PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Bilişsel çalışmalar yapabilmek için gerekli bilimsel yöntem ve teknikleri, istatistik, ölçme değerlendirme yollarını bilir ve kullanır. | 1 | 3 | 2 | 3 | 4 | 1 | 14 | 46.67 |
2 |
Çalışma bulgularını bilimsel yöntem ve tekniklere dayanarak değerlendirir ve eleştirir. | 3 | 4 | 1 | 5 | 3 | 2 | 18 | 60.00 |
3 |
Çağdaş gelişim ve öğrenme kuramlarını ve bu kuramlara dayalı okul öncesi eğitim programını tanır. | 5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 20 | 66.67 |
4 |
Eğitim düşüncesinin gelişimini ve çocukta düşünce ve değerler gelişimini bilir. | 1 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 20 | 66.67 |
5 |
Yaratıcı düşünce ve sanatsal yaratma konusunda bilgi sahibi olur. | 4 | 2 | 3 | 5 | 4 | 1 | 19 | 63.33 |
6 |
Farklı gelişen çocukların eğitimi ve kaynaştırılmasında çağdaş eğilimleri bilir. | 3 | 1 | 2 | 4 | 1 | 3 | 14 | 46.67 |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Gelişimin biyo-psikolojik temellerini tanır. | 2 | 1 | 4 | 2 | 3 | 2 | 14 | 46.67 |
2 |
Çağdaş öğrenme ve öğretme kavram ve modellerini bilir ve kıyaslar. | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 19 | 63.33 |
3 |
Okul öncesi eğitimde çağdaş yaklaşımları bilir ve kıyaslar. | 5 | 2 | 1 | 4 | 3 | 4 | 19 | 63.33 |
4 |
Okul öncesi çocuğun okula hazırlığında gerekli okuma-yazma ve kavram gelişimlerinin özelliklerini bilir. | 4 | 2 | 1 | 3 | 5 | 3 | 18 | 60.00 |
5 |
Eğitim teknolojilerini okul öncesi eğitim uygulamalarında kullanabilir. | 1 | 2 | 3 | 5 | 5 | 3 | 19 | 63.33 |
6 |
Okul öncesi eğitimde bilimsel yöntem ve teknikler kullanarak eğitim materyali ve programı geliştirebilir. | 4 | 2 | 3 | 1 | 4 | 3 | 17 | 56.67 |
7 |
Okul öncesi eğitimde geliştirilmiş bir program veya modeli alanda uygulayabilir. | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 2 | 20 | 66.67 |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef | T |
% |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 |
1 |
Erken çocukluk eğitiminde bağımsız bir araştırma tasarlar. | 2 | 3 | 1 | 4 | 5 | 1 | 16 | 53.33 |
2 |
Erken çocukluk öğrenme ortamlarına ilişkin bağımsız akıl yürütmeler yapar | 3 | 5 | 2 | 3 | 3 | 2 | 18 | 60.00 |
3 |
Erken çocukluk eğitimi güncel literatürünü tarama çalışmalarını yapar. | 3 | 4 | 5 | 5 | 2 | 1 | 20 | 66.67 |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | T | % |
1 |
Erken çocukluk literatüründe güncel bilgileri edinir. | 4 | 5 | 5 | 2 | 5 | 4 | 25 | 83.33 |
2 |
Erken çocuklukta nitelikli bir öğrenme ortamını oluşturabilir. | 4 | 1 | 2 | 2 | 4 | 2 | 15 | 50.00 |
3 |
Erken çocuklukta önemli modelleri öğrenir. | 0 | 3 | 4 | 3 | 1 | 0 | 11 | 36.67 |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | T | % |
1 |
Erken çocukluk literatüründeki araştırmacılarla iletişim kurar. | 3 | 1 | 2 | 0 | 3 | 5 | 14 | 46.67 |
2 |
Erken çocukluk eğitimi ile ilgili projelere girişimde bulunabilir. | 4 | 0 | 3 | 4 | 5 | 0 | 16 | 53.33 |
3 |
Erken çocukluk eğitimi ile ilgili bilgi alanlarını farklı gruplarda yansıtabilir. | 4 | 5 | 5 | 4 | 0 | 1 | 19 | 63.33 |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | T | % |
1 |
Nitelikli bir öğrenme ortamı oluşturur. | 3 | 1 | 4 | 2 | 2 | 4 | 16 | 53.33 |
2 |
Bağımsız bir araştırma yapar. | 5 | 0 | 3 | 1 | 3 | 4 | 16 | 53.33 |
3 |
Literatürü kendi bulguları özelinde yorumlar. | 3 | 2 | 0 | 3 | 0 | 1 | 9 | 30.00 |
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 25 | 24 | 23 | 24 | 24 | 23 | 23 | - | - |
---|
İlişki Ağırlığı | 78 | 62 | 70 | 76 | 80 | 60 | - | - |
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek |