|
|
SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ-REKREASYON
|
---|
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY | SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ-REKREASYON | SINIF: 1 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | ING107 | YABANCI DİL-I FOREIGN LANGUAGE-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Bu ders, üniversite öğrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik faaliyette okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini belirli bir etkinlikte kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır. | This course is designed to provide the students with effective skills for reading, writing, listening and speaking on their major using related terminology. | RKR103 | HAREKET EĞİTİMİ MOVEMENT EDUCATION | Z | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Hareket eğitiminde temel kavramları, gelişim ve büyüme dönemlerini, motor gelişim ve motor gelişimi etkileyen faktörleri, çocuklarda fiziksel uygunluk, lokomotor beceriler, lokomotor olmayan beceriler, Manipülatif beceriler ve algısal motor yetenekleri, hareket kavramını konularını kapsamaktadır. | Basic concepts of movement education, development and growth periods, factors affecting motor development and motor development, physical fitness in children, locomotor skills, non-locomotor skills, manipulative skills and perceptual motor abilities, movement concept. | RKR105 | YÜZME SWIMMING | Z | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Yüzme Havuz Çeşitlerini Yüzme spor Tarihi Dünyada yüzme tarihi Türkiye'de Yüzme tarihi Yüzme sporunda eğitim aşamaları Yüzme Eğitim Basamaklaması Yüzme branşının teknikleri Yüzme teknikleri Yüzmede yarışma kuralları Yüzmede cankurtarma ve ilkyardım | Fına rules,start,returnand coordinative swimming drills for four swimming techniques. And first aid –life-guarding for swimming.. | RKR131 | SAĞLIK BİLGİSİ VE İLK YARDIM HEALTH EDUCATION AND FIRST AID | Z | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Bireyin yaşamı tehlikeye girdiğinde solunum, dolaşım sistemlerine ve tüm organ yaralanmalarında uygulanacak ilk yardım ve buna bağlı olarak tüm müdahaleler ile güvene alınan hastanın yetkin sağlık birimine ulaştırılması dersin içeriğini oluşturmaktadır. | The content of the course consists of first aid to be applied to respiratory, circulatory systems and all organ injuries when the life of the individual is in danger, and accordingly, transporting the patient, who is secured with all interventions, to the competent health unit. | RKR133 | İNSAN ANATOMİSİ VE KİNESYOLOJİ HUMAN ANATOMY AND KINESIOLOGY | Z | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Anatomi ve Kinezyolojiye Giriş, Hücrenin Kimyasal ve Fiziksel Yapısı, İskelet sistemine Giriş, Sistemler, Dokular, Destek Doku (Bağ Doku, Yağ Doku, Kıkırdak Doku, Kemik Doku), Kas Doku, Sinir Doku, Eklemler (Baş, Omuz Çemberi, Omuz, Dirsek, El bileği ve El, Omurgaya Bağlı Eklemler, Kalça Leğeni ve Kalça Eklemi, Diz eklemi, Ayak Bileği ve Ayak Eklemi ve Kinezyolojisi), Üst ve alt ekstremitede bulunan kemiklerin, eklemlerin ve kasların yapısal özellikleri ve hareket fonksiyonları | Introduction to Anatomy and Kinesiology covers the chemical and physical structure of cells, an introduction to the skeletal system, systems, tissues, supportive tissues (connective tissue, adipose tissue, cartilage tissue, bone tissue), muscle tissue, nervous tissue, joints (head, shoulder girdle, shoulder, elbow, wrist and hand, joints associated with the spine, hip socket and hip joint, knee joint, ankle and foot joint, and Kinesiology), structural characteristics, and movement functions of bones, joints, and muscles in the upper and lower extremities. | RKR159 | SPOR BİLİMLERİNE GİRİŞ SCIENTIFIC FOUNDATION OF RECREATION | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Spor Bilimlerinin ortaya çıkışı, farklı alanların birleşerek Spor Bilimlerini oluşturmasının tarihsel gelişimi, sporun felsefik temelleri, spor felsefesine bağlı olarak gelişen meslek anlayışları ve Spor Bilimlerinin geleceği gibi konuların öğrenimini ve öğretimini kapsamaktadır. | It covers the learning and teaching of subjects such as the emergence of Sports Sciences, the historical development of the combination of different fields and the formation of Sports Sciences, the philosophical foundations of sports, the professional understandings that develop depending on the philosophy of sports, and the future of Sports Sciences. | TUR103 | TÜRK DİLİ-I TÜRK DİLİ-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 5.0 | 2 | | | RKR137 | KAYAK SKIING | S | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Kayağın spor anlamındaki gelişimi, kullanılan araç-gereçler, kayak becerisini oluşturan hareketlerin incelenmesi, denge, kayma, paten tekniği ve kayarak yön değiştirme egzersizleri (tekerlekli kayak ile), kişiye özel malzeme seçimi, uygulama kampı planlaması, temel kayak pozisyonu, tek paten ve kayaklı koordinasyon çalışmalarını içerir. | The development of skiing in the sense of sport, the equipment used, the examination of the movements that make up the skiing skill, balance, skating, skating technique and skiing changes (with wheeled ski), personal equipment selection, practice camp planning, basic ski position, single skate and ski It includes coordination studies. | RKR139 | OKÇULUK ARCHERY | S | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Okçuluk Tarihi; Yay ve Yay Çeşitleri; Yay Gövdesi Özellikleri, Çeşitleri ve Ölçüleri; Klasik Yay Üzerinde Bulunan Aksesuarlar ve İşlevleri; Limpler ve Yapıları; Limp Çeşitleri ve Ölçüleri; Makaralı Yaylar; Temel Hareketler: Duruş, Tutuş, Çekiş, Çene Altı Kontrol Noktası ve Bırakış Özelliklerinin Doğru Öğretimi; Ok ve Ok Çeşitleri; Atış İçin Gerekli Aksesuarların Kullanımı ve İşlevleri; Okçuluk Oyun Kuralları Uygun Yay Seçimi; Kol Boyu ve Yay Ölçüleri; Denge Çubukları Kullanımı ve İşlevi; Kiriş ve Yaylara Göre Kiriş Yükseklikleri; Kiriş Maddeleri ve Kat Sayıları; Sargı İpleri; Kiriş Yapımı; Yay Ayarı; Basınç Düğmesi; Kliker ve Ok Yatağı Ayarları; Arkalık Noktasının ve Basınç Düğmesinin Ayarlanması; Makaralı Yay Testleri; Konsantrasyon; Antrenman Çeşitleri; Okçulukta Kondisyon Antrenmanı; Günlük–Haftalık Antrenman Programlaması; Okçulukta Gözlem ve Çeşitleri; Okçuluk Oyun Kuralları ve Uygulamaları | Archery History; Bow and Bow Types; Spring Body Properties, Types and Dimensions; Accessories and Functions on Classical Bow; Limps and Their Structures; Limp Types and Dimensions; Roller Springs; Basic Movements: Correct Teaching of Posture, Grip, Traction, Under-Chin Control Point and Release Features; Arrow and Arrow Types; Usage and Functions of Accessories Required for Shooting; Function of Balance Bars; Beam Heights According to Beams and Springs; Beam Materials and Floor Numbers; Winding Ropes; Beam Construction; Spring Setting; Pressure Button; Clicker and Arrow Bed Settings; Adjusting the Backrest Point and the Pressure Switch; Roller Spring Tests; Concentration; Training Types; Condition Training in Archery; Daily – Weekly Training Programming; Observation and Types in Archery; Archery Game Rules and Applications | RKR147 | FUTSAL FUTSAL | S | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Dersin içeriği; Futsal branşının tarihi gelişimi Futsal müsabaka kuralları, saha ölçüleri, topsuz yapılan teknikler ve Futsal vuruş teknikleri, aldatma teknikleri, top kontrolü teknikleri, Futsal branşında dripling (top sürme) teknikleri, Futsal branş teknikleri: pas ve paslaşma çeşitleri, hücum setleri, hücum taktikleri, Futsal branşında savunma taktikleri, alan savunması, adam savunması, duran top çalışması, Futsal branşına özgü oyun stratejileri, genel ve özel öğretim yöntemlerinin verilmesi konuları kapsamaktadır. | Course content; Historical development of the futsal branch, futsal competition rules, field dimensions, techniques without the ball and futsal hitting techniques, deception techniques, ball control techniques, dribbling techniques in the futsal branch, futsal branch techniques: passing and passing types, attack sets, attack tactics, It covers the topics of defense tactics in the futsal branch, area defense, man defense, set-piece practice, game strategies specific to the futsal branch, and general and special teaching methods | SINIF: 1 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | BIL130 | BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ INFORMATION TECHNOLOGY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 5.0 | 2 | İleri seviyede MS Word, Ms PowerPoint, Ms Excel programlarını kavrar bilgisayar donanım ve bilgisayarı zararlı programlardan koruma | | ING108 | YABANCI DİL -II FOREIGN LANGUAGE-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Dinleme - Anlama çalışmalarına ağırlık veren bu derste öğrencilerin, kullanılan kaynak kitabın yanısıra ekstra materyaller yardımı ile kendilerini İngilizce olarak ifade edebilme yeteneklerini geliştirmeleri amaçlanmıştır. | This course is designed to have more listening activities. In parallel with the course book and extra materials students are expected to improve their expression skills. | RKR104 | DOĞA VE MACERA EĞİTİMİ WILDERNESS ADVENTURE EDUCATION | Z | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Kıyafet seçimi, aletler ve diğer ekipmanlar, Yürüyüş, Çadırlar, Kamp, Kamp teknikleri; Beslenme; balta kullanma tekniği ve krampon giyme; Karda ve buzda tırmanma | Quality of Clothes, Tools and Other Equipments, Walking, Tents, Camping, Tactics of Camping; Nutrition; Techniques of Using Pickaxe and Wearing Crampon; Climbing on Ice and Snow. | RKR106 | SERBEST ZAMAN SOSYOLOJİSİ FREE TIME SICIOLOGY | Z | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Serbest zaman ve sosyalleşme ilişkisi. Serbest zaman üzerindeki sosyal etkiler. Serbest zamanın sosyal deneyimler ve kimlikler üzerindeki etkisi. | Relationship between leisure time and socialization. Social effects on leisure time. The effect of leisure time on social experiences and identities. | RKR132 | EGZERSİZ FİZYOLOJİSİ EXERCISE PHYSIOLOGY | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Fizyoloji Bilimine İlişkin Temel Kavramlar; Egzersiz Fizyolojinin Anlamı ve Önemi; Hücre, Doku, Enerji Metabolizması, Aerobik ve Anaerobik Enerji Sistemleri, Anaerobik Glikoliz ve ATP’nin Yenilenmesi; Enerji Tüketimi, Oksijen Alımı ve Eksikliği; Laktik Asit Eşiği; Spor Branşları ve Enerji Kullanımı; Egzersiz Sonrası Toparlanma; Kasın Yapısı, Myofibril ve Fibril Kas Hareketleri, İskelet Kası ve Hareketi, Motor Ünite, Kas Kasılma Çeşitleri ve Egzersiz İlişkisi; Kas Hipertrofisi; Farklı Koşullarda Egzersiz ve Fizyolojik Etkileri; Sporda Yaş ve Cinsiyet Faktörü; Performans Ölçüm Yöntemleri | Unit Basic Concepts of Physiology; Meaning and Importance of Exercise Physiology; Cell, Tissue, Energy Metabolism, Aerobic and Anaerobic Energy Systems, Anaerobic Glycolysis and Regeneration of ATP; Energy Consumption, Oxygen Intake and Deficiency; Lactic Acid Threshold; Sports Branches and Energy Use; Recovery After Exercise; Structure of Muscle, Myofibril and Fibril Muscle Movements, Skeletal Muscle and Movement, Motor Unit, Types of Muscle Contraction and Exercise Relationship; Muscle Hypertrophy; Exercise in Different Conditions and Its Physiological Effects; Age and Gender Factor in Sports; Performance Measurement Methods | TUR104 | TÜRK DİLİ -II TURKISH LANGUAGE-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 5.0 | 2 | | | RKR158 | İZCİLİK SCOUTING | S | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | İzcilik, gencin okul dışındaki eğitimini de ele alır. Bireysel gelişim, toplumsal gelişim ve doğa sevgisini izcilik ilke ve yöntemleri doğrultusunda ele alınır. Gençlere bu bağlamda liderliğin nasıl yapılacağı öğretimi verilir. Grup sistemi (Öbek, Oba, Ekip) planlı, programlı çalışma, aktif metodlarla, yaparak ve yaşayarak öğrenme | Scouting also deals with the youth's education outside of school. Individual development, social development and love of nature are handled in line with the principles and methods of scouting. Young people are taught how to lead in this context. Group system (Plunge, Oba, Team) planned, programmed work, learning by doing and living with active methods | RKR162 | DART DART | S | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | DART TANIMI- DART MALZEME BİLGİSİ DART OYUN STANDARTLARI DART OYUN KURALLARI DART OKUNUN TUTUŞU DURUŞ VE VÜCUT KOMPOZİSYONU DART ATIŞ TEKNİKLERİ DART HEDEF TAHTASINDA BULUNAN SAYI DEĞERLERİ | DART DEFINITION- DART MATERIAL KNOWLEDGE DART GAME STANDARDS DART GAME RULES DART ARROW HANDLING POSTURE AND BODY COMPOSITION DART SHOOTING TECHNIQUES NUMBER VALUES ON THE DART TARGET BOARD | SINIF: 2 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | ATA105 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-I | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Kavramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve kaynakların tanımı, Sanayi Devrimi ve Fransız Devrimi, Osmanlı Devleti’nin Dağılışı (XIX. Yüzyıl), Tanzimat ve Islahat Fermanı, I. ve II. Meşrutiyet, Trablusgarp ve Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı, Mondros Ateşkes Antlaşması, Wilson İlkeleri, Paris Konferansı, M. Kemal’in Samsun’a Çıkışı ve Anadolu’daki Durum, Amasya Genelgesi, Ulusal Kongreler, Mebusan Meclisinin Açılışı, TBMM’nin Kuruluşu ve İç İsyanlar, Teşkilat-ı Esasi Kanunu, Düzenli Ordunun Kuruluşu, I. İnönü, II. İnönü, Kütahya-Eskişehir, Sakarya Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz, Kurtuluş Savaşı sırasındaki antlaşmalar, Lozan Antlaşması, Saltanatın Kaldırılması | Introduction, Fall of the Ottoman Empire, Tanzimat and Islahat Eras, Tripoli and Balkan Wars, World War I, The Armistice of Moudros, the Occupation of Anatolia and the National Reactions, The Birth of the Turkish Revolution, Turkish War of Independence, The Armistice of Mudanya, The Treaty of Lausanne | RKR201 | DRAMA I DRAMA I | Z | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Eğitici drama hakkında genel bilgiler, eğitici dramanın temel ögeleri, eğitici dramanın aşamaları, eğitici dramada özel teknikler, eğitici dramanın ilkokuldaki önemi ve yararları, eğitici dramadaki önemli unsurlar, çeşitli eğitici drama örnekleri, yeni drama örneklerinin geliştirilmesi, grup eğitici drama sunumları. | The definition and meaning of educational drama, differences and purposes of similar terms, the historical development of drama for children, the structure of educational drama and its application steps, the classification of educational drama according to age groups and application fields, educational drama environment and teacher quality, special technics in educational drama, evaluation of educational drama, educational drama samples and developing new samples | RKR203 | İLETİŞİM BECERİLERİ COMMUNICATION SKILLS | Z | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | İletişimde etkin dinlemenin önemini bilir. Sen dili ve ben dilinin arasındaki farkı bilir. Empati kavramını ve önemini bilir. Aile içinde etkili iletişimin önemini bilir. Kurum içinde iletişim çatışması yaratan durumların farkına varır. Sınıf içinde etkili iletişimin nasıl sağlanacağını bilir. Sağlıklı iletişim becerileri etkinliklerini bilir. | Knows the importance of effective listening in communication. You know the difference between language and I language. Knows the concept and importance of empathy. Knows the importance of effective communication in the family. Becomes aware of situations that create communication conflict within the organization. Knows how to communicate effectively in the classroom. Knows the activities of healthy communication skills. | RKR251 | EKİP ÇALIŞMASI VE LİDERLİK TEAMWORK AND LEADERSHIP | Z | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Ders ekip çalışması ve insan ilişkileri, ekip çalışmasının temel faktörleri, ekip çalışmasının yönetsel ilkeleri, ekip çalışmasında motivasyon, ekip çalışmasında ödül, teşvik ve hedef yönetimi, ekip çalışmasında güven, ekip çalışması ve stres yönetimi, yönetimde güç, yetki ve liderlik, liderlik teorileri, çatışma yönetimi ve çözümleyici liderlik, liderlik ve değişim, liderlik ve performans değerlemesi, liderlik ve etik konuları hakkında genel bilgileri içermektedir. | The course covers teamwork and human relations, basic factors of teamwork, managerial principles of teamwork, motivation in teamwork, reward, incentive and goal management in teamwork, trust in teamwork, teamwork and stress management, power, authority and leadership in management, leadership theories, It includes general information about conflict management and analytical leadership, leadership and change, leadership and performance evaluation, leadership and ethics issues. | RKR253 | FİZİKSEL UYGUNLUK VE HERKES İÇİN SPOR PHYSICAL FITNESS AND SPORTS FOR ALL | Z | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Wellness, egzersiz, çocuklar, kadınlar, yaşlılar, engelliler' de egzersizin önemi hakkında bilgiler verilerek, sağlıklı yaşam için yapılması gerekenlerin üzerinde durulacaktır. Ayrıca dönem içinde gerçekleştirilecek teorik ve pratik faaliyetler ile organizasyon becerisi kazanacaklardır. | Information about the importance of exercise in wellness, exercise, children, women, the elderly and the disabled will be given, and what needs to be done for a healthy life will be emphasized. In addition, they will gain organizational skills with the theoretical and practical activities to be carried out during the term. | RKR255 | ANTRENMAN BİLGİSİ TRAINING THEORY | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Dersin içeriği; Antrenmanda temel kavramlar, antrenman ile geliştirilmesi hedeflenen özellikler, antrenmanın organizmaya etkisi, antrenman planlama ilkeleri, yüklenme dinlenme ilişkisi ve genel yüklenme ilkeleri, kondisyonel özellikler ve antrenman metotları konularını kapsamaktadır. | It covers the basic concepts of training, the features aimed to be developed with training, the effect of training on the organism, training planning principles, the relationship between load and rest and general loading principles, conditional characteristics and training methods. | RKR257 | BASKETBOL BASKETBALL | S | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Günümüzde Modern Basketbol; Eğitim Aracı Olarak Basketbol; Basketbol Oyun Kuralları; Saha ve Malzeme Bilgisi; Basketbolda Isınma ve Streching; Topa Yatkınlık Çalışmaları; Basketbolda Toplu Teknikler: Top tutma, Toplu temel duruş, Top sürme, Pas ve çeşitleri, Stoplar, Dönüşler, Turnike, Şut, Rebound; Topsuz Teknikler: Temel duruş, Savunma kayma adımları, Sıçramalar, Box-out; Bireysel Hücum ve Savunma Özellikleri; Takım Hücum ve Savunması. Maç Analizleri, Musabaka raporları, Turnuva hazırlıkları, Devre arası kampları, Performans testleri, Yeni transferler ve sakatlıkların tedavisi yıllık planın genel değerlendirmesi vb | Contemporary Basketball; Basketball as an Educational Tool; Basketball Game Rules; Court and Equipment Information; Warm-up and Stretching in Basketball; Ball Handling Drills; Collective Techniques in Basketball: Ball handling, Basic ball position, Dribbling, Passing and its variations, Stops, Pivots, Layups, Shooting, Rebounding; Non-Ball Techniques: Basic stance, Defensive sliding steps, Jumps, Box-out; Individual Offensive and Defensive Characteristics; Team Offense and Defense. Match Analyses, Game Reports, Tournament Preparations, Mid-season Camps, Performance Tests, New Transfers, and Injury Treatments are included in the overall evaluation of the annual plan, etc. | RKR259 | HENTBOL HANDBALL | S | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Hentbolun tarihçesi, Günümüzde hentbol-topa yatkınlık çalışmaları, EHF ve THF yapılanmaları-top atma top tutma çalışmaları.Hentbol anlayışı-top sürme çalışmaları, saha ölçüleri-pas ve pas çeşitleri çalışmaları oyun kuralları-bireysel teknikler toplu topsuz aldatma çalışmaları, bireysel teknik anlayış-kale atışları çalışmaları, takım teknik anlayışı-piston ve yükleme çalışmaları, hücum sistemleri-çarpraz geçiş perdeleme yuvarlanma çalışmaları, savunma anlayışı-temel duruş öne çıkma,emniyete alma yanlara kayma çalışmaları, savunma sistemleri-kaleci özellikleri ve teknikleri çalışmaları, hentbolde antrenman programı anlayışı-ikili, üçlü savunma ve hücum grup çalışmaları hentbole özgü antrenman programlaması-takım savunması çalışmaları hentbole özgü testler-takım hücumu çalışmaları | History of handball, Today, handball-ball predisposition studies, EHF and THF structures-ball throwing ball-holding exercises. Handball understanding-dribbling exercises, field measurements-pass and pass types studies game rules-individual techniques, deception without the ball, individual technical understanding- goal shooting exercises, team technical understanding-piston and loading exercises, offensive systems-cross pass screening and rolling exercises, defense understanding-basic stance coming forward, securing side shifting exercises, defense systems-goalkeeper characteristics and techniques studies, handball training program understanding- double, triple defense and offensive group exercises handball-specific training programming-team defense exercises handball-specific tests-team attack exercises | ANT2019 | SPOR FOTOĞRAFÇILIĞI SPORT PHOTOGRAPHY | F | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Teknolojik gelişmeler ve en yeni ürünler fotoğrafın ve eğlence-tüketim branşının, sağlam temel taşlarını oluşturmaktadır. Geleneksel teknolojiden dijital teknolojiye geçiş sürecinde, dijital fotoğrafçılık belirleyici unsur olmaktadır ve bu belirleyicilik sürecinde yazılım ve donanımların sınırsız olanaklarıyla yaratıcılık ön plana çıkartılabilecektir. | Technological developments and the latest products constitute the solid cornerstones of photography and entertainment-consumption industry. In the transition from traditional technology to digital technology, digital photography becomes the determining factor, and in this decisive process, creativity will be brought to the fore with the unlimited possibilities of software and hardware. | ANT291 | KORFBOL - I KORFBALL - I | F | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Korfbol’un tarihsel Gelişimi, Saha ve Malzeme Bilgisi Korfbol Oyun Kuralları Pas Teknikleri, Sabit Şut Atma Posttan Uzaklaşarak Şut Atma Postta Yaklaşarak Şut Atma ( turnike) Savunmada 1 : 1 Oyun Korfbolda Boşluk Kullanımı Hücum Organizasyonu 4 : 0 : 0 Hücum organizasyonu 3 : 0 : Hücum Organizasyonu 2 : 1 : 1 Hücum Organizasyonu 2 : 2 Hücum Organizasyonu 1 : 3 Hücum Organizasyonu 0 : 4 teori ve uygulaması | Historical Development of Korfball, Field and Material Information Korfball Rules of the Game Passing Techniques, Fixed Shot Shooting Moving Away from the Post Shooting Approaching the Post ( layup) 1 : 1 Game Space Usage in Korfball Offensive Organization 4 : 0 : 0 Offensive Organization 3 : 0 : Offensive Organization 2 : 1 : 1 Offensive Organization 2 : 2 Offensive Organization 1 : 3 Offensive Organization 0 : 4 theory and practice | BSE2003 | MASA TENİSİ TABLE TENNIS | F | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Dersin içeriği, masa tenisi ile ilgili temel kavramlar, masa tenisinin tarihsel gelişimi, masa tenisi saha ve ekipman bilgisi, uluslararası müsabaka alan ölçüleri ve yarışma kuralları, el ile yapılan temel teknikler ve branşa özgü oyun sistemleri konularını kapsamaktadır. | The content of the course covers the basic concepts of table tennis, the historical development of table tennis, the knowledge of the field and equipment of table tennis, the dimensions and competition rules of the international competition area, the basic techniques made by hand and the game systems specific to the branch. | BSE2007 | STEP AEROBİK STEP AEROBIC | F | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | step aerobik nedir, tarihçesi, prensipleri, temel kas grupları, güç merkezleri, ritim ve kareografi planlama/uygulama becerileri, kardiyo programı planlama becerileri | What is step aerobics, its history, principles, basic muscle groups, power centers, rhythm and choreography planning/implementation skills, cardio program planning skills | SYP273 | TREKING TREKKING | F | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Uzun mesafe doğa yürüyüşleri esnasında bilinmesi gereken yürüyüş teknikleri, yön bulma becerisi, kampçılık, ekipman bilgisi ve hayatta kalma becerilerine yönelik teorik bilgiler ve uygulama esasları. | Recreational trekking applications. | SYP297 | FUTBOL-I FUTBOL-I | F | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Dersin içeriği; futbolda öğrenme ve öğretim yöntemleri, futbol eğitiminde temel kurallar, futbolda eğitsel oyunlar, futbolda teknoloji kullanımı ve futbolda antrenman uygulamaları konularını kapsamaktadır. | Course content; It covers learning and teaching methods in football, basic rules in football education, educational games in football, technology use in football and training practices in football. | SYP299 | GOLF GOLF | F | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | | | SINIF: 2 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | ATA106 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II ATATÜRK'S PRINCIPLES AND REVOLUTION HISTORY-II | Z | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Siyasal Alanda Yapılan İnkılâplar, Hukuk Alanında Yapılan İnkılâplar, Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılâplar, İktisâdi Alanda Yapılan İnkılâplar, Sosyal Alanda Yapılan İnkılâplar, Atatürk İlkeleri, Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası, İkinci Dünya Savaşı Yıllarında Türkiye, 1950 -1960 Yılları Arası Türkiye | Political Reforms, Legal Reforms, Educational and Cultural Reforms, Economic Reforms, Social Reforms, Atatürk’s Principles, Atatürk’s Foreign Policy, Turkey in the World War II, Turkey Between 1950- 1960. | RKR202 | RİTİM EĞİTİMİ VE DANS RHYTHM EDUCATION AND DANS | Z | 2 | 2 | 3.0 | 5.0 | 4 | Ritim ve dans tanımlarının yapılması, dansın tarihi gelişimi ve sınıflandırılması.Çeşitli adım formlarının çalışılması. Nota ve ölçü bilgilerinin verilmesi.tam nota, yarım nota ve çeyrek notanın analizi,temponun tanımlanması, tempo ile yürüyüşler ve çeşitli adım formlarının çalışılması. Yön değiştirerek yürüyüşler, müziğe göre hareket çalışmaları, çeşitli adım formlarının kullanılması, temel dans pozisyonlarından kol pozisyonlarının çalışılması. Müziğe uygun adımlamalarla kol pozisyonlarının çalışılması. kol dalgalanmaları ve fırçalama hareketlerinin çalışılması.dansa uygun müzik seçimi hakkında bilgi verilmesi. Galop, hoplama,tay hareketlerinin yer katederek çalışılması.Hamleler,esnetmeler ve bu hareketlerin çeşitli adım formlarında uygulanması. Sıçrama ve atlamalar, dönüşlerin öğretilmesi. ara adımlamalarla sıçrama ve dönüşlerin birleştirilmesi. Öğrenilen temel hareketlerin bağlantı hareketleri kullanılarak çalışılması.Çeşitli başlangıç pozları. Vals adımlaması ve farklı yönlere dönüşler kullanılarak yer katetme çalışmaları.Değişik bağlantı hareketlerinin çalışılması. ferdi olarak kompozisyon hazırlama. Step ile ısınma, barda ayak, kol pozisyonlarının çalışılması, çeşitli başlangıç ve bitiriş pozları.Yer hareketleri ve diziliş şekillerinin gösterilmesi. Değişik halk dansları figürleri, vals, tango,cha cha adımlamaları. 2'li 4'lü olarak hareket oluşturma. Grupla kompozisyon oluşturma ve eksikliklerinin düzeltilerek çalışılması. Çeşitli diziliş şekillerinin gösterilmesi ve grup olarak kompozisyon çalışması. Örnek müziklerle grup olarak kompozisyon çalışılması. | The definition of rhythm and dance, historical development and classification of dance. Study of various step forms. Giving note and measure information. Analyzing of note, half note and quarter note, definition of tempon, walking with tempo and studying various step forms. Walking by changing directions, movement exercises by music, using various step forms, studying arm positions from basic dance positions. Study of arm positions with appropriate stepping to music. arm ripples and brushing movements. Galop, hoop, thai movements to work by taking place.Hams, stretches and the application of these movements in various step forms. Jump and jump, teaching turns. Intermediate stepping through splashes and joining of turns. To study the basic movements learned using connection movements. Various initial poses. Vals stepping and flooring exercises using turns in different directions. Study of different connection movements. individual composition preparation. Warming up with stepping, working on arm positions, various starting and ending poses. Display of position movements and alignment patterns. Different folk dance figures, waltzes, tango, cha cha steps. Create motion with 2's in 4's. Creating composition with group and working by correcting deficiencies. Demonstration of various arrangement patterns and composition work as a group. Studying composition as a group with sample music. | RKR206 | REKREASYONDA YÖNETİM VE ORGANİZASYON ORGANIZATION AND ADMINISTRATION IN RECREATION | Z | 2 | 2 | 3.0 | 5.0 | 4 | Rekreasyonda Yönetim ve Organizasyonu kapsamında son yüzyılda meydana gelen işletme yöneticiliğine ilişkin düşünceler, teori tartışmaları, güncel eleştiriler ve yeni yaklaşımlar dersin içeriğini oluşturmaktadır. | Course Content The thoughts, management discussions, current criticisms and new approaches about business management in the last century within the scope of Management and Organization in Recreation constitute the content of the course. | RKR260 | REKREASYON PSİKOLOJİSİ RECREATION AND PSYCHOLOGY | Z | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Temel psikoliji teorileri, kişilik, sosyal psikoloji, öğrenme, bilişsel süreç, kişilik, endüstriyel psikoloji, serbest zaman ve psikoloji, rekreasyon ve psikoloji, rekresyon aktivitesi planlama | Basic theories of psychology, personality, social psychology, learning, cognitive process, personality, industrial psychology, leisure and psychology, recreation and psychology, recreational activity planning | RKR262 | REKREASYON FELSEFESİ RECREATION AND PHILOSOPHY | Z | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Bu dersin içeriğinde serbest zaman ve rekreasyon kavramları felsefi açıdan incelenecektir. | In the content of this course, the concepts of leisure and recreation will be examined from a philosophical point of view. | RKR264 | EĞİTSEL OYUNLAR EDUCATIONAL GAMES | Z | 1 | 2 | 2.0 | 3.0 | 3 | Tanım, tarihçe, oyunun çocuklar için önemi, çocuk gelişimine etkisi, oyun ortamı ve aletleri, temel hareketlerin oyunla öğretimi, oyun seçimi, koordinasyon geliştiren oyunlar, ritmik etkinlikler içeren oyunlar, oyun materyali hazırlama ve oynama. | Definition, history, importance of play for children, its effect on child development, play environment and tools, teaching basic movements with play, game selection, games that develop coordination, games with rhythmic activities, preparing and playing game materials. | RKR266 | FUTBOL FOOTBALL | S | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Dersin içeriği; futbolda öğrenme ve öğretim yöntemleri, futbol eğitiminde temel kurallar, futbolda eğitsel oyunlar, futbolda teknoloji kullanımı ve futbolda antrenman uygulamaları konularını kapsamaktadır. | Course content; It covers learning and teaching methods in football, basic rules in football education, educational games in football, technology use in football and training practices in football. | RKR268 | VOLEYBOL VOLLEYBALL | S | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Voleybol oyununun tanımı ve oyunun genel karakteristik özellikleri Voleybol Oyun Kuralları Parmak Pas'ın Kademeli Öğretimi Şeker Bayramı Voleybol Oyun Kuralları Parmak Pas'ın Kademeli Öğretimi Voleybol Oyun Kuralları Parmak Pas'ın Kademeli Öğretimi Voleybol'un Dünyadaki Tarihi Gelişimi. Manşet Pas'ın Kademeli Öğretimi. Voleybol'un Türkiye'deki Tarihi Gelişimi. Manşet Pas'ın Kademeli Öğretimi. Manşet Pas'ın Kademeli Öğretimi. Servisin Kademeli Öğretimi Smaçın Kademeli Öğretimi. Bloğun kademeli öğretimi. Oyun kurallarına uygun maç | Definition of volleyball game and general characteristics of the game Volleyball Game Rules Gradual Teaching of Finger Pas Candy Feast Volleyball Game Rules Gradual Teaching of Finger Pas Volleyball Game Rules Gradual Teaching of Finger Pas Historical Development of Volleyball in the World. Gradual Teaching of Manşet Pas. Historical development of volleyball in Turkey. Gradual Teaching of Manşet Pas. Gradual Teaching of Manşet Pas. Gradual Teaching of Service. Gradual teaching of the block. Match the game rules | ANT2008 | YETENEK SEÇİMİ VE YÖNLENDİRME TALENT SELECTION AND GUIDANCE | F | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Dersin içeriği; Yetenek seçimi genel kavramları, yetenek seçimi ilkeleri, yetenek tipleri, yetenekli sporcuların özellikleri, yetenek seçimi için ön şartlar, sportif oyunlarda yetenek seçimi ve ilkeleri, yetenek seçimi metotları ve yetenek seçiminde kullanılan testler konularını kapsamaktadır. | Course content; It covers general concepts of talent selection, principles of talent selection, talent types, characteristics of talented athletes, prerequisites for talent selection, talent selection and principles in sportive games, talent selection methods and tests used in talent selection. | ANT2010 | GOLF GOLF | F | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | | | BSE2020 | VOLEYBOL-II VOLLEYBALL - II | F | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Dersin içeriği; Voleybolun tanımı ve tarihi gelişimi, saha ve malzeme bilgisi, voleybol temel teknikleri, oyuncu mevkileri ve sistemleri konularını kapsamaktadır. | Course content; It covers the definition and historical development of volleyball, field and material information, basic volleyball techniques, player positions and systems. | BSE2022 | BASKETBOL-II BASKETBALL - II | F | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Günümüzde Modern Basketbol; Eğitim Aracı Olarak Basketbol; Basketbol Oyun Kuralları; Saha ve Malzeme Bilgisi; Basketbolda Isınma ve Streching; Topa Yatkınlık Çalışmaları; Basketbolda Toplu Teknikler: Top tutma, Toplu temel duruş, Top sürme, Pas ve çeşitleri, Stoplar, Dönüşler, Turnike, Şut, Rebound; Topsuz Teknikler: Temel duruş, Savunma kayma adımları, Sıçramalar, Box-out; Bireysel Hücum ve Savunma Özellikleri; Takım Hücum ve Savunması. Maç Analizleri, Musabaka raporları, Turnuva hazırlıkları, Devre arası kampları, Performans testleri, Yeni transferler ve sakatlıkların tedavisi yıllık planın genel değerlendirmesi vb | Contemporary Basketball; Basketball as an Educational Tool; Basketball Game Rules; Court and Equipment Information; Warm-up and Stretching in Basketball; Ball Handling Drills; Collective Techniques in Basketball: Ball handling, Basic ball position, Dribbling, Passing and its variations, Stops, Pivots, Layups, Shooting, Rebounding; Non-Ball Techniques: Basic stance, Defensive sliding steps, Jumps, Box-out; Individual Offensive and Defensive Characteristics; Team Offense and Defense. Match Analyses, Game Reports, Tournament Preparations, Mid-season Camps, Performance Tests, New Transfers, and Injury Treatments are included in the overall evaluation of the annual plan, etc. | BSE2024 | HENTBOL-II HANDBALL - II | F | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Dersin içeriği; hentbol branşı ile ilgili tanım ve kavramlar, hentbolun tarihçesi, hentbol oyun kuralları, hentbolda kullanılan pas çeşitleri, hentbolda kullanılan kale atışları, hentbolda kullanılan aldatmalar, hentbolda uygulanan hücum ve savunma taktikleri konularını kapsamaktadır. | Course content; It covers the definitions and concepts related to the handball branch, the history of handball, the rules of the handball game, the types of passes used in handball, the goal shots used in handball, the deceptions used in handball, the offensive and defensive tactics applied in handball. | SYP266 | PİLATES PILATES | F | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Dersin içeriği, Salon kuralları, pilates salonu ve diğer olanakların standartları, kullanılan malzemenin standartları, pilates ile diğer branşların arasındaki fiziki farklılıklar, nefes çalışmaları, tüm vücut sağlığı ve birlikteliği, pilates hareket ilkeleri, ideal postür, pilates hareket tekniği konularını kapsamaktadır. | The content of the course includes the rules of the hall, the standards of the pilates hall and other facilities, the standards of the materials used, the physical differences between pilates and other branches, breathing exercises, whole body health and unity, pilates movement principles, ideal posture, pilates movement technique. | SYP286 | SPOR FOTOĞRAFÇILIĞI SPORT PHOTOGRAPHY | F | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Teknolojik gelişmeler ve en yeni ürünler fotoğrafın ve eğlence-tüketim branşının, sağlam temel taşlarını oluşturmaktadır. Geleneksel teknolojiden dijital teknolojiye geçiş sürecinde, dijital fotoğrafçılık belirleyici unsur olmaktadır ve bu belirleyicilik sürecinde yazılım ve donanımların sınırsız olanaklarıyla yaratıcılık ön plana çıkartılabilecektir. | Technological developments and the latest products constitute the solid cornerstones of photography and entertainment-consumption industry. In the transition from traditional technology to digital technology, digital photography becomes the determining factor, and in this decisive process, creativity will be brought to the fore with the unlimited possibilities of software and hardware. | SINIF: 3 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | RKR301 | REKREASYON İŞLETMECİLİĞİ MANAGEMENT IN RECREATION | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Rekreasyon hizmeti veren kuruluşlarda işletme ve işletmecilik kavramları, temel işletme fonksiyonları. | Concepts of business and management in recreation organizations | RKR305 | ÖZEL EĞİTİM VE REKREASYON ADAPTED RECREATION | Z | 2 | 2 | 3.0 | 6.0 | 4 | Engelliler için sporun anlamı ve öneminin tanımlanması. Engel sebepleri, türleri, ve sınıflandırılmaları Zihinsel engelliler ve sporun açıklanması. İşitme engelliler ve sporun açıklanması. Görme engelliler ve sporun açıklanması. Ortopedik engelliler ve sporun açıklanması. Engellilerde beden eğitimi ve sporla ilgili hukuki düzenlemeleri. Engelliler spor federasyonları. Engellilerde spor branşları. Sportif Sınıflandırma. Engelli sporcularda spor yaralanmaları. Engelli sporcularda fiziksel uygunluğun değerlendirilmesi | Defining the meaning and theme of sports for the disabled. Causes, types, and classification of obstacles Disclosure of mental disabilities and sports. Disclosure of hearing impairments and sports. Disclosure of visual impairments and sports. Orthopedic obstacles and sports. Legal arrangements for physical education and sports in disabilities. The obstacles are sports federations. Sports branches in disabilities. Sportive Classification. Sports injuries to disabled athletes. Assessment of physical fitness to disabled athletes | RKR307 | DRAMA II DRAMA II | Z | 2 | 2 | 3.0 | 5.0 | 4 | Eğitici drama hakkında genel bilgiler, eğitici dramanın temel ögeleri, eğitici dramanın aşamaları, eğitici dramada özel teknikler, eğitici dramanın ilkokuldaki önemi ve yararları, eğitici dramadaki önemli unsurlar, çeşitli eğitici drama örnekleri, yeni drama örneklerinin geliştirilmesi, grup eğitici drama sunumları. | The definition and meaning of educational drama, differences and purposes of similar terms, the historical development of drama for children, the structure of educational drama and its application steps, the classification of educational drama according to age groups and application fields, educational drama environment and teacher quality, special technics in educational drama, evaluation of educational drama, educational drama samples and developing new samples. | RKR395 | ORYANTİRİNG ORIANTEERING | Z | 2 | 2 | 3.0 | 6.0 | 4 | Oryantiring branşının tarihsel gelişimi, türleri, kuralları, kullanılan semboller, hedef bilgi kartı, temel oryantiring teknikleri, salon çalışmaları ve arazi uygulamaları konularını içerir. | It covers the historical development, types, rules, symbols used, target information card, basic orienteering techniques, indoor exercises, and field applications of the orienteering discipline. | RKR3011 | FITNESS FITNESS | S | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Yeterli ve dengeli beslenmenin sağlık ve performans üzerine etkileriyle fiziksel aktivitenin beslenmeyle ilişkisini kapsamaktadır. | It covers the effects of adequate and balanced nutrition on health and performance and the relationship between physical activity and nutrition. | RKR3029 | TREKKING TREKKING | S | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Uzun mesafe doğa yürüyüşleri esnasında bilinmesi gereken yürüyüş teknikleri, yön bulma becerisi, kampçılık, ekipman bilgisi ve hayatta kalma becerilerine yönelik teorik bilgiler ve uygulama esasları. | Theoretical information and application principles for hiking techniques, navigation skills, camping, equipment knowledge and survival skills that should be known during long-distance trekking. | RKR397 | TENİS TENNIS | S | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | tenis oyun kuralları ve kavramlarını öğrenmek ve öğretmek | learn and teach tennis game rules and concepts | DOT227 | E-SPOR EKONOMİSİ ESPORTS ECONOMICS | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | E-Spor Ekonomisi dersinde, temel oyun teknolojileri bağlamındaki üretici ve tüketici tarafları ile, bu tarafların arasında yer alan dağıtıcı, yayıncı ve platform sistemleri gibi unsurların aktarılması planlanmaktadır. Bu kapsam dahilinde, ilgili ekosistemin sahip olduğu kendine has modellerden bahsedilecek olup; fiziki perakende, sanal perakende, sayısal ortamın diğer üretim faktörleri gibi başlıklar altında malî prensiplerin detaylandırılması sağlanacaktır. | | HAT201 | KİŞİLERARASI İLETİŞİM INTERPERSONAL COMMUNICATION | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | | | OSF301 | BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA GÜNCEL PROGRAM GELİŞTİRME YAKLAŞIMLARI CURRENT PROGRAM DEVELOPMENT APPROACHES IN PHYSICAL EDUCATION AND SPORTS | F | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Tanışma, ders içeriği hakkında bilgi verme Yeni beden eğitim öğretimi programlarında kullanılan yaklaşımlar ve reform süreci Öğretime uyumlu program geliştirme Beden Eğitimi ve Spordaki Öğretim Yaklaşımları (ilkeler, yöntemler ve modellere genel bakış) Öğretim modelleri(Spor Eğitimi Modeli) Öğretim modelleri (Taktiksel Oyun Yaklaşımı) Öğretim modelleri (Bireysel ve Sosyal Sorumluluk Modeli) Öğretim modelleri (Sağlık ve İyi Olma Modeli) Makale tartışması İlkokul (1-4. sınıflar) Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersi öğretim programı konusunda yapılan çalışmaların sunumu Ortaokul (5-8. sınıflar) Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim programı konusunda yapılan çalışmaların sunumu Grup tartışması ve ders değerlendirmesi | Course Content Introduction, giving information about the course content Approaches used in new physical education teaching programs and reform process Developing a program compatible with teaching Teaching Approaches in Physical Education and Sports (overview of principles, methods and models) Teaching models (Sports Education Model) Teaching models (Tactical Game Approach) Teaching models (Individual and Social Responsibility Model) Teaching models (Health and Well-Being Model) Article discussion Primary School (1-4. grades) Presentation of the work done on the Game and Physical Activities Course curriculum Presentation of the work done on the Secondary School (5-8th grades) Physical Education and Sports Course Curriculum Group discussion and course evaluation. | SINIF: 3 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | RKR304 | MASAJ MASSAGE | Z | 2 | 2 | 3.0 | 5.0 | 4 | Öncesi ve sonrasıyla masajın sporda kullanılması; Mekanik masaj yöntemleri; Masaj uygulamaları: Alt sırt masajı, Üst sırt masajı, Boyun masajı, El masajı, Önkol masajı, Kol masajı, Ayak masajı, Bacak masajı, Uyluk masajı, Yüz masajı, Karın masajı. Örnek çalışmaların yapılması.Ferdi olarak kompozisyon hazırlanması, Değişik bağlantı hareketlerinin gösterilmesi ve örnek konularda doğaçlama çalışması, Grup halinde örnek çalışmalar.Tüm tekniklerin gözden geçirilmesi, Müzik ve koreografi çalışması. | Before and after the use of massage in sports; Mechanical massage methods; Massage applications: Lower back massage, Upper back massage, Neck massage, Hand massage, Forearm massage, Arm massage, Foot massage, Leg massage, Thigh massage, Facial massage, Abdominal massage. Conducting case studies.Performing composition individually, Demonstration of different connection movements and improvisation on sample subjects, Sample studies in groups. Review of all techniques, Music and choreography study. | RKR306 | REKREASYONDA PAZARLAMA VE SPONSORLUK MARKETING AND SPONSORSHIP IN RECREATION | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Sponsorluk ve spor organizasyonları arasındaki ilişkiyi tanımlayabilmek, spor alanında yapılan sponsorluk uygulamalarını analiz edebilme, sponsorluk uygulamalarının verimliliğini değerlendirebilme, organizasyonların sponsor arama çalışmalarını yönetebilmek, sponsorluk uygulamalarının verimliliğini değerlendirebilmektir. | To learn the concepts of sponsorship and marketing, to provide information about the sponsorship and marketing activities in the organizations they work in the sports industry. | RKR308 | REKREASYON ÇEŞİTLERİ VE UYGULAMALARI TYPES OF RECREATION AND PRACTICES | Z | 2 | 2 | 3.0 | 6.0 | 4 | Zaman ve serbest zamanı değerlendirme kavramı, serbest zamanının değerlendirme fonksiyonları ve etkileyen faktörler, rekreasyonun tanımı, felsefi, sosyolojik, perspektifi, rekreasyonun özellikleri, sınıflandırılması, etkinlik alanları, rekreasyonda sınırlılıklar, ve alternatif etkinlikler alanları, rekreasyonda sınırlılıklar ve alternatif etkinlikler, rekreasyona duyulan ihtiyaç nedenleri, rekreasyonda planlama ve programların organizasyonu, rekreasyon etkinliklerinde liderlik, rekreasyon ve turizm ilişkisi, turizm ve rekreasyon faaliyetlerine olan talebin artış nedenleri, animasyon kavramı, çeşitleri, özellikleri, fonksiyonları ve ilkeleri, animasyon yönetimi ve animasyon uygulamaları ve tüm bunların programlanıp yürütülmesinin sağlanmasındaki liderlik anlayışlarının tartışılması. | The concept of time and leisure time evaluation, the functions of leisure time evaluation and affecting factors, definition of recreation, philosophical, sociological, perspective, characteristics of recreation, classification, activity areas, limitations in recreation, and areas of alternative activities, limitations in recreation and alternative activities, reasons for recreation , organization of planning and programs in recreation, leadership in recreation activities, relationship between recreation and tourism, reasons for the increase in demand for tourism and recreation activities, animation concept, types, features, functions and principles, animation management and animation applications and discussion of leadership concepts . | RKR310 | SU SPORLARI KAMPI WATER SPORTS CAMP | Z | 2 | 2 | 3.0 | 5.0 | 4 | Akarsu sporlarının tanımı, gelişimi ve temel teknikleri, Yelken sporunun tanımı, gelişimi ve temel teknikleri, rüzgar sörfü sporunun tanımı, gelişimi ve temel teknikleri, kürek sporunun tanımı, gelişimi ve temel teknikleri, kano ve sualtı sporlarının tanımı, gelişimi ve temel teknikleri | Definition, development and basic techniques of river sports, definition, development and basic techniques of sailing, definition, development and basic techniques of windsurfing, definition, development and basic techniques of rowing sports, definition, development and basic techniques of canoeing and underwater sports. | RKR360 | REKREASYONDA STRATEJİK PLANLAMA STRATEGIC PLANNING IN RECREATION | Z | 2 | 2 | 3.0 | 6.0 | 4 | Stratejik planlama ve yönetim süreci kapsamında işletmelerde stratejik yönlendirme, iç ve dış çevre analizleri ve strateji türleri | Strategic orientation, internal and external environmental analyzes and types of strategies in enterprises within the scope of strategic planning and management process | DRO201 | KONUŞMA TEKNİKLERİ SPEAKING TECHNIQUES | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | | | EEE374 | SİBER GÜVENLİK CYBER SECURITY | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | | | EFU417 | AKRAN REHBERLİĞİ PEER GUIDANCE | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | | EFU491 | RİTİM DANS VE ORFF EĞİTİMİ RHYTHM DANCE AND ORFF TRAINING | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Ritim ve dans kavramlarının bireylere yönelik etkinlikler ve oyunlarla birleştirilmesi amacıyla teknik dans, ritim, beden perküsyonu, kareografi kavramlarının öğretilmesi. Beden perküsyonu çalışılması ve kullanılarak yaratıcı dans çalışmaları yapılması. Öğretim sürecine dahil edilen Orff yöntemi ile yaratıcı ritim doğaçlamaları yapılması. | Activities for the demonstration of rhythm and dance and to show the understanding of technical dance, rhythm, body pergeography of an art. Working and thinking in the body period, planning studies. Making creative improvisations with the Orff method that can be applied in teaching. | EFU493 | BİLGİSAYAR OYUNU İLE EĞİTİM EDUCATION WITH COMPUTER GAMES | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Bilgisayar oyunlarına ilişkin kavramlar, bilgisayar oyunları ve eğitim, örnek bilgisayar oyunlarının incelenmesi, bilgisayar oyunlarının değerlendirilmesi, bilgisayar oyunları geliştirmeye giriş. | Concepts of computer games, computer games and education, examination of sample computer games, evaluation of computer games, introduction to developing computer games. | EFU494 | ÇOKLU ORTAM TASARİMİ VE ÜRETİMİ MULTIMEDIA DESIGN AND PRODUCTION | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | | EFU495 | ÖĞRETİM TASARİMİ INSTRUCTIONAL DESIGN | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | | EFU496 | ÖĞRETİMDE TEKNOLOJİK UYGULAMALAR APPLICATIONS IN INSTRUCTIONAL TECHNOLOGY | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Öğretim teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi, eğitim yazılımlarının incelenmesi. | Concepts related to instructional technologies, instructional technology system, communication and education, instructional tools, instructional tool selection and prepration procedures, computer supported instructional material preparation, material presentation and material presentation in group. | GRA202 | MODERNLEŞME VE SANAT MODERNISATION AND THE ARTS | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | | | GRA203 | HERKES İÇİN TASARIM DESIGN FOR EVERYBODY | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | | | GZC201 | FOTOĞRAFA GİRİŞ INTRODUCTION TO PHOTOGRAPHY | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | | | HUK3017 | İNSAN HAKLARI (AİHM VE İÇTİHATLARI) HUMAN RIGHTS (ECHR AND CASE LAW) | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | | HUK492 | TÜKETİCİ HUKUKU CONSUMER LAW | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | | ISL330 | KARİYER PLANLAMA KARİYER PLANLAMA | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | | MFY419 | FİNANSAL OKURYAZARLIK FİNANCİAL LİTERACY | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Ders içeriği temel teorik bilgileri ve bu bilgilerin uygulamada karşılığı olan konular ve finansal işlemler dikkate alınarak oluşturulmuştur. Bu amaçla finansal ve bankacılık işlemleri üzerinden örnekler kapsama dahil edilmiştir. | | MTF405 | AVRUPA SARAY BAHÇELERİ EUROPEAN PALACE GARDENZ | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | | PSI357 | TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI TECHNOLOGY ADDICTION | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Teknoloji bağımlılığındaki risk faktörleri, bağımlılığın tanısı ve ilgili kavramlar, bağımlılığın karakteristik özellikleri, teknolojinin olumsuz etkileri, dijital bağımlılığının tanımı, zararları, kriterleri ve nedenleri. | | SOS449 | SOSYOLOJİ SOCIOLOGY | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | Sosyolojinin temel kavramları, konusu, alanı, yöntemi. | | SOS457 | BARIŞ ÇALIŞMALARINDA ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR CONTEMPOARY APPROACHES IN PEACE STUDIES | G | 2 | 0 | 2.0 | 3.0 | 2 | | | THP203 | DİJİTAL HABERCİLİK DIGITAL COMMUNICATION | G | 3 | 0 | 3.0 | 3.0 | 3 | Bu derste öğrencilere yeni medya kavramının ne olduğu, web gazeteciliği, sosyal medya gazeteciliği, veri gazeteciliği ve yurttaş gazeteciliği kavramlarının medyada kendini nasıl ifade ettiği bilgisi verilecektir. | The news which is made from Facebook, Twitter, Instagram and mobile phones will be taugh | OSF302 | ANTRENÖRLÜK PSİKOLOJİSİ ANTRENÖRLÜK PSİKOLOJİSİ | F | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | Spor psikolojisi alanı, konuları; spor ve fiziksel etkinliklerde motivasyon, duygular; üstün performansın psikolojisi, sporda liderlik, egzersiz ve sporda benlik sunumu, sporda uzmanlığın gelişmesi, takım sporlarında psikolojik süreçler, bilişsel beceriler ve spor etkinlikleri ile ilişkisi, sporda başarı, başarıyı etkileyen kişilik faktörleri, sporda müdahale ve performans arttırma, spor psikolojisinde ölçme ve araştırmalar | To learn the basics of sports psychology, to learn the research methods of sports psychology, to associate social psychology with sports, to gain knowledge about sports psychology and its function. | SINIF: 4 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | RKR403 | REKREASYON VE HALKLA İLİŞKİLER PUBLIC RELATIONS AND RECREATION | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Halkla ilişkilerin gelişim süreci, fonksiyonları, süreçleri, sponsorluk, lobicilik faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olur.Halkla ilişkilerde kullanılan kitle haberleşme araçları hakkında bilgi edinir. | Gains knowledge of public relations development process, functions, processes, sponsorship and lobbying activities. Gains information about mass communication tools used in public relations. | RKR405 | REKREASYON UYGULAMASI I FIELD STUDY IN RECTREATION - I | Z | 2 | 4 | 4.0 | 16.0 | 6 | Her hafta bir günlük plan hazırlama, hazırlanan planı uygulama değerlendirmeler doğrultusunda düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması, portfolyo hazırlama. | Preparing a daily plan for each week, making corrections and reapplying according to the evaluations of the prepared plan, preparing portfolio. | RKR433 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ SCIENTIFIC RESEARCH METHODS | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Bilim ve temel kavramlar (olgu, bilgi, mutlak, doğru, yanlış, evrensel bilgi v.b.), bilim tarihine ilişkin temel bilgiler, bilimsel araştırmanın yapısı, bilimsel yöntemler ve bu yöntemlere ilişkin farklı görüşler, problem, araştırma modeli, evren ve örneklem, verilerin toplanması ve veri toplama yöntemleri (nicel ve nitel veri toplama teknikleri), verilerin kaydedilmesi, analizi, yorumlanması ve raporlaştırılması. | Science and basic concepts (fact, knowledge, absolute, true, false, universal knowledge, etc.), basic information on the history of science, the structure of scientific research, scientific methods and different views on these methods, problem, research model, universe and sample, data collection and data collection methods (quantitative and qualitative data collection techniques), data recording, analysis, interpretation and reporting. | RKR435 | UZMANLIK EĞİTİMİ - BASKETBOL - I SPECIALISATION EDUCATION-BASKETBALL-I | S | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Antrenörün görev ve sorumlulukları. TBF Antrenörlük modeli. Antrenörlük modelleri ve antrenörlük felsefesi nedir? Antrenörlük Felsefesini Geliştirmek. Antrenman uygulaması. Basketbolda temel tekniklerin öğrenimi ve öğretim yöntemleri. Antrenman uygulaması. Basketbolda temel tekniklerin öğrenimi ve öğretim yöntemleri.Basketbolda antrenmanların ve maçların organizasyonunda yaş gruplarına göre dikkat edilecek noktalar. Basketbolda taktik ve strateji. Hücum ve savunma organizasyonları. Maç analizi. Antrenman uygulaması. | Duties and responsibilities of the coach. TBF Coaching model. What are coaching models and coaching philosophy? Developing Coaching Philosophy. Training app. Learning basic techniques and teaching methods in basketball. Training app. Learning and teaching methods of basic techniques in basketball. Points to be considered according to age groups in the organization of training and matches in basketball. Tactics and strategy in basketball. Offensive and defensive organizations. Match analysis. Training application. | RKR437 | UZMANLIK EĞİTİMİ-FUTBOL-I SPECIALISATION EDUCATION-FOOTBALL-I | S | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Futbol spor dalında, genel ve özel tekniklerin teorik ve uygulamalı olarak öğretimi ve pekiştirilmesi. | Definition, history, basic stance, passing, ball control, dribbling, deceptions, shooting, goalkeeping, individual and team defense, team offense, game systems and rules. | RKR441 | UZMANLIK EĞİTİMİ-VOLEYBOL-I SPECIALISATION EDUCATION-VOLLEYBALL-I | S | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Voleybol oyununun tanımı ve oyunun genel karakteristik özellikleri Voleybol Oyun Kuralları Parmak Pas'ın Kademeli Öğretimi Şeker Bayramı Voleybol Oyun Kuralları Parmak Pas'ın Kademeli Öğretimi Voleybol Oyun Kuralları Parmak Pas'ın Kademeli Öğretimi Voleybol'un Dünyadaki Tarihi Gelişimi. Manşet Pas'ın Kademeli Öğretimi. Voleybol'un Türkiye'deki Tarihi Gelişimi. Manşet Pas'ın Kademeli Öğretimi. Manşet Pas'ın Kademeli Öğretimi. Servisin Kademeli Öğretimi Smaçın Kademeli Öğretimi. Bloğun kademeli öğretimi. Oyun kurallarına uygun maç | Definition of volleyball game and general characteristics of the game Volleyball Game Rules Gradual Teaching of Finger Pas Candy Feast Volleyball Game Rules Gradual Teaching of Finger Pas Volleyball Game Rules Gradual Teaching of Finger Pas Historical Development of Volleyball in the World. Gradual Teaching of Manşet Pas. Historical development of volleyball in Turkey. Gradual Teaching of Manşet Pas. Gradual Teaching of Manşet Pas. Gradual Teaching of Service. Gradual teaching of the block. Match the game rules | RKR443 | UZMANLIK EĞİTİMİ-TENİS-I SPECIALISATION EDUCATION- TENNIS-I | S | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | tenis oyun kuralları ve kavramlarını öğrenmek ve öğretmek | learn and teach tennis game rules and concepts | RKR449 | UZMANLIK EĞİTİMİ-YÜZME-I SPECIALISATION EDUCATION-SWIMMING-I | S | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Dersin içeriği, Havuz kuralları, havuz ve diğer olanakların standartları, kullanılan malzemenin standartları, yüzme branşı ile diğer branşların arasındaki fiziki farklılıklar, nefes çalışmaları, suda mesafe alma, suda paralel durma, serbest stil tekniği, kurbağa stil tekniği konularını kapsamaktadır. | The content of the course includes the rules of the pool, the standards of the pool and other facilities, the standards of the materials used, the physical differences between swimming and other branches, breathing exercises, distance in the water, parallel standing in the water, free style technique, frog style technique. | RKR459 | UZMANLIK EĞİTİMİ-FİTNESS-I SPECIALISATION EDUCATION-FITNESS-I | S | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Yeterli ve dengeli beslenmenin sağlık ve performans üzerine etkileriyle fiziksel aktivitenin beslenmeyle ilişkisini kapsamaktadır. | It covers the effects of adequate and balanced nutrition on health and performance and the relationship between physical activity and nutrition. | OSF401 | PERFORMANS SPORLARINDA BESLENME İLKELERİ PERFORMANS SPORLARINDA BESLENME İLKELERİ | F | 3 | 0 | 3.0 | 4.0 | 3 | | | SINIF: 4 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | RKR402 | REKREASYON TESİSLERİ PLANLAMA VE İŞLETMECİLİĞİ PLANNING AND MANAGEMENT OF RECREATIONAL FACILITIES | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Rekreasyon tesislerinin günümüz şartlarına uygun olarak planlanması ve bu tesislerden tüm kitlelerin en iyi biçimde yararlandırılmasında işletmeciliğin nasıl olması gerektiği, tesislerin korunması ve tesis geliştirme konularını kapsar. | It covers the planning of recreation facilities in accordance with today's conditions and how management should be used in making the best use of all masses, protection of facilities and facility development. | RKR404 | YEREL YÖNETİMLERDE REKREASYON RECREATION IN MUNICIPALITIES | Z | 3 | 0 | 3.0 | 5.0 | 3 | Kent toplum bilimi ve rekreasyon, Kent toplum bilimi ve rekreasyon
Kamu ve Yerel yönetim rekreasyonun Türkiye’deki ve dünyadaki tarihsel gelişimi, Türkiye’de kentsel çevre politikalarında ve kalkınma planlarında rekreasyonun yeri, Türkiye’de kentsel çevre politikalarında ve kalkınma planlarında rekreasyonun yeri, Avrupa birliği çevre politikasında rekreatif anlayış ve Türkiye
Avrupa birliği çevre politikasında rekreatif anlayış ve Türkiye
Yerel ve kamu yönetiminde rekreasyonun sınıflandırılması: Okullarda, Yerel ve kamu yönetiminde rekreasyonun sınıflandırılması:Huzurevlerinde, Yerel ve kamu yönetiminde rekreasyonun sınıflandırılması: Kapalı ve açık alan tesislerde
Yerel ve kamu yönetiminde rekreasyonun sınıflandırılması:Kapalı ve açık alan tesislerde, Yerel ve kamu yönetiminde rekreasyonun sınıflandırılması: Üniversitelerde,Yerel ve kamu yönetiminde rekreasyonun sınıflandırılması: Belediyeler, Yerel ve kamu yönetiminde rekreasyonun sınıflandırılması: Belediyeler | Urban sociology and recreation, Urban sociology and recreation
Historical development of public and local government recreation in turkey and world, Turkey's place of recreation in urban environmental policies and development plans
Turkey's place of recreation in urban environmental policies and development plans
Recreational understanding of EU enviromental policy and Turkey, Recreational understanding of EU enviromental policy and turkey, Classification of local recreation and public administration; In schools, Classification of local recreation and public administration; Hospices
Classification of local recreation and public administration; In both indoor and outdoor facilities, Classification of local recreation and public administration;In both indoor and outdoor facilities, Classification of local recreation and public administration; In Universities
Classification of local recreation and public administration; In Municipalities
Classification of local recreation and public administration; In Municipalities | RKR406 | REKREASYON UYGULAMASI II FIELD STUDY IN RECTREATION - II | Z | 2 | 4 | 4.0 | 16.0 | 6 | Her hafta bir günlük plan hazırlama, hazırlanan planı uygulama değerlendirmeler doğrultusunda düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması, portfolyo hazırlama. | Preparing a daily plan for each week, making corrections and reapplying according to the evaluations of the prepared plan, preparing portfolio. | RKR434 | UZMANLIK EĞİTİMİ- BASKETBOL-II SPECIALIZATION EDUCATION - BASKETBALL - II | S | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Basketbolun teknik taktik aşamasında planlanması gereken öğelerin belirlenmesi, Basketbol temel eğitimi içerisinde top hakimiyeti, perdeleme ve katların sistematiği, Hücum düzenlerinin planlanması; adam adama hücum, alan savunmasına hücum ve baskılı savunmaya karşı hücum, Hücum düzenlerini planlarken temel antrenman drilleri ile çalışma şekilleri, Savunma düzenlerinin planlanması; adam adama savunma, alan savunması, baskılı savunma çeşitleri, Sezon öncesi yapılması gereken yıllık planlar, antrenman drilleri, hücum ve savunma düzenlerinin planlanması. | Determination of the elements that need to be planned in the technical tactical phase of basketball, Ball control, screening and the systematics of floors in basic basketball training, Planning of attack patterns; man-to-man attack, attack against zone defense and attack against pressured defense, Working methods with basic training drills while planning offensive formations, Planning of defensive formations; Man-to-man defense, zone defense, pressure defense types, annual plans to be made before the season, training drills, planning of attack and defense patterns. | RKR436 | UZMANLIK EĞİTİMİ-FUTBOL-II SPECIALIZATION EDUCATION - FOOTBALL - II | S | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Tanım, tarihçe, temel duruş, pas, top kontrolü, top sürme, aldatmalar, şut, kalecilik, bireysel ve takım savunması, takım hücumu, oyun sistemleri ve kurallar. | Definition, history, basic stance, passing, ball control, dribbling, deceptions, shooting, goalkeeping, individual and team defense, team offense, game systems and rules. | RKR440 | UZMANLIK EĞİTİMİ-VOLEYBOL-II SPECIALISATION EDUCATION-VOLLEYBALL-II | S | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Voleybol oyun kuralları –duraklama ve gecikmeler, libero oyuncusu, katılanların davranışları- ve maç sırasında yorumlama, temel teknikleri geliştirici driller (pas, manşet, servis, smaç, blok, planjön), plaj voleybolu ve oturarak voleybol oyun kuralları, voleybola yönelik bilimsel araştırmaları inceleme, voleybol oyun kuralları –hakemler ve sorumlulukları- ve maç sırasında yorumlama, voleybolda oyun sistemleri, ön- arka alan savunması, savunma sistemleri, savunma dublajı, hücum sistemleri (tekli ve çoklu, varyasyonlar), hücum dublajı, servis karşılama stratejileri, voleybol terimlerinin İngilizce karşılıkları, voleybolda antrenman bilimine giriş. | Definition of volleyball game and general characteristics of the game Volleyball Game Rules Gradual Teaching of Finger Pas Candy Feast Volleyball Game Rules Gradual Teaching of Finger Pas Volleyball Game Rules Gradual Teaching of Finger Pas Historical Development of Volleyball in the World. Gradual Teaching of Manşet Pas. Historical development of volleyball in Turkey. Gradual Teaching of Manşet Pas. Gradual Teaching of Manşet Pas. Gradual Teaching of Service. Gradual teaching of the block. Match the game rules | RKR442 | UZMANLIK EĞİTİMİ-TENİS-II SPECIALIZATION EDUCATION - TENNIS - II | S | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | tenis oyun kuralları ve kavramlarını öğrenmek ve öğretmek | learn and teach tennis game rules and concepts | RKR448 | UZMANLIK EĞİTİMİ-YÜZME-II SPECIALIZATION EDUCATION - SWIMMING - II | S | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Dersin içeriği, Havuz kuralları, havuz ve diğer olanakların standartları, kullanılan malzemenin standartları, yüzme branşı ile diğer branşların arasındaki fiziki farklılıklar, nefes çalışmaları, suda mesafe alma, suda paralel durma, serbest stil tekniği, kurbağa stil tekniği konularını kapsamaktadır. | The content of the course includes the rules of the pool, the standards of the pool and other facilities, the standards of the materials used, the physical differences between swimming and other branches, breathing exercises, distance in the water, parallel standing in the water, free style technique, frog style technique. | RKR458 | UZMANLIK EĞİTİMİ-FİTNESS-II SPECIALISATION EDUCATION-FITNESS-II | S | 2 | 2 | 3.0 | 4.0 | 4 | Yeterli ve dengeli beslenmenin sağlık ve performans üzerine etkileriyle fiziksel aktivitenin beslenmeyle ilişkisini kapsamaktadır. | It covers the effects of adequate and balanced nutrition on health and performance and the relationship between physical activity and nutrition. | |