PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 |
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi ile ilgili temel kavramları tanımlar. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 54 | 98.18 |
2 |
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) alan derslerindeki temel kavramlar ile bilişim teknolojileriyle uygulama arasındaki ilişkiyi analiz eder. | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 54 | 98.18 |
3 |
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi alanındaki gelişmeleri ilgili modeller ile çok yönlü analiz eder. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 55 | 100.00 |
4 |
Bilgisayar ve öğretim teknolojileri ile ilgili verileri bilimsel süreçler kapsamında değerlendirir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 45 | 81.82 |
5 |
Bilgisayar ve öğretim teknolojileri öğretmenliği alanı ile ilgili projeler geliştirir. | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 51 | 92.73 |
6 |
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi için öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre planlar. | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 44 | 80.00 |
7 |
Bilgisayar teknolojisi yolu ile görsel tasarımın endüstri ve eğitim öğretimdeki önemini kavrar. | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 48 | 87.27 |
8 |
Türk Milli Eğitimin Temel Kanunlarını amaç ve ilkelerini her eğitim düzeyinde karşılaştırır. | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 37 | 67.27 |
9 |
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi alanındaki uygulamaları etkileyecek kültürel, sosyal ve psikolojik unsurları değerlendirir. | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 50 | 90.91 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 |
Öğretim teknolojisi ve tasarımı alanıyla ilgili model, yöntem ve teknikleri kullanır. | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 54 | 98.18 |
2 |
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi alanındaki temel kavram ve ilkelerini çok yönlü değerlendirir. | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 54 | 98.18 |
3 |
Bilgisayar kurulumu, internet, web tabanlı erişim ve güvenlik konularındaki kavramları açıklar. | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 51 | 92.73 |
4 |
Öğretim tasarımı modellerine dayalı olarak öğretim ve bilişim teknolojileriyle materyal ve proje geliştirir. | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 49 | 89.09 |
5 |
Öğretme-öğrenme sürecini, öğretim tasarımı modelleri yaklaşımı ve Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi alanında her kademe ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 44 | 80.00 |
6 |
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi ile teknik ve mesleki becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlikler tasarlar. | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 51 | 92.73 |
7 |
Uzaktan eğitim teknolojisini planlayıp uygular. | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 51 | 92.73 |
8 |
Öğrencilerin, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi alanınında hazır bulunuşluk düzeylerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için öğretim tasarımı modellerine dayalı olarak eğitim ortamlarını düzenler. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 53 | 96.36 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 |
Alanıyla ilgili olarak bireysel ve grup çalışmalarında bilgisayar ve eğitim teknolojilerini etkin ve anlamlı olarak kullanır. | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 48 | 87.27 |
2 |
İletişim teknolojisinin okul ve günlük hayatta (öğrenci, öğretmen, aile) doğru kullanılması yönünde sorumluluk alır. | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 50 | 90.91 |
3 |
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi alanıyla ile ilgili karşılaşılan sorunları çözmek için proje geliştirme sürecinde, bireysel veya öğretim tasarımı ekip çalışmalarında sorumluluk alır. | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 49 | 89.09 |
4 |
Öğretim tasarımı modellerine ile proje geliştirerek yönetir. | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 50 | 90.91 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | T | % |
1 |
Yeni teknolojilerin gelişmesindeki olumlu yönlerin etkilerini günlük yaşamında kullanılır. | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 53 | 96.36 |
2 |
Eğitim-öğretim sürecinde Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi öğrencilerinin hazır bulunuşluk düzeyine uygun öğretim stratejisi geliştirir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 52 | 94.55 |
3 |
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi alanının yaklaşımlarına, her düzeydeki öğrenci nitelikleri ve özelliklerini dikkate alarak yeni örnekler oluşturur. | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 46 | 83.64 |
4 |
Öğretim tasarımı modelleriyle her kademedeki öğrenenler ve farklı sektörler için materyal geliştirir. | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 48 | 87.27 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | T | % |
1 |
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi alanınında her düzeydeki öğrencilerin teknoloji kullanımında iyi alışkanlıklar kazanmaları konusunda duyarlılık geliştirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 52 | 94.55 |
2 |
İletişim ağlarıyla net üzerinden ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 52 | 94.55 |
3 |
Eğitim-öğretim alanında tasarım, yazılım ve teknoloji kullanımı konularında çözüm önerilerini çevresiyle geliştirerek paylaşır. | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 54 | 98.18 |
4 |
Alanıyla ilgili öğretim teknolojilerine katkı sunacak projeler geliştirmekte yetkindir. | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 53 | 96.36 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | T | % |
1 |
Alanını ve öğretmenlik mesleğini gerektirdiği şekilde her sektörde temsil eder. | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 53 | 96.36 |
2 |
Okul ortamında iletişim teknolojilerini kullanırken gereken güvenliği sağlar. | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 52 | 94.55 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 31 | 31 | 31 | 31 | 31 | 31 | 31 | 31 | 31 | 31 | 31 | 31 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 137 | 140 | 137 | 140 | 140 | 144 | 143 | 144 | 142 | 143 | 147 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |