İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY |
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ-EĞİTİM TEKNOLOJİSİ VE ÖĞRETİM TASARIMI (YL)(Tezsiz) |
SINIF: 1 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
EGF501 | EĞİTİM BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ RESEARCH METHODS AND TECHNIQUES IN EDUCATIONAL SCIENCES | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | |
ETO525 | EĞİTİMDE ÇOKLU ÖĞRETİM TASARIMI MULTIPLE EDUCATIONAL DESIGN IN EDUCATION | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | PC ortamında kullanılan yazarlık sistemlerinin tanıtılması, ders yazılımı hazırlama aşamaları, ekran tasarımı ilkeleri, kullanılacak resim, ses, film vb. malzemelerin düzenlenmesi için kullanılan yazılımlar, yazılımda canlandırma ve hareketlerin kullanılması, yazılımlara resim, film, animasyon vb. bileşenlerin eklenmesi, kullanıcı etkileşimi, geri bildirim teknikleri, çoklu ortam yazılımlarının paketlenmesi, yayınlanması, çoklu ortam uygulamaları hazırlanması, çoklu ortam uygulamalarının değerlendirilmesi. | Introduction of the authorship systems used in PC environment, the preparation of the course software, screen design principles, pictures, sound, film, etc. to be used. The software used for the editing of materials, the use of animations and movements in software, pictures, films, animation and so on. Adding components, user interaction, feedback techniques, packaging of multiple ambient software, publishing, preparing multiple environmental applications, evaluation of multiple ambient applications. |
SINIF: 1 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
ETO500 | ÖĞRETİM TASARIMI VE MODELLERİ INSTRUCTIONAL DESIGN AND MODELS | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Öğretime ilişkin temel kavramlar tarihçe, kuramsal dayanaklar, tasarım modelleri, tasarım süreci, öğretim tasarısı ve uygulama projeler. | Basic concepts related to teaching are history, theoretical basis, design models, design process, teaching bill and implementation projects. |
SBE507 | DÖNEM PROJESİ DERSİ TERM PROJECT COURSE | Z | 0 | 0 | 0.0 | 3.0 | 0 | | |
ETO501 | EĞİTİM TEKNOLOJİSİNİN TEMELLERİ VE YENİ GELİŞMELER FUNDAMENTALS OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY AND NEW DEVELOPMENTS | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Eğitim ve teknoloji ilişkisi; temel kavramlar; öğretim teknolojisinin tarihsel gelişimi; Türkiye’de öğretim teknolojilerinin gelişimi politikaları, uygulamalar ve projeler; teknoloji ve yeni okuryazarlık kavramları; 21. yüzyıl öğrenci özellikleri; bilgi iletişim teknolojilerinin temel kavramları; bilgi ve iletişim teknolojilerinde gelişmeler; öğretim ortamlarında kullanılan güncel bilgi ve iletişim teknolojileri; eğitim-öğretim sürecinde kullanılan ortam ve araçlar; gelecekte bilgi ve iletişim teknolojileri ve öğrenme/öğretme ile bağlantısı incelenecektir. | The relationship between education and technology; Basic concepts; historical development of instructional technology; Educational technologies development policies, practices and projects in Turkey; technology and new literacy concepts; 21st century student characteristics; basic concepts of information communication technologies; developments in information and communication technologies; current information and communication technologies used in educational environments; environment and tools used in the education and training process; In the future, information and communication technologies and their connection with learning/teaching will be examined. |
ETO502 | EĞİTİM TEKNOLOJİSİNDE PROJE YÖNETİMİ PROJECT MANAGEMENT IN EDUCATIONAL TECHNOLOGY | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Eğitim teknolojisi ve öğretim tasarımı alanında proje tasarımı, Geliştirme ve yönetimi becerisi kazanma yaklaşımlarını açıklama ve uygulama | Explaining and applying approaches to gaining project design, development and management skills in the field of educational technology and instructional design. |
ETO503 | İLERİ ÖĞRETİM TASARIMI ADVANCED EDUCATION DESIGN | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Öğretime ilişkin temel kavramlar tarihçe, kuramsal dayanaklar, tasarım modelleri, tasarım süreci, öğretim tasarısı ve uygulama projeler. ve ta
ÖT takım proje yönetimi geliştirme becerilerini kapsar. | Basic concepts related to teaching are history, theoretical basis, design models, design process, teaching bill and implementation projects. And TA TEAM Covers Project Management Development skills. |
ETO504 | EĞİTİMDE GRAFİK TASARIMI VE ANİMASYON GRAPHIC DESIGN AND ANIMATION IN EDUCATION | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Eğitim ve animasyon ilişkisi; animasyon hakkında temel kavramlar; Eğitimde animasyonun kullanım alanları ve 21. yy.'da eğitimde animasyon kullanımındaki gelişmelerin incelenmesi ve bir animasyon uygulaması anlatımı | The relationship between education and animation; basic concepts about animation; Examining the areas of use of animation in education and the developments in the use of animation in education in the 21st century and an animation application explanation. |
ETO506 | ÖĞRENME KURAMLARI,SİSTEMLER VE YENİ YAKLAŞIMLAR LEARNING THEORIES, SYSTEMS AND NEW APPROACHES | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Ders kapsamında insanlar nasıl öğrenir bağlamında; öğrenme bilimlerinin yapısı ve öğrenme teorilerine yönelik konulara yer verilecektir. | In the context of how people learn, within the scope of the course; The structure of learning sciences and learning theories will be covered. |
ETO512 | EĞİTİM TEKNOLOJİSİ VE ÖĞRETİMİ GELİŞTİRME EĞİTİM TEKNOLOJİSİ VE ÖĞRETİMİ GELİŞTİRME | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Öğretime ilişkin temel kavramlar tarihçe, kuramsal dayanaklar, tasarım modelleri, tasarım süreci, öğretim tasarısı ve uygulama projeleri ile ÖT takım proje yönetimi geliştirme, uygulama ve değerlendirme becerilerini kazandırmayı kapsar. | Basic concepts related to teaching include history, theoretical bases, design models, design process, teaching design and implementation projects, and teaching team project management development, implementation and evaluation skills. |
ETO516 | ÇEVRİMİÇİ İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME ÇEVRİMİÇİ İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Çevrimiçi İşbirliğine Dayalı Öğrenme Dersi, öğrencilere öğretim tasarımı modelleri, teknolojileri ve yöntemlerini kullanarak etkileşimli öğrenme ortamlarını geliştirme ve uygulama becerisi kazandırmak için Öt modeline uygun öğrenme süreçlerini içerir. | The Online Collaborative Learning Course includes learning processes in accordance with the ÖT model in order to provide students with the ability to develop and implement interactive learning environments using instructional design models, technologies, and methods. |
ETO518 | GÖRSEL OKURYAZARLIK VE ÖĞRENME TEKNOLOJİLERİ VISUAL LITERACY AND LEARNING TECHNOLOGIES | S | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Bu dersin içeriği Görsel Okuryazarlık kapsamında görsel öğrenme, görsel düşünme, , görsel iletişimi öğretim tasarımının temelleri çerçevesinde öğrenme teknolojileri ile görsel mesaj tasarımını bilgisayarla açıklamak ve uygulamaktır | |
ETO523 | ETKİLEŞİMLİ ÖĞRENME ORTAMLARI GELİŞTİRME DEVELOPING INTERACTIVE LEARNING ENVIRONMENTS | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Etkileşimli öğrenme ortamı ve tekniklerini geliştirme ve uygulama becerisi kazanma için öğretim tasarımı modelleri, teknolojileri ve yöntemleri ile öğretim teknikleri modeline uygun öğrenme süreçlerini kapsar. | Interactive learning environment and techniques to develop and apply the skills of teaching design models, technologies, methods, and teaching techniques in accordance with the learning processes. |
ETO567 | İSTATİSTİKSEL VERİ ANALİZİ STATISTICAL DATA ANALYSIS | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Temel istatistik -kavramları, aritmetik ortalama, Mod, medyan Varyans ve standart sapma. Grafikler, Spss uygulamaları | Basic statistics -concepts, arithmetic mean, Mode, median, Variance and standard deviation. Graphics, SPSS applications |