PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 |
1 |
Sınıf öğretmenliği alan dersleri ve öğretmenlik mesleği alanındaki kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 36 | 90.00 |
2 |
Bilginin oluşturulma süreçlerini yorumlar. | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 36 | 90.00 |
3 |
Alanıyla ilgili öğretimsel faaliyetleri sınıflandırır. | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 37 | 92.50 |
4 |
Sınıf Öğretmenliği alanındaki bilgileri diğer disiplinlerle ilişkilendirebilir. | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 35 | 87.50 |
5 |
Sınıf öğretmenliği temel alan bilgileri ile ulusal ve evrensel değerleri ilişkilendirir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 34 | 85.00 |
6 |
Öğrenciler, sınıf öğretim programındaki başarıları dikkate alarak konuya dayalı bir öğretim repertuvarı geliştirirler. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 38 | 95.00 |
7 |
Sınıf öğretmenliği programında yer alan kazanımları göz önünde bulundurarak konu temelli öğretimsel repertuar geliştirir. | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 36 | 90.00 |
8 |
Öğretimsel süreçleri etkileyecek öğrenci gelişim özelliklerini sorunsallaştırır. | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 35 | 87.50 |
9 |
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yaklaşımlarla değerlendirir. | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 35 | 87.50 |
10 |
Planladığı öğretimsel faaliyetlerin bilişsel, duyuşsal ve devinişsel çıktılarını izler. | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 35 | 87.50 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 |
1 |
Sınıf Öğretmenliği alanı ve öğretmenlik mesleği ile ilgili bilgi kaynaklarını kullanır. | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 36 | 90.00 |
2 |
Eğitim Bilimleri adına üretilmiş olan bilimsel bilgileri yorumlar. | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 38 | 95.00 |
3 |
Öğrencilerin bilimin doğası ile ilgili bir kavrayış kazanmalarını destekler. | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 36 | 90.00 |
4 |
Öğrenme ortamlarını beceri merkezli olacak şekilde tasarlar. | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 34 | 85.00 |
5 |
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olur ve öğrencileri arasında farkındalık yaratır. | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 36 | 90.00 |
6 |
Öğretimsel faaliyetlerini yaratıcı ve analitik düşünerek yapılandırır. | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 35 | 87.50 |
7 |
Öğretimsel tasarımlarında bireysel farkılıkları dikkate alır. | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 36 | 90.00 |
8 |
Öğretimsel tasarımlarında uygun ders materyallerini hazırlar. | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 38 | 95.00 |
9 |
Sınıf öğretmenliği alanında çok yönlü gelişimi sağlamaya yönelik sanatsal, fiziksel ve zihinsel etkinlikleri uygular. | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 36 | 90.00 |
10 |
Çok değişkenli akıl yürütme becerilerini kullanarak deneysel tasarımlar geliştirir. | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 35 | 87.50 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 |
1 |
Liderliğini yaptığı takımı etkin bir şekilde yönetir. | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 35 | 87.50 |
2 |
Uygun olan her koşul ve durumda sorumluluk alır. | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 35 | 87.50 |
3 |
Mesleki özyeterliliğe sahip olur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 37 | 92.50 |
4 |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder. | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 36 | 90.00 |
5 |
Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşimleri kurar. | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 35 | 87.50 |
6 |
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sosyokültürel sorunları kavrayarak çözüm yolları geliştirir. | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 37 | 92.50 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | T | % |
1 |
Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel eğilimleri takip eder. | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 36 | 90.00 |
2 |
Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili pedagojik günceli yakından takip eder. | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 37 | 92.50 |
3 |
Bilişim teknolojilerini etkin düzeyde kullanır. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 36 | 90.00 |
4 |
Alanıyla ilgili sorunsallara veri toplama, analiz ve yorumlama süreçlerini kullanarak çözüm üretir. | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 36 | 90.00 |
5 |
Alanıyla ilgili sorunsallara yönelik ürettiği çözüm önerilerini çevresindeki kişiler ile paylaşır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 40 | 100.00 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | T | % |
1 |
Öğrenci sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır. | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 36 | 90.00 |
2 |
Öğrenci aile, okul, fakülte ve genel sivil-sosyal ilişkiler çemberinde işbirliğine yönelik sinerji oluşturur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 38 | 95.00 |
3 |
Öğrenci, en az bir yabancı dil kullanarak alanıyla ilgili eğilimleri ve günceli yakından izler. | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 35 | 87.50 |
4 |
Öğrencilerin biyolojik, psikolojik, sosyolojik, kültürel ve ruhsal gelişimlerini destekler. | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 37 | 92.50 |
5 |
Öğrenci alanıyla ilgili bireysel ve grup çalışmalarındaki sorumluluklarını etkin bir biçimde yerine getirir. | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 37 | 92.50 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | T | % |
1 |
Öğretmenlik mesleğinin pedagojik karizmasını temsil edebilme yeteneğine sahiptir. | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 39 | 97.50 |
2 |
Bilişte, düşünüşte ve işleyişte etik değerlere ve ilkelere göre hareket eder. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 39 | 97.50 |
3 |
Milli Eğitim Temel Kanunu ilkelerini, eğitimin evrensel ilkeleriyle birlikte uygular. | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 35 | 87.50 |
4 |
İş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 36 | 90.00 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 40 | 40 | 40 | 40 | 40 | 40 | 40 | 40 | 40 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 183 | 184 | 175 | 179 | 182 | 176 | 183 | 187 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |