PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 |
1 |
Bilgisayar alanındaki temel kavramları tam anlamıyla kavrar. | 5 | 4 | 1 | 0 | 0 | 5 | 1 | 5 | 3 | 24 | 53.33 |
2 |
Bilgisayarın çalışma yöntemini açıklar. | 3 | 5 | 1 | 0 | 4 | 2 | 5 | 4 | 3 | 27 | 60.00 |
3 |
Bilgisayar alanında temel düzeydeki güncel, kuramsal bilgileri belirtir. | 5 | 2 | 4 | 0 | 0 | 2 | 3 | 5 | 0 | 21 | 46.67 |
4 |
Sektörde ihtiyaç duyulan düzeyde programlama, tasarım veya donanım bilgisine sahip olur. | 5 | 2 | 5 | 0 | 0 | 5 | 1 | 4 | 3 | 25 | 55.56 |
5 |
Programların çalışma prensibini açıklar. | 4 | 5 | 4 | 1 | 0 | 1 | 4 | 3 | 5 | 27 | 60.00 |
6 |
Bir durum karşısında kullanılacak en uygun programı geliştirmenin yollarını ifade eder. | 3 | 4 | 5 | 1 | 0 | 0 | 4 | 1 | 5 | 23 | 51.11 |
7 |
Bilgisayar teknolojilerinin doğası ve tarihsel gelişimini anlatır. | 3 | 5 | 4 | 1 | 0 | 5 | 1 | 4 | 0 | 23 | 51.11 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 |
1 |
Yazılım (PC, ağ ortamı ve internet) planlama ve tasarımında görev alır. | 5 | 4 | 3 | 0 | 0 | 2 | 4 | 2 | 5 | 25 | 55.56 |
2 |
Yazılım, kurulum ve test işlemlerini yapar. | 2 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 5 | 4 | 2 | 28 | 62.22 |
3 |
Mesleki alanda matematik becerilerini kullanır. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 5 | 11.11 |
4 |
Mesleki alanda algoritmik düşünerek ortaya çıkacak olan problemlere karşı çözüm bulur. | 4 | 3 | 4 | 2 | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 30 | 66.67 |
5 |
Ofis, grafik tasarım, web tasarım, veri tabanı vb. uygulamalı programları kullanır. | 3 | 4 | 3 | 2 | 1 | 2 | 4 | 2 | 3 | 24 | 53.33 |
6 |
Uygulamalı programların geliştirme modüllerini kullanarak örnekler sunar. | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 3 | 5 | 2 | 4 | 28 | 62.22 |
7 |
Donanım keşif ve kurulması işlemlerini yapar. | 3 | 5 | 3 | 2 | 1 | 3 | 4 | 4 | 3 | 28 | 62.22 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 |
1 |
Yaygın karşılaşılan yazılım ve donanım arızalarını tespit etme konusunda sorumluluk alır. | 4 | 3 | 5 | 0 | 0 | 1 | 3 | 3 | 4 | 23 | 51.11 |
2 |
Bilgisayar teknolojilerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | 3 | 4 | 2 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 11 | 24.44 |
3 |
Program problemlerine karşı yazılım geliştirme, yaratma ve tasarlama yetkinliği kazanır. | 4 | 5 | 3 | 0 | 0 | 2 | 4 | 1 | 4 | 23 | 51.11 |
4 |
Veri güvenliği ve saklanması ile ilgili tedbirleri alarak uygun çözümler bulur. | 2 | 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 2 | 1 | 3 | 15 | 33.33 |
5 |
Farklı alanlardaki problemlerin bilgisayar tabanlı modellerini oluşturmada yetkinlik kazanır. | 4 | 3 | 2 | 0 | 0 | 3 | 4 | 0 | 0 | 16 | 35.56 |
6 |
Sorunları tanımlama, analiz etme, kanıtlama ve araştırmalara dayalı çözüm geliştirme yetkinliği kazanır. | 4 | 3 | 5 | 0 | 0 | 4 | 5 | 1 | 5 | 27 | 60.00 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | T | % |
1 |
Öğrendiklerini pratik becerilere dönüştürür. | 3 | 4 | 5 | 0 | 0 | 5 | 4 | 3 | 5 | 29 | 64.44 |
2 |
Eğitim sürecinde öğrendiği temel bilgiler sayesinde var olan yenilikleri öğrenme ve bunları geliştirme yetkinliği kazanır. | 5 | 4 | 4 | 0 | 0 | 4 | 4 | 3 | 5 | 29 | 64.44 |
3 |
Birey olarak kendini tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | 4 | 4 | 5 | 0 | 0 | 5 | 4 | 3 | 4 | 29 | 64.44 |
4 |
Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 4 | 3 | 4 | 0 | 0 | 3 | 4 | 3 | 5 | 26 | 57.78 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | T | % |
1 |
Alanda çalışmalar yaparken elde ettiği verileri toplamada ,analiz etmede ve yorumlayıp paylaşmada toplumsal etik değerlere uygun davranış sergiler. | 4 | 3 | 4 | 0 | 0 | 3 | 4 | 3 | 4 | 25 | 55.56 |
2 |
Alanda çalışmalar yaparken elde ettiği verileri toplamada Alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişimi gerçekleştirebilecek düzeyde yabancı dil becerisi geliştirir | 1 | 2 | 1 | 0 | 0 | 2 | 1 | 1 | 1 | 9 | 20.00 |
3 |
Kişisel ve kurumsal iletişim ve etkileşim sağlar. | 4 | 3 | 4 | 2 | 0 | 3 | 3 | 2 | 3 | 24 | 53.33 |
4 |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | 4 | 3 | 4 | 0 | 0 | 5 | 2 | 3 | 2 | 23 | 51.11 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | T | % |
1 |
Web tasarımı ve programlaması konularındaki bilgileri sayesinde yeni web siteleri tasarlama yetkinliği kazanır. | 3 | 3 | 4 | 0 | 0 | 3 | 4 | 0 | 4 | 21 | 46.67 |
2 |
Teknolojiyi farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | 3 | 3 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 11 | 24.44 |
3 |
Programcılık bilgisi sayesinde yeni programlar geliştirme ve üretilen projelerde uygulama yetkinliği kazanır. | 4 | 3 | 5 | 2 | 0 | 3 | 4 | 2 | 5 | 28 | 62.22 |
4 |
Teknik konulardaki yetkinliği sayesinde bilgisayarların donanımsal ayarlamalarını yapar. | 3 | 4 | 5 | 2 | 0 | 3 | 4 | 3 | 4 | 28 | 62.22 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 32 | 31 | 31 | 31 | 12 | 7 | 29 | 29 | 27 | 26 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 111 | 109 | 115 | 19 | 13 | 94 | 101 | 75 | 98 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |