PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 1 | 2 |
1 |
Beden Eğitimi ve Spor eğitimi ile ilgili temel kavramları tanımlar. | 0 | 5 | 0 | 5 | 10 | 50.00 |
2 |
Türk Milli Eğitimin Temel Kanunlarını açıklar, amaç ve ilkelerini Ortaokul ve lise kademe düzeyinde karşılaştırır. | 0 | 5 | 0 | 5 | 10 | 50.00 |
3 |
Beden Eğitimi ve Spor eğitimi alan derslerindeki temel kavramlar ile uygulama arasındaki ilişkiyi açıklar. | 5 | 0 | 0 | 5 | 10 | 50.00 |
4 |
Beden Eğitimi ve Spor eğitimi alanındaki uygulamaları etkileyecek kültürel, sosyal ve psikolojik unsurları ayırt eder. | 0 | 5 | 5 | 0 | 10 | 50.00 |
5 |
Beden Eğitimi ve Spor eğitimi alanındaki tüm uygulamalarda Türk Milli Eğitim amaç ve ilkelerini temel alır. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
6 |
Beden Eğitimi ve Spor eğitimi alanındaki temel kavram ve ilkelerini çok yönlü değerlendirir. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
7 |
Eğitim-öğretim sürecinde Beden Eğitimi ve Spor eğitimi dersi alan öğrencilerinin hazır bulununuşluluğuna uygun öğretim stratejisi geliştirir. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
8 |
Eğitim ve gelişim psikolojisi yaklaşımlara, orta okul ve lise düzeyini dikkate alarak örnekler verir. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 1 | 2 |
1 |
Öğretme-öğrenme sürecini, ortaokul ve lise kademe ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. | 5 | 0 | 0 | 5 | 10 | 50.00 |
2 |
Temel süreç becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlikler tasarlar | 5 | 5 | 0 | 5 | 15 | 75.00 |
3 |
Beden Eğitimi ve Spor eğitimi alanındaki gelişmeleri çok yönlü değerlendirir. | 0 | 5 | 5 | 0 | 10 | 50.00 |
4 |
Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre planlar. | 5 | 5 | 0 | 5 | 15 | 75.00 |
5 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişim düzeylerini değerlendirir. | 0 | 5 | 0 | 5 | 10 | 50.00 |
6 |
Öğrencilerin, ortaokul ve lise düzeyinde hazır bulunuşluluklarını dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için eğitim ortamlarını düzenler. | 5 | 0 | 5 | 0 | 10 | 50.00 |
7 |
Öğrencilerin ortaokul ve lise düzeydeki hazır bulunuşluluklarını dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için araç-gereç ve materyal geliştirir. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
8 |
Ortaokul ve lise düzeyindeki çocukların beden, zihin ve duygu gelişimlerini sağlıklı biçimde oluşması ve iyi alışkanlıklar kazanmaları konusunda duyarlığını geliştirir. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.00 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 1 | 2 |
1 |
Beden Eğitimi ve Spor eğitimi alanıyla ile ilgili karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip çalışmalarından sorumluluk alır. | 5 | 0 | 0 | 5 | 10 | 50.00 |
2 |
Sınıf içi ve dışı uygulamalarda okul-aile işbirliğinin destek ve katılımını sağlamak için plan yapar. | 0 | 5 | 5 | 0 | 10 | 50.00 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 1 | 2 | T | % |
1 |
Öğrencilerin sosyal, sanatsal, kültürel ve sportif etkinlikler geliştirmek için gezi ve inceleme etkinliklere katılma sorumluluğunu kabul eder. | 5 | 5 | 0 | 5 | 15 | 75.00 |
2 |
Dış görünüşünden, davranışına kadar topluma ve öğrencilerine model olma rolünü takdir eder. | 5 | 5 | 0 | 5 | 15 | 75.00 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 1 | 2 | T | % |
1 |
Öğrenciler, aileler ve çalışma arkadaşları ile olumlu iletişim kurar. | 5 | 0 | 0 | 5 | 10 | 50.00 |
2 |
Sınıf içi ve dışı uygulamalarda okul-aile işbirliğinin destek ve katılımını sağlamak için plan yapar. | 5 | 0 | 0 | 5 | 10 | 50.00 |
3 |
Öğrencilerin sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler geliştirmek için gezi ve inceleme etkinliklere katılma sorumluluğunu kabul eder. | 5 | 0 | 5 | 0 | 10 | 50.00 |
4 |
Dış görünüşünden, davranışına kadar topluma ve öğrencilerine model olma rolünü takdir eder. | 0 | 5 | 5 | 0 | 10 | 50.00 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 1 | 2 | T | % |
1 |
Türkçeyi ortaokul ve lise öğrenci düzeyine uygun olarak doğru ve güzel kullanır. | 5 | 0 | 5 | 0 | 10 | 50.00 |
2 |
Ortaokul ve lise kademe düzeyine uygun olarak; görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | 5 | 0 | 0 | 5 | 10 | 50.00 |
3 |
Ortaokul ve lise kademe düzeyindeki öğrenci özelliklerini dikkate alarak demokratik bir sınıf ortamı geliştirir. | 5 | 0 | 0 | 5 | 10 | 50.00 |
4 |
Ortaokul ve lise kademe öğrencisinin gelişim dönemlerine uygun olarak, öğrenci gelişmini değerlendirir. | 5 | 0 | 5 | 0 | 10 | 50.00 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 28 | 20 | 13 | 10 | 18 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 100 | 65 | 50 | 90 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |