PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 |
1 |
Türk ve dünya edebiyatının başlıca yazar ve eserlerini tanır. | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 36 | 90.00 |
2 |
Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yerini belirler. | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 36 | 90.00 |
3 |
Edebiyat biliminin temel kavram ve yaklaşımlarını (retorik/belagat, estetik; yansıtma, anlatımcılık, psikanalizm vb.) tanımlar. | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 35 | 87.50 |
4 |
Türkçenin anlama (dinleme ve okuma) ve anlatma (konuşma ve yazma) becerilerini; bilişsel, duyuşsal ve psikomotor yönüyle tanımlar. | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 37 | 92.50 |
5 |
Dil becerilerinin geliştirilmesinde dil bilgisi ve dil bilimin yeri ve önemini belirler. | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 36 | 90.00 |
6 |
Dil eğitiminin temel kavram ve terimlerini açıklar. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 37 | 92.50 |
7 |
Kelime ve kelime gruplarını anlam ve görevleri yönüyle ayırt eder. | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 37 | 92.50 |
8 |
Edebî metinlerin Türkçe öğretimindeki yeri ve önemini ortaya koyar. | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 34 | 85.00 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 |
1 |
Okuma becerisini, kuramsal ve uygulamalı boyutlarıyla kullanır. | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 37 | 92.50 |
2 |
Dinleme-izleme becerisini geliştirmeye yönelik yöntem ve teknikleri kuramsal ve uygulamalı olarak gerçekleştirir. | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 36 | 90.00 |
3 |
Türkçeyi yazım ve noktalama kurallarına uygun biçimde kullanır. | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 36 | 90.00 |
4 |
Cumhuriyet öncesi döneme ait Arap kökenli Türk alfabesiyle yazılı metinleri, Latin kökenli Türk alfabesine çevirir. | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 32 | 80.00 |
5 |
Yazma tür ve modellerine uygun, özgün metinler oluşturur. | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 37 | 92.50 |
6 |
Konuşma öncesi, sırası ve sonrasına yönelik etkinlikler tasarlar. | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 37 | 92.50 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 |
1 |
Türkçe öğretiminde başvurulan mevcut ve yeni yaklaşım, yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 38 | 95.00 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | T | % |
1 |
Türkçe öğretimine ilişkin kazandığı bilgi ve becerileri, okullarda gözlem ve uygulama boyutlarıyla ortaya koyar. | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 37 | 92.50 |
2 |
Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği bilgi ve becerileri Türkçe öğretmenliğine uyarlar. | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 37 | 92.50 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | T | % |
1 |
Etkili iletişimin ögeleri olan empati, aktif dinleme, ben dili kullanımı ve çatışma çözme becerilerini vb. verimli bir şekilde gerçekleştirir. | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 36 | 90.00 |
2 |
Duygu ve düşüncelerini Türkçenin kurallarına uygun olarak sözlü ve yazılı olarak ortaya koyar. | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 37 | 92.50 |
3 |
Dilin kültürle ve toplumla ilişkisini belirler. | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 38 | 95.00 |
4 |
Türkçenin tarihî dönemlerine ait metinler ile çağdaş edebî metinleri, değerlerin kazandırılmasına katkıları yönüyle inceler. | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 35 | 87.50 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | T | % |
1 |
Türkçeyi doğru, güzel ve kurallarına uygun bir şekilde kullanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 38 | 95.00 |
2 |
Türkçe öğretiminde kullanılan materyalleri (Türkçe ders kitapları, görsel ve basılı malzemeler, maketler vb.) çok yönlü (biçim, içerik vb.) ve eleştirel bir bakış açısıyla inceler. | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 38 | 95.00 |
3 |
Türkçe dersi öğretim programlarını inceler. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 35 | 87.50 |
4 |
Çocuklar için seviyelerine uygun edebî ve öğretici metinler seçer. | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 36 | 90.00 |
5 |
Ana dili Türkçe olanlara, yabancılara, Türk soylulara ve iki dilli Türk çocuklarına Türkçe öğretiminin benzerlik ve farklılıklarını ayırt eder. | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 36 | 90.00 |
6 |
Soyut işlemler dönemine geçiş yapmış öğrencilerin dil öğrenme durumlarını ve okudukları kaynakları değerlendirir. | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 37 | 92.50 |
7 |
Yeni Türk edebiyatı ve Halk edebiyatının ürünlerini Türkçe öğretiminde kullanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 39 | 97.50 |
8 |
Türkçenin tarihî gelişimini ve bu gelişime bağlı olarak yaşanan değişimleri inceler. | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 34 | 85.00 |
9 |
Türkçe dil bilgisini (ses, şekil, yapı, anlam, köken vb.) tüm alanlarıyla ayırt eder. | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 37 | 92.50 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 30 | 30 | 30 | 30 | 30 | 30 | 30 | 30 | 30 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 131 | 133 | 133 | 138 | 133 | 140 | 134 | 149 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |