PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 1 |
1 |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
2 |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
3 |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
4 |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
5 |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
6 |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 1 |
1 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
2 |
Sorumluluk alarak başladığı bir işi tamamlar. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
3 |
Karşılaşabileceği olası karmaşık durumlarda çözüm üretir. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
4 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 1 |
1 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
2 |
Sorumluluk alarak başladığı bir işi tamamlar. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
3 |
Karşılaşabileceği olası karmaşık durumlarda çözüm üretir. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
4 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 1 | T | % |
1 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 1 | T | % |
1 |
Alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 1 | T | % |
1 |
Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli olarak yeniler. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
2 |
İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ile çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahiptir. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
3 |
Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, mühendislik problemleri ve çözüm önerileri ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
4 |
Alanında her türlü proje geliştirebilme ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
5 |
Sorumluluğu altında çalışanları projeye dahil etme bilinci ve meslek etkinliklerini planlama ve yönetme becerisine sahiptir. | 5 | 5 | 10 | 100.00 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 21 | 26 | 26 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 130 | 130 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |