|
|
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ-CERRAHİ HASTALIKLAR HEMŞİRELİĞİ (YL)(Tezli)
|
---|
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY | LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ-CERRAHİ HASTALIKLAR HEMŞİRELİĞİ (YL)(Tezli) | SINIF: 1 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | CHH501 | CERRAHİ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ-I SURGICAL DISEASES NURSING-I | Z | 3 | 4 | 5.0 | 6.0 | 7 | Bu ders, cerrahi hastalıkları hemşireliği alanında uzmanlık düzeyinde temel hasta öyküsü ve fizik muayenesi, kalp ve damar hastalıkları, gastrointestinal sistem yönetimi, ameliyat sonrası vücut sistemlerinde oluşabilecek çeşitli komplikasyonlar, advers olaylar, uzun vadede gelişebilecek komorbiditeler, beyin ve sinir sistemi ve hastalıkları, perioperatif psikiyatri, kas ve iskelet sistemleri, inflamasyon, nöro-endokrin yanıt, şok, ağrı, sıvı-elektrolit asit-baz dengesizliği, enfeksiyon kontrolü, göz, kulak burun boğaz hastalıkları ve diğer tüm cerrahi bakım alanlarında temel cerrahi bakım ve klinik ile ilişkili uygulamalar konularını içerir. | This course covers basic patient history and physical examination, cardiovascular diseases, gastrointestinal system management, various complications that may occur in body systems after surgery, adverse events, comorbidities that may develop in the long term, brain and nervous system and diseases, perioperative psychiatry, at the level of expertise in surgical nursing. It includes basic surgical care and clinical-related applications in the fields of musculoskeletal systems, inflammation, neuro-endocrine response, shock, pain, fluid-electrolyte acid-base imbalance, infection control, eye, ear, nose and throat diseases and all other surgical care areas. | CHH503 | FİZYOPATOLOJİ-HEMŞİRELİK YAKLAŞIMLARI PHYSIOPATOLOGY-NURSING APPROACHES | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Bu ders, hücre yapı ve fonksiyonunu, hücre metabolizması, hücre siklusu, hücre zedelenmesi, ve adaptasyon, inflamasyon yanıtı, akut ve kronik inflamasyon, hücre ve doku onarımı, immün yanıt, hipersensitivite reaksiyonları, otoimmün hastalıklar, transplant reddi ve immün yetmezlikler, neoplazi, karsiogenesizin moleküler temeli ve kanserin başlıca özellikleri, kanser etiyolojisi, konak savunması ve klinik yönleri, genetik hastalıklar, mendelian hastalıkları, kompleks multigenetik ve atipik genetik hastalıklar, çevresel ve beslenme ile ilgili hastalıklar, hemodinamik bozukluklar, hemostaz ve tromboembolizm, şok, enfeksiyon hastalıklarının bulaşma yayılma hasar mekanizmaları ile ilgili temel patofizyolojik
konu ve kavramları içerir. | This course covers cell structure and function, cell metabolism, cell cycle, cell injury and adaptation, inflammatory response, acute and chronic inflammation, cell and tissue repair, immune response, hypersensitivity reactions, autoimmune diseases, transplant rejection and immunodeficiencies, neoplasia, molecular basis of carcinogenesis and main features of cancer, etiology of cancer, host defense and clinical aspects, genetic diseases, mendelian diseases, complex multigenetic and atypical genetic diseases, environmental and nutritional diseases, hemodynamic disorders, hemostasis and thromboembolism, shock, transmission and spread of infectious diseases It includes basic pathophysiological issues and concepts related to damage mechanisms. | SAG510 | SAĞLIK BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ SAĞLIK BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Bu ders sağlık bilimlerinde bilimsel araştırmanın önemi, araştırma sürecinin anlaşılması, literatür tarama ve okuma, araştırma sorusu belirleme, hipotez üretme ve geliştirme, nitel ve nicel araştırma tasarımı yapabilme, örneklem seçimi, veri toplama, veri toplama aracı geliştirme ve kullanabilme yeteneğinin kazandırılması, araştırma bulgularının raporlandırılması, araştırma ve yayın etiği, araştırma kritiği yapabilme, kanıta ortaya çıkartma ve mevcut kanıtları kullanabilme yetkinliği kazandırır. | This course covers the importance of scientific research in health sciences, understanding the research process, scanning and reading literature, determining research questions, generating and developing hypotheses, making qualitative and quantitative research designs, sample selection, data collection, gaining the ability to develop and use data collection tools, evaluating research findings. It provides the competence to report, research and publication ethics, to criticize research, to reveal evidence and to use existing evidence. | SINIF: 1 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | CHH502 | CERRAHİ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ - II CERRAHİ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ - II | Z | 3 | 4 | 5.0 | 6.0 | 7 | | | CHH504 | BİLGİSAYAR UYGULAMALI BİYOİSTATİSTİK BİLGİSAYAR UYGULAMALI BİYOİSTATİSTİK | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | | SAG503 | TEZE GİRİŞ VE SEMİNER DERSİ TEZE GİRİŞ VE SEMİNER DERSİ | Z | 0 | 0 | 0.0 | 12.0 | 0 | | | CHH505 | FİZİK MUAYENE VE SAĞLIK TANILAMASI PHYSICAL EXAMINATION AND HEALTH DIAGNOSTIC | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Bu dersin içeriği hemşirenin sağlık öyküsünü alabilmek, bütüncül bir yaklaşımla (baştan-ayağa) bireyin fiziksel değerlendirmesini yapabilmek, yaşam döngüsü içinde bireyin büyüme ve gelişimini
değerlendirebilmek ve vücut sistemlerine yönelik değerlendirme yapabilmeği sağlamaya yönelik bir eğitimdir.
1. Kapsamlı bir şekilde sağlığı değerlendirme ilke ve tekniklerini incelemek,
2. Hemşirelik bakımı için sağlık hikâyesinin alınması öğrenmek,
3. Fiziksel muayene becerilerini kazanmak, fiziksel değerlendirmeye hazırlık yapmak,
4. Genel değerlendirme ve hemşirelik bakımı için fizyolojik sistemlerin değerlendirilmesini yapmak,
5. Sağlığın değerlendirmesi sonucu elde edilen verileri kullanarak hasta/sağlıklı bireyin sağlığını değerlendirmektir. | The content of this course is to take the nurse's health history, to make a physical evaluation of the individual with a holistic approach (from head to toe), to evaluate the growth and development of the individual within the life cycle.
It is a training aimed at being able to evaluate and evaluate body systems.
It is;
1. To comprehensively examine the principles and techniques of health assessment,
2. Learning to take a health history for nursing care,
3. Acquiring physical examination skills, preparing for physical evaluation,
4. To evaluate physiological systems for general evaluation and nursing care,
5. To evaluate the health of the patient/healthy individual using the data obtained as a result of the health assessment. | CHH506 | HEMŞİRELİĞİN KAVRAMSAL ÇERÇEVESİ HEMŞİRELİĞİN KAVRAMSAL ÇERÇEVESİ | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | | CHH513 | CERRAHİ HASTALARINDA KOMORBİD/KRONİK HASTALIK YÖNETİMİ COMORBID IN SURGERY PATIENTS/CHRONIC DISEASE MANAGEMENT | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Bu ders; kronik/komorbid hastalık tanımlarını, sistem bazında cerrahi hastasında sık karşılaşılan komorbid/kronik hastalıkların tanımını- fizyopatolojisini- cerrahi ile ilişkisini- tedavi yöntemlerini ve tedavide kullanılan ilaçların cerrahiye etkilerini- ameliyat sürecinde bu hastaları kanıt temelli yönetebilmek için gerekenleri içerir. | This lesson; It includes definitions of chronic/comorbid diseases, the definition of comorbid/chronic diseases commonly encountered in surgical patients on a system basis, their physiopathology, their relationship with surgery, treatment methods and the effects of drugs used in treatment on surgery, and the requirements for evidence-based management of these patients during the surgery process. | CHH516 | KANITA DAYALI HEMŞİRELİK KANITA DAYALI HEMŞİRELİK | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | | SINIF: 2 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | SAG500-3 | YÜKSEK LİSANS TEZİ I YÜKSEK LİSANS TEZİ I | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Tez çalışması aşağıdaki maddeleri içeren öğrenme sürecidir: (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması. | | SINIF: 2 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | SAG500-4 | YÜKSEK LİSANS TEZİ-II YÜKSEK LİSANS TEZİ-II | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | | | |