PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 1 | 2 | 3 | 4 |
1 |
Konvansiyonel medyadan yeni medyaya geçiş sürecindeki konularda yapısal, yönetsel ve teknik özelliklere hakimdir. | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 62 | 88.57 |
2 |
İnsan ve toplum bilimleri alanlarında bilgi sahibidir. | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 57 | 81.43 |
3 |
Yeni medya okuryazarlığının özelliklerini bilir. | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 53 | 75.71 |
4 |
Etkileşimli ve katılımcı yeni medya kültürüne özgü süreçleri ve gelişmeleri bilir. | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 58 | 82.86 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 1 | 2 | 3 | 4 |
1 |
Yeni medya içeriklerini eleştirel biçimde değerlendirebilecek ileri okuma, düşünme ve analitik çözümleme becerilerine sahiptir. | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 57 | 81.43 |
2 |
Yeni iletişim teknolojilerine ilişkin mesleki ve uygulamaları becerilerini kuramsal bilgileriyle bütünleştirme becerisine sahiptir. | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 55 | 78.57 |
3 |
Yeni medyanın toplumsal yaşam, ekonomi, kültür ve siyaset gibi alanlar üzerindeki etkilerini çözümleme becerisine sahiptir. | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 55 | 78.57 |
4 |
Dijital platformlar için içerik sunumu ve dağıtımıyla ilgili ortam tasarlar ve uygular. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 59 | 84.29 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 1 | 2 | 3 | 4 |
1 |
Bireysel olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 59 | 84.29 |
2 |
Yeni medya alanındaki sorunlara çözüm bulmak amacıyla araştırma ve geliştirme projelerini eleştirel bir yaklaşımla inceler. | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 62 | 88.57 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 1 | 2 | 3 | 4 | T | % |
1 |
Değişen teknolojilere uyum sağlayabilme yetkinliğine sahiptir. | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 59 | 84.29 |
2 |
Yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası gündemi takip eder ve eleştirel bakışla değerlendirir. | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 60 | 85.71 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 1 | 2 | 3 | 4 | T | % |
1 |
Yeni medyayla ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 59 | 84.29 |
2 |
Yabancı bir dil kullanarak yeni medya alanındaki meslektaşlarıyla iletişim kurar. | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 61 | 87.14 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 1 | 2 | 3 | 4 | T | % |
1 |
Yeni medya projeleri geliştirme yetkinliğine sahiptir. | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 62 | 88.57 |
2 |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 60 | 85.71 |
3 |
Meslek etkinliklerini planlar ve yönetir. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 61 | 87.14 |
4 |
Yeni medya için içerik üretme, yönetme ve bunları yayma yetkinliğine sahiptir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 60 | 85.71 |
5 |
Yeni medya projeleri geliştirme yetkinliğine sahiptir. | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 58 | 82.86 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 19 | 19 | 19 | 19 | 19 | 19 | 19 | 19 | 19 | 19 | 19 | 19 | 19 | 19 | 19 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 85 | 81 | 83 | 83 | 72 | 76 | 73 | 75 | 72 | 73 | 84 | 84 | 84 | 92 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |