PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Kamu yönetimini ve işleyişini ana hatları ile belirtir. | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 24 | 80.00 |
2 |
Yerel yönetimlere ilişkin hukuki mevzuata hakimdir. | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 25 | 83.33 |
3 |
Yerel yönetimlerin kurumsal yapısına yönelik bilgiye sahiptir. | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 23 | 76.67 |
4 |
Kamu ve yerel yönetimler maliyesi hakkında bilgi sahibidir. | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 21 | 70.00 |
5 |
Yerel yönetimlerin tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibidir. | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 25 | 83.33 |
6 |
Yerel yönetimler maliyesi hakkında güncel sorunları tespit eder ve bu sorunlara yönelik çözüm üretir. | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 28 | 93.33 |
7 |
Kentleşme ve çevre sorunlarına ilişkin çözüm üretir. | 5 | 5 | 4 | 2 | 5 | 5 | 26 | 86.67 |
8 |
Yerel hizmetlerin sunulmasında alternatif yöntemler geliştirir. | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 26 | 86.67 |
9 |
Yerel yönetimlerde insan kaynaklarının ve kurum içi iletişimin gelişimine katkı sağlar. | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 23 | 76.67 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Yerel, ulusal ve uluslararası düzeydeki sosyal ve siyasal gelişmeler hakkında temel bir anlayışı vardır. | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 28 | 93.33 |
2 |
Sosyal olayları açıklarken tarihsel ve yapısal faktörleri bir arada değerlendirir. | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 28 | 93.33 |
3 |
Yabancı dilde, özellikle İngilizce, okuma yapabilirler. | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 27 | 90.00 |
4 |
Yerinde uygulama ve staj yöntemleri sayesinde, mesleği ile ilgili beceriyi gösterir. | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 24 | 80.00 |
5 |
Dosyalama ve arşivleme tekniklerini kullanır. | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 0 | 13 | 43.33 |
6 |
Microsoft Office programlarını kullanır. | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 20 | 66.67 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Ekonomik, sosyal, siyasal gelişmeleri ve kamuoyunu inceler. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 27 | 90.00 |
2 |
Kendisiyle olduğu gibi çevresindeki kişi ve olaylarla ilgili de objektif ve bilimsel bir tutum geliştirmeye çalışır. | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 27 | 90.00 |
3 |
Düşünce ve duygularını sakin, güvenli ve barışçıl bir şekilde ifade etme becerisini geliştirir. | 4 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 18 | 60.00 |
4 |
Tek başına çalışma disiplini ve bir ekibin üyesi olarak çalışma deneyimi kazanır. | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 0 | 17 | 56.67 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | T | % |
1 |
Analitik düşünebilmeyi öğrenirler. | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 26 | 86.67 |
2 |
Öğrenikleri teorik bilgileri kariyerlerinde ve günlük hayatlarında kullanırlar. | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 25 | 83.33 |
3 |
Sosyal bilimler ve siyaset bilimi öğrenimine devam edebilmelerini sağlayacak temeli oluştururlar. | 5 | 4 | 2 | 5 | 3 | 4 | 23 | 76.67 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | T | % |
1 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar. | 5 | 2 | 3 | 5 | 3 | 0 | 18 | 60.00 |
2 |
Sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. | 4 | 3 | 0 | 3 | 5 | 2 | 17 | 56.67 |
3 |
Demokratik kültürü özümsemiş sorumlu yurttaşlık konusunda diğerlerine örnek olur. | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 22 | 73.33 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | T | % |
1 |
Yerel yönetimlerin işleyişiyle ilgili sorunları analiz eder. | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 26 | 86.67 |
2 |
Kamusal faydanın gözetilmesini açık ve kesin biçimde belirtir. | 3 | 3 | 3 | 0 | 4 | 3 | 16 | 53.33 |
3 |
Yerel kültürel değerlerin korunmasını savunur. | 3 | 4 | 3 | 0 | 3 | 3 | 16 | 53.33 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 28 | 28 | 28 | 27 | 26 | 28 | 25 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 118 | 106 | 107 | 101 | 111 | 96 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |