Türkçe

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ-BESLENME VE DİYETETİK (DOK)

İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ-BESLENME VE DİYETETİK (DOK)
SINIF: 1 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
BES601İLERİ BESLENMEDE MİNERALLER
İleri Beslenmede Mineraller
Z303.06.03Hastalıklardan korunmada ve optimal sağlığın sürdürülmesinde işlevleri olan minerallere yönelik güncel görüşler hakkında öğrenciyi bilinçlendirme amacıyla verilen bu doktora düzeyindeki ders, minerallerin sağlık ve hastalık durumlarındaki biyoyararlanımları, metabolik işlevleri ve ilgili güncel araştırma sonuçlarını içerecektir.This doctoral level course, which aims to raise student awareness about current views on minerals that have functions in preventing diseases and maintaining optimal health, will cover the bioavailability of minerals in health and disease states, their metabolic functions and relevant current research results.
SAG605SAĞLIKTA İLERİ ARAŞTIRMA METODLARI
ADVANCED RESEARCH METHODS IN HEALTH
Z303.06.03Bilim, bilimsel araştırma, bilimsel araştırma sınıflaması, bilimsel makale okuma, değerlendirme, araştırma planlama, konu seçimi ve amaç, literatür taraması, materyal metod seçimi, veri toplama, ölçüm, biyoistatistik, veri analizi, bulguların değerlendirilmesi,Science, scientific research, scientific research classification, scientific article reading, evaluation, research planning, topic selection and purpose, literature review, material method selection, data collection, measurement, biostatistics, data analysis, evaluation of findings,
SINIF: 1 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
BES602İLERİ BESLENMEDE VİTAMİNLER
İleri Beslenmede Vitaminler
Z303.06.03Vitaminlerin kimyasal özellikleri, metabolizması, fizyolojik fonksiyonları, yetersizlik belirtileri, toksisitesi, laboratuvar analiz teknikleri, farklı yaş ve fizyolojik gruplara göre gereksinme, beslenme durumunun değerlendirilmesi ve sağlık üzerine etkileriChemical properties, metabolism, physiological functions, deficiencies, toxicity, laboratory analysis methods, requirements for various age and physiological groups, assessment of nutritional status of vitamins and their effects on health
SAG603SEMİNER DERSİ
SEMİNER DERSİ
Z000.012.00
BES604BESİN ÖGESİ HORMON ETKİLEŞİMİ
Besin Ögesi Hormon Etkileşimi
S303.06.03Hormonların özellikleri, metabolizması, biyokimyasal ve fizyolojik özellikleri, hormon ve hormon reseptörlerinin besin ögeleriyle olan etkileşimleri.Properties of hormones, metabolism, biochemical and physiological functions and interactions of hormones, hormone receptors and nutrients.
BES606İLERİ BESLENMEDE YAĞLAR VE YAĞ ASİTLERİ
İleri Beslenmede Yağlar ve Yağ Asitleri
S303.06.03Diyet yağı ve yağ asitlerinin sindirimi, dağılımı ve yağ asitlerinin dokulara geçisi, yağ asitlerinin katabolizması ve biyosentezi, kolesterol ve biyoaktif eikozanoidler ve hastalık gelişiminde yağların etkisi irdelenmektedirEmphasis on factors influencing the absorption of fats and fatty acids, distribution and incorporation of fatty acids into body tissues, biosynthesis and catabolism of fatty acids, cholesterol and bioactive eiconsaniods and involvement of fats in disease process
BES608ENERJİ DENGESİ VE VÜCUT AĞIRLIĞI REGÜLASYONU
ENERJİ DENGESİ VE VÜCUT AĞIRLIĞI REGÜLASYONU
S303.06.03
SINIF: 2 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
SAG600-YTRDOKTORA YETERLİK
DOCTORATE  QUALIFICATION​
Z000.030.00Alanına özgü ve doktora programının amaçlarına uygun olarak öğrencinin gerekli bilgi ve yetkinliklerinin kazanmasını sağlayacak bireysel çalışmaIndividual study that will enable the student to gain the necessary knowledge and competencies specific to the field and in accordance with the objectives of the doctoral program
SINIF: 2 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
SAG600-ONRDOKTORA TEZ ÖNERİSİ
DOCTORAL THESIS PROPOSAL
Z000.030.00Doktora öğrencisini danışmanı ile birlikte belirledikleri araştırma konuları ile ilgili uygun hipotezi kurması ve bu hipotezi test edecek en uygun araştırma protokolünü belirlemesi ve buna uygun şekilde etik kurul başvurusunun hazırlanmasıdır.It is to establish the appropriate hypothesis about the research topics determined by the doctoral student together with his/her advisor and to determine the most appropriate research protocol to test this hypothesis and to prepare the ethics committee application accordingly.
SINIF: 3 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
SAG600-50DOKTORA TEZİ
DOKTORA TEZİ
Z000.030.00
SINIF: 3 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
SAG600-6DOKTORA TEZİ
DOKTORA TEZİ
Z000.030.00Alanı ile ilintili güncel konulardan seçilen bir alanda danışman denetiminde araştırma planlama, yürütme, değerlendirme, rapor haline getirme ve sunma.Planning, conducting, evaluating, reporting and presenting research under the supervision of an advisor in a field selected from current issues related to the field.
SINIF: 4 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
SAG600-7DOKTORA TEZİ
DOKTORA TEZİ
Z000.030.00Alanı ile ilintili güncel konulardan seçilen bir alanda danışman denetiminde araştırma planlama, yürütme, değerlendirme, rapor haline getirme ve sunma.Planning, conducting, evaluating, reporting and presenting research under the supervision of an advisor in a field selected from current issues related to the field.
SINIF: 4 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
SAG600-8DOKTORA TEZİ
DOKTORA TEZİ
Z000.030.00Alanı ile ilintili güncel konulardan seçilen bir alanda danışman denetiminde araştırma planlama, yürütme, değerlendirme, rapor haline getirme ve sunma.Planning, conducting, evaluating, reporting and presenting research under the supervision of an advisor in a field selected from current issues related to the field.
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Istanbul Aydin University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.