|
|
01060 TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ - |
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey |
Amaç |
1 | Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitim psikolojisi, teknoloji ve materyal kullanımı, öğretim ilke ve yöntemleri hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip öğretmenler yetiştirmektir. |
2 | Türk dilinin kurallarını ve geçirdiği evreleri bilen, Türkçenin güncel sorunlarını fark eden öğretmenler yetiştirmektir. |
3 | Türkiye Türkçesini ses bilim, şekil bilim, söz dizimi, anlam bilim ve sözlük bilim gibi dil bilgisi ve dil bilime ilişkin alanlarda anlama, yorumlama ve çözümleme becerisine sahip, bu alandaki bilgisini araştırma ve geliştirme yönünde kullanabilecek öğretmenler yetiştirmektir. |
4 | Ortaokulda eğitim gören (11-15 yaşlarındaki) çocuklara Türkçeyi doğru kullanabilme, okuduğunu ve dinlediğini anlama, kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme becerilerini kazandıracak, ulusal dil bilincine sahip öğretmenler yetiştirmektir. |
5 | |
6 | |
7 | |
8 | |
9 | |
10 | |
Hedef |
1 | Çağdaş eğitimin ilke ve esaslarına bağlı, bilimsel ve eleştirel düşünme yeteneğine sahip, teknolojik değişimlere ayak uydurabilen ve alanlarıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanabilen; görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olabilen öğretmenler olarak yetiştirilmeleri hedeflenmektedir. |
2 | Öğrencilerin, gerekli bilimsel ve sosyal yetilerle donatılmış, bir üst seviyedeki eğitimleri takip edebilen öğretmenler olmaları hedeflenmektedir. |
3 | Program, Türkçe öğretmeni adaylarının yenilikçi olmalarını, problemlere özgün çözümler üretebilmelerini hedeflemektedir. |
4 | Program, öğrencilerinin, mesleğinde yeterlilik ve etik sorumluluk kazanmış, çalışacakları ortamlarda kritik düşünme ve liderlik becerilerine sahip, disiplinler arası işbirliği sağlayabilen Türkçe öğretmenleri olmalarını hedeflemektedir. |
5 | |
6 | |
7 | |
8 | |
9 | |
10 | |
|