PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 1 |
1 |
Gazetecilik alanında yeterli altyapıya sahiptir. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
2 |
İletişim bilimi ve gazetecilik alanında kuramsal bilgiye sahiptir. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
3 |
Gazeteciliğin ve iletişimin tarihsel ve teknolojik gelişiminin yanı sıra gazeteciliğin yapısal, yönetsel ve teknik özelliklerini bilir. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
4 |
Gazetecilik alanının farklı disiplinlerle ilişkilerine dair bilgi sahibidir. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
5 |
Medyanın toplumsal etkilerini, ulusal, uluslararası ve kültürlerarası boyutlarını bilir. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 1 |
1 |
Tüm medya ortamları için içerik üretebilmenin yanında bilimsel nitelikte ürünler ortaya koyabilme becerisine sahiptir. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
2 |
Gazetecilik ve iletişimle ilgili olay ve olgular arasındaki ilişkileri bilimsel temelde analiz etme becerisine sahiptir. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
3 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak verileri yorumlama becerisine sahiptir. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
4 |
Araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
5 |
İletişim uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 1 |
1 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışır. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
2 |
Başladığı bir işi tamamlar, karşılaşabileceği olası karmaşık durumlarda sorumluluk alır ve çözüm üretir. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
3 |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
4 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 1 | T | % |
1 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini kavrar. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
2 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
3 |
Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
4 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 1 | T | % |
1 |
Alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
2 |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 1 | T | % |
1 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
2 |
İletişim çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 22 | 22 | 22 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 110 | 110 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |