Türkçe

95363 BESLENME VE DİYETETİK (DOK) - Yüksek Lisans Sonrası Program
DÜZEYİ: Doktora , TYYÇ: 8. Düzey , EQF-LLL: 8. Düzey , QF-EHEA: 3. Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç HedefT %
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 1231
1 Beslenme ve Diyetetik doktora eğitim programı kapsamında gerekli mesleki tüm bilgi ve beceriyi kavrar ve uygular555520100.00
2 Mesleki bilgi ve beceriyi çağdaş, bilimsel gelişmelere uyarlar ve kalite konusunda bilgi sahibi olur.54351785.00
BECERİLER Amaç HedefT %
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 1231
1 Beslenme ve Diyetetik alanında ulusal ve uluslararası sorunlar hakkında bilgi sahibi olur.14551575.00
2 Toplumun beslenme problemlerini tanımlama, modelleme ve çözme becerisi kazanır.45551995.00
3 Beslenme ve Diyetetik doktora programının uygulamalarında gereken çağdaş bilgi, araç ve gereçleri kullanabilme becerisi kazanır.42341365.00
4 Beslenme ve Diyetetik alanına yönelik verileri çözümleme, deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisi kazanır.35551890.00
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç HedefT %
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 1231
1 Beslenme ve Diyetetik alanına özgü tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler.24541575.00
2 Beslenme ve Diyetetik alanında bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi kazanır.52451680.00
Öğrenme Yetkinliği 1231 T %
1 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle mesleki açıdan kendini yeniler.51551680.00
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 1231 T %
1 Beslenme ve Diyetetik doktora eğitimini küresel ve toplumsal çerçeve içerisinde düşünebilme becerisi kazanır.41451470.00
2 Beslenme ve Diyetetik alanı ile ilgili mesleki konularda ulusal ve uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak iletişim kurma becerisi edinir53551890.00
3 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerileri kazanır54551995.00
Alana Özgü Yetkinlik 1231 T %
1 Mesleki etik ve sorumluluk anlayışı kazanır21551365.00
2 Beslenme ve Diyetetiğin sağlığı iyileştirmek için yapabileceği katkıyı savunur.555520100.00
3 Beslenme ve Diyetetik Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.555520100.00
İlişkili Program Öğrenme Çıktısı Sayısı/ 1515151515--
İlişki Ağırlığı60516973--
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.