İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY |
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ-GAZETECİLİK (YL)(Tezli) |
SINIF: 1 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
GZC501 | MEDYA VE ETİK DEĞERLER MEDYA VE ETİK DEĞERLER | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Etik ve ahlak kavramı, tarihsel süreçte medya etiği, gazetecilikte etiğin yeri, medyanın sorumlulukları, uluslararası örnek olaylarla basındaki etik uygulamalar, özdenetim çalışmaları yapan oluşumlar, etik sorunlara yönelik öneriler | |
ILF501 | İLETİŞİM BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ RESEARCH METHODS IN COMMUNICATION SCIENCES | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Ders kapsamında; sosyal bilimlerde bir araştırma tasarımı geliştirmek üzere araştırma soruları, yöntemler ve teorik çerçevelerin nasıl ilişkilendirileceği üzerinde durulmaktadır. Çeşitli metodolojik yaklaşımların dayandıkları epistemolojik temeller ve ampirik yöntemlerle ilgili tartışmalar dikkate alınmakta; özellikle iletişim araştırmalarında araştırmanın varsayımları, kapsamı, sınırlılıkları ve uygulanması üzerine tartışmalar yürütülmektedir. | |
SINIF: 1 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
GZC502 | İHTİSAS GAZETECİLİĞİ SPECİALİZED JOURNALİSM | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Gazetecilik mesleğinin ortaya çıkışı ve uzmanlık alanları ihtiyacının doğuşunun nedenleri, teknoloji kullanımı ve gelişmesiyle uzmanlık alanlarının gelişmesi, gazetecilikteki uzmanlık alanlarının özellikleri ve başarılı gazetecilik uygulamalarından örnekler | |
SBE500-3 | TEZE GİRİŞ VE SEMİNER DERSİ INTRODUCTION TO THESIS AND SEMINAR COURSE | Z | 0 | 0 | 0.0 | 12.0 | 0 | Öğrenciye seminerini hazırlarken kaynak kullanmayı öğretir. Kaynakların nasıl belirleneceği, konuyla ilgili her türlü kaynaktan usulüne göre nasıl kaynak gösterileceği aktarılır. Öğrencinin hakim olduğu bir konuyu anlatabilme ve topluluk önünde konuşabilme yeteneğinin geliştirilmesi sağlanır. | Teaches the student to use resources while preparing his seminar. How to determine the sources, how to cite all sources related to the subject duly. Improving the ability of the student to explain a subject dominated and to speak in front of the community is provided. |
GZC503 | DİJİTAL GAZETECİLİK DİJİTAL GAZETECİLİK | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Derste teknoloji kuramları, Türkiye'de haberciliğin tarihsel süreci, dijital gazeteciliğin son yıllarda ana akım medyadan bağımsız olarak gelişimi ele alınmaktadır. Dünyada dijital gazetecilik alanında meydana gelen değişimler ve bu alana özgü iş modelleri tartışılmaktadır. | The course covers the theories of technology, the historical process of journalism in Turkey, and the development of digital journalism independent of the mainstream media in recent years. Changes in the field of digital journalism in the world and business models specific to this field are discussed. |
GZC504 | MEDYA VE GÜVENLİK MEDİA AND SECURİTY | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Ders bağlamında terör, terörizm, güvenlik, medya-terör ilişkisi, medyada terörle ilgili kavramların kullanılması, medyada terör haberlerinin verilmesinin olumlu ve olumsuz yönleri ve medyada terör ve güvenlikle ilgili haberlerin verilme biçimi üzerinde durulacaktır. | In the context of the course, we will focus on terrorism, terrorism, security, media-terrorism relationship, the use of terrorism-related concepts in the media, the positive and negative aspects of reporting terrorism news in the media, and the way in which news about terrorism and security is presented in the media. |
GZC505 | SOSYAL MEDYA VE VATANDAŞ GAZETECİLİĞİ SOSYAL MEDYA VE VATANDAŞ GAZETECİLİĞİ | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Sosyal medyanın doğuşu ve etki alanlarıyla başlayan ders içeriği, enformasyonun takibinde günümüzde ilk sıraya yerleşmiş olan yeni medya araçlarının etkisiyle doğan vatandaş gazeteciliğini ele almaktadır. | |
GZC506 | ETKİLEŞİMLİ HABERCİLİK VE YENİ MEDYA INTERACTİVE JOURNALİSM AND NEW MEDİA | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Yeni medyayı anlayabilmek adına tanımlamalara, yaklaşımlara ve güncel tartışmalara yer verilmektedir. | |
GZC507 | KADIN ARAŞTIRMALARI KADIN ARAŞTIRMALARI | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Tarih Boyunca Kadın Hareketleri , Toplumsal Kurumlar Açısından Kadının Rolü ve Konumu (Kadın ve Hukuk, Eğitim, Sağlık, Evlilik, Çalışma Yaşamı), Evlilik ve Aile İlişkileri, Kadının Rolü ve Konumunun Toplumsal Yeniden Üretimi, Şiddet ve Erkek Gücü, Etnisite, Irk, Sınıf ve Toplumsal Cinsiyet İlişkisi. | |
GZC508 | MEDYADA GÜNCEL SORUNLAR CURRENT ISSUES İN MEDİA | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Bu derste medyanın güncel sorunları tarihsel bir perspektifte incelenecektir. Türk medyasının ekonomi politiğinden başlayarak, teknik, etik, hukuki ve işletme sorunları gibi başlıklarda yaşanan sorunlar değerlendirilecektir.
Derste sadece sorunların tespiti ve analizinden öteye geçilecek ve sorunlara çözüm önerileri yine tarihsel örneklerden dersler çıkartılarak geliştirilmeye çalışılacaktır. | |
GZC509 | BİLİM OKURYAZARLIĞI BİLİM OKURYAZARLIĞI | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | ilimsel yöntemin temel prensipleri, hipotez oluşturma, deney tasarlama, veri toplama ve analiz etme gibi konuları içerir.
Bilimsel araştırmalarda etik kurallar, bilim dünyasındaki etik standartlar ve araştırma süreçlerindeki etik sorunlar üzerine odaklanır.
Bilimsel makale yazma, konferans sunma, poster hazırlama gibi becerileri içerir. Bu kapsamda, bilimsel terminoloji, doğru referans kullanımı ve bilimsel yazım kuralları da öğrencilere aktarılır.
Bilim tarihine genel bir bakış ve bilimin nasıl geliştiği, evrimi ile ilgili felsefi düşünceleri içerir.
Öğrencilere daha spesifik araştırma alanlarında kullanılan ileri düzey araştırma yöntemleri ve teknikleri hakkında bilgi verir.
Bilimsel makalelerin, kitapların ve diğer akademik kaynakların eleştirel bir şekilde incelenmesi ve yorumlanması üzerine odaklanır.
Bilimin toplumsal etkileri, bilimsel bilginin topluma nasıl aktarılabileceği ve bilim politikaları gibi konuları içerir. | |
GZC510 | ÇOCUK HAKLARI VE GAZETECİLİK CHİLDREN’S RİGHTS AND JOURNALİSM | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | 1. Çocuk hakları ve gazetecilik ilişkisinin öğrenilmesi
2. Çocuk hakları ve gazetecilik literatürünün değerlendirilmesi
3. Yeni medyada çocuk haklarının öğrenilmesi
4. Çocuk hakları ve medya konusunda araştırma tasarımı yapılması | |
GZC511 | TELEVİZYON GAZETECİLİĞİ TELEVİZYON GAZETECİLİĞİ | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Derste temel habercilik kavramları ve bu kavramların bir kitle iletişim aracı olan televizyondaki değişimi işlenmektedir. | |
GZC512 | İNSAN HAKLARI VE İFADE ÖZGÜRLÜĞÜ HUMAN RİGHTS AND FREEDOM OF SPEECH | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Bu ders insan hakları tarihini, hak ve insan hakkı, laiklik, yaşama hakkı, kişi hakları, grup hakkı, kültür hakkı ,
insan haklarını koruma yolları, insan hakları pratiklerini içerir. | |
GZC513 | EKONOMİ POLİTİK YAKLAŞIM VE MEDYA EKONOMİ POLİTİK YAKLAŞIM VE MEDYA | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Bu dersin içeriği, medya sektörünün ekonomik yapılarını, politik etkileşimlerini ve bu etkileşimlerin toplum üzerindeki etkilerinin anlaşılmasını sağlayacak kuramsal bir temele dayanmaktadır. | The content of this course is based on a theoretical basis that will enable an understanding of the economic structures of the media sector, its political interactions and the effects of these interactions on society. |
GZC514 | KÜRESELLEŞME, KÜLTÜR VE KİMLİK GLOBALİZATİON, CULTURE AND IDENTİTY | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Küreselleşme kavramı
kültür kavramı
kimlik kavramı | |
GZC515 | MEDYA VE TOPLUM MEDYA VE TOPLUM | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Medyanın toplum üzerindeki etkilerini sosyolojik, ekonomik etkilerini niceler. | Quantifies the sociological and economic effects of the media on society. |
GZC516 | DİJİTAL OKURYAZARLIK DİGİTAL LİTERACY | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Derste, dijital okuryazarlık kavramına ve dijital teknolojileri kullanırken insanların bilgiyi bulma, kullanma, özetleme, değerlendirme, yaratma ve iletişim kurma gibi çok çeşitli konular işlenecektir. | |
HLK516 | KAMUOYU VE SİYASAL KAMPANYALAR PUBLIC OPINION AND POLITICAL CAMPAIGNS | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Kamuoyunun yapısı, kamuoyu öngörüleri, seçim kampanyaları, propaganda, siyasal mesajların yapıları, farklı yönetim biçimlerinde siyasal iletişim, demokrasi kültürü, siyasal iletişim araçları ve aktörleri, bu araçların kullanımı gibi konuları hakkında bilgi sahibi olur. | |
HLK525 | İLETİŞİM HUKUKU VE SORUNLARI COMMUNICATION LAW AND ITS PROBLEMS | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | İletişim perspektifinden hukukun toplumsal boyutu, temel hak ve özgürlükler, ifade özgürlüğü ve kamuoyu, ifade özgürlüğünde uluslararası sözleşmeler, kitle iletişimi ve hukuku, bilgi-iletişim teknolojilerinde ve haberleşmede hukuki boyut, Türkiye’de yayın ilkeleri ve fikri haklar dersin içeriğini oluşturmaktadır. | |
HLK532 | POSTMODERNİZM VE TOPLUMSAL YAKLAŞIMLAR POSTMODERNİSM AND SOCİAL APPROACHES | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Postmodernizmin sosyolojik sonuçlarının, postmodern kuramlar ve yorumu, popüler kültür-postmodernizm ilişkisi, değişen ekonomik ilişkiler, üre-tüketicilik, postyapısalcılığın postmodernizm ile ilişkisi, yakınsama kültürü, akıl ve özneciliğin eleştirisi üzerinden irdelenmesini kapsar. | |
HLK535 | MEDYA EKONOMİSİ VE POLİTİĞİ MEDYA EKONOMİSİ VE POLİTİĞİ | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Bu ders, öğrencilerin medya kuruluşlarının sahiplik yapıları, reklam ve finansman modelleri, medya ve siyaset ilişkisi gibi konuları analiz etmelerini sağlayarak, medya alanında eleştirel bir bakış açısı geliştirmelerine katkıda bulunur. | This course helps students develop a critical perspective in the field of media by enabling them to analyze issues such as ownership structures of media organizations, advertising and financing models, and the relationship between media and politics. |
ILF512 | YENİ MEDYA VE BAĞIMLILIK YENİ MEDYA VE BAĞIMLILIK | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Dijital dönüşüm, toplumsal pratiklerimizi bambaşka mecralara taşımıştır. Bu noktada; iletişim sürecinde medya, bağımlılık, teknoloji bağımlılığı, dijital bağımlılık ve dijital hastalıklar ders kapsamında açıklanarak yeni semptomlar değerlendirilmektedir. Bunları temel alarak da araştırmalarla ve örneklemlerle çalışmalar değerlendirilerek bu yeni yaklaşım tanımlanmaktadır. | Digital transformation has carried our social practices to completely different channels. At this point; communication, media, addiction, technology addiction, digital addiction and digital diseases are explained within the scope of the course and new symptoms are evaluated. Based on these, this new approach is defined by evaluating studies with studies and samples. |
PSI573 | POLİTİK PSİKOLOJİ POLITICAL PSYCHOLOGY | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Politik Psikolojinin tarihsel gelişimi, araştırma alan ve yöntemleri, kişilik ve siyaset ilişkileri, çatışma ve terör gibi problem alanlarının psikodinamikleri ve dünyada güncel siyasi sorunların psikolojik analizlerine yer verilmektedir. | |
YMI512 | YENİ MEDYADA ELEŞTİREL YAKLAŞIMLAR CRITICAL APPROACHES IN THE NEW MEDIA | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Nitel ve nicel yaklaşımlar doğrultusunda yeni medya araştırmalarında eleştiri olgusu ve kuramları dersin içeriğini oluşturmaktadır. | |
YMI520 | YENİ MEDYANIN EKONOMİ POLİTİĞİ POLITICAL ECONOMY OF NEW MEDIA | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Ders yeni medya kavramının teknolojik yapısının kültürel, ekonomik ve politik anlamda etkilerini tartışırken, bununla birlikte bireyin sosyal medya üzerinden kendini tanımlama ve hatta bu durumdan güç edinme sürecini içermektedir. | The course includes the process of an individual defining himself on social media and even the process of consolidation by discussing the technological structure of “new media” concept in terms of cultural, economic and political effects. |
YMI525 | ETKİLEŞİMLİ DİJİTAL ANLATI INTERACTIVE DIGITAL NARRATIVE | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Ders kapsamında; bilgi ve iletişim teknolojilerinin tarihçesi ve temel kavramları eşliğinde, insan-bilgisayar etkileşimi, arayüz tasarımı, kullanıcı merkezli tasarım, kullanıcı deneyimi tasarımı, kullanılabilirlik, etkileşim tasarımı, etkileşimli medya tasarım kriterleri ve süreçleri ele alınacaktır. | Teaches the student how to use resources while preparing the seminar. How to determine the sources, how to source the source according to the procedure from all kinds of sources are transferred. It is provided to develop the ability of telling a subject that the student is dominant and speaking in front of the community |
YMI527 | SOSYAL MEDYADA İÇERİK ÜRETİMİ VE YÖNETİMİ CONTENT PRODUCTION AND MANAGEMENT IN SOCIAL MEDIA | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Derste konuyla ilgili kuramlar ve çalışmalar ele alınacaktır. Sosyal medya olgusu derinlemesine ele alınacaktır. Bu alandaki içerik üretimi ve yönetimi dönem boyunca irdelenecektir. | |
YMI529 | KÜRESELLEŞME VE DİJİTAL EMEK GLOBALIZATION AND DIGITAL LABOR | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Bu derste küreselleşme ve yeni medya arasındaki etkileşim ele alınırken, ders kapsamında dijital sektörün liderlerinin dünyayı biçimlendirme ve yönlendirme güçleri kuramsal temeller ışığında incelenecektir. | The power of digital sector’s leaders on shaping and manipulating the world will be scrutinized based on theoretical approaches on the scope of the course by discussing the interaction between globalization and new media. |
SINIF: 2 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
SBE500-5 | YÜKSEK LİSANS TEZİ - I MASTER'S THESIS - I | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | | |
SINIF: 2 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
SBE500-6 | YÜKSEK LİSANS TEZİ - II MASTER'S THESIS 2 | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Tez çalışması aşağıdaki maddeleri içeren öğrenme sürecidir: (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması. | |