AUDITING STANDARTS AND STRUCTURE OF AUDITING IN TURKEY
3
3
3
3
4
3
4
4
4
3
4
3
3
4
5
4
4
5
4
3
3
4
5
4
3
4
5
4
4
5
4
3
121
75.63
3
INTERNAL AUDITING
3
3
3
3
3
4
5
4
4
3
4
3
3
4
5
4
3
4
3
4
3
4
4
4
5
4
5
4
3
4
5
4
121
75.63
4
INTRODUCTION TO THESIS AND SEMINAR COURSE
4
5
3
4
3
4
4
3
4
5
3
4
4
3
4
5
4
5
4
3
4
3
4
5
4
5
3
4
5
4
3
4
126
78.75
5
MASTER'S THESIS - I
4
4
5
4
4
5
5
4
4
5
5
5
4
5
5
4
4
4
4
5
4
4
4
4
5
5
4
5
4
4
4
5
141
88.13
6
MASTER'S THESIS 2
4
5
4
4
4
3
4
4
3
4
4
3
4
3
4
3
4
4
4
3
4
5
4
4
4
4
4
3
3
4
4
4
122
76.25
7
SCIENTIFIC RESEARCH METHODS
3
4
3
4
4
3
4
3
4
4
5
4
4
3
4
4
4
5
4
4
5
4
4
5
3
4
5
4
4
4
5
4
128
80.00
Related number of course units / 7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
7
-
-
Level of contribution
25
28
25
26
25
27
31
27
28
29
30
25
27
27
32
29
27
31
27
25
27
28
29
30
28
30
30
28
27
29
29
28
-
-
*Level of Contribution (0-5): Empty-Null (0), 1- Very Low, 2- Low, 3- Medium, 4- High, 5- Very High
Programme Elective Course Units
No
Name of the Course Unit
Programme Learning Outcomes
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
T
%
1
GLOBAL MARKETS
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
96
60.00
2
FORENSIC ACCOUNTING AND APPLICATION
5
3
3
4
4
3
3
4
3
3
3
4
3
3
3
4
4
3
3
4
4
4
3
3
5
5
4
3
4
5
4
5
118
73.75
3
AUDIT IN BANKING
3
4
5
5
4
4
4
4
4
4
3
4
5
5
5
4
4
4
5
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
5
5
5
135
84.38
4
MANAGERIAL ACCOUNTING
5
4
5
5
5
3
3
5
5
5
3
1
4
3
3
4
5
4
2
5
5
5
5
3
5
4
5
1
5
3
4
2
126
78.75
5
FINANCIAL TABLES ANALYSIS
5
4
5
5
5
5
5
5
4
5
5
3
5
5
5
5
5
4
3
4
4
5
5
4
5
5
3
3
5
4
4
3
142
88.75
6
TURKISH ACCOUNTING STANDARDS AND APPLICATION
3
3
3
3
3
4
3
4
4
5
4
3
4
4
4
5
3
4
5
4
4
3
4
5
3
4
3
3
4
5
4
4
121
75.63
7
ADVANCED FINANCIAL ACCOUNTING
3
2
3
4
3
4
3
4
4
5
4
0
3
4
5
4
4
5
4
4
4
5
4
3
3
4
5
4
4
3
4
5
120
75.00
8
TAX APPLICATIONS AND AUDITING
3
4
4
3
3
3
3
3
4
3
4
3
4
4
4
4
3
3
3
3
4
4
3
4
3
3
3
3
3
3
4
5
110
68.75
9
CORPORATE GOVERNANCE
3
3
3
4
3
4
3
3
3
4
4
0
4
4
3
4
4
3
3
4
4
3
4
4
4
3
3
4
4
3
4
5
111
69.38
10
MONEY AND CAPITAL MARKETS
3
4
3
3
3
4
3
4
3
3
4
0
3
4
3
3
3
4
4
4
5
4
3
4
5
4
4
4
0
5
5
4
112
70.00
11
COMPUTER AIDED AUDIT TOOLS
2
3
2
3
3
4
3
3
3
4
5
0
4
3
4
3
3
4
5
4
4
3
3
4
5
4
3
4
3
4
5
4
111
69.38
12
ADVANCED COST AND MANAGEMENT ACCOUNTING
3
3
4
3
3
4
3
5
4
3
4
3
3
4
5
3
3
4
5
4
4
5
4
4
3
4
5
4
3
4
5
4
122
76.25
Related number of course units / 12
12
12
12
12
12
12
12
12
12
12
12
8
12
12
12
12
12
12
12
12
12
12
12
12
12
12
12
12
11
12
12
12
-
-
Level of contribution
41
40
43
45
42
45
39
47
44
47
46
24
45
46
47
46
44
45
45
47
49
48
45
45
48
47
45
40
42
47
51
49
-
-
*Level of Contribution (0-5): Empty-Null (0), 1- Very Low, 2- Low, 3- Medium, 4- High, 5- Very High
EBS : İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
İstanbul Aydın Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi
AKTS Bilgi Paketi
ECTS Information Package
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır.
ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System
Istanbul Aydin University ECTS Information Package
ECTS Information Package
European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.