*Level of Contribution (0-5): Empty-Null (0), 1- Very Low, 2- Low, 3- Medium, 4- High, 5- Very High
Programme Elective Course Units
No
Name of the Course Unit
Programme Learning Outcomes
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
T
%
1
LINGUISTIC STUDIES I
5
1
1
0
5
4
5
4
3
5
5
4
5
0
0
0
4
1
1
1
5
2
4
5
4
4
3
3
5
4
4
4
101
63.13
2
TRAUMA IN LITERATURE
5
5
5
5
4
5
5
5
4
5
5
5
4
5
5
5
5
4
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
4
5
155
96.88
3
ASPECTS OF BILINGUALISM
2
2
1
5
5
2
5
3
2
1
1
1
5
5
5
5
2
2
2
2
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
118
73.75
4
COMTEMPORARY FICTION
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
128
80.00
5
SELECTED TOPICS IN ENGLISH LITERATURE
4
5
5
5
5
4
5
5
5
5
5
5
4
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
157
98.13
6
SHAKESPEARE'S TRAGEDIES
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
4
5
4
5
5
5
5
5
5
5
5
4
5
5
5
5
5
5
5
5
5
4
156
97.50
7
SPECIAL TOPICS IN SECOND LANGUAGE ACQUISITION
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0.00
8
DISCOURSE ANALYSIS
5
0
1
1
2
2
1
3
2
2
3
0
3
4
2
0
5
0
0
0
4
0
0
0
3
4
4
5
5
5
5
5
76
47.50
9
LANGUAGE AND MEANING
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0.00
10
DISCOURSE ANALYSIS AND ENGLISH LANGUAGE TEACHING
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0.00
11
SHAKESPEARE STUDIES
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
128
80.00
12
20TH AMERICAN MODERNISM
4
4
5
5
5
4
5
5
5
5
5
4
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
156
97.50
13
ROMANTICISM
5
5
5
4
5
4
4
3
4
4
4
3
0
0
0
0
4
3
3
4
5
5
5
4
5
5
4
5
4
5
4
4
119
74.38
14
RESEARCH ON SECOND LANGUAGE READING
4
5
5
4
5
4
5
5
5
5
4
4
4
5
5
4
5
4
4
5
5
4
4
5
4
5
5
5
4
4
4
5
145
90.63
15
AMERICAN DRAMA-I
5
5
5
5
5
5
3
5
5
5
5
5
4
4
4
4
3
3
3
3
5
3
5
5
3
4
4
4
3
3
3
3
131
81.88
16
THE EARLY MODERN AGE
5
5
4
5
5
4
5
5
5
5
5
5
5
5
5
4
5
5
5
5
5
5
5
5
4
5
5
5
5
4
5
5
155
96.88
17
ASSESSMENT IN ENGLISH LANGUAGE TEACHING
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0.00
18
GENDER STUDIES
5
4
5
5
4
5
5
5
5
5
5
5
0
0
0
0
5
5
4
5
5
5
5
4
5
4
5
5
5
5
5
4
134
83.75
19
AMERICAN DRAMA-II
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
160
100.00
Related number of course units / 19
15
14
15
14
15
15
15
15
15
15
15
14
13
12
12
11
15
14
14
14
15
14
14
14
15
15
15
15
15
15
15
15
-
-
Level of contribution
67
59
60
62
68
61
66
66
63
65
64
59
56
56
54
50
66
55
55
58
72
61
66
66
66
69
68
70
69
68
67
67
-
-
*Level of Contribution (0-5): Empty-Null (0), 1- Very Low, 2- Low, 3- Medium, 4- High, 5- Very High
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi
AKTS Bilgi Paketi
ECTS Information Package
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır.
ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System
Istanbul Aydin University ECTS Information Package
ECTS Information Package
European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.