PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 |
Bireyleri, işitme kaybı ve denge bozukluğu konusunda yönlendirebilecek danışmanlık bilgisine sahiptir. | 0 | 0 |
2 |
Bireylerin işitme kaybını ve denge bozukluğunu teşhis etme yeterliliğine sahiptir. | 0 | 0 |
3 |
Bireylerin işitme kaybını işitmeye yardımcı cihaz ve implantlar ile tedavi etme yeterliliğine sahiptir. | 0 | 0 |
4 |
İhtiyaca ve sorunlara yönelik işitmeye yardımcı yeni cihaz ve implantlar geliştirebilme bilgisine sahiptir. | 0 | 0 |
5 |
Multidisipliner Çalışmaya uygun programlama. | 0 | 0 |
6 |
Hastayı bilgilendirme ve yönlendirme. | 0 | 0 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 |
Bireylerin işitme kaybını ve denge bozukluğunu teşhis edebilmek. | 0 | 0 |
2 |
Bireylerin işitme kaybını işitmeye yardımcı cihaz ve implantlar ile tedavi edebilmek. | 0 | 0 |
3 |
İhtiyaca ve sorunlara yönelik işitmeye yardımcı yeni cihaz ve implantlar geliştirebilmek. | 0 | 0 |
4 |
Bireyleri, işitme kaybı ve denge bozukluğu konularında yönlendirebilmeyi hedefleyen danışmanlık yapmak. | 0 | 0 |
5 |
Pratik olma | 0 | 0 |
6 |
Hastayı irrite etmekten kaçınma | 0 | 0 |
7 |
Hijyenik olma. | 0 | 0 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 |
Bireylerin işitme problemlerine ek olarak genel sağlık durumunu dikkate alarak tedavi planlamasını yapmak ve takip etmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 0 | 0 |
2 |
İşitme kaybının tedavisi sırasında karşılaşılabilecek problemlere karşı gereken önlemleri alır. | 0 | 0 |
3 |
İşitme kaybının tedavisinin gerektirdiği tüm teknolojik araçların kullanılmasında sorumluluk alır. | 0 | 0 |
Öğrenme Yetkinliği |
T | % |
1 |
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. | 0 | 0 |
2 |
Odyoloji ve odyoloji bağlantılı disiplinlerdeki gelişmeleri izleyerek kuramsal, uygulamalı ve sosyal alanda kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | 0 | 0 |
3 |
Simülasyon programları kullanarak amplifikasyon uygulamalarını öğrenmek | 0 | 0 |
4 |
Yaşam boyu öğrenme felsefesi temelinde alanı ve alanı dışındaki konuları öğrenme isteği gelişir | 0 | 0 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
T | % |
1 |
Sosyal sorumluluk projelerinde yer alarak ve düzenleyerek toplumu işitme kayıpları ve kulağa bağlı denge bozuklukları konusunda evlere ziyaret ve seminerler ile bilgilendirmek | 0 | 0 |
2 |
Sosyal sorumluluk projelerinde işitme tarama testleri yaparak işitme kaybı risk faktörlerini saptamak ve gerekli önlemleri almak. | 0 | 0 |
3 |
Odyoloji alanı ve bu alana yakın disiplinlerde kongre, konferans, sempozyum, eğitim kurslarında yaptığı çalışmalar, uygulamalar ve sosyal deneyimler üzerine bilgilerini paylaşmak. | 0 | 0 |
Alana Özgü Yetkinlik |
T | % |
1 |
Bireye işitme kaybı ya da denge bozukluğu tanısını koymak ve hastaya tedavi- rehabilitasyon konusunda danışmanlık yapmak. | 0 | 0 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 24 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |