PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanıyla ilgili kavramları açıklar. | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 41 | 91.11 |
2 |
Rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanındaki güncel literatürü takip eder. | 5 | 3 | 2 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 36 | 80.00 |
3 |
Rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanı ile ilgili eğitim programlarını tanımlar. | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 34 | 75.56 |
4 |
Rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanı ile ilgili ölçme ve değerlendirme konularını açıklar. | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 35 | 77.78 |
5 |
Psikolojik danışmanlık alanı ile ilgili teorileri ve teorisyenleri tartışır. | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 36 | 80.00 |
6 |
Okullarda rehberlik ve psikolojik danışmanlığın prensiplerini ifade eder. | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 34 | 75.56 |
7 |
Türk Eğitim Sisteminde psikolojik danışmanlığın yerini ve rolünü kavrar. | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 35 | 77.78 |
8 |
Farklı gruplarla çalışılırken karşılaşılabilecek sorunları belirler. | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 2 | 35 | 77.78 |
9 |
Danışmanlık görüşmelerinde terapist,psikiyatrist veya başka sağlık otoritelerine yönlendirme zamanını tesbit eder. | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 39 | 86.67 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanında ortaya çıkan vakaları analiz eder. | 4 | 5 | 2 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 2 | 35 | 77.78 |
2 |
Rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanındaki araştırmalarda bilişim teknolojilerini kullanır. | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 32 | 71.11 |
3 |
Problem çözme becerilerini ve analitik düşünme yetkinliğini geliştirir. | 3 | 5 | 2 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 38 | 84.44 |
4 |
Rehberlik ve psikolojik danışmanlık ve ilgili alanların bağlantısını interdisipliner bir yaklaşımla değerlendirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 42 | 93.33 |
5 |
Rehberlik ve psikolojik danışmanlıkta, bireysel ve grup danışmanlıklarında uluslararası standartları kullanır. | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 39 | 86.67 |
6 |
Rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanına özgü öğrenme strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 39 | 86.67 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Alanındaki farklı seçenekleri düşünerek gelecek kariyer planlarını yapar. | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 35 | 77.78 |
2 |
Her ortamda ve durumda yararlı ve sorumlu davranışlar gösterir. | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 36 | 80.00 |
3 |
Kişisel ve mesleki hedeflerine ulaşmak için kendi gelişmesini izler. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 32 | 71.11 |
4 |
İşinde ve günlük hayatında etkili zaman kullanımı için iş ve işdışı zamanını organize eder. | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 34 | 75.56 |
5 |
Düşünce ve inançlarını her ortamda özgürce ifade eder ve savunur. | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 35 | 77.78 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 1 | 2 | 3 | T | % |
1 |
Profesyonel yaşamı için ihtiyaç analizi yapar. | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 2 | 34 | 75.56 |
2 |
Rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanındaki bilgilerini tazelemek için yeni teknolojileri kullanır. | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 34 | 75.56 |
3 |
Öğretmenlere,öğrencilere ve ebeveynlere konferans verme becerilerini geliştirir. | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 40 | 88.89 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 1 | 2 | 3 | T | % |
1 |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygular. | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 41 | 91.11 |
2 |
En az bir yabancı dili Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izleyip meslektaşları ile iletişim kurar. | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 32 | 71.11 |
3 |
Kişilerarası ilişkileri farklılıklara saygı göstererek yönetir. | 3 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 2 | 3 | 4 | 34 | 75.56 |
4 |
Topluma yararlı bir vatandaş olarak çalışır. | 5 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 36 | 80.00 |
5 |
Geretiğinde danışan kişinin öğretmenleri ve ailesi ile bağlantı kurar. | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 1 | 37 | 82.22 |
6 |
Ulusal ve uluslararası paydaşları ile iletişim kurmak için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 4 | 5 | 4 | 1 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 33 | 73.33 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 1 | 2 | 3 | T | % |
1 |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 41 | 91.11 |
2 |
Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. | 2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 38 | 84.44 |
3 |
''Herkes için rehberlik''prensibini uygular. | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 43 | 95.56 |
4 |
Gerçek yaşam şarlarına uyumlu bilgi ve beceriler geliştirir. | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 39 | 86.67 |
5 |
Üniversite adaylarının ve ailelerinin farkındalıklarını artırmak için rehberlik ve psikolojik danışmanlık yapar. | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 42 | 93.33 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 34 | 34 | 34 | 34 | 34 | 34 | 34 | 34 | 34 | 34 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 133 | 150 | 129 | 134 | 131 | 150 | 149 | 148 | 122 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |