Türkçe Eğitimi alanında geliştirilen çağdaş yöntem ve görüşler ışığında, Türkçenin eğitim ve öğretiminde etkin olarak görev alabilecek, ileri düzeyde bilgilerle donatılmış nitelikli öğretmen ve araştırmacılar yetiştirmek programımızın temel hedefidir.
Dil, kültürdür. Öğretmen adaylarının kültürümüzün temel unsurlarıyla donanmaları ve bu değerlerle bütünleşmeleri amaç edinilmektedir. Öğretmen adaylarının; bu kültürün taşıyıcısı, aktarıcısı ve geliştiricisi olarak yetiştirilmeleri esastır.
Bölüm Olanakları
• Yandal • Çift anadal • Uluslararası değişim programları ile yurt dışında eğitim (1 veya 2 yarıyıl) • Mezuniyet sonrası yüksek lisans programlarına devam imkanı
Kariyer Olanakları
Bölüm mezunları, T.C. Millî Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda ve özel öğretim kurumlarında Türkçe Öğretmeni olarak çalışabilmektedir. Ayrıca basın-yayın kuruluşlarında, yurt içi ve dışındaki eğitim ve kültür kurumlarında, arşiv müzelerinde, Türkoloji merkezlerinde, Türk Cumhuriyetleri ile ilgili özel ve resmî kuruluşlarda çalışabilecek ve üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademisyen olarak görev alabileceklerdir.
BÖLÜM KADROSU
Bölüm Başkanı :
Prof. Dr. BELKIS GÜRSOY
E-mail : Dahili Tel : 26604
CV :
AKTS & ERASMUS Koordinatörü :
Doç. Dr. MURAT LÜLECİ
E-mail : Dahili Tel : 26607
CV :
Prof. Dr. SELİM EMİROĞLU
E-mail :
Dahili Tel : 26605
CV :
Doç. Dr. MURAT LÜLECİ
E-mail :
Dahili Tel : 26607
CV :
Dr. Öğr. Üyesi GÜLŞAH DURMUŞ
E-mail :
Dahili Tel :
CV :
Dr. Öğr. Üyesi ŞEYMA ÖZDİL
E-mail :
Dahili Tel :
CV :
Arş. Gör. BARAN KİLER
E-mail :
Dahili Tel :
CV :
Arş. Gör. UMUT CAN KILIÇ
E-mail :
Dahili Tel :
CV :
BU BÖLÜMDE DERS VEREN ÖĞRETİM ELEMANLARI
Prof. Dr. BELKIS GÜRSOY
E-mail :
Dahili Tel : 26604
CV :
Prof. Dr. HALİS AYHAN
E-mail :
Dahili Tel :
CV :
Prof. Dr. MEHMET CİHAD AYAR
E-mail :
Dahili Tel : 26510
CV :
Prof. Dr. ÖMER ÖZYILMAZ
E-mail :
Dahili Tel : 20005
CV :
Prof. Dr. RAGIP ÖZYÜREK
E-mail :
Dahili Tel : 26211
CV :
Prof. Dr. SELİM EMİROĞLU
E-mail :
Dahili Tel : 26605
CV :
Doç. Dr. ALİ YİĞİT KUTLUCA
E-mail :
Dahili Tel : 26507
CV :
Doç. Dr. DENİZ SARIBAŞ
E-mail :
Dahili Tel :
CV :
Doç. Dr. FATMA FULYA TEPE
E-mail :
Dahili Tel : 26203
CV :
Doç. Dr. HADİYE KÜÇÜKKARAGÖZ
E-mail :
Dahili Tel : 26206
CV :
Doç. Dr. MEHMET HAKAN ÖZÇELİK
E-mail :
Dahili Tel : 20002
CV :
Doç. Dr. MURAT LÜLECİ
E-mail :
Dahili Tel : 26607
CV :
Doç. Dr. ÖMER FARUK TAVŞANLI
E-mail :
Dahili Tel : 26002
CV :
Doç. Dr. SERTAÇ KAYA
E-mail :
Dahili Tel : 25105
CV :
Doç. Dr. SOMAYYEH SOYSAL
E-mail :
Dahili Tel : 26508
CV :
Dr. Öğr. Üyesi ABDURRAHMAN KENDİRCİ
E-mail :
Dahili Tel :
CV :
Dr. Öğr. Üyesi ALİYE ATEŞ ÖS
E-mail :
Dahili Tel : 41512
CV :
Dr. Öğr. Üyesi AYSEL ATEŞ
E-mail :
Dahili Tel : 26512
CV :
Dr. Öğr. Üyesi AYŞEGÜL KINIK TOPALSAN
E-mail :
Dahili Tel : 26502
CV :
Dr. Öğr. Üyesi BUKET KARADAĞ
E-mail :
Dahili Tel : 26511
CV :
Dr. Öğr. Üyesi CEM KİRAZOĞLU
E-mail :
Dahili Tel : 26205
CV :
Dr. Öğr. Üyesi ÇİÇEK DİLEK BAKANAY
E-mail :
Dahili Tel : 26504
CV :
Dr. Öğr. Üyesi DINARA DUISEBAYEVA
E-mail :
Dahili Tel : 20502
CV :
Dr. Öğr. Üyesi DİLEK ÖZALP
E-mail :
Dahili Tel : 26513
CV :
Dr. Öğr. Üyesi EFE GÜZELOĞLU
E-mail :
Dahili Tel : 42954
CV :
Dr. Öğr. Üyesi ESRA ULUBEY
E-mail :
Dahili Tel : 26302
CV :
Dr. Öğr. Üyesi FAHRÜNNİSA BİLECİK
E-mail :
Dahili Tel :
CV :
Dr. Öğr. Üyesi GÜLŞAH DURMUŞ
E-mail :
Dahili Tel :
CV :
Dr. Öğr. Üyesi HAKAN BURAK EMEKLİ
E-mail :
Dahili Tel : 42151
CV :
Dr. Öğr. Üyesi HÜSEYİN KAZAN
E-mail :
Dahili Tel : 25110
CV :
Dr. Öğr. Üyesi MEHMET AKİF DEMİR
E-mail :
Dahili Tel : 22206
CV :
Dr. Öğr. Üyesi MEHMET ARİF BOZAN
E-mail :
Dahili Tel : 12944
CV :
Dr. Öğr. Üyesi MEHMET YAŞAR SEVÜK
E-mail :
Dahili Tel :
CV :
Dr. Öğr. Üyesi MİNE AKKAYNAK
E-mail :
Dahili Tel : 26804
CV :
Dr. Öğr. Üyesi MURAT BALCI
E-mail :
Dahili Tel : 26403
CV :
Dr. Öğr. Üyesi NEVNİHAL BAYAR
E-mail :
Dahili Tel :
CV :
Dr. Öğr. Üyesi ŞEYMA ÖZDİL
E-mail :
Dahili Tel :
CV :
Dr. Öğr. Üyesi ÜLKÜ DEMİRCİ
E-mail :
Dahili Tel : 28112
CV :
Dr. Öğr. Üyesi ÜMİT CAN ÇETİNKAYA
E-mail :
Dahili Tel : 28302
CV :
Dr. Öğr. Üyesi VİLDAN BAYRAM
E-mail :
Dahili Tel : 68412
CV :
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi
AKTS Bilgi Paketi
ECTS Information Package
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır.
ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System
Istanbul Aydin University ECTS Information Package
ECTS Information Package
European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.