | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Gelişimi izleme ve değerlendirmenin tanımı, dikkat edilmesi gereken noktalar, gelişimi etkileyen faktörler, gözlem, fıkra, oyun, oyun terapisi, sosyometrik teknikler, projektif teknikler, görüşme, dereceli puanlama anahtarı, kontrol listeleri, dinamik değerlendirme, portfolyo | |
SAG510 | SAĞLIK BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ SAĞLIK BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Bu ders sağlık bilimlerinde bilimsel araştırmanın önemi, araştırma sürecinin anlaşılması, literatür tarama ve okuma, araştırma sorusu belirleme, hipotez üretme ve geliştirme, nitel ve nicel araştırma tasarımı yapabilme, örneklem seçimi, veri toplama, veri toplama aracı geliştirme ve kullanabilme yeteneğinin kazandırılması, araştırma bulgularının raporlandırılması, araştırma ve yayın etiği, araştırma kritiği yapabilme, kanıta ortaya çıkartma ve mevcut kanıtları kullanabilme yetkinliği kazandırır. | This course covers the importance of scientific research in health sciences, understanding the research process, scanning and reading literature, determining research questions, generating and developing hypotheses, making qualitative and quantitative research designs, sample selection, data collection, gaining the ability to develop and use data collection tools, evaluating research findings. It provides the competence to report, research and publication ethics, to criticize research, to reveal evidence and to use existing evidence. |
SINIF: 1 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
ADN505 | AİLE VE ÇOCUK HUKUKU FAMILY AND CHILDREN LAW | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Bu ders; çocuk ve aile hukuku, çocuk ve aile hukukundaki temel mevzuatlar, dünyada ve ülkemizde çocuk ve aile hukuku ve uygulamalar, çocuk ve kadın hakları, çocuk ve kadın haklarının korunması, nişanlanma, evlilik, boşanma, velayet ve evlat edinme koşulları, miras, mal rejimleri ve aile içi sorunlarda danışmanlık hizmetine ilişkin bilgiler içerir. | |
ADN516 | CİNSEL SAĞLIK / ÜREME SAĞLIĞI SEXUAL HEALTH / REPRODUCTIVE HEALTH | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
ADN526 | ANNE-BABA-ÇOCUK İLİŞKİLERİ MOTHER-FATHER-CHILD RELATIONS | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
COG502 | ÇOCUK GELİŞİMİNDE GÜNCEL ARAŞTIRMALAR ÇOCUK GELİŞİMİNDE GÜNCEL ARAŞTIRMALAR | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Bebeklik, ilk çocukluk, erken çocukluk dönemi, ilk ergenlik ve ergenlik dönemine ilişkin ülkemizde son beş yılda yürütülmüş araştırma bulgularından bazılarına yer vermek, araştırma bulgularının yorumlanması ve çocuk gelişimi alanına katkısı ve yararlarının incelenmesi | |
COG504 | ÇOCUK VE ÇEVRE ÇOCUK VE ÇEVRE | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Çevre eğitimiyle ilgili temel kavramlar; çevre eğitiminin önemi; okul öncesi dönemde çevre eğitimi; okul öncesi dönem çocukları için çevre eğitimi etkinlikleri planlama ve uygulama (doğada yaşayan canlılar, bitkiler, hava, toprak, su, geri dönüşüm, enerji tasarrufu, çevre kirliliği, doğal afetler vb.). | |
COG505 | RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLAR CHILDREN AT RISK | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Erken müdahale ve Pediatrik ergoterapi tanımı,
Risk altında olan çocukları tanımlamak otizim,
Down sendromu
Spina bifida,
Serebral Paralizi
Gelişimsel koordinasyon bozuklukları
Özel öğrenme güçlükleri
Zihinsel bozukluklar
Korunmaya muhtaç çocuklar
Yoksul çocuklar
Sokakta yaşayan çocuklar | |
COG506 | ERKEN OKURYAZARLIK BECERİLERİ VE DESTEKLENMESİ ERKEN OKURYAZARLIK BECERİLERİ VE DESTEKLENMESİ | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
COG507 | AİLE EĞİTİMİ FAMILY EDUCATION | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Aile kavramı, aile kuramları açısından birey, aile ve aile içi ilişkilerin temel özellikleri,aile içi iletilşim, aile içi iletişimin ilkeleri, aile içi iletişimi engelleyen faktörler, farklı aile tutumları, aile eğitimi uygulama ve yaklaşımları, özel durumlarda aile eğitimi uygulamaları, özel gereksinimli çocuğu olan aileler ile yapılan çalışmalar ve aile katılımı hakkında öğrencilere bilgi verilecektir. | |
COG508 | OYUN VE OYUN MATERYALLERİ OYUN VE OYUN MATERYALLERİ | S | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | | |
COG509 | CİNSEL GELİŞİM VE EĞİTİM PROGRAMLARI CİNSEL GELİŞİM VE EĞİTİM PROGRAMLARI | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
COG511 | KÜLTÜRLERARASI EĞİTİM ÇALIŞMALARI KÜLTÜRLERARASI EĞİTİM ÇALIŞMALARI | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
COG513 | DEZAVANTAJLI ÇOCUKLARA YÖNELİK ÇALIŞMALAR DEZAVANTAJLI ÇOCUKLARA YÖNELİK ÇALIŞMALAR | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
COG515 | ERGENLİK DÖNEMİNDE GELİŞİM ERGENLİK DÖNEMİNDE GELİŞİM | S | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | | |
OOE503 | ÇAĞDAŞ GELİŞİM VE ÖĞRENME TEORİLERİ CONTEMPORARY DEVELOPMENT AND LEARNING THEORIES | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
OOE507 | ÇOCUKTA OKUMA KÜLTÜRÜ VE ÇOCUK EDEBİYATI CHILDREN'S READING HABITS AND CHILDREN'S LITERATURE | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
OOE512 | ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE ÖĞRENME VE ÖĞRETMEDE TEORİ VE MODELLER THEORIES AND MODELS OF LEARNING AND TEACHING IN EARLY CHILDHOOD | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
OOE516 | ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI | S | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | | |
OOE517 | ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE FELSEFİ DÜŞÜNME BECERİLERİ ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE FELSEFİ DÜŞÜNME BECERİLERİ | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Erken çocukluk döneminde epistemolojik inançlar, nitelikli soru sorma, düşünme süreçlerinde öğretmenlerin rolü, çocuklarla felsefe, akıl yürütme, karar verme, üst biliş, erken okuryazarlık becerileri. | |
OOE520 | YARATICI DÜŞÜNMEDE SANATSAL YARATMA ARTISTIC CREATION IN CREATIVE THINKING | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Sanat nedir? Sanatçı kimdir? Sanatçı niçin üretmek zorundadır? Her öğrenci ilgisini çeken bir sanatçıyı ele alıp seminer konusu olarak inceler. Seçilen sanatçılar hakkında edinilen bilgilerle İlgili açıklamalar, sanat ve sanatçının sanat akımına yönelik üretimleri tartışılır. Öğrenciler seçtikleri sanatçıları araştırıp iki ya da üç boyutlu görsel örneklerle ya da bilgisayar ortamında açıklamalarda bulunur. Sanatçıların En' leri: Örneğin: En büyük tuvali çalışan sanatçı, sanatı uygulayan en küçük çocuk, engelli bir sanatçının farklı çalışma örnekleri vs. Öğrenciler konuları belirler ve bilgi edinirler diğer haftalar içinde sunumlar gerçekleştirilir. İlginç, yaratıcı ve sıra dışı örneklerle gelmeleri beklenir. Sanatçılar hakkında belgesel film gösterileri. Öğrenciler bu konuda yaptıkları araştırma sonunda buldukları belgeselleri sınıf ortamında sunarlar. Bu sunumlara dışarıdan gelecek diğer öğrenciler ya da ilgilenenler de katılabilir. Tartışmalarla ders devam eder. Öğrencilerle birlikte günümüzde yaşayan sanatçılardan önceden randevu alınarak atölyelerine ya da çalışma ortamlarında ziyaret ederek yapılan sohbet ve röportajları içerir. Bu çalışmalar sırasında öğrenciler sanatçıların sanat anlayışlarını, sanatına yönelik yaşam tarz|arını, ürettikleri eserleri yakından görme fırsatını da yakalar. | |
OOE522 | ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE GÜNCEL ARAŞTIRMALAR CURRENT STUDIES IN EARLY CHILDHOOD | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
OOE562 | TEST VE ÖLÇEK GELİŞTİRME TEST AND SCALE DEVELOPMENT | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
PSI515 | ÇOCUK PSİKOPATOLOJİSİ CHILD PSYCHOPATHOLOGY | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
PSI516 | ÇOCUK VE SUÇ JUVENILE DELIQUENCY | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
PSY512 | ÇOCUK PSİKOTERAPİSİ CHILD PSYCHOTHERAPY | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
PSY532 | FARKLI GELİŞEN ÇOCUKLAR VE EĞİTİMİ FARKLI GELİŞEN ÇOCUKLAR VE EĞİTİMİ | S | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Bu derste, tipik ve tipik olmayan gelişim temel meseleleriyle ortaya konularak, farklı gelişen çocuklara dair önemli kavramlar ve yaygın görülen gelişimsel bozukluklar üzerinde durulacaktır. | |
PSY560 | İLETİŞİM PSİKOLOJİSİ İLETİŞİM PSİKOLOJİSİ | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
SINIF: 2 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
SAG520 | DÖNEM PROJE DERSİ DÖNEM PROJE DERSİ | Z | 1 | 4 | 3.0 | 6.0 | 5 | Bilimsel araştırmaların temel kavramları, bilimsel araştırmaların yapısı, bilimsel yöntemler, problem, araştırma tasarımı, evren ve örneklem, verilerin toplanması, veri toplama yöntemleri, verilerin analizi, verilerin açıklanması ve raporlanması | |