İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY |
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ-ORTODONTİ (YL)(Tezli) |
SINIF: 1 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
ORT519 | MALOKLÜZYONUN ETYOLOJİSİNDE ROL OYNAYAN FAKTÖRLER FACTORS IN THE ETIOLOGY OF MALOCCLUSION | Z | 1 | 4 | 3.0 | 6.0 | 5 | | |
SAG501 | BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR SCIENTIFIC RESEARCHES | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Bilim, bilimsel araştırma, bilimsel araştırma sınıflaması, bilimsel makale okuma, değerlendirme, araştırma planlama, konu seçimi ve amaç, literatür taraması, materyal metod seçimi, veri toplama, ölçüm, , veri analizi, bulguların değerlendirilmesi, bulguların yorumlanması, önerme, makale yazımı ve yayınlanması | |
SINIF: 1 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
ORT501 | DUDAK DAMAK YARIKLIĞI OLGULARDA TEDAVİ YAKLAŞIMLARI DISTRACTION OSTEOGENESIS | Z | 2 | 2 | 3.0 | 7.0 | 4 | 1-DUDAK DAMAK YARIĞI NEDİR?
2-DUDAK DAMAK YARIĞI EPİDEMİYOLOJİSİ
3-DUDAK DAMAK YARIĞI TEŞHİS
4- DUDAK DAMAK YARIĞIPATOGENEZİ
5-DUDAK DAMAK YARIĞI ETYOLOJİSİ
6-DUDAK DAMAK YARIĞI SINIFLAMASI
7-DUDAK DAMAK YARIĞI İle Meydana Gelen Komplikasyonlar
8-Dudak Damak Yarıklı Bebeklerde Multidisipliner Tedavi Yaklaşımlar | |
ORT503 | DİSTRAKSİYON OSTOGENESİS ORTHODONTIC APPROACH IN TMD | Z | 2 | 2 | 3.0 | 7.0 | 4 | | |
ORT505 | ÇAĞDAŞ GÖRÜNTÜLEME TEKNİKLERİ VE BİYOMODELLEME SCIENTIFIC RESEARCH METHODS | Z | 2 | 2 | 3.0 | 7.0 | 4 | Bu derste görüntülemenin tarihçesinde yer alan sistemler ile güncel görüntüleme ve geleceğin teknolojisi olan biyomodelleme anlatılacaktır | |
ORT507 | ÇENE EKLEME BOZUKLUKLARINDA ORTODONTİK YAKLAŞIMLAR CONTEMPORARY IMAGINGS AND BIOMODELING | Z | 2 | 2 | 3.0 | 7.0 | 4 | Jaw joint disorders, diagnosis, treatment | In this course, the current history of imaging systems and biomodeling which is the future technology will be explained. |
ORT509 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ GOLDEN RATIO AND AESTHETIC ORTHODONTIC APPROACHES | Z | 2 | 0 | 2.0 | 2.0 | 2 | Bu ders araştırma konusunun seçiminden başlayarak araştırma süreçlerindeki işlemlerin yürütülmesini ve araştırma raporunun yazımını içerir. | Golden ratio, facial aesthetics analysis, smile aesthetics and applications |
ORT512 | SEMİNER SEMINAR | Z | 0 | 0 | 0.0 | 7.0 | 0 | Araştırma ve makalelerin incelenmesi ve tartışılması ile sunum hazırlama kabiliyetinin kazandırılması. | |
SINIF: 2 - DÖNEM: 1 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
SAG500-1 | TEZ THESIS | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Tez çalışması aşağıdaki maddeleri içeren öğrenme sürecidir: (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması. | A thesis study is a learning process that includes the following items: (1) the stage of review, data collection and processing, and the justification of the thesis topic, which can be described as defining the topic of interest and adapting to the topic. This process involves the definition of the intent, the limitations, the problem (s) to be solved or the development (s) expected to be achieved. (2) the stage of planning in which the learned information of the student shows what he or she is interested in in relation to the general purpose of the thesis. This phase includes the presentation of the theoretical framework that appears to be relevant to the thesis topic as a result of the literature review, the procedures for linking the data collection and the theory with the topic of the thesis, and the methods and techniques to be used for the proper development and application of the thesis. (3) the application stage in which the development of the thesis is continued considering the consideration of the planning and development processes, (4) the evaluation stage including thinking and conclusion, (5) the stage of publication in which the thesis is written, corrected, presented and defended. |
SINIF: 2 - DÖNEM: 2 |
Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING |
SAG500-2 | TEZ THESIS | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | Tez çalışması aşağıdaki maddeleri içeren öğrenme sürecidir: (1) ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması. Bu süreç, amacı, sınırlılıkları tanımlamayı, çözülecek problem(ler)i ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler)i içerir. (2) öğrencinin toplanan bilginin neyi gösterdiğini ve tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunu dikkate aldığı planlama aşaması. Bu aşama, yapılan literatür taraması sonucunda tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürleri ve tezin düzgün gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikleri içerir. (3) tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, (4) düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, (5) tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması. | |