PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 1 |
1 |
Kentsel tasarım kuram ve yöntemlerini uygular. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
2 |
Planlamanın ve kentsel tasarımın temel ilkelerini, kentsel tasarımı etkileyen ekolojik, çevresel ve iklimsel faktörleri yorumlar. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
3 |
Kent planlama tarihi, kent mimarisi ve kent tarihi konularında yeterli düzeyde bilgiyi özetler. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
4 |
Kentsel tasarımla ilgili olan ekoloji, ulaşım, kent peyzajı, toplum sosyolojisi ve kent ekonomisi konularındaki bilgileri değerlendirir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
5 |
Kentsel tasarımda tasarım ilkelerini, ekolojik malzeme kullanımını ve teknolojilerini araştırır. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
6 |
Kentsel Tasarım projelerinde uygulamaya yönelik Yapı ve Yollar Kanunu, İmar Kanunu, Boğaziçi kanunu, çevre kanunu, Kültür Ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanununun yasal sorumluluklarına hakim olur. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
7 |
Kentsel tasarımda aydınlatma, akustik, iklimlendirme ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerini yorumlar. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
8 |
Kentsel tasarımcının toplum içindeki rolünü ve sorumluluklarını belirler. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
9 |
Kentsel tasarım kriterlerini ekolojik verilere göre değerlendirir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 1 |
1 |
Kentsel tasarım konularında yöntem geliştirme ve kullanabilme becerisi kazanır. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
2 |
Kentsel tasarım ve planlamada, ulusal ve uluslararası platformda yer alan farklı çağdaş planlama ve tasarım örneklerini eleştirel düşünce geliştirerek analiz eder. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
3 |
Kent planlama tarihini anlar ve geleceğe yönelik öneriler geliştirir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
4 |
Kent planlama, kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı hakkında yeterli kuramsal ve metodolojik bilgiyi sentezler. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
5 |
Kentsel tasarım sürecinde yaratıcı olabilme ve anlatım tekniklerini etkin kullanabilme becerisini kazanır. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
6 |
Kentsel tasarımda grafiksel anlatım tekniklerini uygular. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
7 |
Kentsel mekanların kalitesinin geliştirilmesine yönelik becerileri kazanır. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
8 |
Ulusal ve uluslararası kentsel tasarım projelerine ait örnekleri analiz eder. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
9 |
Kentsel tasarım projelerinin oluşturulması için uygun örnekleri ortaya koyar, kıyaslar. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
10 |
Kentsel tasarım uygulamalarına ait alternatif öneriler geliştirir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 1 |
1 |
Kentsel tasarım proje ve uygulama çalışmalarında bağımsız olarak iş yapabilme ve bu konularda sorumluluk alır. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 1 | T | % |
1 |
Kentsel tasarımla ilgili dünyada oluşan değişim ve yenilikleri takip etme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 1 | T | % |
1 |
Doğal varlıkların ve enerji kaynaklarının giderek tükendiği bilincine ulaşarak doğal çevrenin korunmasında sorumluluk alır. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 1 | T | % |
1 |
Kentsel tasarım projelerinde mimarın, peyzaj mimarının rolünü anlar. | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 23 | | | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | | | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |