*Level of Contribution (0-5): Empty-Null (0), 1- Very Low, 2- Low, 3- Medium, 4- High, 5- Very High
Programme Elective Course Units
No
Name of the Course Unit
Programme Learning Outcomes
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
T
%
1
SOCIAL REPRESENTATIONS
1
3
2
5
3
2
5
1
0
3
4
5
0
0
0
0
0
0
0
4
5
4
4
5
4
5
4
4
4
3
3
4
4
3
4
5
3
4
110
57.89
2
DEPENDENCY
3
3
3
4
4
4
4
4
4
4
4
2
3
2
2
2
2
2
2
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
3
3
4
3
3
130
68.42
3
FORENSIC PSYCHOLOGY
0
3
3
4
5
5
5
1
5
4
5
5
0
0
3
0
0
0
0
5
0
3
5
3
4
3
3
5
1
3
3
2
5
2
2
0
0
0
97
51.05
4
PSYCHOTHERAPY METHODS
4
4
3
0
2
5
0
0
1
3
0
0
5
0
0
0
0
0
1
0
0
3
3
4
5
3
4
4
3
0
2
4
0
5
0
0
0
4
72
37.89
5
SOCIAL ENTREPRENEURSHIP
0
0
0
3
4
0
4
0
4
0
1
2
0
0
3
0
0
0
3
5
5
5
5
5
3
5
3
4
2
5
0
5
5
5
5
5
5
5
106
55.79
6
CHILDREN WITH SPECIAL NEEDS
0
0
5
0
0
5
5
5
5
5
0
0
0
5
0
0
0
0
0
0
0
5
0
0
0
0
5
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
45
23.68
7
SEMINAR ON PSYCHOLOGICAL TESTS
1
4
2
4
5
4
5
1
2
4
3
4
2
4
5
1
5
4
5
1
2
3
1
1
4
3
4
1
0
4
1
3
1
1
0
1
3
1
100
52.63
8
CHILD PSYCHOPATHOLOGY
4
4
4
4
4
5
5
5
5
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
4
4
4
4
4
5
5
5
5
5
4
4
4
4
4
4
4
4
4
151
79.47
9
JUVENILE DELIQUENCY
2
4
4
3
4
4
5
2
5
0
0
0
0
1
1
3
1
1
3
5
4
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
137
72.11
10
HISTORY OF PSYCHOLOGY
5
5
5
5
5
4
4
3
3
3
3
4
3
2
2
2
1
1
1
3
2
2
3
2
2
2
2
2
3
1
1
1
1
1
1
1
1
1
93
48.95
11
FAMILY THERAPY
3
3
5
5
5
4
0
0
0
3
3
0
5
0
4
0
0
0
0
0
0
0
0
4
0
3
0
0
5
3
0
0
0
4
0
0
0
0
59
31.05
12
SELECTED TOPICS IN ORGANIZATIONAL BEHAVIOR
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
1
5
4
1
1
1
1
4
3
3
3
4
4
3
3
3
5
4
4
4
0
4
4
4
1
4
126
66.32
13
SPIRITUALITY AND HEALTH
1
1
1
1
1
2
2
2
2
3
3
3
3
2
2
2
2
2
2
1
1
1
1
1
2
2
2
2
2
2
2
2
2
3
3
2
2
1
71
37.37
14
FAMILY AND COUBLE THERAPIES
1
3
4
4
4
2
5
2
2
4
4
4
5
3
3
3
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
141
74.21
15
SAĞLIK PSİKOLOJİSİ UYGULAMALARI
4
3
5
4
3
3
5
5
4
5
5
4
4
3
3
3
4
3
4
4
3
4
5
5
5
5
4
4
5
3
3
4
4
4
4
4
3
3
150
78.95
16
ÇEŞİTLİLİK VE SOSYAL KAPSAMA
2
4
5
4
3
1
5
2
4
4
4
4
0
0
3
0
0
0
3
5
4
4
4
5
4
3
3
4
4
4
3
4
3
3
4
1
0
3
113
59.47
17
SAĞLIK PSİKOLOJİSİ
3
4
5
5
5
3
3
4
4
3
4
2
3
3
3
3
2
2
3
4
4
4
4
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
155
81.58
18
POLITICAL PSYCHOLOGY
3
4
5
5
5
5
5
2
3
5
5
5
1
1
4
4
3
2
4
5
5
5
5
5
4
4
4
3
3
5
5
5
5
5
5
5
5
5
159
83.68
19
İLERİ DÜZEY KLİNİK PSİKOPATOLOJİ
3
4
4
4
5
4
5
1
1
5
4
3
4
4
5
5
5
5
5
4
4
4
5
5
5
5
5
0
4
4
4
4
4
5
4
3
3
1
149
78.42
20
İLETİŞİM PSİKOLOJİSİ
3
4
3
4
4
5
5
4
4
4
4
3
5
5
4
2
5
3
5
4
3
5
4
3
3
3
3
3
3
3
2
4
4
5
5
3
5
3
144
75.79
21
CLOSE RELATIONS PSYCHOLOGY
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0.00
Related number of course units / 21
17
18
19
18
19
19
18
17
18
18
17
16
14
14
17
13
13
13
16
17
16
19
18
19
18
19
19
17
18
18
17
18
16
19
16
16
15
17
-
-
Level of contribution
47
64
72
72
75
71
81
48
62
69
63
57
47
43
54
34
38
33
49
66
57
72
69
74
72
72
72
62
67
66
55
68
60
71
62
56
52
56
-
-
*Level of Contribution (0-5): Empty-Null (0), 1- Very Low, 2- Low, 3- Medium, 4- High, 5- Very High
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi
AKTS Bilgi Paketi
ECTS Information Package
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır.
ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System
Istanbul Aydin University ECTS Information Package
ECTS Information Package
European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.