|
|
02020 İNGİLİZ DİLİ ve EDEBİYATI - |
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey |
Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.
|
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
Başarı Yüzdesi |
1 |
İngiliz Dili ve Edebiyatı alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları ve diğer kaynaklarla desteklenen kuramsal ve uygulamalı bilgilere erişme ve bunları kullanabilme becerisine sahip olur. |
%79.75 |
2 |
İngiliz Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim süreci, edebiyat tarihinin dönemlerinden yazar, akım ve yapıtlar hakkında yeterli derin bilgiye sahip olur. |
%80.25 |
3 |
Dilin sistematik yapısı, işleyişi ve dönüşümleri hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. |
%80.75 |
3 |
|
%80.75 |
3 |
|
%80.75 |
3 |
|
%80.75 |
3 |
|
%80.75 |
3 |
|
%80.75 |
3 |
|
%80.75 |
3 |
|
%80.75 |
4 |
Temel edebiyat türlerinin belirleyici özelliklerini, dil, edebiyat ve/veya kültüre ilişkin temel terim ve kavramları açıklar. |
%80.50 |
5 |
Amerikan kültürü, edebiyatı ve tarihi ve ona ilişkin temel terim ve kavramları açıklar. |
%80.25 |
6 |
Türkçe’de sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme becerisine ve diğer Avrupa dillerinden biri hakkında yeterli bilgiye sahip olur. |
%80.50 |
6 |
|
%80.50 |
6 |
|
%80.50 |
6 |
|
%80.50 |
6 |
|
%80.50 |
6 |
|
%80.50 |
6 |
|
%80.50 |
6 |
|
%80.50 |
|
BECERİLER |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
Başarı Yüzdesi |
1 |
İngiliz ve Amerikan edebiyatı, kültür ve tarihini derinlemesine yorumlar. |
%80.00 |
2 |
Rönesans ve tarihin diğer dönemlerine ilişkin edebi metinleri ve klasik, neo-klasik, modernizm ve modernizm sonrası gibi sanat anlayışların eleştirel bir yaklaşımla analiz eder. |
%80.50 |
3 |
Çeşitli alanlarda düşüncelerini aktarırken ve her türlü yazılı ve/veya sözlü ifadede ve iletişimlerinde yetkinlik gösterir. |
%80.75 |
4 |
Edebi, eleştirel, tarihsel ve dilbilimsel yaklaşımları metin incelemelerine uygular. |
%81.50 |
4 |
|
%81.50 |
4 |
|
%81.50 |
4 |
|
%81.50 |
4 |
|
%81.50 |
4 |
|
%81.50 |
4 |
|
%81.50 |
5 |
Bilgi ve materyal toplamak, incelemek, düzenlemek ve sunmak için güdümlü araştırma becerilerini kullanır. |
%80.25 |
6 |
Etkin bir biçimde argüman oluşturmak için mantıksal düşünme, eleştirel sorgulama ve retorik becerileri kullanır. |
%81.00 |
7 |
Bir sistemi, süreci, donanımı veya ürün anlama, yorumlama, ilgili sorunları çözme ve çağdaş yöntemleri uygulama becerisi kazanır. |
%81.00 |
7 |
|
%81.00 |
7 |
|
%81.00 |
7 |
|
%81.00 |
7 |
|
%81.00 |
7 |
|
%81.00 |
7 |
|
%81.00 |
7 |
|
%81.00 |
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
Başarı Yüzdesi |
1 |
İngiliz edebiyatı alanında ileri düzeyde bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
%80.00 |
2 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözer. |
%80.50 |
2 |
|
%80.50 |
2 |
|
%80.50 |
2 |
|
%80.50 |
2 |
|
%80.50 |
2 |
|
%80.50 |
2 |
|
%80.50 |
2 |
|
%80.50 |
2 |
|
%80.50 |
|
Öğrenme Yetkinliği |
Başarı Yüzdesi |
1 |
İngiliz dili ve edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri günceller. |
%80.25 |
2 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi kazanır. |
%80.75 |
3 |
Dil eğitimi ve öğretimi konusunda yeterli bilgiye sahip olur. |
%80.75 |
4 |
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. |
%82.25 |
4 |
|
%82.25 |
4 |
|
%82.25 |
4 |
|
%82.25 |
4 |
|
%82.25 |
4 |
|
%82.25 |
4 |
|
%82.25 |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Alan uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçme, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. |
%80.50 |
2 |
İngilizce alanındaki bilgileri izleyerek meslektaşları ile iletişim kurar. |
%80.50 |
3 |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. |
%80.75 |
4 |
İngiliz edebiyatı alanında düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini alanındaki uzman olan kişilerle paylaşır. |
%81.50 |
4 |
|
%81.50 |
4 |
|
%81.50 |
4 |
|
%81.50 |
4 |
|
%81.50 |
4 |
|
%81.50 |
4 |
|
%81.50 |
|
Alana Özgü Yetkinlik |
Başarı Yüzdesi |
1 |
Edindiği bilgi ve becerileri mesleki ve etik sorumluluk bilinciyle kullanır. |
%81.00 |
2 |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel ve etik değerlerinin gelişmesine katkıda bulunur. |
%80.75 |
3 |
Alan uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri (çevre sorunları, ekonomi, sürdürülebilirlik vb) ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. |
%81.00 |
3 |
|
%81.00 |
3 |
|
%81.00 |
3 |
|
%81.00 |
3 |
|
%81.00 |
3 |
|
%81.00 |
3 |
|
%81.00 |
3 |
|
%81.00 |
|
|