PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Kamu yönetimi kuram ve uygulamalarını kavrar. | 0 | 3 | 4 | 3 | 0 | 5 | 15 | 50.00 |
2 |
Temel hukuk bilgisini kamu yönetimi alanında kullanır. | 2 | 4 | 5 | 0 | 3 | 3 | 17 | 56.67 |
3 |
Türkiye'nin kamu idari örgüt yapısını kavrar. | 0 | 4 | 3 | 4 | 0 | 3 | 14 | 46.67 |
4 |
Geleneksel kamu yönetimi anlayışı ile yeni kamu yönetimi trendlerini analiz edebilir. | 4 | 0 | 5 | 1 | 0 | 5 | 15 | 50.00 |
5 |
Dünyadaki farklı kamu yönetimi uygulamaları ile Türkiye'nin kamu yönetimi sistemi arasında karşılaştırma yapabilir. | 5 | 4 | 0 | 5 | 4 | 0 | 18 | 60.00 |
6 |
Kamu yönetimi disiplinini, yönetim bilimleri, siyaset bilimi, işletme ve hukuk gibi farklı disiplinlerle değerlendirebilir. | 4 | 0 | 5 | 2 | 0 | 4 | 15 | 50.00 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Türk idari örgüt yapısını analiz eder. | 3 | 0 | 3 | 5 | 0 | 3 | 14 | 46.67 |
2 |
Türk kamu yönetimi uygulamalarını evrensel kamu yönetimi kuramlarıyla ilişkili olarak yorumlayabilir. | 2 | 0 | 4 | 5 | 0 | 4 | 15 | 50.00 |
3 |
Türk idari örgüt yapısını, idari ve yönetsel geleneğini, dünyadaki farklı örneklerle karşılaştırmalı olarak yorumlayabilir. | 0 | 4 | 5 | 0 | 5 | 4 | 18 | 60.00 |
4 |
Kamu yönetimi alanında ve uygulamalardaki eksiklikleri saptayıp stratejik çözüm önerileri geliştirebilir. | 2 | 4 | 0 | 3 | 5 | 0 | 14 | 46.67 |
5 |
Kamu yönetimi alanında rapor hazırlayıp bilgilerini aktarabilir. | 0 | 5 | 2 | 4 | 0 | 4 | 15 | 50.00 |
6 |
Kamu yönetimi alanında planlı, programlı ve eleştirel analizler, gözlemler ve çalışmalar yapabilir. | 3 | 0 | 1 | 5 | 0 | 2 | 11 | 36.67 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Alanıyla ilgili konulara çevre, insan hakları gibi konularda etik duyarlılıklarla tepki verebilir. | 0 | 3 | 5 | 0 | 5 | 2 | 15 | 50.00 |
2 |
Kamu yönetimi alanındaki sorunların çözümünde inisiyatif alabilir. | 2 | 0 | 5 | 4 | 0 | 0 | 11 | 36.67 |
3 |
Liderlik vasfı ve potansiyelini kullanır. | 0 | 2 | 5 | 4 | 0 | 2 | 13 | 43.33 |
4 |
Olay ve olgular arasında neden-sonuç ilişkisi kurar. | 3 | 0 | 2 | 4 | 0 | 4 | 13 | 43.33 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | T | % |
1 |
Alanla ilgili güncel kuramsal yaklaşımları takip eder. | 5 | 0 | 0 | 5 | 0 | 4 | 14 | 46.67 |
2 |
Alanla ilgili güncel kaynaklara ulaşır. | 3 | 0 | 5 | 0 | 3 | 4 | 15 | 50.00 |
3 |
Alanla ilgili bilgisini yaşam boyu öğrenme ile destekler. | 2 | 0 | 2 | 5 | 0 | 4 | 13 | 43.33 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | T | % |
1 |
Anadilinde ve en az bir yabancı dilde yetkin bir şekilde iletişim kurar. | 2 | 0 | 4 | 4 | 0 | 4 | 14 | 46.67 |
2 |
Takım çalışması ve iş bölümü yapar. | 3 | 0 | 0 | 5 | 0 | 5 | 13 | 43.33 |
3 |
Bilimsel ve sosyal etik değerleri uygular. | 0 | 2 | 5 | 3 | 4 | 0 | 14 | 46.67 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | T | % |
1 |
Bilimsel araştırma yöntemlerini etkin bir şekilde ve etik kurallara uygun olarak uygular. | 4 | 0 | 2 | 4 | 0 | 5 | 15 | 50.00 |
2 |
Araştırma yöntemlerine ilişkin bilgilerini paket programları dahilinde uygular. | 0 | 5 | 0 | 2 | 0 | 0 | 7 | 23.33 |
3 |
Ulusal ve uluslararası yönetsel ve idari sorunları çözümler. | 2 | 0 | 4 | 0 | 5 | 3 | 14 | 46.67 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 25 | 17 | 11 | 20 | 20 | 8 | 20 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 51 | 40 | 76 | 77 | 34 | 74 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |