Okul Öncesi Eğitimi alanında çağdaş, bilimsel gelişmelere uyum sağlayabilen ve onları uygulayabilen nitelikli öğretmenler yetiştirmeyi ilke edinmiş bir bölüm olma misyonuyla hareket etmekteyiz. Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Programı 0-6 yaş arası çocukların bedensel, zihinsel, duygusal, psikomotor gelişmelerini şekillendirerek eğitecek öğretmenlere gerekli kuramsal altyapıyı vererek onların öğretim becerilerini geliştirmeyi hedefleyen eğitimcileri topluma kazandırmak en önemli ilkelerimizdendir.
Okul Öncesi Öğretmenliği Programı’nın misyonu yalnızca okul öncesi öğretmenleri yetiştirmek değil aynı zamanda okul öncesi çocuklarının aileleriyle işbirliğine girerek onların sağlık ve eğitim sorunlarıyla ilgilenen sosyal kurumlarla ortaklaşa çalışarak toplumun gelişmesine katkıda bulunmaktır. Okul Öncesi Öğretmenliği Programı kuramsal bilgiyi alan çalışmasıyla birleştirerek çağdaş düzeyde güncel araştırma olanakları hazırlamaktadır.
Bölüm Olanakları:
• Yandal • Çift anadal • Uluslararası değişim programları ile yurt dışında eğitim (1 veya 2 yarıyıl) • Mezuniyet sonrası yüksek lisans programlarına devam imkanı
Kariyer Olanakları
Mezunlar; T.C. Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı tüm devlet ve özel okul öncesi eğitim kurumlarında öğretmenlik yapabilecekleri gibi rehabilitasyon merkezlerinde rahatlıkla istihdam olanağı bulabilmektelerdir. Ayrıca yüksek lisans ve doktora programlarına devam ederek üniversitelerde akademisyen olarak görev yapabilirler.
BÖLÜM KADROSU
Bölüm Başkanı :
Prof. Dr. BELMA TUĞRUL
E-mail : Dahili Tel : 26407
CV :
AKTS & ERASMUS Koordinatörü :
Arş. Gör. BÜŞRA GÜNDEŞ ORMAN
E-mail : Dahili Tel :
CV :
Prof. Dr. ELİF YEŞİM ÜSTÜN
E-mail :
Dahili Tel : 26001
CV :
Doç. Dr. ALİ YİĞİT KUTLUCA
E-mail :
Dahili Tel : 26507
CV :
Doç. Dr. FATMA FULYA TEPE
E-mail :
Dahili Tel : 26203
CV :
Dr. Öğr. Üyesi MİNE AKKAYNAK
E-mail :
Dahili Tel : 26804
CV :
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi
AKTS Bilgi Paketi
ECTS Information Package
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır.
ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System
Istanbul Aydin University ECTS Information Package
ECTS Information Package
European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.