12039 EĞİTİM TEKNOLOJİSİ VE ÖĞRETİM TASARIMI - Tezsiz Programlar
DÜZEYİ: Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey
İlişki Düzeyi Sayısal
İlişki Düzeyi Sözel
İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ
Amaç
Hedef
T
%
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir.
1
2
3
4
5
1
2
3
4
5
6
1
Öğretim Tasarımı kuramlarını ve modelleri tanıma
5
5
4
5
4
4
5
5
4
5
5
51
92.73
2
Eğitim teknolojisinin temellerini ve yaklaşımları anlama
5
5
5
4
4
4
5
5
4
5
5
51
92.73
3
Eğitim teknolojinde proje hazırlama ve uygulamayı ortaya koyma
5
4
5
5
5
4
4
4
4
5
5
50
90.91
4
Öğretim tasarımı modellerini uygulamayı gerçekleştirme
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
55
100.00
BECERİLER
Amaç
Hedef
T
%
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
1
2
3
4
5
1
2
3
4
5
6
1
Eğitim teknolojisi ve öğretim tasarımında temel becerileri kazanma
5
5
5
5
5
5
4
5
5
5
5
54
98.18
2
Eğitim teknolojisi ve öğretim tasarımı modelleri ile uygulama
5
5
4
5
5
4
4
5
5
5
5
52
94.55
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Amaç
Hedef
T
%
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1
2
3
4
5
1
2
3
4
5
6
1
Projelerde yönetim liderliği ve sorumluluk paylaşımı becerisi kazanma
5
4
5
5
5
5
5
4
4
5
5
52
94.55
Öğrenme Yetkinliği
1
2
3
4
5
1
2
3
4
5
6
T
%
1
Uygun öğrenme çevresini geliştirme yetkinliğinin elde edilmesi
5
5
5
5
5
4
4
4
5
5
5
52
94.55
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1
2
3
4
5
1
2
3
4
5
6
T
%
1
Eğitim teknolojileri ile iletişim ve sosyal beceriler elde etme
4
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
54
98.18
Alana Özgü Yetkinlik
1
2
3
4
5
1
2
3
4
5
6
T
%
1
Öğretim tasarımcısı ve teknoloğu uzmanlık becerisi kazanma
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
55
100.00
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 10
10
10
10
10
10
10
10
10
10
10
10
-
-
İlişki Ağırlığı
49
48
48
49
48
45
46
47
46
50
50
-
-
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi
AKTS Bilgi Paketi
ECTS Information Package
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır.
ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System
Istanbul Aydin University ECTS Information Package
ECTS Information Package
European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.