Amaç |
1 | Alanında ulusal ve uluslararası saygınlığa erişmiş bir uzmanlık anabilim olmak; ülkemizin yetişmiş insan gücüne çok ihtiyaç duyduğu bu alanda uluslararası standartlarda iyi eğitilmiş, öğretim teknolojisi ve öğretim tasarımı alanlarını öğrenme ve öğretim ve yönetim süreçlerinde bilim alanı olarak anlamış her sektörde uzmanlık becerisine sahip eğitim teknologları ve öğretim tasarımcıları ve bilişim öğretmenleri yetiştiren önemli bir kaynak olmaktır. |
2 | Eğitim, endüstri ve sağlık başta olmak üzere her kamu ve özel sektör için araştırmacı ve uygulama boyutunda Öğretim Teknolojileri Eğitimi alanı ile ilgili öğretim tasarımı ve teknologlarını 21. yüzyıl uzmanları olarak yetiştirmektir. |
3 | Öğretim teknolojileri ile bilgisayar teknolojisini birleştirerek materyal geliştirme ilkelerini, her sektördeki öğrencilerin çok yönlü gelişimini destekleyecek biçimde kullanabilen bir uzman profili içinde eğitim teknologu ve öğretim tasarımcısını yetiştirmektir. |
4 | Öğretim teknolojileri ve öğretim tasarımı alanının her düzeydeki okullar ve farklı sektörlerde yararlanılması amacıyla bilimsel ve uygulama düzeyindeki çalışmaları bu alanda çalışan kurum ve kuruluşların hizmetine yetiştirilen uzmanlar ile sunmaktır. |
5 | Ülkemizdeki sosyal, kültürel ve sanat alanlarındaki gelişmeleri öğretim tasarımı ve öğretim teknolojileri alanı ile entegre ederek ve bilişim teknolojilerine uyarlayarak, eğitimin her alanında, tasarım ve yazılım boyutlarında projeler geliştirerek toplumsal destek sağlamaktır |
6 | |
7 | |
8 | |
9 | |
10 | |
Hedef |
1 | Öğretim programına uygun öğretim materyali ve öğretim yazılımı tasarlama, geliştirme, uygulama ve değerlendirme alanlarında donanımlı öğretim uzmanları ve öğretim teknologları yetiştirmektir.
|
2 | Eğitim teknolojileri ve öğretim tasarımı alanında okullar, ordu ve endüstri kuruluşlarında görev yapacak iş gücünün yetişmesine araştırmacı ve uygulayıcı öğretim tasarımcıları olarak katkı sunmaktır. |
3 | İnsani değerlere saygı duyan, toplumsal sorumluluk bilinci gelişmiş, öğretim tasarımı modellerini süreç içerisinde uygulayarak tasarlayabilen, sorgulayan, projeler geliştiren öğretmenler ve uzmanlar yetiştirmektir.
|
4 | Eğitim teknolojosi ve Öğretim tasarımı modelleri sürecini ve bireysel becerilerini geliştirmek için farklı öğrenme-öğretme stratejilerini kullanan, öğretim tasarımı alanında ve işyerlerinde deneyimli bir öğretmen ve uzman profili oluşturmaktır.
|
5 | Eğitim teknolojisi ve öğretim tasarımı alanındaki ulusal ve uluslararası yayınları ve uygulamaları izleyebilen, bilimsel araştırma becerilerini kullanabilen, yaratıcı düşünebilen, eğitim teknolojisi alanının etik uygulama değerlerine sahip eğitim teknologları, proje liderleri ve öğretmenlerin yetiştirilmesine öncülük etmektir.
|
6 | Türk Milli Eğitiminin Temel Kanunlarının amaç ve ilkelerini bilen, öğrendiğini, yaşadığını sorgulayabilen, eleştirel düşünebilen ve her öğretim düzeyinde eğitim-öğretim programlarına hakim olan öğretim teknologları ve tasarımcılarını okullar ve farklı sektörler için öğretim tasarımı modelleri uygulamaları ile takım projeleri yaklaşımı içinde yetiştirmektir. |
7 | |
8 | |
9 | |
10 | |